torberg Postad 28 Maj , 2007 Rapport Share Postad 28 Maj , 2007 Macroman: Anledningen till att jag tog steroider var att jag tyckte att träningen inte gav dom resultat som jag förväntade mig. Resultaten som jag förväntade mig var att hela tiden bli grövre. Jag tränade alltså inte för att tävla inom ngn idrott utan bara för att bli "större" och starkare. Varför jag ville bli stor vet jag faktiskt inte, antagligen problem med självförtroendet. Till den som skrev att jag bajsade i byxorna under den här tiden kan jag berätta att det stämmer inte. Jag höll tätt hela tiden. Sen tycker jag att jag var lite löjlig på den tiden, hänga 4 timmar o dan på ett gym och övriga tiden hålla koll på vilka tabletter och sprutor man skulle ta. Men det blir bara när jag tittar på det egna "jaget" som jag tycker det är löjligt. Sätt en annan person i min dåvarande situation och jag tycker bara synd om honom. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 28 Maj , 2007 Rapport Share Postad 28 Maj , 2007 Annars kan du rota fram vad Kaliper är. Tror knappast att du vet det. Googla på Så mycket vet jag att kaliper är väldigt oexakt även om man använder många mätpunkter. Ta reda på hur kroppen använder vattnet... Muskler binder vatten. Det betyder inte att vatten ÄR muskler, eller vad du nu försöker få det till. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
minucci Postad 28 Maj , 2007 Rapport Share Postad 28 Maj , 2007 Såg Erik på gymmet idag.. Han körde ganska hårt med personlig tränare osv men några 12-14 kg muskler såg jag inte till. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AnnaDea Postad 28 Maj , 2007 Rapport Share Postad 28 Maj , 2007 Så mycket vet jag att kaliper är väldigt oexakt även om man använder många mätpunkter. Förklara vad som gör det oexakt? Muskler binder vatten. Det betyder inte att vatten ÄR muskler, eller vad du nu försöker få det till. Om du besvarar det som skrevs till dig på sidan 5: "Men hur definierar du muskelmassa egentligen? Bundet vatten och fett i muskeln är väl lika mkt en del av muskelmassan som själva myofibrillerna?" Så kanske du får ett bra svar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Macroman Postad 29 Maj , 2007 Rapport Share Postad 29 Maj , 2007 Macroman: Anledningen till att jag tog steroider var att jag tyckte att träningen inte gav dom resultat som jag förväntade mig. Resultaten som jag förväntade mig var att hela tiden bli grövre. Jag tränade alltså inte för att tävla inom ngn idrott utan bara för att bli "större" och starkare. Varför jag ville bli stor vet jag faktiskt inte, antagligen problem med självförtroendet. Till den som skrev att jag bajsade i byxorna under den här tiden kan jag berätta att det stämmer inte. Jag höll tätt hela tiden. Sen tycker jag att jag var lite löjlig på den tiden, hänga 4 timmar o dan på ett gym och övriga tiden hålla koll på vilka tabletter och sprutor man skulle ta. Men det blir bara när jag tittar på det egna "jaget" som jag tycker det är löjligt. Sätt en annan person i min dåvarande situation och jag tycker bara synd om honom. Tack för svaret. Märkte du av några bieffekter? Man har ju hört talas om en del... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
torberg Postad 29 Maj , 2007 Rapport Share Postad 29 Maj , 2007 Jag märkte av flera bieffekter. Den direkta effekten var ju att jag blev större och starkare. Bieffekterna var att jag mådde bättre, ett slags välbefinnande jag inte känt innan, och blev väldigt kåt:lol: Sen var jag väldigt försiktig med att inte köra ngn cardio-träning så att hjärtat skulle börja växa. Cyklade inte ens till universitetet. Sen har jag ju inte försökt skaffa barn än så jag vet inte vad det är för kvaliten på ynglen därnere. Men jag gick och kolla kvaliten på dom därnere efter andra kuren och då var det grönt så var därför jag vågade köra en 3e kur. Hoppas inte den tog kål på dom! Sen finns det självfallet flera sjukdomar som kan komma senare i livet pga av missbruket men än så länge inga påvisade hos mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 29 Maj , 2007 Rapport Share Postad 29 Maj , 2007 Om du besvarar det som skrevs till dig på sidan 5: "Men hur definierar du muskelmassa egentligen? Bundet