Gå till innehåll

NL20 - K6s efter misslyckad steal


Recommended Posts

Suttit å multitablat ett tag. Inte så vidare bra koll på Fi. Han har spelat några händer, å visat upp bra händer vid showdown. Iaf så dyker denna hand upp:

 

Game # 575423249 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.10/0.20 - Table "Ransta"

 

Players(max 6):

creative10 (EUR 0.00 in seat 1)

makemon (EUR 9.58 in seat 2)

Vinylcard (EUR 24.25 in seat 3)

kaustii (EUR 20.00 in seat 4)

NazguLKiNG (EUR 20.69 in seat 5)

cashmere (EUR 14.83 in seat 6)

 

Dealer: Vinylcard

Small Blind: kaustii (0.10)

Big Blind: NazguLKiNG (0.20)

 

kaustii was dealt: :Ks: - :6s:

 

cashmere Fold

makemon Fold

Vinylcard Fold

kaustii Raise (0.65)

NazguLKiNG Raise (1.70)

kaustii Call (1.15)

 

Flop :5s: - :Qc: - :Ts:

 

kaustii Check

NazguLKiNG Bet (2.10)

kaustii Raise (6.25)

NazguLKiNG Call (4.15)

 

Turn :5s: - :Qc: - :Ts: - :Ad:

 

kaustii All-In (11.85)

 

Vad tycker ni. Ska säga mina tankar sen när jag fått lite kommentarer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt varför folk gillar detta även om du har rätt mycket outs så är ju denna bräda extremt kompatibel med random fi's 3bet range (särskilt då på floppen) så tvivlar på att han viker särskilt ofta.

 

Jag vet iofs inte hur folk spelar på NL20 så noga men BB borde reraisa pre med en massa händer pre här. Finns en massa händer han kan ha som inte tycker om floppen nåt vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att detta inte är den ultimate motståndaren att 3betta med din hand men nu är det gjort ändå:)

 

Måste bara fråga ni som tycker att han bör checksyna flop och leda turn alt/checksyna turn också?

 

Tycker dock att du lika gärna kan leda floppen eftersom du nog ofta hade gjort det med en made hand(?).

 

Annars är din push inte direkt dålig eftersom många spelare på denna nivån inte släpper mkt för en checkraise på floppen men viker turn ofta. Jag råkar iaf möta många sådana.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att detta inte är den ultimate motståndaren att 3betta med din hand men nu är det gjort ändå:)

 

Måste bara fråga ni som tycker att han bör checksyna flop och leda turn alt/checksyna turn också?

 

Tycker dock att du lika gärna kan leda floppen eftersom du nog ofta hade gjort det med en made hand(?).

 

Annars är din push inte direkt dålig eftersom många spelare på denna nivån inte släpper mkt för en checkraise på floppen men viker turn ofta. Jag råkar iaf möta många sådana.

 

Förstår inte frågan, omformulera så kan jag försöka svara. Skyller på tröttheten! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold pre it is!

 

Men nu har ja satt mig i skiten. Vilka händer reraisar han preflop? AA-JJ, AK-xx, andra händer?

Vilka händer bör han syna med på floppen?

Vilka bör han syna med på turn?

 

Å nej, jag är inte speciellt nöjd med hur jag spelade denna hand...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte så speciellt förtjust i spelet överhuvudtaget.

 

All in när du förmodligen ligger under. Ett skrämselförsök?

 

Du har ju förvisso en del outs (12 i bästa fall) men statistiskt sett så missar du fler ggr än du vinner en sån här situation och slänga in allt kan ju inte vara lönsamt i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att detta inte är den ultimate motståndaren att 3betta med din hand men nu är det gjort ändå:)

 

Måste bara fråga ni som tycker att han bör checksyna flop och leda turn alt/checksyna turn också?

 

Tycker dock att du lika gärna kan leda floppen eftersom du nog ofta hade gjort det med en made hand(?).

 

Annars är din push inte direkt dålig eftersom många spelare på denna nivån inte släpper mkt för en checkraise på floppen men viker turn ofta. Jag råkar iaf möta många sådana.

 

 

Som väl de flesta är överens om - fold preflop.

 

c/c på flopp: fi kommer väl med största sannolikhet att betta här, och säkert raisa ett bet på en så dragig bräda med flera händer. Finns ingen anledning att trissa upp potten här med 9 outs? Att du checkar till fi som 3bettat behöver ju inte betyda svaghet?

 

Turn: Antingen betta ut för att reppa AQ, AT, KJ, AsKx och eventuellt få honom att folda om han sitter på AK, KK, och annars ha 12 outs till river. Eller checka och eventuellt syna beroende på odds - fördelen kan väl vara att han kan checka bakom med KK och ge oss chans att sätta nåt drag på river. Beror kanske på om han är mest rädd för draget eller A:et...

 

Nåt sånt tänkte jag i alla fall...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej , jag fattar. Tyckte bara att det vore bättre att semibluffa genom att leda ut på floppen eftersom vi reppar QQ-AA och de hade vi nog betat ofta här.

Jag tror inte Fi kan 3betta utan QQ-AA eller TT och då ser jag mest QQ eller TT som alternativet eftersom han inte 4betta pre. '

 

Så jag tycker att vi har hyfsad FE (inte bra utan hyfsad) och kan därför semibluffa och få honom att lägga AK, AJ, AT, JJ, 22+, KJ osv.

 

Känns bara lite konstigt att 3betta handen preflop och sen checksyna för att sätta draget men jag fattar hur du menar, jävligt taskigt att bli 3bettad på floppen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej , jag fattar. Tyckte bara att det vore bättre att semibluffa genom att leda ut på floppen eftersom vi reppar QQ-AA och de hade vi nog betat ofta här.

Jag tror inte Fi kan 3betta utan QQ-AA eller TT och då ser jag mest QQ eller TT som alternativet eftersom han inte 4betta pre. '

 

Så jag tycker att vi har hyfsad FE (inte bra utan hyfsad) och kan därför semibluffa och få honom att lägga AK, AJ, AT, JJ, 22+, KJ osv.

 

Känns bara lite konstigt att 3betta handen preflop och sen checksyna för att sätta draget men jag fattar hur du menar, jävligt taskigt att bli 3bettad på floppen!

 

Han trebetade inte pre, han synade trebet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej , jag fattar. Tyckte bara att det vore bättre att semibluffa genom att leda ut på floppen eftersom vi reppar QQ-AA och de hade vi nog betat ofta här.

Jag tror inte Fi kan 3betta utan QQ-AA eller TT och då ser jag mest QQ eller TT som alternativet eftersom han inte 4betta pre. '

 

Så jag tycker att vi har hyfsad FE (inte bra utan hyfsad) och kan därför semibluffa och få honom att lägga AK, AJ, AT, JJ, 22+, KJ osv.

 

Känns bara lite konstigt att 3betta handen preflop och sen checksyna för att sätta draget men jag fattar hur du menar, jävligt taskigt att bli 3bettad på floppen!

 

Fi 3-bettar pre, vi synar. Fi kan nog stryka AA ur vår HD, vi kan dock ana QQ+ hos fi och förvänta oss en bet, eller raise om vi bettar - även om han inte har QQ+, utan kanske AK, så bettar han säkert eftersom det kan få oss att lägga oss, och annars har han en del outs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...