Gå till innehåll

ERIK123 pratar sanning?


sentenced

Recommended Posts

Macroman:

 

Anledningen till att jag tog steroider var att jag tyckte att träningen inte gav dom resultat som jag förväntade mig. Resultaten som jag förväntade mig var att hela tiden bli grövre. Jag tränade alltså inte för att tävla inom ngn idrott utan bara för att bli "större" och starkare. Varför jag ville bli stor vet jag faktiskt inte, antagligen problem med självförtroendet.

 

Till den som skrev att jag bajsade i byxorna under den här tiden kan jag berätta att det stämmer inte. Jag höll tätt hela tiden.

 

Sen tycker jag att jag var lite löjlig på den tiden, hänga 4 timmar o dan på ett gym och övriga tiden hålla koll på vilka tabletter och sprutor man skulle ta.

Men det blir bara när jag tittar på det egna "jaget" som jag tycker det är löjligt. Sätt en annan person i min dåvarande situation och jag tycker bara synd om honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 153
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Annars kan du rota fram vad Kaliper är. Tror knappast att du vet det. Googla på 8-)

 

Så mycket vet jag att kaliper är väldigt oexakt även om man använder många mätpunkter.

 

Ta reda på hur kroppen använder vattnet...

 

Muskler binder vatten. Det betyder inte att vatten ÄR muskler, eller vad du nu försöker få det till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så mycket vet jag att kaliper är väldigt oexakt även om man använder många mätpunkter.

 

Förklara vad som gör det oexakt?

 

 

 

Muskler binder vatten. Det betyder inte att vatten ÄR muskler, eller vad du nu försöker få det till.

 

Om du besvarar det som skrevs till dig på sidan 5:

 

"Men hur definierar du muskelmassa egentligen? Bundet vatten och fett i muskeln är väl lika mkt en del av muskelmassan som själva myofibrillerna?"

 

Så kanske du får ett bra svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Macroman:

 

Anledningen till att jag tog steroider var att jag tyckte att träningen inte gav dom resultat som jag förväntade mig. Resultaten som jag förväntade mig var att hela tiden bli grövre. Jag tränade alltså inte för att tävla inom ngn idrott utan bara för att bli "större" och starkare. Varför jag ville bli stor vet jag faktiskt inte, antagligen problem med självförtroendet.

 

Till den som skrev att jag bajsade i byxorna under den här tiden kan jag berätta att det stämmer inte. Jag höll tätt hela tiden.

 

Sen tycker jag att jag var lite löjlig på den tiden, hänga 4 timmar o dan på ett gym och övriga tiden hålla koll på vilka tabletter och sprutor man skulle ta.

Men det blir bara när jag tittar på det egna "jaget" som jag tycker det är löjligt. Sätt en annan person i min dåvarande situation och jag tycker bara synd om honom.

 

Tack för svaret.

 

Märkte du av några bieffekter? Man har ju hört talas om en del...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag märkte av flera bieffekter. Den direkta effekten var ju att jag blev större och starkare. Bieffekterna var att jag mådde bättre, ett slags välbefinnande jag inte känt innan, och blev väldigt kåt:lol:

Sen var jag väldigt försiktig med att inte köra ngn cardio-träning så att hjärtat skulle börja växa. Cyklade inte ens till universitetet.

 

Sen har jag ju inte försökt skaffa barn än så jag vet inte vad det är för kvaliten på ynglen därnere. Men jag gick och kolla kvaliten på dom därnere efter andra kuren och då var det grönt så var därför jag vågade köra en 3e kur.

Hoppas inte den tog kål på dom!:-D

Sen finns det självfallet flera sjukdomar som kan komma senare i livet pga av missbruket men än så länge inga påvisade hos mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du besvarar det som skrevs till dig på sidan 5:

 

"Men hur definierar du muskelmassa egentligen? Bundet vatten och fett i muskeln är väl lika mkt en del av muskelmassan som själva myofibrillerna?"

 

Så kanske du får ett bra svar.

 

Tror vi har hittat kärnpunkten... ja, jag hade tyvärr missat det inlägget, annars hade kanske diskussionen kunnat bli lite kortare.

 

Svar: nej, vatten är inte muskelmassa även om det är bundet i muskeln. Se det såhär - börjar du en kreatinkur kommer det första som händer vara att du rusar upp i vikt för att dina muskler binder en massa extra vatten. Har du då lagt på dig extra muskelmassa? Med min definition, nej. Med din definition, ja. Och då förstår jag hur man kan få "fantastiska" siffror, t ex flera kilo muskelmassa på någon vecka eller två.

 

EDIT: Här kan den intresserade läsa om definition av begreppet muskel: http://en.wikipedia.org/wiki/Muscle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är man nybörjare kan man lägga på sig muskelmassa betydligt snabbare än om man inte är det. sedan så kanske han tror att det är ren muskelmassa han lagt på sig, kan vara mycket vattenvikt och en del fett och inte fullt så mycket muskler som han tror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men era jävla nötter. Givetvis menar Erik att han gått upp 12-15 kg och trots detta inte blivit överviktig. Att han sen säger muskler har ju bara att göra med att han inte vet precis vad han talar om, men givetvis luras han inte medvetet för det. Poängen fattar en normalt funtad människa ändå.

 

Endast besserwissrar och nötter tolkar han uttalande som att att han menar muskler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men era jävla nötter. Givetvis menar Erik att han gått upp 12-15 kg och trots detta inte blivit överviktig. Att han sen säger muskler har ju bara att göra med att han inte vet precis vad han talar om, men givetvis luras han inte medvetet för det. Poängen fattar en normalt funtad människa ändå.

 

Endast besserwissrar och nötter tolkar han uttalande som att att han menar muskler.

 

Det handlar inte längre om vad erik sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe,

 

När man går från otränad till att börja träna så binder man en massa extra vatten i musklerna, runt 2-3 KG vilket ofta av folk som bantar men börjar gymma uppfattas som motsatt effekt och av folk som är spinkiga men börjar gymma uppfattas som att deras muskelvolym ökat.

 

Det finns en tävling i USA varje år där man vinner $1,000,000 - Body for Life. Hela tävlingen går ut på att man får träna enligt ett visst max-schema i 3 månader, dock får man äta alla lagliga preparat såsom protein, kreatin osv och bäst före-efter resultat vinner.

 

Har visserligen sett imponerande före-efter case's men då handlar det alltid om folk som innan dom soffade till sig har varit grymt vältränade och har muskelminnet kvar. Att bygga 10kg muskler från ingenting tar tid!

 

Låter helt klart överdrivet och som att han skojjat till det med flit faktiskt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men era jävla nötter. Givetvis menar Erik att han gått upp 12-15 kg och trots detta inte blivit överviktig. Att han sen säger muskler har ju bara att göra med att han inte vet precis vad han talar om, men givetvis luras han inte medvetet för det. Poängen fattar en normalt funtad människa ändå.

 

Endast besserwissrar och nötter tolkar han uttalande som att att han menar muskler.

 

Endast en annan nöt slår in öppna dörrar på det här sättet. Ingen (eller mycket få) i tråden har nånsin trott att han ljugit medvetet. Diskussionen handlar nu om huruvida detta är fysiskt möjligt eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar vara lite skillnad på hur folk definierar muskelmassa.. Ni som säger två till tre kilo per år, menar ni rena muskelfibrer isf? Isåfall känns det fruktansvärt mycket :-)

 

De flesta verkar snacka om normala människor till kroppsbyggare när de menar att 2-3 kilo är max, men hur är det med extremfall? Säg en person som legat nedsövd i tio veckor, hur pass mkt muskelmassa skulle de kunna lägga på sig per år? (Rena muskelfibrer alltså.) Det måste väl vara mycket mer?

 

EDIT: Vi säger 10 veckor..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av egen erfarenthet kan man gå upp lätt utan problem om man styrketränar runt 5 gånger i veckan och tar kosttillskott, är det inga problem att gå upp 10kg på ett år.

Själv gick jag upp 6kg på 5 månader av att ta rejält med kosttillskott och styrketräna nästan 6 gånger i veckan.

Sedan om man går upp i rena muskler får man ju avgöra själv:)

 

Var det 5 gånger i veckan? :D

 

Att tråden lyckats hålla för 6 sidor är ju underbart, helst när inget nytt sagts sen 3dje inlägget. Off Topic-tråd?

 

Edit: 10 sidor var det visst. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Och han drar in på pokern lika mycket som foppa tjänar???

 

Betyder det att han drar in motsvarande typ en WSOP turre i veckan då, eller har han hittat en okänd välgörare på nätet som frivilligt hivar ut degen?

 

Patetisk fjant!!!

 

Hoppas skattmasen uppmärksammar hans skryt och tar honom på orden, då kanske det blir lite mindre skrävlande framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han kan säkert ökat så mycket i vikt men aldrig i muskler. Började träna strikt i januari och i maj hade jag gått från 63 till 67. Började käka kreatin i maj och är nu uppe i 71. Nästan bara bundet vatten tror jag. Sen har jag iofs tränat innan och muskelminnet gör ju att man ökar snabbare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Patetisk fjant!!!

 

Hoppas skattmasen uppmärksammar hans skryt och tar honom på orden, då kanske det blir lite mindre skrävlande framöver.

 

Exakt vad är det som är så störande med personer som tror och tycker väl om sig själva? Är det inte otroligt mycket mer sorgligt med människor som inte inser vad de kan och därför gör ner sig själva än någon som boostar sitt underbara ego med några extra, påhittade, kilo muskler och kronor?

 

Eller är det så enkelt att "Du skall inte tro att du är något" faktiskt gäller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...