Gå till innehåll

ERIK123 pratar sanning?


sentenced

Recommended Posts

Av egen erfarenthet kan man gå upp lätt utan problem om man styrketränar runt 5 gånger i veckan och tar kosttillskott, är det inga problem att gå upp 10kg på ett år.

Själv gick jag upp 6kg på 5 månader av att ta rejält med kosttillskott och styrketräna nästan 6 gånger i veckan.

Sedan om man går upp i rena muskler får man ju avgöra själv:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 153
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tror att det är jäkligt svårt att avgöra hur mycket av en viktökning som är i rena muskler. Givet en normalperson är det inte direkt långsökt att tro att personen i fråga även kommer att öka sitt födointag rejält.

 

Dessutom är små viktökningar väldigt svåra att hålla koll på om du tränar hårt. Ett stenhårt pass kan tömma kroppen på flera liter vätska. När du efter det ätit och druckit rejält kan pendeln ha svängt över rejält åt det andra hållet. Under de perioder jag själv tränat mycket har min vikt åkt som en jojo. Med lite god vilja kan jag då lätt se att jag gått upp 6 kg. Väger jag mig sedan en dag senare kanske det var 1 kg.

 

Jag tror nog mer på de som säger att det är svårt att gå upp mycket i ren muskelmassa under kort tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså, hur tröga kan människor bli... ta med er lite silvertejp till lokala ica-butiken, tejpa på dig oxfile-längder för 15kg på kroppen så förstår ni hur fruktansvärt stora mängder vi pratar om. Det är HELT omöjligt at gå upp så mycket i ren muskelmassa på så kort tid.

 

Det Erik sa med de orden var att han har gått upp 12-15kg på den tiden han har tränat, och han ville väl vara noga med att påpeka att han inte har gått och blivit TJOCK på kuppen, utan han menade med den meningen att han har gått upp 12-15kg och han har inte lagt på sig FETT.

 

MEN givetvis kan man ju inte gå upp 12-15kg i rena muskler på så kort tid... Erik ville bara va noggrann med att folk skulle förstå att han inte hade lagt på sig massa fett... men enbart muskler är det förstås inte, utan när man blir större så är det mycket annat i kroppen man går o släpar på även om det inte är fett....

 

så visst, erik HAR gått upp 12-15kg på så kort tid, eftersom vågen visar det.. det är fullt möjligt om man tränar hårt, tar kosttillskott/kreatin osv, binder upp ohyggliga mängder vatten i kroppen med mera. MEN ni måste förstå att det är inte enbart muskelmassa. Karln är ju ruskigt lång också by the way, närmare 2 meter.

 

Tycker alla är ute o cyklar med era uppskattningar, ett par gamla gaming-vänner som har pressat mycket anabola och har stor insyn på det där sa att en med bra förutsättningar, ruskigt bra upplägg på anabola och undviker sprit under ett helt år och sover och äter rätt kan lägga på sig 4-5 kg i ren muskelmassa på ett år, och utan större problem lägga på sig ca 20 kg på ett år men ni måste ju komma ihåg att det är helt enkelt inte enbart muskler, men dom här grabbarna såg ruskigt biffiga ut hursomhelst..... var inte mycket fett i alla fall, men kroppen består av annat än bara muskler och fett.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså, hur tröga kan människor bli... ta med er lite silvertejp till lokala ica-butiken, tejpa på dig oxfile-längder för 15kg på kroppen så förstår ni hur fruktansvärt stora mängder vi pratar om. Det är HELT omöjligt at gå upp så mycket i ren muskelmassa på så kort tid.

 

Det Erik sa med de orden var att han har gått upp 12-15kg på den tiden han har tränat, och han ville väl vara noga med att påpeka att han inte har gått och blivit TJOCK på kuppen, utan han menade med den meningen att han har gått upp 12-15kg och han har inte lagt på sig FETT.

