Warcow Postad 21 Maj , 2007 Rapport Postad 21 Maj , 2007 Försöker förstå mig på NL och skulle gärna vilja ha lite åsikter om den här handen! Full Tilt No-Limit Hold'em, $0.10 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards) Button ($6.15) SB ($9.75) BB ($6.85) UTG ($10) MP ($9.80) Hero ($4.90) Preflop: Hero is CO with , . 2 folds, Hero raises to $0.2, Button calls $0.20, 1 fold, BB calls $0.10. Flop: ($0.65) , , (3 players) BB checks, Hero checks, Button bets $0.65, BB folds, Hero calls $0.65. Turn: ($1.95) (2 players) Hero bets $0.9, Button calls $0.90. River: ($3.75) (2 players) Hero bets $1, Button raises to $3.1, Hero calls $2.10. Final Pot: $9.95 Results in white below: Hero has Ad Kc (two pair, aces and queens). Button has 7c 8c (flush, ace high). Outcome: Button wins $9.95. Vad borde jag ha gjort? Skulle jag ha höjt igen på floppen? (checkraise). Borde jag ha höjt mer rejält från början? Citera
Alex_Svensk Postad 21 Maj , 2007 Rapport Postad 21 Maj , 2007 Det är ju helt klart rätt att slowspela den monsterfloppen. och vid ett NL 10 är potten ganska bra att vinna. Bra spelat enligt mig Citera
_zed_ Postad 21 Maj , 2007 Rapport Postad 21 Maj , 2007 Höj mer preflopp, $0.40-$0.50 är lagom - du vill få bort "skräphänder" som kan slå dig postflopp och addera värde till dina starka händer. Betta floppen! Det är nästan standard att alltid betta flopp när du raisat preflopp, annars blir det väldigt lätt för Fi att se när du träffat floppen. Du vill heller inte att Fi ska dra billigt om han sitter på 2 klöver, KJ eller JT. Sitter han på ett drag ger du honom ett gyllene tillfälle att bluffa bort dig från potten, och om du synar har han chans att dra. Ett alternativ är att check-raisa, men här borde du definitvt betta! Har Fi då ingen dam blir det vädigt svårt för honom att syna. Även om han synar kan du inte veta att han säkert har en dam, men då kan du försöka hålla nera potten och checka turn. Bettar han stort på turn är det kanske läge att folda (hade det däremot kommit ett klöver på turn är det enklare att syna). Checkar han bakom på turn kan du värdebetta och lägga dig mot omslag, eller möjligtvis check-calla för att ge honom en chans att bluffa. Det finns natuligtvis många olika senarior, och linjer att välja, och mina kanske inte är rätt - men det viktigaste i detta fall är att höja mer preflopp och betta floppen! Edit: finns så mycket att säga om detta att det blir svårt att så ihop allt i ett inlägg - läs sista stycket och lär dig det... Citera
_zed_ Postad 21 Maj , 2007 Rapport Postad 21 Maj , 2007 Det är ju helt klart rätt att slowspela den monsterfloppen. och vid ett NL 10 är potten ganska bra att vinna. Bra spelat enligt mig Monsterflopp?? Slowspela... och vinna potten...?? Ja det är ganska bra att vinna potten oavsettt nivå... Kan du förklara hur du tänker??? Citera
grebgokz Postad 21 Maj , 2007 Rapport Postad 21 Maj , 2007 Jag tycker du i princip gör allt fel. 1. betta mer före floop. Standard är 4xBB + (1xBB*Antal limpare.) 2. Betta floop 3. Betta mer på turn. 4. varför betta på river när färgdraget sitter? Bättre att checka och sen ev syna ett bet från Fi. Denna finess kan ofta framkalla en bluff. Din bet på river är värdelös då du bara blir synad av någon med en Q eller färgen. Alltså din bet blir bara synad om du är slagen. Men en check kan framkalla en bluff. Citera
_zed_ Postad 21 Maj , 2007 Rapport Postad 21 Maj , 2007 Lyssna på grebgokz, det blev kanske för mycket svamlande i mitt inlägg med det är det han skriver jag menar... Och att han har en dam eller färgdrag är ju ganska uppenbart, så att betta river känns väldigt märkligt. Citera
MJ Postad 21 Maj , 2007 Rapport Postad 21 Maj , 2007 Jag tycker du i princip gör allt fel. 1. betta mer före floop. Standard är 4xBB + (1xBB*Antal limpare.) 2. Betta floop 3. Betta mer på turn. 4. varför betta på river när färgdraget sitter? Bättre att checka och sen ev syna ett bet från Fi. Denna finess kan ofta framkalla en bluff. Din bet på river är värdelös då du bara blir synad av någon med en Q eller färgen. Alltså din bet blir bara synad om du är slagen. Men en check kan framkalla en bluff. Är floop det nya loosa? Citera
grebgokz Postad 21 Maj , 2007 Rapport Postad 21 Maj , 2007 Är floop det nya loosa? nej det är jag som inte kan stava ordentligt. Citera
Recommended Posts