Gå till innehåll

Recommended Posts

Hur ska man spela vidare på denna handen? Vill ha råd på både floppen (efter hans reraise) och turnen. Hur skulle ni spelat vidare? har enbart 250 händer på han och han stats är på dem: 18.5/11.0/1.7.

 

Table Eva 20 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Lukk ( $607.72 )

Seat 2: mischami ( $894.35 )

Seat 3: Duekass ( $1981.8 )

Seat 4: Le_Chief ( $1954.33 )

Seat 5: freddo_ ( $2047.9 )

mischami posts small blind [$5].

Duekass posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to freddo_ [ Ac As ]

Le_Chief raises [$30].

freddo_ raises [$70].

Lukk folds.

mischami folds.

Duekass calls [$60].

Le_Chief calls [$40].

** Dealing Flop ** [ 2d, 4h, Qh ]

Duekass checks.

Le_Chief checks.

freddo_ bets [$140].

Duekass raises [$300].

Le_Chief folds.

freddo_ calls [$160].

** Dealing Turn ** [ 3d ]

Duekass bets [$650].

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska man spela vidare på denna handen? Vill ha råd på både floppen (efter hans reraise) och turnen. Hur skulle ni spelat vidare? har enbart 250 händer på han och han stats är på dem: 18.5/11.0/1.7.

 

Table Eva 20 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Lukk ( $607.72 )

Seat 2: mischami ( $894.35 )

Seat 3: Duekass ( $1981.8 )

Seat 4: Le_Chief ( $1954.33 )

Seat 5: freddo_ ( $2047.9 )

mischami posts small blind [$5].

Duekass posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to freddo_ [ Ac As ]

Le_Chief raises [$30].

freddo_ raises [$70].

Lukk folds.

mischami folds.

Duekass calls [$60].

Le_Chief calls [$40].

** Dealing Flop ** [ 2d, 4h, Qh ]

Duekass checks.

Le_Chief checks.

freddo_ bets [$140].

Duekass raises [$300].

Le_Chief folds.

freddo_ calls [$160].

** Dealing Turn ** [ 3d ]

Duekass bets [$650].

Varför miniraisen pre? Slå om till 100-120 åtminstone. På turn ser det ju onekligen ut som om han har setat eller fått stegen. Svårt beslut. Antingen får du ställa eller kasta; syn finns ju inte, för vad gör du då på river om han betar eller ställer? Utan read är det inte lätt att veta vad han har. Ni har båda djupa stackar; hade ni haft 100 BB hade det inte var något att tala om, då måste du ställa, men nu vet jag inte ... Kanske kast?

 

Eller spelar verkligen såhär med AQ? Nej, han är ju hyggligt tight, ändå. Ni kanske har samma hand?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför miniraisen pre? Slå om till 100-120 åtminstone. På turn ser det ju onekligen ut som om han har setat eller fått stegen. Svårt beslut. Antingen får du ställa eller kasta; syn finns ju inte, för vad gör du då på river om han betar eller ställer? Utan read är det inte lätt att veta vad han har. Ni har båda djupa stackar; hade ni haft 100 BB hade det inte var något att tala om, då måste du ställa, men nu vet jag inte ... Kanske kast?

 

Eller spelar verkligen såhär med AQ? Nej, han är ju hyggligt tight, ändå. Ni kanske har samma hand?

 

Väljer att betta enbart pott pre eftersom de brukar vika rätt ofta där mot en raise på 100-110. Vill alltså locka med mig spelaren. Stegen på turn känns väl inte direkt trolig. Dels skulle han syna reriasen pre med A5 och sen slått om mig på floppen med densamma. Så utesluter A5 där iom att han spelat rätt tight. Kvar finns ju då set, AQ möjligtvis KK/AA och kanske även ett färgdraget. (iom ja inte har Ah).

 

Tack för analysen. Vill höra fler tankar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodlingen sitter han med 22/44/ eller KK kanske. Svårt och släppa men antingen ställer du eller släpper handen på turn. du borde ha raisat hans raise på flopen. Ställer han så får du nog lägga dig.

 

En re-reraise på floppen hade nog kunnat vara rätt linje. Hur högt skulle jag slå upp den till? 600-700?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En re-reraise på floppen hade nog kunnat vara rätt linje. Hur högt skulle jag slå upp den till? 600-700?

 

 

Först och främst borde du höjt mer pre. I alla fall 90 kr.

 

Men i det här fallet tycker jag du ska höja hans raise till 700 - 800 kr. Synar han bara kan det vara svårt men eftersom han raisar på flopen kommer han nog ställa med set. Då är det bara fold som gäller.

 

Vad gjorde du då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väljer att betta enbart pott pre eftersom de brukar vika rätt ofta där mot en raise på 100-110. Vill alltså locka med mig spelaren. Stegen på turn känns väl inte direkt trolig. Dels skulle han syna reriasen pre med A5 och sen slått om mig på floppen med densamma. Så utesluter A5 där iom att han spelat rätt tight. Kvar finns ju då set, AQ möjligtvis KK/AA och kanske även ett färgdraget. (iom ja inte har Ah).

 

Tack för analysen. Vill höra fler tankar.

 

Pott = 105 SEK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med AA vill du få in så mycket av degen som möjligt pre (då du leder), så du slipper fatta svåra beslut senare i handen, då du förhoppningsvis är commitad. Alltså helt fel att minraisa pre. So what om de viker, då vinner du potten pre och kan gå vidare till nästa hand. I just det här fallet hade det inte spelat någon roll eftersom QQ hade synat en 100-120 kr ändå, men i tanken gjorde du fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

allvar? Går ju inte att vika varje gång man får mothugg? Särskilt inte på en sådan flop?

 

Du bör ju fundera över varför Fi ger mothugg på floppen - med tanke på att du själv dessutom reraisat preflop. Verkar inte särskilt troligt att Fi skulle sitta med K,K eller sämre - snarare minst två par eller troligare ett set. När du får ett så här pass kraftigt mothugg på floppen, och du själv faktiskt bara har ett överpar, är fold på floppen en tänkbar linje. Alternativet är möjligen en floppreraise, men det känns som att slänga ut cash i onödan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bör ju fundera över varför Fi ger mothugg på floppen - med tanke på att du själv dessutom reraisat preflop. Verkar inte särskilt troligt att Fi skulle sitta med K,K eller sämre - snarare minst två par eller troligare ett set. När du får ett så här pass kraftigt mothugg på floppen, och du själv faktiskt bara har ett överpar, är fold på floppen en tänkbar linje. Alternativet är möjligen en floppreraise, men det känns som att slänga ut cash i onödan.

 

Hur exakt ser ett "icke kraftigt" mothugg ut om ett kraftigt sådant innebär minraise?

 

Alternativet är för övrigt verkligen inte floppreraise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bör ju fundera över varför Fi ger mothugg på floppen - med tanke på att du själv dessutom reraisat preflop. Verkar inte särskilt troligt att Fi skulle sitta med K,K eller sämre - snarare minst två par eller troligare ett set. När du får ett så här pass kraftigt mothugg på floppen, och du själv faktiskt bara har ett överpar, är fold på floppen en tänkbar linje. Alternativet är möjligen en floppreraise, men det känns som att slänga ut cash i onödan.

Fast FI är ju en fisk. Han gör ju ett miniomslag på floppen. Antingen väljer han att slowa, och då synar han bara (men det skulle inte jag ha gjort med både steg- och färgdrag ute), eller också slår han om till åtminstone 450-500.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slå om till minst 120 pre, gärna lite mer eftersom ni har djupa stacks. Ser ju onekligen ut som han har träffat set här, 22/44 och även QQ bör stämma rätt bra överens med hans preflop, flop och turnspel.

 

Synen på flop är ganska självklar, turn är svårare. Känner du att han kan bomba sämre här eller kanske rent av bluffa bör du syna i alla fall. Ställa är ganska dumt... sen har du ju i alla fall 6 outs till rivern om han settat. Har han sämre än AA kan ja tänka mig att han chkar river.. bombar han all-in och du inte förbättrar borde du kunna hitta fold då mot ngn med hans stats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slå om till minst 120 pre, gärna lite mer eftersom ni har djupa stacks. Ser ju onekligen ut som han har träffat set här, 22/44 och även QQ bör stämma rätt bra överens med hans preflop, flop och turnspel.

 

Synen på flop är ganska självklar, turn är svårare. Känner du att han kan bomba sämre här eller kanske rent av bluffa bör du syna i alla fall. Ställa är ganska dumt... sen har du ju i alla fall 6 outs till rivern om han settat. Har han sämre än AA kan ja tänka mig att han chkar river.. bombar han all-in och du inte förbättrar borde du kunna hitta fold då mot ngn med hans stats.

Han kan ju inte syna turn och lägga mot bet på river, även om det är ett ställ. Han har ju då mer än halva stacken inne. Fold eller ställ är det enda raka på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bör ju fundera över varför Fi ger mothugg på floppen - med tanke på att du själv dessutom reraisat preflop. Verkar inte särskilt troligt att Fi skulle sitta med K,K eller sämre - snarare minst två par eller troligare ett set. När du får ett så här pass kraftigt mothugg på floppen, och du själv faktiskt bara har ett överpar, är fold på floppen en tänkbar linje. Alternativet är möjligen en floppreraise, men det känns som att slänga ut cash i onödan.

 

Jag kan mycket väl spela som FI med ett färgdrag...ingenting som säger att han har set alt. 2 par. Standardspelet med ett set är ju att syna flop och reraisa turn istället. Varför skulle han bara miniraisa med ett set med färgdrag ute? Jag tycker han säger att han kanske har en dam och vill kolla reaktionen eller att han har färgdrag.

Det intressanta är ju bettet på turn, det säger ju mycket mer är miniraiset på flop, nu bettar han ut ca 80% av potten...det bettet skriker ju set på den brädan.

 

Nu är ju FI en tightnizze vilket innebär att han knappast synar raise + reraise pre med AQ, då återstår som jag ser det endast AhKh, JJ+ (tror han synar med JJ då reraisen pre var ganska tanig).

På flop sätter jag honom på AhKh men skulle ändra mig på turn.

 

Mot random FI spelar jag nog som HERO.

Som spelat mot tightNizze lägger jag turn tämligen säker på att han har set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är skräp på förkortningar.
Quote For Truth.

 

Ang. handen är den ju enormt jobbig. Har nog aldrig jag sett nån lägga AA på den floppen och jag skulle nog inte göra det själv heller. Jag har å andra sidan via DonkeyTest förstått att jag har rätt stora luckor i mitt spel med stora par...

 

Tror dock att det delvis är miniraisen pre som ställer till det för oss iom att vi egentligen inte har en aning om var vi står i handen. Men en större raise hade det kanske varit lättare att sätta honom på settet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...