Gå till innehåll

Recommended Posts

Jag tog ett skott på NL$2000 häromdagen och har funderat en del på denna bluff. Jag satt på 2 bord med samma Fi och han hade statsen VP$IP 25 och PF raise 21 efter drygt 250 händer. Mina stats var VP$IP 31 och PF raise 22 vid tillfället för samma antal händer. Har bara spelat drygt 100 händer mot Fi tidigare på NL$1000, vilket det också är över min nivå. Vanligtvis spelar jag NL$600 så Fi vet antagligen att jag skottar.

 

Både jag och Fi har trebetat en hel del tidigare. Fi har synat många trebetar pre men bara 4 betat en gång. Jag har sett Fi floata en hel del och även försöka "köpa" potter på river. Är min bluff bra eller är man ofta ute och cyklar här? Vad kan Fi syna med på river? Kommentera gärna handen på alla gator.

 

***** Hand History for Game 6021302066 *****

$2,000 USD NL Texas Hold'em - Thursday, May 31, 18:35:41 ET 2007

Table Table 128140 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 6

Seat 2: HERO ( $2,291 USD )

Seat 3: FI ( $3,487.95 USD )

Seat 5: Swedenyes ( $1,970 USD )

Seat 6: jigaboo_jones ( $2,515 USD )

Seat 4: YEN73 ( $1,644.40 USD )

Seat 1: Huddlaren ( $2,000 USD )

jigaboo_jones posts small blind [$10 USD].

HERO posts big blind [$20 USD].

 

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ :Qs::Ah: ]

 

FI raises [$66 USD]

YEN73 folds.

Swedenyes folds.

jigaboo_jones folds.

HERO raises [$190 USD to $210]

FI calls [$144 USD]

 

** Dealing Flop ** [ :Js:, :9c:, :Jd: ]

Pot $430

HERO bets [$300 USD]

FI calls [$300 USD]

 

** Dealing Turn ** [ :2h: ]

HERO checks.

FI checks.

 

** Dealing River ** [ :6c: ]

Pot $1030

HERO checks.

FI bets [$655 USD]

HERO is all-In for $1781.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1781 dollar för att syna en 1700 dollarspott. Jag undrar om din stack inte är lite för grund för att bluffa i detta läget.

 

 

Bra poäng, men matten är ganska fel. Fi får 3 mot 1, drygt 1000 att syna för en pott på nästan 3000.

Jag tycker denna bluffen är ooootroligt kall. Du kan som sagt inte representera nåt och har checkat turn och river. Sen gör fi antagligen ett marginellt värdebet och ditt spel ser ut som precis vad det är. Viker fi så hade du bäst hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra poäng, men matten är ganska fel. Fi får 3 mot 1, drygt 1000 att syna för en pott på nästan 3000.

Jag tycker denna bluffen är ooootroligt kall. Du kan som sagt inte representera nåt och har checkat turn och river. Sen gör fi antagligen ett marginellt värdebet och ditt spel ser ut som precis vad det är. Viker fi så hade du bäst hand.

 

Jag är dum i huvet i matte :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reppar 99, JJ som jag trebetar oftast eller en J, trebetar ibland J9s JTs QJs KJs AJs ur pos HU om nån höjer mkt. Av de senaste 50 händerna hade Fi höjt VÄLDIGT många händer och jag trebetat med många händer, så jag kan ha en J här.

 

Jag tycker inte att du representerar någon knekt här. Hade du verkligen haft knekten så hade du inte checkat både turn och river. På river vill du ju inte riskera att han checkar ner, du vill ju ha betalt med knekten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reppar 99, JJ som jag trebetar oftast eller en J, trebetar ibland J9s JTs QJs KJs AJs ur pos HU om nån höjer mkt. Av de senaste 50 händerna hade Fi höjt VÄLDIGT många händer och jag trebetat med många händer, så jag kan ha en J här.

 

 

Fair enough. Men att du ska ha JJ är ju förstås väldigt osannolikt. 99 antar jag är möjligt men spelar du verkligen det så här? Att du skulle spela en J såhär det tror jag bara inte på. 3 mot 1 som sagt och spelet är fortfarande iskallt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra poäng, men matten är ganska fel. Fi får 3 mot 1, drygt 1000 att syna för en pott på nästan 3000.

Jag tycker denna bluffen är ooootroligt kall. Du kan som sagt inte representera nåt och har checkat turn och river. Sen gör fi antagligen ett marginellt värdebet och ditt spel ser ut som precis vad det är. Viker fi så hade du bäst hand.

 

håller med. Det är troligt att fi värdebettar marginellt och sätter oss på en bluff. Vilket gör att jag gärna tar den här linjen med något bättre än den HD som han värdebettar med, Sedan när han märkar det så kan man byta strategi och antingen börja cr bluffa eller överbetta allin om han börjar checka bakom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart HERO kan ha en J även fast han checkar både turn och river.

 

Jo, det kan han, men när han checkar turn+river så representerar han inte en knekt, han representerar en hand som inte träffat. Om han gör det spelet med en knekt på hand, så representerar han ju inte en triss, utan en svag hand som inte träffat, i syfte att inducera en bluff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det kan han, men när han checkar turn+river så representerar han inte en knekt, han representerar en hand som inte träffat. Om han gör det spelet med en knekt på hand, så representerar han ju inte en triss, utan en svag hand som inte träffat, i syfte att inducera en bluff.
Du behöver nog tänka igenom det där lite.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det kan han, men när han checkar turn+river så representerar han inte en knekt, han representerar en hand som inte träffat. Om han gör det spelet med en knekt på hand, så representerar han ju inte en triss, utan en svag hand som inte träffat, i syfte att inducera en bluff.

Det mest logiska sättet att spela en J på efter att det gått check-check på turn är att c/r river och det är väl det som är de intressanta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här bluffen kommer verkligen inte funka tillräckligt ofta för att vara lönsam. Om han värdebettar här tror jag inte han gör det för att folda för 3:1när du försöker reppa typ en promille av din range. Det räcker liksom inte med att du spelar dina knecktar så här(om du nu gör det) för du kommer ha luft så mkt oftare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här bluffen kommer verkligen inte funka tillräckligt ofta för att vara lönsam. Om han värdebettar här tror jag inte han gör det för att folda för 3:1när du försöker reppa typ en promille av din range. Det räcker liksom inte med att du spelar dina knecktar så här(om du nu gör det) för du kommer ha luft så mkt oftare.
Det stora problemet är ju att han redan slår bluffarna med AQ. Det är liksom fel 1A att "bluffa" med händer som slår större delen av viken.

 

Edit: Kom på att det inte var så uppenbart att AQ var fel att checkraisa med, även om jag tror den ligger för högt i HD:n.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag insåg i efterhand att jag kanske hade för grund stack för att bluffa river genom att CRAI. Men just för att jag ger honom 3:1 i odds kan han nästan aldrig sätta mig på en bluff, ni har ju själva sagt att det är ett kallt bluffläge. Jag antar att han dessutom vet att jag skottade vilket gör det ännu mindre troligt att jag bluffar här.

 

Mot denna Fi hade jag nog spelat Jx o 99 på detta sätt eftersom jag sett honom syna flop och beta river VÄLDIGT ofta, skulle jag beta turn eller river skulle han nog släppa ganska ofta. Bättre att låta honom värdebeta eller bluffa o sen CRAI med stål.

 

Vad skulle ni tycka om spelet om jag istället hade 1k mer i stacken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...