Gå till innehåll

Recommended Posts

Tycker spelet är kallt inte bara pga stackdjupet även om det spelar roll, ju smalare range du ställer för värde destå dyrare måste det ju vara för fi att syna. Du försöker sälja att du har Jx eller 99 det är liksom så osannolikt. Om fi har sett att du kan ta denna linjen med typ 1010+ så gillar jag det mkt mer, men hursomhelst så är spelet bättre med 1k extra i stacken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi synar floppen och betar inte turn utan river. Floppen innehåller bara QT och T8 drawen. Han betar knappast ut sämre än TT på rivern om ens det.

 

Att han floatar känns ganska osannolikt eftersom potten är 3bettad pre och att han inte bettar turn. Sjukt konstigt att han foldar(eller ens bettar).

 

Det är här problemet ligger tycker jag. Du hade ju kunnat spelat Jx eller 99 såhär även om det är inte är helt självklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi va väl antagligen på en helbluff, hur många tror inte AQ va bästa handen?

 

håller med dig. tyckte det kändes konstigt att Fi checkar turn bakom och betar river men fattar nu att de var för att han var rädd för en c/r på turn och vill försäkra sig om att Hero var tom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här kan definitivt vara en tunn värdebet med en hand som slår AQ, t.ex. TT/88 och T9s, som han viker eftersom vi "aldrig" bluffar med så lite kvar. QQ ligger nog för högt i hans HD för att vika på river.

 

Jag tycker inte bluffen är jättekall, bara lite småkall. Speciellt inte om fi:s turncheck+betsize på river tyder på tunn värdebet. Tror han kan ha halvhand och QT tillräckligt ofta för att den ska gå hem mot en fi som spelar såhär för pottkontroll. Visst, hans linje suger ju då och vi exploaterar något vi vet om fi, så som standard tror jag inte det är så bra.

 

Att jag ändå tycker den är småkall beror på att fi:s hd för den här linjen inte är så bred.

 

Tycker inte stackdjup är så jätterelevant här, eftersom vi "aldrig" bluffar. Det vi har räcker nog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...