Gå till innehåll

Conspiracy - *LÅS PLZ!*


Conspiracy

Om Conspiracy gör fler filmer, vad ska han då spela?  

162 medlemmar har röstat

  1. 1. Om Conspiracy gör fler filmer, vad ska han då spela?

    • HU cashgame
      80
    • HU SnG
      28
    • 9-manna SnG
      45
    • Ingen video alls
      9


Recommended Posts

måste verkligen tacka för en bra video....efter ha kollat på den så hjälpte det mitt finalbord spel i MTTs. finaltablade en shorthanded turnering på full tilt och tog det lungt och blowade inte iväg min stack på att vara för aggresiv utan väntade in bättre lägen och lyckades klonka hem den :-) så tack igen för en bra video som hjälpte mig med mitt spel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

........

 

PokerStars Game #13146913719: Tournament #65933439, $150+$12 Hold'em No Limit - Level XII (500/1000) - 2007/11/10 - 00:05:39 (ET)

Table '65933439 44' 9-max Seat #2 is the button

Seat 1: spicoli_tw (8499 in chips)

Seat 2: MUHIEM (13470 in chips)

Seat 3: JDM338 (17095 in chips)

Seat 4: INW85 (13030 in chips)

Seat 5: VolFan777 (44094 in chips)

Seat 6: dont77 (10827 in chips)

Seat 8: Round42 (40770 in chips)

Seat 9: bdubs3737 (8668 in chips)

spicoli_tw: posts the ante 50

MUHIEM: posts the ante 50

JDM338: posts the ante 50

INW85: posts the ante 50

VolFan777: posts the ante 50

dont77: posts the ante 50

Round42: posts the ante 50

bdubs3737: posts the ante 50

JDM338: posts small blind 500

INW85: posts big blind 1000

*** HOLE CARDS ***

Dealt to INW85 King of SpadesKing of Clubs

VolFan777: folds

dont77: folds

livebait111 is connected

Round42: folds

bdubs3737: raises 7618 to 8618 and is all-in

spicoli_tw: folds

MUHIEM: folds

JDM338: folds

INW85: calls 7618

*** FLOP *** 8 of Spades9 of Clubs6 of Diamonds

*** TURN *** 8 of Spades9 of Clubs6 of Diamonds4 of Spades

*** RIVER *** 8 of Spades9 of Clubs6 of Diamonds4 of SpadesAce of Hearts

*** SHOW DOWN ***

INW85: shows King of SpadesKing of Clubs (a pair of Kings)

bdubs3737: shows Ace of SpadesJack of Clubs (a pair of Aces)

bdubs3737 collected 18136 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 18136 | Rake 0

Board 8 of Spades9 of Clubs6 of Diamonds4 of SpadesAce of Hearts

Seat 1: spicoli_tw folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: MUHIEM (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: JDM338 (small blind) folded before Flop

Seat 4: INW85 (big blind) showed King of SpadesKing of Clubs and lost with a pair of Kings

Seat 5: VolFan777 folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: dont77 folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: Round42 folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: bdubs3737 showed Ace of SpadesJack of Clubs and won (18136) with a pair of Aces

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi vet ju båda att jag är bättre än dig HU. Men du kanske har en minimal edge på mig när det gäller 2 bord kvar , ITM i MTT!

 

Scenario:

MTT på ca 130-200 pers. ITM från plats 18. Du sitter med 30K, Leader har 70K, . Du ligger just ny 6:a. 17 st är kvar.

 

 

Nåt spec du kan säga om spelet där? De senaste 14 dagarna har jag kommit ITM ca 75% av ggrna i primas Guarantees på natten ( 11K,8K osv ). Men det känns som jag tar onödiga risker i detta läge. Tex min syn häromnatten med 66 vs QQ då jag hade sjysst stack.

 

Bör man spela tightare här? Efter bubblan spruckit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta känner jag också igen. Jag skulle också uppskatta tips om spelet i det skedet av en turnering. Jag har alltför många placeringar 10-20 i MTTs med ungefär 200 spelare.

 

Vi vet ju båda att jag är bättre än dig HU. Men du kanske har en minimal edge på mig när det gäller 2 bord kvar , ITM i MTT!

 

Scenario:

MTT på ca 130-200 pers. ITM från plats 18. Du sitter med 30K, Leader har 70K, . Du ligger just ny 6:a. 17 st är kvar.

 

 

Nåt spec du kan säga om spelet där? De senaste 14 dagarna har jag kommit ITM ca 75% av ggrna i primas Guarantees på natten ( 11K,8K osv ). Men det känns som jag tar onödiga risker i detta läge. Tex min syn häromnatten med 66 vs QQ då jag hade sjysst stack.

 

Bör man spela tightare här? Efter bubblan spruckit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är visserligen frågan riktad mot Conspiracy, men min åsikt är att man med två bord kvar BÖR spela aggressivare än annars så att man sen kan ta det lugnt när finalbordet drar igång. Folk är ofta väldigt veka när det är två bord kvar då de vil l säkra en plats till FT och det är ett ypperligt läge att köra över dom. När man kommer in på FT så vill man ta det ganska lugnt i början och helst se att 3-4 pers åker ut innan man börjar lösa upp ordentligt igen. Spelar man dessutom vekt och passivt med två bord kvar så är det stor risk att man blindar bort för stor del av ens stack och inte har så mycket att jobba med när man nått FT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är visserligen frågan riktad mot Conspiracy, men min åsikt är att man med två bord kvar BÖR spela aggressivare än annars så att man sen kan ta det lugnt när finalbordet drar igång. Folk är ofta väldigt veka när det är två bord kvar då de vil l säkra en plats till FT och det är ett ypperligt läge att köra över dom. När man kommer in på FT så vill man ta det ganska lugnt i början och helst se att 3-4 pers åker ut innan man börjar lösa upp ordentligt igen. Spelar man dessutom vekt och passivt med två bord kvar så är det stor risk att man blindar bort för stor del av ens stack och inte har så mycket att jobba med när man nått FT.

