Gå till innehåll

Ken i trubbel igen...


Musse

Recommended Posts

  • Svars 182
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

För fan folk!! Har ni inget vettigre för er? han e ju inte dömd ännu...

Fattar inte varför folk tycker så illa om Ken han är tveklöst den bästa

poker kommentatorn i Sverige.

 

Du har kanske missat att han är den tveklöst största pokerfuskaren i Sverige också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det må vara hur som helst med den saken, men jag tycker i vilket fall som helst att detta svärtar ner pokern oerhört mycket.

 

Det ger bara allmänheten vatten på sin kvarn att pokerspelare är oseriösa, rufflande personer som gärna tar en chans att fuska för att roffa åt sig extra fördelar...

 

Fy f**n!

Känns som om pokern aldrig kommer att bli förknippad med "trevligt, socialt och seriöst" i första hand.

 

När ska folk inse att pokerprofffs är första klassens tattare? Tror allmänhetens bild av pokerspelare är mer rättvis än t.ex. den genomsnittlige forummedlemmens...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderarade på att satsa pengar på om Ken var skyldig eller inte i härvan.

Alla respekterade spelbolag jag pratat med hade tydligen dragit in vaden och återbetalat vinster redan nu till dom som satsat på skyldig...

 

Vad gäller då som skylldig? Att han skall bli dömd i Svensk domstol i första instansen, eller att alla är säkra på att han är det? Visst är indicierna skyhöga mot han (tycker iaf jag). Men faktum kvarstår ju att han skall bli dömd för det för att han enligt svensk lag skall vara skylldig....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har kanske missat att han är den tveklöst största pokerfuskaren i Sverige också?

 

Om du syftar på det fusk som flitigt diskuterades här och om vi förutsätter att det är helt sant, så räcker det nog inte på långa vägar för utmärkelsen "största pokerfuskaren i Sverige".... Möjligen mest omtalad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han vann väl en turnering i Vegas som gav några miljoner vilket nog ligger bakom den höga inkomsten....

 

Nu kändes det ju inte som att du tänkte efter. Killen är anhållen i den (en av?) största insiderhärvan i sveriges historia. Killen har exakt 5.078.355 kr i inkomst under taxeringsår 2006 som inte klassas som förvärvsinkomst och din gissning blir att han har vunnit pengarna på poker? Du ser ingen koppling mellan att han är anhållen och dessa pengar? Han är ju inte anhållen för att han är bästa kompis med andra inblandade.

 

Men jag vill poängtera att jag inte heller vet, jag gissar bara lite annorlunda mot vad du gör.

 

 

Edit: dessutom fyller han år på tisdag nästa vecka... Sällan kommer en olycka ensam...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad finns det för bevis för att han fuskat? vad finns det för bevis att han är skyldig till insiderhandel? om alla är så jävla övertygade om hans skuld då skulle jag vilja se vad ni baserar det på

 

Gällande fusket. Andra inblandade säger att det stämmer.

Gällande insiderbrott. Han är anhållen.

 

Men visst, man kan nog säga att man inte vet att det är sant enbart baserat på dessa uppgifter. Se det istället som spekulationer och inte fakta. Helt ärligt så tror jag att du kan utgå ifrån att väldigt inlägg på pokerforum.nu inte enbart innehåller sanningar och inget annat än sanningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ken Lennaárd har blivit anhållen i den stora insiderhärvan. Han är med andra ord den sjunde som grips misstänkt för grova insiderbrott.

 

Enligt vad Realtid.se erfar ska Ken Lennaárd ha hjälpt Ossian Hellers att föra ut stora summor pengar ut ur landet. Pengarna ska enligt uppgifter till Realtid.se ha förts ut till Luxemburg och Schweiz via ett daytraderkonto i Avanza och via pokerkonton hos de stora nätaktörerna.

 

Ovan citat från Realtid.se: http://www.realtid.se/ArticlePages/200705/22/20070522095254_Realtid441/20070522095254_Realtid441.dbp.asp

 

Det snackades om Kens inblandning i den här härvan redan för ett par veckor sedan, så inte blir man direkt förvånad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem fan skulle inte passa på att tjäna en hacka om man får möjlighet till några insiderstips? Kan garantera att jag inte skulle tveka en sekund även om jag säkert skulle sköta det lite snyggare än de misstänkta.

 

 

Samma här, men folk på PF är ganska pretto och perfekta.

Inga misstag eller någon som är girig här inte...

Det är kul att spy galla över folk, kanske ett sätt att tilta loss på!?!

Lärde mej när jag läste psykologi att det kallas för projektion !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kändes det ju inte som att du tänkte efter. Killen är anhållen i den (en av?) största insiderhärvan i sveriges historia. Killen har exakt 5.078.355 kr i inkomst under taxeringsår 2006 som inte klassas som förvärvsinkomst och din gissning blir att han har vunnit pengarna på poker? Du ser ingen koppling mellan att han är anhållen och dessa pengar? Han är ju inte anhållen för att han är bästa kompis med andra inblandade.

 

Men jag vill poängtera att jag inte heller vet, jag gissar bara lite annorlunda mot vad du gör.

 

 

Edit: dessutom fyller han år på tisdag nästa vecka... Sällan kommer en olycka ensam...

 

Eller så var det just det jag gjorde...

 

Tänkte efter alltså.

 

Eftersom det inte verkar vara derivataffärer som gjordes i denna härva så måste man ha rejält med kapital för att tjäna 6 millar. Aktierna var ju inga kursdubblare heller utan gick väl upp 20-30 % max. Man måste alltså ha minst 10 M och göra flera insideraffärer för att skrapa ihop 6 mill. Är nog inte så troligt att KL hade så mycket pengar när detta hände. Det jag vet är att han vann en turnering i Vegas där han drog ihop någon/några mill är dock osäker på om det är rätt räkenskapsår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad finns det för bevis för att han fuskat? vad finns det för bevis att han är skyldig till insiderhandel? om alla är så jävla övertygade om hans skuld då skulle jag vilja se vad ni baserar det på

 

Ja han är ju anhållen din mupp. Det krävs ganska tungt vägande bevis för att få anhålla någon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy f**n!

Känns som om pokern aldrig kommer att bli förknippad med "trevligt, socialt och seriöst" i första hand. Helt otroligt vad en enda människa kan påverka den stora massan.

Är väl tveklöst EV+ om poker än en gång förknippas med fifflare och bandidos till skillnad från finniga civilingenjörsstudenter. Ett par schysta kvällstidningschocker är nog vad pokern behöver för att locka ny svensk fisk till borden.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte så jävla märkligt att det snackades om honom i härvan när han är bästa polare med en av de inblandade. jag säger inte att snubben är oskyldig men jag väljer då att inte döma honom innan jag ser konkreta bevis för hans skuld.

och rykten på ett internetforum räknas i min sinnesvärld inte som det.

 

jaa han är anhållen då måste han vara skyldig. det var visst flera stycken som mördade anna lind då eftersom 35åringen är skyldig också. konspiration månne?

 

att spekulera i huruvida han är skyldig eller ej och hur det isf gått till är dock en annan femma. jag känner inte snubben så jag har ingen aning. men vem skulle inte utnyttja insidertips om man hade dom liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...