AbcPokerBot Postad 19 Maj , 2007 Rapport Postad 19 Maj , 2007 Spelar Holdem NL 2/4, 8 Manna, bordet är fullt. Är det jag som är tomten eller vad är de frågan om.. Plockar upp KJd Dyadya spelat rätt aggresivt och höjt på de flesta händer... Pre-Flop AbcPokerBoT SB: $2 (1) arbalete BB: $4 (2) Dyadya Raise: $8 (7) AbcPokerBoT Raise: $20 (9) arbalete Fold (10) Dyadya Call: $14 (11) Flop 3s 10c 3d Jag tror inte han har träffat i detta läget, o jag pottar den. AbcPokerBoT Bet: $44 (12) Dyadya Call: $44 (13) Turn 10d AbcPokerBoT Bet: $132 (14) Dyadya Call: $132 (15) Jag pottar den igen, då han synar känner jag mig besegrad då jag tror han ligger inne med ett par..99, JJ , 88 River 5d AbcPokerBoT Check (16) Dyadya All-in: $145.70 (17) AbcPokerBoT Call: $145.70 (18) Då rivern kommer o räddar mig, checkar jag bara för jag är mer eller mindre säker på han kommer beta. Dyadya visar upp AK o jag fattar ingenting, är det jag som är tomten eller är han en ännu större tomte o synar på turn? Citera
AbcPokerBot Postad 19 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 19 Maj , 2007 Ja de verkar så Men syna 132 dollar (potten) på turnen.. Med A högt Citera
Bodinarn Postad 19 Maj , 2007 Rapport Postad 19 Maj , 2007 Eh en fråga bara. Om du tror att han har 88,99 eller JJ vad får dig då att tro att han kommer beta river? Citera
AbcPokerBot Postad 19 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 19 Maj , 2007 Därför när jag inte betar på rivern, ser han mig som min bluff inte gått hem.. Om han synar på turn, borde han ligga inne med något bra. Eller som i detta fallet han försöker bluffa den, när jag visar svaghetstecken på rivern. Citera
decoy Postad 19 Maj , 2007 Rapport Postad 19 Maj , 2007 Hur kan man speal NL 2/4 och ställa en sådan fråga? Citera
ebisumaru Postad 19 Maj , 2007 Rapport Postad 19 Maj , 2007 Vilken sajt är detta? Spelet är ganska katastrof, speciellt pre och river. River är jättenkel push. Citera
AbcPokerBot Postad 19 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 19 Maj , 2007 Hur skulle ni spelat den handen då? Citera
calculator2 Postad 19 Maj , 2007 Rapport Postad 19 Maj , 2007 Hmm, handen är ju uselt spelad från din sida, varför är det så att alla som ställer frågor som "vem är fisken/tomten osv"´alltid är fiskiga. Citera
AbcPokerBot Postad 19 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 19 Maj , 2007 Kan du inte kommentera lite mera, vad som är uselt osv.. vad man kan göra bättre.. skriver på forumet för att utvecklas.. Citera
tamtaram Postad 19 Maj , 2007 Rapport Postad 19 Maj , 2007 Han miniraisar alltså först in på knappen med AK... Sen gör du en liten raise igen ? Ville du med denna raise ta potten direkt? Bordet är parat på flop och nu pottbettar du helt plötsligt, inga stegdrag eller färgdrag ute. På turn ligger det tvåpar på bordet och du får färgdrag och pottbettar igen vilket innebär att du har inne 60% av din stack med ett färgdrag på turn. Har jag uppfattat korrekt, rätt? Citera
EXIT Postad 20 Maj , 2007 Rapport Postad 20 Maj , 2007 Jag tycker att AbcPokerBot fyller den här bistra och utdöende världen med hopp om fisk och rikedom. Citera
anegym Postad 20 Maj , 2007 Rapport Postad 20 Maj , 2007 Det är en mäkligt spelade hand från början till slut. Vad av miniraisen prf? Syna eller reraisa mer rejält. På floppen är de väl okej att betta, rätt okej bräde att C-betta på då han troligen inte har träffat. När han synar det är torra brädet måste dock varningsklockorna börja ringa. Vad kan han ha liksom? Ditt stora turnbett känns inte alls bra. Vad vill du åstadkomma? Jag checkar här och hoppas han checkar bakom för att träffa färgen på rivern. Som spelat nu, så tycker jag inte att rivern är en jätteenkel push. Han kan väl mycket väl ha en tia? Typ TJ, TQ eller nåt sånt. Men check för att inducera bluff känns också märkligt. Det troliga är ju att han har någonting, kanske som du sa ett halvhögt par, och det checkar han ju bakom. Citera
AbcPokerBot Postad 20 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 20 Maj , 2007 Han miniraisar alltså först in på knappen med AK... Sen gör du en liten raise igen ? Ville du med denna raise ta potten direkt? Efter som han raisar varanan pot, vill jag se om han har något bra.. förväntande mig en re-raise av han. Bordet är parat på flop och nu pottbettar du helt plötsligt, inga stegdrag eller färgdrag ute. På turn ligger det tvåpar på bordet och du får färgdrag och pottbettar igen vilket innebär att du har inne 60% av din stack med ett färgdrag på turn. Har jag uppfattat korrekt, rätt? Japp mer eller mindre, ja de var nog rätt galet spelat när man tänker efter. Men jag trodde aldrig han hade något på flop, och turnen hjälpte inte han heller i så fall. Så jag pottar den, när han synar då blir man ju livrädd. Citera
jackbalsam Postad 20 Maj , 2007 Rapport Postad 20 Maj , 2007 Efter som han raisar varanan pot, vill jag se om han har något bra.. förväntande mig en re-raise av han. Du reraisar med KJ när du tror han ska rereraisa. Vad var planen sen då, att gå allin? Citera
cOP Postad 20 Maj , 2007 Rapport Postad 20 Maj , 2007 Du reraisar med KJ när du tror han ska rereraisa. Vad var planen sen då, att gå allin? In med keramiken! Citera
AbcPokerBot Postad 20 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 20 Maj , 2007 Med en re-raise från hans sida kunde jag varit säker på han haft ett par, och kunde kastat min hand eller sett flopen. Citera
stasjo Postad 20 Maj , 2007 Rapport Postad 20 Maj , 2007 Större reraise eller syn Preflop. På flop lär du CB om du valt reraise linjen pf. Turn beror på. Om ni har massa innbördes historik med att han floatar dig och eller du alltid lägger ner dina bluffar turn så kan jag tänka mig att slänga in ett bet till. Pot size är nästan för mycket dock, ser bara skumt ut. Ja hade bettat 70-80% flop och 50-70% turn isf. Citera
jackbalsam Postad 20 Maj , 2007 Rapport Postad 20 Maj , 2007 Med en re-raise från hans sida kunde jag varit säker på han haft ett par, och kunde kastat min hand eller sett flopen. Inforaise alltså. I get it. Citera
tamtaram Postad 20 Maj , 2007 Rapport Postad 20 Maj , 2007 Inforaise alltså. I get it. Myssion: Earth calling! Citera
AbcPokerBot Postad 20 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 20 Maj , 2007 Större reraise eller syn Preflop. På flop lär du CB om du valt reraise linjen pf. Turn beror på. Om ni har massa innbördes historik med att han floatar dig och eller du alltid lägger ner dina bluffar turn så kan jag tänka mig att slänga in ett bet till. Pot size är nästan för mycket dock, ser bara skumt ut. Ja hade bettat 70-80% flop och 50-70% turn isf. Ja de har du nog rätt i ang % de skulle funkat lika bra antagligen. Citera
Recommended Posts