Akim Postad 23 Maj , 2007 Rapport Postad 23 Maj , 2007 haha du kan då verkligen läsa dina motståndare. På 150 händer har du snappat upp följande: - Han höjer inte småpar ur pos pre med limpare före - Han höjer heller inte SC i samma läge - Han trebetar varje gång han hittat set på flopp - Han floatar inte överkort ur pos på floppen Måste jag säga att du är aningen "djärv" när du drar dina slutsatser? Citera
sevenfeet Postad 23 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 23 Maj , 2007 haha du kan då verkligen läsa dina motståndare. På 150 händer har du snappat upp följande: - Han höjer inte småpar ur pos pre med limpare före - Han höjer heller inte SC i samma läge - Han trebetar varje gång han hittat set på flopp - Han floatar inte överkort ur pos på floppen Måste jag säga att du är aningen "djärv" när du drar dina slutsatser? Det bygger ju såklart på att man kategoriserar en spelare med hjälp av en kombination av den allmänna spelstilen man tycker att man uppfattar och möjligtvis justera den bilden med hjälp av några händer man ser som går till showdown. Är väl det som är att läsa motspelare, inget nytt. Angående punkterna ovan... 1, 2 och 4 gör normalt sett inte en spelare av den här typen (min uppfattning), punkt 3 hade jag sett honom göra två ggr, ena gången med set, den andra utan att få syn. Jag hade som sagt sett honom spela nästan överdrivet rättfram ett par gånger med förmodade väldigt starka händer. Jag säger inte att jag har rätt, jag förklarar bara mitt resonemang här och jag tror att hans HD är mycket mycket starkt viktad mot överpar när han väl synar min raise på floppen. Hur som helst har jag kommit fram till att en bet 60%+ av potten är bad, men betta "måste" vi ju så jag bettar nånstans 35-50% nästa gång, tillräckligt för att göra en dragsyn dålig, alla andra händer utom AA blir en syn till och med riktigt dålig. Jag är klar med den här handen nu och kommer inte att lägga lika mycket energi på att försvara alla mina resonemang i framtiden. Jag ville ha en hand/situation analyserad, inte varenda tanke och handling dissekerad. Otroligt att det ska vara så svårt att läsa en post och sen försöka svara på det som OP vill ha svar på?! Sista kommentaren angående limp-raise pre: Vill jag göra det movet med AA/KK måste jag såklart göra det med andra händer också. Och ja, jag vill göra detta move ibland då jag spelat tajt vid ett bord där det höjs ofta preflop. Det går att göra med anytwo såklart men jag väljer att göra det med par eller SC för att iaf ha möjlighet att floppa bra om jag mot förmodan skulle bli synad. Visst är konsekvent open-raise svårare att läsa men jag kände mig inte bekväm med det då jag tog ett halvskott och med 99 vid det här bordet sedan väldigt ofta skulle bli tvungen att betta en hand med osäkert värde in i ett par spelare på floppen. Jag tror då att en syn pre alternativt en bra re-raise kunde ge mindre varians. Sen att någon tyckte att jag drar djärva slutsatser... samma person drar slutsatsen att "en spelare som limpar UTG med stor sannolikhet är en dålig spelare..." heja. Vad som är bra eller dåligt beror ofta på vilken tanke som ligger bakom. Min plan var att avsiktligt ge fel info, inte att dölja info. Jag förstår, så din plan var att ur pos representera en hand som är aningen starkare än den du har? planen var iaf att inte ha just den hand jag skulle representera Over and out. Citera
jackbalsam Postad 24 Maj , 2007 Rapport Postad 24 Maj , 2007 Det svåra med poker är att sätta folk på en hyffsat trolig HD och sen välja ett bra beslut därifrån. JJ+ är inte en trolig HD. När folk skriver det kan du väl acceptera det istället för att gnälla. Och att diskutera hur man spelar mot den HDn är ointressant eftersom man typ aldrig kommer möta den. Citera
cG_ Postad 25 Maj , 2007 Rapport Postad 25 Maj , 2007 vet inte riktigt om jag skulle vilja kalla det där för kass turn? som tidigare sagt, mkt möjligt han bara tog överkortssynen med AK och finns nog ingen andledning att han skulle sätta dig på A i sånna fall skulle det ju bara vara A9. Men även A9 måste ju kännas ganska främmande för honom att du ska sitta med. Bara bomba på och hoppas han sitter med en hand som kan betala av. Möjligt också att ta en check för att få honom att representera A träff på river. Men då lämnar du ju även chansen till honom att träffa sin hand. Förslagsvis så mixa upp lite i sånna här situationer. kanske beta 70%/ checka 30% av gångerna. lr 80/20 Citera
sevenfeet Postad 25 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 25 Maj , 2007 Det svåra med poker är att sätta folk på en hyffsat trolig HD och sen välja ett bra beslut därifrån. JJ+ är inte en trolig HD. När folk skriver det kan du väl acceptera det istället för att gnälla. Och att diskutera hur man spelar mot den HDn är ointressant eftersom man typ aldrig kommer möta den. Tycker vi slutar diskutera HD i den här tråden, vi kommer inte överrens. Jag gnäller på folk som bara häver ur sig saker de tycker är självklara, helt utan ödmjukhet och utan att förklara varför de tycker så. Jag har argumenterat så gott jag kunnat för min sak och tycker att det mesta talar för att hans HD är väldigt smal när vi väl kommit till turn. Jag accepterar att en motståndare KAN ha nåt annat vissa gånger, absolut, men om han har det så blir det lite icke-diskussion över handen, finns inte så många misstag vi kan göra då. Min slutsats av handen är att vi måste betta, dels för att fi KAN ha drag och det är för dyrt att inte betta då, dels för att vi vill ha in mer pengar i potten för att kanske kunna tömma honom på river. Däremot fyller, en bet som är större än minsta möjliga belopp som straffar ett drag (40-50% av potten e väl lagom) ingen funktion då vi kommer få fold av i princip alla händer utom AA som har oss fetslagen. vet inte riktigt om jag skulle vilja kalla det där för kass turn? som tidigare sagt, mkt möjligt han bara tog överkortssynen med AK och finns nog ingen andledning att han skulle sätta dig på A i sånna fall skulle det ju bara vara A9. Men även A9 måste ju kännas ganska främmande för honom att du ska sitta med. Bara bomba på och hoppas han sitter med en hand som kan betala av. Möjligt också att ta en check för att få honom att representera A träff på river. Men då lämnar du ju även chansen till honom att träffa sin hand. Förslagsvis så mixa upp lite i sånna här situationer. kanske beta 70%/ checka 30% av gångerna. lr 80/20 Tack för ett seriöst svar med god ton, det behövdes i den här tråden. Over and f**king Out nu, inte tid med detta mer. Citera
Recommended Posts