Gå till innehåll

NL 2/4 Förmodat missclick. Agera?


Recommended Posts

GAME #557105308: Texas Hold'em NL $2.00/$4.00 2007-05-22 15:54:47

Table "TURBO" Gudhjem

Seat 5: carabba ($392.00 in chips)

Seat 8: PatrikEkwall ($1,959.50 in chips) DEALER

PatrikEkwall: Post SB $2.00

carabba: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to carabba Queen of Spades3 of Spades

PatrikEkwall: Raise $120.00

 

Precis blivit HU på bordet, kanske spelat 5-6 händer innan. Vad gör ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket kan man ju diskutera här men handstyrkan anser jag inte vara en av dom. Tänkte du syna?

 

EDIT: naturligtvis skulle det kunna vara relevant men just här spelar det ju ingen roll att jag har Q3 om jag bestämmer mig att agera.

 

Äh, jag vet knappt själv vad jag menar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag hade låtit fi komma undan med sin missklick (om det nu är en sådan) och spela nästa hand. Man märker ganska snart om man kan ta han HU eller ej. Känner du att du har "övertaget" och edge mof fi så kan du mala ner honom med småpotter och ta säkrare lägen att vinna cashen av honom.

 

Just my 2 cents...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser inte tillräckligt mkt ut som missklick för att vara värt det. Får mig att tro att han simulerar det. Varför skulle han trycka på nollan? $122 eller $112 är mer trovärdigt.

Håller med.

 

Fast jag råkade själv betta 480 istället för 48 för ett tag sen... fråga mig inte hur det gick till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser inte tillräckligt mkt ut som missklick för att vara värt det. Får mig att tro att han simulerar det. Varför skulle han trycka på nollan? $122 eller $112 är mer trovärdigt.

 

på ipoker står det X.00 eller nåt sånt innan man fyller i. Skriver han 12 utan att lyckas ta bort sista nollan blir det 120.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

på ipoker står det X.00 eller nåt sånt innan man fyller i. Skriver han 12 utan att lyckas ta bort sista nollan blir det 120.

Ah, dåså. Einstellung! :D

 

Skämt åsido tror jag inte det är värt det ändå, det har varit för mycket diskussioner om simulerade missklicks på forum.

 

Men det är ju så kul!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ligger inte "bättre än random hand" på typ Q8?

 

Q3s är isåfall sämre än en random hand så jag ser ingen anledning att du skulle fortsätta spela. Vad var din tanke? Att ställa? Om han inte är helt bakom flötet synar han ditt ställ i såfall med i princip vad som helst.. (om han nu gjorde ett missclick)

 

Tycker som redan noterat, att det lika gärna kan vara en medveten raise. Precis samma sak som att man ibland kanske mixar in ett rakt ställ med KK / AA preflop bara för att inducera bluffsynen från ngn medioker hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Q3s är sämre än en random hand så jag ser ingen anledning att du skulle fortsätta spela. Vad var din tanke? Att ställa? Om han inte är helt bakom flötet synar han ditt ställ i såfall med i princip vad som helst.. (om han nu gjorde ett missclick)

 

Varför synar han med vad som helst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om vi ligger under så har vi ju en rejält djup stack, så vad finns det att fundera på?

 

Fi höjer till 30*BB och vi har en random hand. Jag tycker ju inte att det var ett särskilt svårt beslut...

 

Vad menar du? Vi har inte en rejält djup stack och vi har inte en random hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste väl koka ned till vilken Raise-HD han har (han tänkte som sagt raisa från första början), hur stor del av denna HD han foldar och svär (alltså hur stor FE vi har) samt hur stor equity vi har mot hans syn-HD. Justeras ned för risken för simulerat missclick.

 

Personligen tycker jag inte att det ser så ljust ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En dålig dam är väl i stort sett så nära en medianhand `("random hand") man kommer, och vi har 100 BB i stacken. Så vad menar du?

 

Jag menar att 100bb (eller 98bb som i det här fallet) är en normal stack samt att Q3s inte är en randomhand, Q3s är just Q3s. Möjligtvis tänker du på att Q3s har cirka 50% equity mot en random hand. Jag förstår förresten fortfarande inte vilket ditt beslut blir baserat på dina iakttagelser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menar att 100bb (eller 98bb som i det här fallet) är en normal stack samt att Q3s inte är en randomhand, Q3s är just Q3s. Möjligtvis tänker du på att Q3s har cirka 50% equity mot en random hand. Jag förstår förresten fortfarande inte vilket ditt beslut blir baserat på dina iakttagelser.

 

Om din poäng är att ingen enskild hand är en slumphand så har du förstås rätt. Vet man något med säkerhet så finns definitionsmässigt ingen slump. Men min poäng var att vår hand styrkemässigt motsvarar en slumphand, vilket torde framgå då jag faktiskt förklarar begreppet som "medianhand".

 

Och jag tycker att 98 BB med god marginal är en tillräckligt djup stack för att jag inte ska fundera på om det rör sig om ett äkta eller ett fejkat misclick när jag sitter med Q3s. Men om det underlättar för dig så kan jag ju härmed meddela explicit att det betyder att jag skulle ha foldat i den aktuella situationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och jag tycker att 98 BB med god marginal är en tillräckligt djup stack för att jag inte ska fundera på om det rör sig om ett äkta eller ett fejkat misclick när jag sitter med Q3s. Men om det underlättar för dig så kan jag ju härmed meddela explicit att det betyder att jag skulle ha foldat i den aktuella situationen.

 

Ok, då fattar jag. Eller, jag förstår inte varför en "djup" stack ska vara ett skäl till att folda handen - enda skälet till att pusha måste ju vara om vi har någon fold equity och den ökar ju med stackstorleken. Om vi tex bara hade 30bb skulle ju beslutet att folda vara extremt lätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...