 

Håller inte med. Tycker man skall tighta till sig lite efter bubblan och öppna upp när man väl är på FT eller precis innan. Det är just då som folk foldar sig till bättre placeringar och några extra $.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller inte med. Tycker man skall tighta till sig lite efter bubblan och öppna upp när man väl är på FT eller precis innan. Det är just då som folk foldar sig till bättre placeringar och några extra $.

Jag har aldrig varit med om att det tagit lång tid från det att finalbordet börjat tills det varit 5-6 pers kvar. Däremot så har näst sista bordet tagit lång tid att tömma oftast. Folk bryr sig först och främst om FT. Sen så är det mycket lättare att hitta edge med ens aggressiva spel shorthanded. Menade inte riktigt att man ska panga på direkt när det blir två bord, men åtminstone när 2-3 pers har åkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig varit med om att det tagit lång tid från det att finalbordet börjat tills det varit 5-6 pers kvar. Däremot så har näst sista bordet tagit lång tid att tömma oftast. Folk bryr sig först och främst om FT. Sen så är det mycket lättare att hitta edge med ens aggressiva spel shorthanded. Menade inte riktigt att man ska panga på direkt när det blir två bord, men åtminstone när 2-3 pers har åkt.

 

 

 

Jag säger inte att du skall börja raisa allt för att det blir finalbord eller precis innan. Men jag tycker stealsen generellt fungerar lite bättre då folk hellre vill hänga kvar en placering till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir dessa ikväll... uppdaterar i railtråden

 

21.00 Boss 100k, €130

21.00 B2B 5k, €75+€75

21:00 Mansion 150k, $108

21.30 FTP October TLP freeroll

22:00 Bodog 100k, $109

22:30 Stars Million, $215

23:00 UB 200k, $215

00:00 FTP FTOPS, $322

01:00 Stars 25k, $109 (inte spikad)

01.00 FTP 25k, $75 (inte spikad)

01:05 FTP 100k, $216

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir det nån grind ikväll? 1k på ftops kanske?

 

Nej 1k är lite dyrt tycker jag ;)

 

Kör dessa:

 

20.30 FTP 8.5k, $22r

21.00 FTP 32k, $163

21.00 Boss 25k, €55r

21.00 B2B 7.5k, €75+€75

21.00 Stars 50k, $55

21.30 FTP 15k, $55

22.00 FTP 14k, $75

22.30 FTP 9.5k, $33r

23.00 FTP 14k, $129

 

Redan ute i B2Bs MTT, ovanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, inte ens testa kvala? Själv vakna jag tidigt idag. strö kvala in mig i deras stora kval kl 24 för 20$. Nu ska man bara klonka de kvalet också.

 

Ok, nej det blir lite sent. Ska försöka hålla normal dygnsrytm nu veckan ut. GL till dig dock :)

 

Torskade just en jätteflip med QQ vs AK i Boss 50r. Handen efter blir min UTG raise synad med 62o. Seriöst, vad är det för jävla idioter på den sidan?????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad hände i 18,5k? Tror det var den, det var nån där du satt med fin stack, sen kolla jag till bordet senare o du hade åkt ut? Du täckte ju alla på bordet typ 2 ggr om? Alltså, jag försöker inte låta spydig även om jag ser att det ser ut så. :) Bara undrar om du har händerna du åkte på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad hände i 18,5k? Tror det var den, det var nån där du satt med fin stack, sen kolla jag till bordet senare o du hade åkt ut? Du täckte ju alla på bordet typ 2 ggr om? Alltså, jag försöker inte låta spydig även om jag ser att det ser ut så. :) Bara undrar om du har händerna du åkte på?

 

Vilken var 18.5k? :)

 

Den som jag spelade sämst i var 32k där jag fick in allt rätt kallt. Minns inte exakt hur eftersom jag var aptiltad från andra turneringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska försöka ta ett litet break från pokern nu. Tycker verkligen det är sjukt svårt (:shock: ) men jag tror det kan vara nyttigt. En vecka till att börja med vore nog bra.

 

Jag måste ha något att göra under tiden så om ni har några bra TV-serier att tipsa om så gör det gärna :). Helst nåt man kan köpa eftersom jag är för lat för att ladda ned :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska försöka ta ett litet break från pokern nu. Tycker verkligen det är sjukt svårt (:shock: ) men jag tror det kan vara nyttigt. En vecka till att börja med vore nog bra.

 

Jag måste ha något att göra under tiden så om ni har några bra TV-serier att tipsa om så gör det gärna :). Helst nåt man kan köpa eftersom jag är för lat för att ladda ned :-P

 

Hela twin peaks om du inte redan sett det.

 

Annars Spooks, Skins(vet inte om den kommit ut än), Shameless och Coupling.

 

Om du är sugen på en film så köp Severance.

 

GL med att hålla dig borta från pokern jag har försökt några gånger aldrig lyckats fullt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...