Gå till innehåll

Hittar inte tillbaka till mitt vinnande spel


rickard_o_h1

Recommended Posts

Tjena tjena!

 

Tänkte lägga upp en tråd här på forumet för att se om det är nån som har något tips eller nån som känner att dom varit i samma situation och som vill dela lite tankar.

 

Har lirat poker i ca 3 år. Slutade mitt jobb för ca 1 år sen för att bara lira poker. Var inget svårt beslut då jag ändå inte tänkte ha kvar det jobbet. Ska plugga någonting framöver, så då kände jag att jag ville prova att bara lira poker innan. Har gått mycket bra förut och varit stabil spelare på 2/4 - 3/6 nivån. Endast lirat NL holdem.

 

Mitt problem ligger i att jag för ca 3 månader sen gick över till att testa att endast spela heads up. Gick mycket bra i början och jag älskar spelet. Men nu har jag tappat och har mycket svårt för att spelet. Har inget tålamod och ingen broms längre.

 

Det är mycket krävande att bara spela heads up också... Blir lätt frustrerad av alla hit and runs och när man missar med tajmingen hela tiden.

 

Kände att jag ville gå tillbaka till att lira 6 manna och bara spela hu nån gång då och då.

 

Har nu testat det i typ 1 vecka och har typ konstant losat. Hu spelet har satt så mycke konstiga grejer i huvudet på mig. Kan inte komma tillbaka till mitt gamla vinnande spel. Känns helt mysko att spel. De beslut som jag förr tog automatiskt måste jag fundera jättemycke på nu och det känns som att jag spelar konstigt hela tiden.

 

Blev en lång och säkert ganska konstigt inlägg... Hoppas det framgår vad jag menar.

 

Känner mig ganska kneckt av att jag inte får igång spelet. Skulle vara skönt att höra lite tankar från andra...

 

Skulle ge mycket för att typ få sen en video av när jag lirade 6 manna för typ ett halvår sen för att kunna komma tillbaka till samma spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inga hhs sparade...

 

Är så himla frustrerande att man ska tappa allt spel sådär..

 

Vet inte vad som skulle vara bästa sättet för att hitta tillbaka igen. Kanske ta en paus från allt spel en stund. Kanske flytta ner till de lägre nivåerna. Trivs så bra på 2/4 annars, men fungerar det inte så fungerar det ju inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rent allmänt kan man säga om allting är att när det inte fungerar så är det tillbaka till grunderna som gäller.

 

Jag hade motsvarande problem och beslöt mig för att gå ned i nivå och spela full ring med Phil Hellmuths tio-i-top-händer.

 

Djävulskt tråkigt men resultaten började att gneta sig uppåt igen....

Samtidigt var det för mig en uppövning i disciplin och en vetskap om att ibland MÅSTE man nästan ha lite tråkigt....

 

detta fungerade hyfsat för mig i varje fall.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp tight funkar alltid.

Först förlorar man. Då börjar man spela tight. Då börjar man vinna lite. Vilket gör att man börjar spela lösare och vinna ännu mera. Med självförtroendet på topp spelar man super löst. Då börjar man förlora igen. Sedan förlorar man lite mer. Då börjar man fundera över sitt spel. Sedan förlorar man ganska mycket. Då blir man knäckt. Och börjar spela tight igen. Vilket gör att man vinner lite. Vilket gör att man börjar spela lösare och vinna ännu mera. Med självförtroendet på topp spelar man super löst. Då börjar man förlora igen. Sedan förlorar man lite mer. Då börjar man fundera över sitt spel. Sedan förlorar man ganska mycket. Då blir man knäckt. Och börjar spela tight igen. Vilket gör att man vinner lite.... osv..

 

Har själv spelat poker i över 3 år. Har väl upplevt åtminstonde 7 sådana här cyklar själv. Men efter varje cyckel har man lärt sig lite mera.. De är bara och kämpa på. Och rådet att spela SNOR tight i början tills du börjar vinna igen är superbra. Visst, du ger upp massa EV, men du börjar allifall vinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte vad som skulle vara bästa sättet för att hitta tillbaka igen. Kanske ta en paus från allt spel en stund. Kanske flytta ner till de lägre nivåerna. Trivs så bra på 2/4 annars, men fungerar det inte så fungerar det ju inte...

 

Låter som ett par bra ideer.

Ta en paus några dar, kanske en resa, och se sen om du kan hitta tillbaka till ditt spel på 0.5/1 eller 1/2. om du endå loosar kan du lika gärna göra det på en lägre nivå tills du är redo att gå upp igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte släppa att man tappat spelet bara sådär. Känns helt sjukt. Förr så var besluten så enkla. Kunde nästan spela som en robot och sen lägga in moves här och där med mycket bra tajming.

 

Dessa tre månader med bara hu har fått 6 manna spelet att blåsa rakt ut genom båda öronen. Helt sjukt ju. Men man har väl för liten skalle ;-)

 

Har i alla fall tagit en paus nu som kommer sträcka sig över lite drygt två veckor. Blir en sista minuten resa med sambon on en vecka. Sen ska jag köra tight abc poker på 1/2 och försöka bygga tillbaka spelet där ifrån.

 

Tack för lite tankar och svar.

 

Tar gärna emot mer tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte släppa att man tappat spelet bara sådär. Känns helt sjukt. Förr så var besluten så enkla. Kunde nästan spela som en robot och sen lägga in moves här och där med mycket bra tajming.

 

Dessa tre månader med bara hu har fått 6 manna spelet att blåsa rakt ut genom båda öronen. Helt sjukt ju. Men man har väl för liten skalle ;-)

 

Har i alla fall tagit en paus nu som kommer sträcka sig över lite drygt två veckor. Blir en sista minuten resa med sambon on en vecka. Sen ska jag köra tight abc poker på 1/2 och försöka bygga tillbaka spelet där ifrån.

 

Tack för lite tankar och svar.

 

Tar gärna emot mer tips.

 

av det man kan utläsa av den här tråden måste du vara -Otle eller -Otto..nått..på ongame

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Min rundgång för NL shothanded är:

 

1. Tight preflop, tight postflop (vinner)

2. Aningen tight preflop, lite loose postflop ( vinner mer )

3. Aningen tight preflop, loose postflop ( börjar förlora )

4. Tiltar ( förlorar mer)

5. hyper tight preflop, loose postflop (förlorar långsamt och smärtsamt)

6. tilt igen ( förlorar mer igen )

7. poker-paus.

 

Tillbaka till 1....

 

Det viktiga är verkligen postflop spelet. Där har jag mycket att lära.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte testa och kolla på andra vinnande spelares videos för att få lite tips och då kanske lättare hitta tillbaka till ditt egna spel. Brukar i alla fall jag använda mig av. Överhuvudtaget när det går trögt brugar jag spela mindre och plugga mer. Hoppas du hittar tillbaka till ditt spel igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar få fart på spelet nu igen!

 

Köpte ett medlemsskap på cardrunners.com och det har verkligen varit toppen. Deras viedos har verkligen hjälpt mig att hitta tillbaka till en mer tight och positions tänkande pre flop spel.

 

Kan verkligen rekomendera deras hemsida.

 

Bara att grinda vidare då =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Deras 6 manna cash game filmer. Har ju spelat endast heads up i över 3 månader och kände att jag var helt lost när jag satt mig på 6 manna igen. Hade ingen koll på hur jag skulle lira innan floppen. Slaskigt som fan blev det och vekt.

 

Med hjälp av deras videos har jag nu fått ordning på preflopp spelet igen. Hittat tillbaka till tänket med att ha position, hitta bra lägen, kunna folda händer, mm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...