Gå till innehåll

Conspiracy - *LÅS PLZ!*


Conspiracy

Om Conspiracy gör fler filmer, vad ska han då spela?  

162 medlemmar har röstat

  1. 1. Om Conspiracy gör fler filmer, vad ska han då spela?

    • HU cashgame
      80
    • HU SnG
      28
    • 9-manna SnG
      45
    • Ingen video alls
      9


Recommended Posts

Jag tänkte ladda ner din film igår men då kunde jag inte för att jag redan laddat ner för mycket? Spelar nu så jag laddar ner den imorgon så ska jag ge dig lite konstruktiv kritik :twisted:

 

Vad tyckte du om HHn jag postade?

 

Raisar Fi UTG+1? Oftast synar jag nog bara pre. Som spelat pre checkar jag flopp och synar nästan alltid en gång iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Allt gick dåligt idag.

 

Var jättenära ITM i både Big deal och 30k på Bodog. Riktigt surt. Aja, kan inte gå bra jämt.

 

Ska ta det lugnt med pokern de närmaste dagarna, kommer kanske köra lite på dagarna men ingen storgrind.

 

Som för mig då, 129 på Everest va väl de mest lyckade, men 90 ITM så säger väl allt... fula beats o kalla lekar kommer ibland... varians e ondsint...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kollat på din film och det var väldigt intressant att se att vi spelar väldigt lika. Då kan man fråga sig varför jag alltid åker ur på 10-50e plats jämt.:oops:

Du hade ju ett väldigt flyt med korten stundvis AA, Ak, AQ, TT stod som spön i backen. Det var även kul att se hur du öppnade upp ditt spel på finalbordet.

Gör gärna flera filmer, alltid lär man sig nåt. Ett tips bara. Skaffa en bordsmikrofon och vrid upp inspelningsljudet så blir inte andetagen så markanta. GG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kikat igenom videon nu. Riktigt imponerande spel måste jag säga, aggressivt men med kontroll. De enda händerna jag tycker är misstag är väl 33 handen, samt q8c. Tycker även du är lite väl tajt hu nä han minraisar ganska ofta och du foldar tex kx bla.

 

33 handen tar jag nog bara en syn pre, jättekallt enligt dig? Känns som jag är lite mer passiv än dig. Som spelat på flop helt rätt att beta ut. På turn måste dock c/f 95% av fallen, resterandde 5% måste det finnas en monsterread.

 

En annan fråga, hur gör du med skatt på din stora vinst, svårt att avgöra när man inte vet om sajten är skattefri.

 

Tack :). Syn med 33 kan bli knepigt tror jag, diskuterade detta lite med emilio_15 på MSN och kom nog fram till att syn kan vara okey mot dåliga spelare och vik mot duktiga. Minns inte exakta pottstorleken och stacksizes men setoddsen bör inte vara särskilt bra, särskilt iom att han raisar knappen. Mot en dålig och passiv spelare bör jag nog kunna spela vidare utan set också . Mot en duktig aggro spelare blir det nog lite svårare eftersom PPs bör vara en väldigt stor del av min range när jag synar pre vilket han vet bör kunna skjuta flera gator tom (särskilt när vi sitter så djupt). Min CRAI på turn är lite konstig men jag har sett en del sjuka spel där folk gör sina jättesmå bets med luft för att köpa potten. Det var dock rätt kallt här :). WP av Fi postflop men jättekall syn pre imo (jag 4-bettar där alla dagar i veckan).

 

Tja Consp. Riktigt imponerande resultat i oktober. Ska kolla din film strax men undrar hur du lägger upp spelet i stora MTT under de tidiga blindsnivåerna? Passar även på att fråga hur HU_SNG går nuförtiden?

 

Tack. Jag kör rätt tight i början men försöker öppna upp en del i position. Är långt ifrån någon expert på det tidiga spelet dock. HU SnGs har jag inte spelat på rätt länge nu :roll:. Funderar dock på om jag ska köra ett gäng idag. Hur går det själv? Du tillhörde ju de tuffaste på Boss om jag inte har fel.

 

Såg din video, dock inte sett klart hela än. Den handen jag reagerade mest på var 33 handen. Där förstod jag spelet ända fram till rivern. Förstår inte den pushen riktigt då han bettar 12k (lr ngt) in i runt 60k med 30k bakom, lixom han måste va riktigt tom.

För övergit av det jag sett så tycler jag du håller i spelet bra.

 

Lite udda hand, svarade ovan ;)

 

Har kollat på din film och det var väldigt intressant att se att vi spelar väldigt lika. Då kan man fråga sig varför jag alltid åker ur på 10-50e plats jämt.:oops:

Du hade ju ett väldigt flyt med korten stundvis AA, Ak, AQ, TT stod som spön i backen. Det var även kul att se hur du öppnade upp ditt spel på finalbordet.

Gör gärna flera filmer, alltid lär man sig nåt. Ett tips bara. Skaffa en bordsmikrofon och vrid upp inspelningsljudet så blir inte andetagen så markanta. GG

 

Variansen är så störd i MTTs. Jag kommer garanterat ha nån minusmånad framöver och du kommer klonka finalbord :). Om jag får bra kommentarer från icke-MSN folk så gör jag gärna fler videos eftersom det rär både roligt och lärorikt.

 

Har också sett filmen nu, imponeras av hur få misstag du gör samt att du lyckas hålla huvudet kallt när du går på nån mina (33 mot AK och 101010 mot KKK) gärna mer filmer så man kan lära sig nåt.

 

Att hålla huvudet kallt har jag ofta svårt att göra. Har blivit bättre på det senaste tiden och när jag gör video underlättar det också.

 

Som för mig då, 129 på Everest va väl de mest lyckade, men 90 ITM så säger väl allt... fula beats o kalla lekar kommer ibland... varians e ondsint...

 

Segt :(. Bara att ta nya tag ;).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Full Tilt Poker Game #4075146710: $110 + $5 Heads Up Sit & Go (30968317), Table 1 - 15/30 - No Limit Hold'em - 6:29:12 ET - 2007/11/05

Seat 1: ATM4Life (1,530)

Seat 2: co2dragon (1,470)

ATM4Life posts the small blind of 15

co2dragon posts the big blind of 30

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to ATM4Life King of SpadesKing of Clubs

ATM4Life raises to 90

co2dragon raises to 270

ATM4Life has 15 seconds left to act

ATM4Life raises to 660

co2dragon calls 390

*** FLOP *** 5 of HeartsQueen of Diamonds9 of Diamonds

co2dragon checks

ATM4Life bets 870, and is all in

co2dragon calls 810, and is all in

ATM4Life shows King of SpadesKing of Clubs

co2dragon shows 10 of Spades8 of Spades

Uncalled bet of 60 returned to ATM4Life

*** TURN *** 5 of HeartsQueen of Diamonds9 of DiamondsJack of Clubs

*** RIVER *** 5 of HeartsQueen of Diamonds9 of DiamondsJack of Clubs7 of Clubs

ATM4Life shows a pair of Kings

co2dragon shows a straight, Queen high

co2dragon wins the pot (2,940) with a straight, Queen high

*** SUMMARY ***

Total pot 2,940 | Rake 0

Board: 5 of HeartsQueen of Diamonds9 of DiamondsJack of Clubs7 of Clubs

Seat 1: ATM4Life (small blind) showed King of SpadesKing of Clubs and lost with a pair of Kings

Seat 2: co2dragon (big blind) showed 10 of Spades8 of Spades and won (2,940) with a straight, Queen high

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Full Tilt Poker Game #4075152279: $110 + $5 Heads Up Sit & Go (30968379), Table 1 - 15/30 - No Limit Hold'em - 6:31:01 ET - 2007/11/05

Seat 1: ATM4Life (1,425)

Seat 2: co2dragon (1,575)

ATM4Life posts the small blind of 15

co2dragon posts the big blind of 30

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to ATM4Life 6 of Clubs5 of Hearts

ATM4Life raises to 90

co2dragon has 15 seconds left to act

co2dragon calls 60

*** FLOP *** 3 of Clubs4 of Spades9 of Clubs

co2dragon checks

ATM4Life bets 120

co2dragon calls 120

*** TURN *** 3 of Clubs4 of Spades9 of Clubs2 of Spades

co2dragon checks

ATM4Life bets 250

co2dragon calls 250

*** RIVER *** 3 of Clubs4 of Spades9 of Clubs2 of Spades8 of Spades

co2dragon checks

ATM4Life has 15 seconds left to act

ATM4Life bets 965, and is all in

ATM4Life: call?

co2dragon calls 965

*** SHOW DOWN ***

ATM4Life shows 6 of Clubs5 of Hearts a straight, Six high

co2dragon mucks

ATM4Life wins the pot (2,850) with a straight, Six high

*** SUMMARY ***

Total pot 2,850 | Rake 0

Board: 3 of Clubs4 of Spades9 of Clubs2 of Spades8 of Spades

Seat 1: ATM4Life (small blind) showed 6 of Clubs5 of Hearts and won (2,850) with a straight, Six high

Seat 2: co2dragon (big blind) mucked 2 of Clubs7 of Clubs - a pair of Twos

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Full Tilt Poker Game #4075146710: $110 + $5 Heads Up Sit & Go (30968317), Table 1 - 15/30 - No Limit Hold'em - 6:29:12 ET - 2007/11/05

Seat 1: ATM4Life (1,530)

Seat 2: co2dragon (1,470)

ATM4Life posts the small blind of 15

co2dragon posts the big blind of 30

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to ATM4Life King of SpadesKing of Clubs

ATM4Life raises to 90

co2dragon raises to 270

ATM4Life has 15 seconds left to act

ATM4Life raises to 660

co2dragon calls 390

*** FLOP *** 5 of HeartsQueen of Diamonds9 of Diamonds

co2dragon checks

ATM4Life bets 870, and is all in

co2dragon calls 810, and is all in

ATM4Life shows King of SpadesKing of Clubs

co2dragon shows 10 of Spades8 of Spades

Uncalled bet of 60 returned to ATM4Life

*** TURN *** 5 of HeartsQueen of Diamonds9 of DiamondsJack of Clubs

*** RIVER *** 5 of HeartsQueen of Diamonds9 of DiamondsJack of Clubs7 of Clubs

ATM4Life shows a pair of Kings

co2dragon shows a straight, Queen high

co2dragon wins the pot (2,940) with a straight, Queen high

*** SUMMARY ***

Total pot 2,940 | Rake 0

Board: 5 of HeartsQueen of Diamonds9 of DiamondsJack of Clubs7 of Clubs

Seat 1: ATM4Life (small blind) showed King of SpadesKing of Clubs and lost with a pair of Kings

Seat 2: co2dragon (big blind) showed 10 of Spades8 of Spades and won (2,940) with a straight, Queen high

 

Alltså finns det så här dåliga spelare på 110 nivån?. har spelat massvis hu sng, men detta måste ju vara topp 3 det sjukaste man sett

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, ska väl försöka kommentera filmen lite då. Främst för att jag gillade den och gärna hade sett fler.

 

Något som hade varit intressant hade varit om du kunde utveckla lite om ditt spel med låga par pre-flop. 33:an har ju varit uppe tidigare, men mer allmänt. Har till exempel för mig att du spelar 55 UTG nån gång där jag hade svårt att se varför. Spelar du alltid låga par oavsett position och effektivt stackdjup? Lite dum fråga kanske, men när kastar du?

 

Jag instafoldar nog några låga par per lång turnering och när är till stor del (nästan endast) beroende på stackdjupen. Ska väl iofs säga at jag spelar 9- eller 10-handat. I dålig position och utan set-odds kan jag nog kasta för att slippa se en jobbig flopp (vilket ju nästan alla utan set kan anses vara). För vekt?

 

 

Sen, en helt annan fråga. Hur dåligt hade K2-handen kunnat gå om du inte turnat in 2:an. Det slutade nu med att du stackade K10 men hade det kunnat bli det motsatta om du inte klonkat? Eller, släpper du TPNK där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär... Just tittat igenom din $30k film. Väldigt intressanta tankegångar i varje hand du spelar :-) . Du får lära mig din good-card-streak nångång ;)

Var en hand speciellt jag fastna för.

Tomte 1 (asdf0987) höjer upp till 12k på knappen

Tomte 2 (blake114) synar från small blind med 64k bakom.

Du har A9o och väljer att 3betta till 31k

Standard spel elller? För mig känns det som en ganska så lätt vik med tanke på att small blind bara synar... vad synar man bara med där lixom, man måste ju pusha allt där. (=

 

Annars tycker jag verkligen du ska fortsätta spela in filmer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tittat klart på filmen och är mkt imponerad över ditt spel. Blev inspirerad nog att vinna en satellit till sunday million och casha i ngn 50$MTT på stars igår! :)

 

En sak jag som ovan MTT-spelare har svårt med är att veta hur mycket som kan vara bra att raisa preflop i olika skeden av turneringen. Någonstans i slutet påpekar du att da_gun_slnger kör sin 4XBB pre-raise och att det inte är bra spel. Själv verkar du oftast raisa 2,5XBB. Hur resonerar du kring det?

 

Ser fram emot nästa film.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tittat klart på filmen och är mkt imponerad över ditt spel. Blev inspirerad nog att vinna en satellit till sunday million och casha i ngn 50$MTT på stars igår! :)

 

En sak jag som ovan MTT-spelare har svårt med är att veta hur mycket som kan vara bra att raisa preflop i olika skeden av turneringen. Någonstans i slutet påpekar du att da_gun_slnger kör sin 4XBB pre-raise och att det inte är bra spel. Själv verkar du oftast raisa 2,5XBB. Hur resonerar du kring det?

 

Ser fram emot nästa film.

 

Utgången blir oftast samma om man raisar 4x eller 2.5x, däremot om nån hittat en hand så slinker man undan billigare om man raisar mindre (doh :-P). Finns väl lägen då en 4x raise kan vara bra, typ om man vill visa att man kommer syna en resteal, men jag gör det typ aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...