oliverlopez Postad 24 Maj , 2007 Rapport Share Postad 24 Maj , 2007 Hej! Ett flertal gånger har jag träffat tvåpar, antingen på flop eller senare och vid showdown har min motståndare visat upp typ 44. Exemple: Jag har Q10 Brädan: Q 4 10 7 2 På showdown visar Fi upp 44 och tar hem potten. Finns det några bra sätt att "läsa" sig till att man är emot ett lågt "osynligt" pp? Om jag raisar säg 3-4 BB och får syn och får en flop som ovan, hur ska jag betta för att kunna lista ut om det är PP jag har emot mig (som har träffat trissen)... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bananuz Postad 24 Maj , 2007 Rapport Share Postad 24 Maj , 2007 Hej! Ett flertal gånger har jag träffat tvåpar, antingen på flop eller senare och vid showdown har min motståndare visat upp typ 44. Exemple: Jag har Q10 Brädan: Q 4 10 7 2 På showdown visar Fi upp 44 och tar hem potten. Finns det några bra sätt att "läsa" sig till att man är emot ett lågt "osynligt" pp? Om jag raisar säg 3-4 BB och får syn och får en flop som ovan, hur ska jag betta för att kunna lista ut om det är PP jag har emot mig (som har träffat trissen)... Skitsvårt, men reads + statistik om du använder något sånt program är alltid bra. Framförallt tror jag dock det gäller att generellt hålla sig vaken, hålla nere potterna och ibland kunna hitta viket när man får mothugg på sina tvåpar. För det är ju egentligen bara tvåparen som man förlorar pengar med mot set. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jello Postad 24 Maj , 2007 Rapport Share Postad 24 Maj , 2007 Ett hett tips är att se ifall fi har limpat från UTG(+1) och sen synat en raise preflopp. Vet inte varför folk fortsätter spela så, men det är en galen giveaway ivf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bismarc Postad 24 Maj , 2007 Rapport Share Postad 24 Maj , 2007 Jag tycker du missar mkt i beskrivningen av handen. Stackdjup, eventuella färger på korten, ev read på moståndaren, vilken nivå du spelar, preflop action osv.. De är ju de faktorerna man får lägga till. Men topp 2 är mkt svårt o lägga o flesta fall bara betala av, man måste spela med djupa stackar eller ha bra read för att lägga dem. Hade varit intressant o få reda på allt som skett i denna handen för att se att det fanns ngn möjlighet o lägga den Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rebonius Postad 24 Maj , 2007 Rapport Share Postad 24 Maj , 2007 Nu vet jag inte vad du spelar. Men ifall någon synar mer än 1/10 av stacken preflop brukar man oftast inte behöva oroa sig för små pockets. Det beror förstås på nivå också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
the_bean Postad 24 Maj , 2007 Rapport Share Postad 24 Maj , 2007 Med topptvå är det svårt att inte betala av. Brukar hålla potterna nere med annat , då kan man hitta folden tidigare. Sen får man gå mycket på read. Är det limpat och det finns risk för stege brukar jag kunna hitta folden, ofta när man har tvåpar sitter dom på stege, oddsen för att man delar kort minskar ju, därmed större chans för ett drag som suttit. Här har vi ett av dom områdena där erfarenhet verkligen hjälper. Limp + syn tipset ovan är bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brut Postad 24 Maj , 2007 Rapport Share Postad 24 Maj , 2007 Har du ett bra metaspel så är det i normalfallet bara att betala av. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mrfiskman Postad 24 Maj , 2007 Rapport Share Postad 24 Maj , 2007 För det är ju egentligen bara tvåparen som man förlorar pengar med mot set. fel! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
oliverlopez Postad 24 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 24 Maj , 2007 fel! Kan du utveckla? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
teddybeahr Postad 24 Maj , 2007 Rapport Share Postad 24 Maj , 2007 Har du ett bra metaspel så är det i normalfallet bara att betala av. precis. lika ofta är det tvärtom så betala av och köp in dig igen. samma sak med set mot högre set. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MacDaddy Postad 26 Maj , 2007 Rapport Share Postad 26 Maj , 2007 Håll inte potterna nere vid 2par. Försök få in hela degen om möjligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jerico Postad 26 Maj , 2007 Rapport Share Postad 26 Maj , 2007 Finns det några bra sätt att "läsa" sig till att man är emot ett lågt "osynligt" pp? När man blir checkraisad på turn av en passiv mupp. Eller när turn går check-check på en torr bräda och fi överbettar potten på river. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
scouserandy Postad 26 Maj , 2007 Rapport Share Postad 26 Maj , 2007 När du får en minigayreraise emot dig på floppen av en fransman. Som följer upp turn med att minibeta igen, kan du vara helt säker på att du är uppe mot ett set. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cleburne Postad 26 Maj , 2007 Rapport Share Postad 26 Maj , 2007 Själva anledningen till att pockets är så spelbara är ju att set är svåra att upptäcka. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jello Postad 26 Maj , 2007 Rapport Share Postad 26 Maj , 2007 När du får en minigayreraise emot dig på floppen av en fransman. Som följer upp turn med att minibeta igen, kan du vara helt säker på att du är uppe mot ett set. lol everest lr Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts