Gå till innehåll

Hur "läsa" låga pockets?


oliverlopez

Recommended Posts

Hej!

 

Ett flertal gånger har jag träffat tvåpar, antingen på flop eller senare och vid showdown har min motståndare visat upp typ 44.

 

Exemple:

 

Jag har Q10

 

Brädan: Q 4 10 7 2

 

På showdown visar Fi upp 44 och tar hem potten.

 

Finns det några bra sätt att "läsa" sig till att man är emot ett lågt "osynligt" pp?

 

Om jag raisar säg 3-4 BB och får syn och får en flop som ovan, hur ska jag betta för att kunna lista ut om det är PP jag har emot mig (som har träffat trissen)...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Ett flertal gånger har jag träffat tvåpar, antingen på flop eller senare och vid showdown har min motståndare visat upp typ 44.

 

Exemple:

 

Jag har Q10

 

Brädan: Q 4 10 7 2

 

På showdown visar Fi upp 44 och tar hem potten.

 

Finns det några bra sätt att "läsa" sig till att man är emot ett lågt "osynligt" pp?

 

Om jag raisar säg 3-4 BB och får syn och får en flop som ovan, hur ska jag betta för att kunna lista ut om det är PP jag har emot mig (som har träffat trissen)...

Skitsvårt, men reads + statistik om du använder något sånt program är alltid bra. Framförallt tror jag dock det gäller att generellt hålla sig vaken, hålla nere potterna och ibland kunna hitta viket när man får mothugg på sina tvåpar. För det är ju egentligen bara tvåparen som man förlorar pengar med mot set.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du missar mkt i beskrivningen av handen. Stackdjup, eventuella färger på korten, ev read på moståndaren, vilken nivå du spelar, preflop action osv..

 

De är ju de faktorerna man får lägga till. Men topp 2 är mkt svårt o lägga o flesta fall bara betala av, man måste spela med djupa stackar eller ha bra read för att lägga dem. Hade varit intressant o få reda på allt som skett i denna handen för att se att det fanns ngn möjlighet o lägga den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med topptvå är det svårt att inte betala av. Brukar hålla potterna nere med annat , då kan man hitta folden tidigare.

Sen får man gå mycket på read.

Är det limpat och det finns risk för stege brukar jag kunna hitta folden, ofta när man har tvåpar sitter dom på stege, oddsen för att man delar kort minskar ju, därmed större chans för ett drag som suttit.

Här har vi ett av dom områdena där erfarenhet verkligen hjälper.

Limp + syn tipset ovan är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...