 

MEN givetvis kan man ju inte gå upp 12-15kg i rena muskler på så kort tid... Erik ville bara va noggrann med att folk skulle förstå att han inte hade lagt på sig massa fett... men enbart muskler är det förstås inte, utan när man blir större så är det mycket annat i kroppen man går o släpar på även om det inte är fett....

 

så visst, erik HAR gått upp 12-15kg på så kort tid, eftersom vågen visar det.. det är fullt möjligt om man tränar hårt, tar kosttillskott/kreatin osv, binder upp ohyggliga mängder vatten i kroppen med mera. MEN ni måste förstå att det är inte enbart muskelmassa. Karln är ju ruskigt lång också by the way, närmare 2 meter.

 

Tycker alla är ute o cyklar med era uppskattningar, ett par gamla gaming-vänner som har pressat mycket anabola och har stor insyn på det där sa att en med bra förutsättningar, ruskigt bra upplägg på anabola och undviker sprit under ett helt år och sover och äter rätt kan lägga på sig 4-5 kg i ren muskelmassa på ett år, och utan större problem lägga på sig ca 20 kg på ett år men ni måste ju komma ihåg att det är helt enkelt inte enbart muskler, men dom här grabbarna såg ruskigt biffiga ut hursomhelst..... var inte mycket fett i alla fall, men kroppen består av annat än bara muskler och fett.....

 

 

 

Säg det till Aminking som har erfarenhet av stryketräning och säger att man kan gå upp ca 5 kg per år..Hahaha...Skrattar fortfarande :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det lustiga är att ni säkert kan hitta vetenskapliga artiklar om ämnet istället för att vilt gissa hur det är (påstår inte att alla här gör det) eller basera ert svar på er egen viktökning när ni gymmade, VAFAN VET NI om att skilja på muskelmassaökning och annan viktökning. Jag vet iaf inte det och håller därför klaffen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha Aminking du är rolig du..Länge sen man fick skratta så mycket.

Egen erfarenhet? Så du kan gå upp 20 kg i muskler på 3 år?

 

Som sagt kul, väldigt kul...Ta och läs lite sen kan vi prata om saken.

 

Det som är riktigt roligt är att du ironiserar över Aminkings inlägg och själv inte inser att han bara menar första året..

Självklart minskar muskelmassaökningen per år drastiskt efter första, men nog fan är iaf 7 kilo möjligt att gå upp i muskelmassa på ett år om du har anlag för det och inte tränat styrketräning innan..

 

Tvivlar dock ändå på att Erik lyckats med bedriften, men det behöver inte betyda att det är omöjligt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg det till Aminking som har erfarenhet av stryketräning och säger att man kan gå upp ca 5 kg per år..Hahaha...Skrattar fortfarande :-D

 

Du skrattar åt fel person grabben !

 

Om du hade någonting mellan öronen så skulle du också förstå att det inte är en omöjlighet att lägga på sig 5 kg på ett år med hjälp av träning och bra kost!

 

nöt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som är riktigt roligt är att du ironiserar över Aminkings inlägg och själv inte inser att han bara menar första året..

Självklart minskar muskelmassaökningen per år drastiskt efter första, men nog fan är iaf 7 kilo möjligt att gå upp i muskelmassa på ett år om du har anlag för det och inte tränat styrketräning innan..

 

Alltså. Nej? Det är ju just det det inte är. Varför läser du inte nån faktagranskad text på ämnet istället för att slänga ur dig lösa "nog fan"-påståenden?

 

Fem kilo är även det något av ett freak of nature om man ska lyckas med det. Det är alltså 100gr rena muskler i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha vilka troll det finns på den här sidan.

 

Jag har en vän som tävlade i bodybuilding för 10 år sedan så jag ringde o hörde med honom.

Han gick upp 3kg i muskler varje år, och det tog honom sex eller sju år innan hade började tävla. Då med sammanlagt 15-18kg nya muskler på kroppen.

 

Erik Sagström vet inte vad han pratar om. Såklart har han vikt ökat med tio kilo, men det är vatten som har samlats i kroppen, och ett kilo muskler.

 

..

 

Och förresten så tar det två månader innan kroppen börjar bilda nya muskler om du är nybliven gymmare.

 

haha, o en del troll tror på honom här.

 

Och foppa med 50miljoner i årslön o lika mkt på reklampengar, det tvivlar jag på att erik är i närheten av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jag ens postar här bland dessa människor.

 

Jo, det är fullt möjligt att gå upp 10-15 kg muskler på 6-12 månader. Men det är förutsatt hur din kropp ser ut. Sitter du med 3-4 kg fett runt midjan så good luck, typ. Men dem som är pinnsmala, och som rör sig normalt runt i vardagen kan nog göra det om de kör stenhård träning 4x i veckan.

 

Jag själv började träna när jag var 17-18 år. Min vikt då var 55 kg, och under 8 månader vägde jag till slut 68kg. Men det för jag inte hade något fett att förbränna först så det var för mig att bryta-ner-och-bygga-upp från början.

 

Nej, man går inte upp 10 kg muskler per år, VARJE ÅR! Hur dum får man bli om man tror det? Det är lättare att bygga från noll till 10, än att utöka 10:an till 20. Ganska så självklart. Känner ni inte till era egna kroppar eller?

 

Jag undrar hur mycket killen till höge väger?

 

huge_muscles.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt Ove Rytter, som har skrivit Sveriges i alla fall bästa bok om styrketräning, så kan normaltränaren räkna med ca 1-2 kg ökning av muskelmassa första året förutsatt att man är otränad.

 

Om någon går upp mera så handlar det som oftast om bindning av vatten, ökat andel fett eller att personen inte vägt sig på ett korrekt sett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt Ove Rytter, som har skrivit Sveriges i alla fall bästa bok om styrketräning, så kan normaltränaren räkna med ca 1-2 kg ökning av muskelmassa första året förutsatt att man är otränad.

 

Om någon går upp mera så handlar det som oftast om bindning av vatten, ökat andel fett eller att personen inte vägt sig på ett korrekt sett.

 

Word!!

 

Och för att diskusionen överhuvudet taget ska kunna fortsätta så måste nog ordet "muskelmassa" definieras så att alla vet vad det pratas om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det minsta man kan begära av dom som slänger fram IMHO befängda siffror på ren muskelökning är en förklaring av hur man skiljer mellan fett och muskler när man ökar i vikt.
Mäta fettmängd före och efter träningsperioden är ju inte raketforskning direkt. Finns massa olika metoder med godtycklig precision.

 

Någon som vet om det är något annat än muskler och fett som förändras i massa relativt snabbt under ens levnad?

 

Vad jag förstått är skelettmassan rätt konstant, medan organen kan dra på sig lite fett och öka i volym. Men det verkar ju ändå inte vara tillräckligt för att förklara vad en ökning på 15 kg omfattar om vi antar att det är typ 4 kg muskler och 5-6 kg fett. Mer fett än så borde ju rimligen vara synligt i underhudsfettet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såklart att man kan gå upp flera kilo på ett år med träning och bra kost, men dessa kilon behöver inte nödvändigtvis bara vara muskelmassa !

 

till alla skeptiker ;

 

 

http://www.ast-ss.se/html/article.asp?ArticleID=346

 

 

Jag läste halva det där och fick snabbt intrycket att det inte verkade seriöst.

Jag vet dock inte vad Paul Cribb har för anseende i forkarvärlden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såklart att man kan gå upp flera kilo på ett år med träning och bra kost, men dessa kilon behöver inte nödvändigtvis bara vara muskelmassa !

 

ööhhh... om du missat är det just den distinktionen hela tråden handlat om :roll:

 

till alla skeptiker ;

 

Vad sägs om. . .

 

 

* I snitt 4.99 kg ren muskelmassa.

* En minskning med 1,3 kg fett utan att ens behöva dieta.

* 49 kg på ditt bästa knäböj

* 20 kg på din bästa bänkpress

 

. . . allt på bara 10 veckor.

 

 

 

HAHAHAHAHAHA :lol: :lol:

 

Hittat på TV-shop?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...