vatten och fett i muskeln är väl lika mkt en del av muskelmassan som själva myofibrillerna?" Så kanske du får ett bra svar. Tror vi har hittat kärnpunkten... ja, jag hade tyvärr missat det inlägget, annars hade kanske diskussionen kunnat bli lite kortare. Svar: nej, vatten är inte muskelmassa även om det är bundet i muskeln. Se det såhär - börjar du en kreatinkur kommer det första som händer vara att du rusar upp i vikt för att dina muskler binder en massa extra vatten. Har du då lagt på dig extra muskelmassa? Med min definition, nej. Med din definition, ja. Och då förstår jag hur man kan få "fantastiska" siffror, t ex flera kilo muskelmassa på någon vecka eller två. EDIT: Här kan den intresserade läsa om definition av begreppet muskel: http://en.wikipedia.org/wiki/Muscle Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jenki Postad 29 Maj , 2007 Rapport Share Postad 29 Maj , 2007 är man nybörjare kan man lägga på sig muskelmassa betydligt snabbare än om man inte är det. sedan så kanske han tror att det är ren muskelmassa han lagt på sig, kan vara mycket vattenvikt och en del fett och inte fullt så mycket muskler som han tror. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rocksven Postad 29 Maj , 2007 Rapport Share Postad 29 Maj , 2007 Men era jävla nötter. Givetvis menar Erik att han gått upp 12-15 kg och trots detta inte blivit överviktig. Att han sen säger muskler har ju bara att göra med att han inte vet precis vad han talar om, men givetvis luras han inte medvetet för det. Poängen fattar en normalt funtad människa ändå. Endast besserwissrar och nötter tolkar han uttalande som att att han menar muskler. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heimdall87 Postad 29 Maj , 2007 Rapport Share Postad 29 Maj , 2007 Men era jävla nötter. Givetvis menar Erik att han gått upp 12-15 kg och trots detta inte blivit överviktig. Att han sen säger muskler har ju bara att göra med att han inte vet precis vad han talar om, men givetvis luras han inte medvetet för det. Poängen fattar en normalt funtad människa ändå. Endast besserwissrar och nötter tolkar han uttalande som att att han menar muskler. Det handlar inte längre om vad erik sagt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
everrake Postad 29 Maj , 2007 Rapport Share Postad 29 Maj , 2007 Hehe, När man går från otränad till att börja träna så binder man en massa extra vatten i musklerna, runt 2-3 KG vilket ofta av folk som bantar men börjar gymma uppfattas som motsatt effekt och av folk som är spinkiga men börjar gymma uppfattas som att deras muskelvolym ökat. Det finns en tävling i USA varje år där man vinner $1,000,000 - Body for Life. Hela tävlingen går ut på att man får träna enligt ett visst max-schema i 3 månader, dock får man äta alla lagliga preparat såsom protein, kreatin osv och bäst före-efter resultat vinner. Har visserligen sett imponerande före-efter case's men då handlar det alltid om folk som innan dom soffade till sig har varit grymt vältränade och har muskelminnet kvar. Att bygga 10kg muskler från ingenting tar tid! Låter helt klart överdrivet och som att han skojjat till det med flit faktiskt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 29 Maj , 2007 Rapport Share Postad 29 Maj , 2007 Men era jävla nötter. Givetvis menar Erik att han gått upp 12-15 kg och trots detta inte blivit överviktig. Att han sen säger muskler har ju bara att göra med att han inte vet precis vad han talar om, men givetvis luras han inte medvetet för det. Poängen fattar en normalt funtad människa ändå. Endast besserwissrar och nötter tolkar han uttalande som att att han menar muskler. Endast en annan nöt slår in öppna dörrar på det här sättet. Ingen (eller mycket få) i tråden har nånsin trott att han ljugit medvetet. Diskussionen handlar nu om huruvida detta är fysiskt möjligt eller ej. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LOTTO111 Postad 29 Maj , 2007 Rapport Share Postad 29 Maj , 2007 haha tråden ligger under texas holdém hahaha haha ha. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jimbolito Postad 29 Maj , 2007 Rapport Share Postad 29 Maj , 2007 haha tråden ligger under texas holdém hahaha haha ha. Eller hur, va är mod.? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ratchet Postad 29 Maj , 2007 Rapport Share Postad 29 Maj , 2007 Det verkar vara lite skillnad på hur folk definierar muskelmassa.. Ni som säger två till tre kilo per år, menar ni rena muskelfibrer isf? Isåfall känns det fruktansvärt mycket De flesta verkar snacka om normala människor till kroppsbyggare när de menar att 2-3 kilo är max, men hur är det med extremfall? Säg en person som legat nedsövd i tio veckor, hur pass mkt muskelmassa skulle de kunna lägga på sig per år? (Rena muskelfibrer alltså.) Det måste väl vara mycket mer? EDIT: Vi säger 10 veckor.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Preacher Postad 1 Juni , 2007 Rapport Share Postad 1 Juni , 2007 Av egen erfarenthet kan man gå upp lätt utan problem om man styrketränar runt 5 gånger i veckan och tar kosttillskott, är det inga problem att gå upp 10kg på ett år.Själv gick jag upp 6kg på 5 månader av att ta rejält med kosttillskott och styrketräna nästan 6 gånger i veckan. Sedan om man går upp i rena muskler får man ju avgöra själv:) Var det 5 gånger i veckan? Att tråden lyckats hålla för 6 sidor är ju underbart, helst när inget nytt sagts sen 3dje inlägget. Off Topic-tråd? Edit: 10 sidor var det visst. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sasquat Postad 16 Juni , 2007 Rapport Share Postad 16 Juni , 2007 Haha, jag trodde Texas Hold `em delen i forumet skulle handla om själva spelet i sig, inte om sagge gått upp i muskler eller i fett........... ....... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Deo1 Postad 20 Juni , 2007 Rapport Share Postad 20 Juni , 2007 Troligen har han typ använt sig av kreatin och gått upp typ 6 kg i ren vätskeansamling 1-2 kg fett och nått kilo muskler Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PUSH Postad 21 Juni , 2007 Rapport Share Postad 21 Juni , 2007 vem bryr sig egentligen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Raman Postad 21 Juni , 2007 Rapport Share Postad 21 Juni , 2007 Och han drar in på pokern lika mycket som foppa tjänar??? Betyder det att han drar in motsvarande typ en WSOP turre i veckan då, eller har han hittat en okänd välgörare på nätet som frivilligt hivar ut degen? Patetisk fjant!!! Hoppas skattmasen uppmärksammar hans skryt och tar honom på orden, då kanske det blir lite mindre skrävlande framöver. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Steppwolf Postad 21 Juni , 2007 Rapport Share Postad 21 Juni , 2007 Han kan säkert ökat så mycket i vikt men aldrig i muskler. Började träna strikt i januari och i maj hade jag gått från 63 till 67. Började käka kreatin i maj och är nu uppe i 71. Nästan bara bundet vatten tror jag. Sen har jag iofs tränat innan och muskelminnet gör ju att man ökar snabbare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BONNJOE Postad 21 Juni , 2007 Rapport Share Postad 21 Juni , 2007 Raman frisk? tror det är 1år. han snacka om... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
urmy Postad 21 Juni , 2007 Rapport Share Postad 21 Juni , 2007 Nej, kroppen består av massor av andra saker än muskler och fett. Vatten står för den största delen här. Men ser du vad jag skriver? Han gick upp 40 poundsi tävlingsvikt på ett år. Dvs 3-4% kroppsfett och helt uttorkad. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gummo Postad 21 Juni , 2007 Rapport Share Postad 21 Juni , 2007 Patetisk fjant!!! Hoppas skattmasen uppmärksammar hans skryt och tar honom på orden, då kanske det blir lite mindre skrävlande framöver. Exakt vad är det som är så störande med personer som tror och tycker väl om sig själva? Är det inte otroligt mycket mer sorgligt med människor som inte inser vad de kan och därför gör ner sig själva än någon som boostar sitt underbara ego med några extra, påhittade, kilo muskler och kronor? Eller är det så enkelt att "Du skall inte tro att du är något" faktiskt gäller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mrscheng Postad 21 Juni , 2007 Rapport Share Postad 21 Juni , 2007 han ljuger såklart. vem fan vill gå upp 10kg muskler? med muskler ser man ju bara ut som en jävla gorilla. fett är den nya melodin. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts