Ignatius Postad 30 Maj , 2007 Rapport Postad 30 Maj , 2007 Var just med om min kanske sjukaste session i år, och måste få dela med mig lite. Satt och slöspelade NL40SH på Unibet samtidigt som jag läste en uppsats. Då dyker han upp. Köper in fullt och går all-in direkt. Alla foldar. All-in igen nästa hand. Alla foldar. All-in igen nästa hand. Nu får han syn av AQ som står mot typ Q5. Nu köper fisken in halvt inköp och foldar några händer. Sen börjar han gå all-in varje hand igen. Extremt tiltande att jag bara plockar upp skräp. Fisken har dubblat upp till fullt inköp när jag hittar AK UTG. Limpar förstås, liksom flera andra. Fisken raisar, jag reraisar, fisken ställer in och jag instasynar. Split mot hans AK. FAN! Givetvis blir fisken stackad av någon annan ett varv senare. Men han köper in på nytt. Nu hittar jag QQ och kan limp-syna fiskens all-in och dubbla upp. Har nu cirka $100 i stacken! Fisken köper in halvt inköp och dubblar upp gånger två genom att klonka två par etc när han ställer med any two och får syn av mediumpar båda gångerna. Nu inser fisken att hans stack är lite väl stor för att pusha med så han övergår istället till att höja upp till 5 varje hand. Han plockar hem många blindar och någon hyfsad pott när han ställer in på floppen och ingen vågar syna ner. Då hittar jag 99 som jag limpar med. Fisken höjer som vanligt upp till 5. Jag återhöjer till 15. Fisken synar. Flopp: TT2 regnbåge. Jag check-raisar all-in och får syn ... av QJo som inte klonkar. $100 till mig. Tyvärr drog fisken sen från bordet och det gjorde jag med. Varför spelade han så dåligt som han gjorde? Citera
frooxe Postad 30 Maj , 2007 Rapport Postad 30 Maj , 2007 vad är det för nån fråga du ställer? tror du på allvar att det är bra att gå all in varje hand, varför frågar du ens det? killen ville väll tilta av sig lite Citera
ponttuss Postad 30 Maj , 2007 Rapport Postad 30 Maj , 2007 Varför spelade han så dåligt som han gjorde? För att han var en av alla dessa fransoser, som aldrig gör fullt inköp, vilken nivå dom än spelar på, och har som främsta intresse att donera pengar ? Citera
DrRoland Postad 30 Maj , 2007 Rapport Postad 30 Maj , 2007 Haha. Ironiskt nog torska han det sista med KK mot QQ, runner runner stege. Tror han är ren nu. Citera
Cleburne Postad 30 Maj , 2007 Rapport Postad 30 Maj , 2007 Det är bara att tacka och ta emot. Jag stötte på en dansk som bluffhöjde ett halvt inköp på rivern i varje hand han spelade. Det var bara att syna med alla par och plocka på sig fyra inköp på typ tio minuter. Även detta på Unibet. Citera
anton1080 Postad 30 Maj , 2007 Rapport Postad 30 Maj , 2007 Vi pratar ju nl40sh här, Brukar själv gå in och bomba just for the fun på microblinds Citera
Pold Postad 30 Maj , 2007 Rapport Postad 30 Maj , 2007 Han ville nog somsagt bara tilta av sig, spelade säkert NL200-400. Eller så va det Gus Hansen du mötte Citera
upandcoming Postad 31 Maj , 2007 Rapport Postad 31 Maj , 2007 Att en kille med 800 inlägg skriver en sådan här post är förvånande. Citera
JockePett Postad 31 Maj , 2007 Rapport Postad 31 Maj , 2007 Gud vad jag saknar jänkarna på Party. Var och varannan session hittade man någon Budweiser-full dollardonator som tydligen fann något nöje i att göra precis samma som som ovan beskrivet. Rätt spelat mannen! Vänta in topphänderna och casha hem. ... Jocke Citera
robster80 Postad 31 Maj , 2007 Rapport Postad 31 Maj , 2007 Inte alls något konstigt. Jag brukar själv gå ner och spela så här på NL10 för att tilta av mig. -EV som fan men ganska kul. Alla blir som galna och när man ser att det är 10 personer eller mer som köar till bordet är det svårt att inte glädjas åt att vara värsta fisken ibland. Citera
Kape Postad 31 Maj , 2007 Rapport Postad 31 Maj , 2007 Jag mötte en kille som köpte in sig med full stack och sedan gick all-in i de 3 första potterna pre-flop. Ingen synade men sen satt han lugnt i nästan ett varv och tryckte sen all-in från UTG. Nu fick han syn av en med JJ och visade glatt upp KK och dubblade upp, skrev "Thank you" och lämnade bordet. Såg honom sedan göra samma/liknande grej på 3 bord till. Tricket för honom verkade vara att inte bli synad de 2-3 första gångerna som han gick all-in och sedan få en bra hand medan de andra fortfarande var irriterade på honom. Han lyckades 3 av 4 gånger vad jag såg och satt under tiden och spelade en $100 MTT. Detta var för övrigt på NL20 eller nått sånt... Citera
Tottyville Postad 31 Maj , 2007 Rapport Postad 31 Maj , 2007 Grymt bra trick! Ska köra så ikväll, ez money. Bara gå allin 4 första gångerna sen får man KK eller AA och dubblar upp! Hååva in degen bara. Citera
Ignatius Postad 31 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 31 Maj , 2007 Haha. Ironiskt nog torska han det sista med KK mot QQ, runner runner stege.Tror han är ren nu. Fick du syna ner honom någon gång? Citera
DrRoland Postad 31 Maj , 2007 Rapport Postad 31 Maj , 2007 Fick du syna ner honom någon gång? Hann tyvärr aldrig få en plats vid bordet innnan han loosa allt. Citera
jm_j Postad 31 Maj , 2007 Rapport Postad 31 Maj , 2007 Kan vara någon som ville ha lite "kul" som andra har skrivit tidigare... Har själv bombat friskt på Full Tilts fullring NLO8B10 med 40BB cap. Folk blir inte så glada på en om man går all in varje hand + drar ut AA, KK, A234 etc till höger och vänster.. dyraste sessionen kostade ca 20$ och ett par har gått >10+. Men i Omaha och särskilt hi/lo är det mycket lättare att dra ut än i Hold'em. Citera
Recommended Posts