Gå till innehåll

AQ träffar tvåpar, dåligt spel av mig?


Recommended Posts

Table 'Arusha': $0,25-$0,25 No Limit HE (Real)

Seat 0: HERO ($46,15 in chips)

Seat 2: Fi1 ($26,40 in chips)

Seat 3: yanik77 ($21,55 in chips)

Seat 4: Crazy Gold x ($23,50 in chips)

Seat 5: Scoterhead ($16,80 in chips)

Seat 6: frevert07 ($25,30 in chips)

Seat 7: sina67 ($15,15 in chips) (on the button)

Seat 8: Fi2 ($27,90 in chips)

Seat 9: br_fearfree ($25,60 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

petenorth99 : Post Blind ($0,15)

br_fearfree : Post Blind ($0,25)

Dealt to Jakelamotta3: As

Dealt to Jakelamotta3: Qc

*** Pre-Flop *** :

HERO : Bet ($1)

Fi1 : Call ($1)

yanik77 : Fold

Crazy Gold x : Fold

Scoterhead : Fold

frevert07 : Fold

sina67 : Fold

Fi2 : Call ($0,85)

br_fearfree : Fold

*** Flop *** : Qd Jc Ac

Fi2 : Check

HERO : Bet ($2,50)

Fi1 : Fold

Fi2 : Raise ($10)

HERO : Raise ($35)

Fi2 : Call ($16,90)

Fi2 : All In ($26,90)

*** Turn *** : [ Qd Jc Ac ] 4c

*** River *** : [ Qd Jc Ac 4c ] 4d

Dealt to HERO: As

Dealt to HERO: Qc

Dealt to Fi2: Qs

Dealt to Fi2: Qh

*** SUMMARY ***

Pot: $66,15 | Rake: $1,50

Board: [ Qd Jc Ac 4c 4d ]

Jakelamotta3 bet $38,50, collected $10,60, net -$27,90 Shows [ As Qc ] (two pairs, Aces and Queens)

 

 

Jag har igen read på killen men jag har spelat rätt LAG så när han checkraisade mig på floppen satte jag inte honom på triss eftersom jag antog att han hade reraisat med JJ, QQ och AA ur position som han var. Jag satte honom på AQ, AJ, KT(den enda, enligt mig troliga hand som slog mig) eller möjligen AK, med tanke på det tighta spelet vid bordet borde jag kanske insett att han hade ett monster.

 

Men finns det alternativ till mitt spel, jag kan väl knappast folda? Och vid syn, vad gör jag när(om) han ställer på turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

korrekt spelat tycker jag, jag hade spelat lika dant, oftast så brukar folk höja med sådana kort i PF.

Han hade kunnat haft många händer, speciellt när han bara synade, svårt att sätta han på högt PP då, hade mer satt han på K10, men undrar om han verkligen synat 4BB med K10 i sådan position, så då sätter jag han mer på Ax(hög kicker) eller lågt/medel PP.

Men vet inte om man ska lyssna på mig för mkt, kan inte påstå att jag är "bra" spelare, än, men vinnande är jag iaf, än så länge =)

 

edit: Händerna jag menade där att jag sätter hon på är hans händer PF, på flopp sätter jag honom på antingen AK/AQ/AJ eller Ax/xx med färgdrag, vissa gillar o överspela sina färgdrag. Därmed ställer jag nog gärna på flopp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visserligen är Fi shortstack; du har $20 mer, men Fi raisar så pass kraftigt att det luktar set..eller möjligen stege, med den brädan. Att folda direkt efter Fi:s floppraise till $10 är ingen idé. Däremot skulle man möjligen kunna hitta folden på turn, om du bara synat floppraisen, och Fi ställt på turn. Alltså, man måste fråga varför Fi raisar så kraftigt på floppen! Skulle han sitta med två lägre par? Sammantaget tycker jag att man skulle syna floppen, och folda om Fi ställer turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...