Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tja!

Jag älskar HSP ser varje program, skön avkoppling, men att kalla det för high stakes poker när varje jävla tomte köper in sig för 100k är ju inte riktigt rättvisande... 500k hade varit det riktiga tycker jag även om jag vet att det kommer senare, som det är nu är det växelpengar o det är svårt att analysera eftersom de gamblar när summorna inte betyder särskilt mkt. Det är patetiskt o se phil hellmuth sitta o överväga om han ska syna 10k eller inte med Nötkåken i princip... Finns ju precis hur många som helst som kan dunka upp 100k. Måste finnas sjukt många 10/20 spelare som kan göra det. Tre månaders grind om det gått dåligt typ...

Underhållande ändå men som sagt lite deep stacks hade inte skadat...

• Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

10 minuter för att tänka igenom ett beslut, vafan har han sirap i hjärnan. Finns inte en chans att man behöver så lång tid. Tro fan att Gold sa time.

Han skall vara glad att han inte hade mig vid bordet, jag hade sagt time efter 3 minuter.

För övrigt tycker jag Gold verkar vara en schyst kille, bara det att han inte riktigt är en i gänget, men verkar så gärna vilja.

Postad
Tja!

Jag älskar HSP ser varje program, skön avkoppling, men att kalla det för high stakes poker när varje jävla tomte köper in sig för 100k är ju inte riktigt rättvisande... 500k hade varit det riktiga tycker jag även om jag vet att det kommer senare, som det är nu är det växelpengar o det är svårt att analysera eftersom de gamblar när summorna inte betyder särskilt mkt. Det är patetiskt o se phil hellmuth sitta o överväga om han ska syna 10k eller inte med Nötkåken i princip... Finns ju precis hur många som helst som kan dunka upp 100k. Måste finnas sjukt många 10/20 spelare som kan göra det. Tre månaders grind om det gått dåligt typ...

Underhållande ändå men som sagt lite deep stacks hade inte skadat...

Ja, det är ju ofta man vill sätta sig med tre månaders vinster på ett bord och ha drygt 100BB.

Postad
Han skall vara glad att han inte hade mig vid bordet, jag hade sagt time efter 3 minuter.

Då hoppas jag att ingen någonsin behöver sitta vid ditt bord.

Klart han får ta sin tid i en pott som potentiellt ligger på flera hundra tusen dollar.

Postad

Jag sa att om det går dåligt så kan man sitta i världens högsta cash game om en medioker 10/20 spelare skulle grinda i tre månader. För en bra räcker det med att göra 2 inköp om dagen i EN månad, inget särskilt märkvärdigt. Alltså för en bra 10/20 spelare grinda i en månad o vara med där. Det är inte high stakes det är ju det jag säger....

Postad
Jag sa att om det går dåligt så kan man sitta i världens högsta cash game om en medioker 10/20 spelare skulle grinda i tre månader. För en bra räcker det med att göra 2 inköp om dagen i EN månad, inget särskilt märkvärdigt. Alltså för en bra 10/20 spelare grinda i en månad o vara med där. Det är inte high stakes det är ju det jag säger....

Då tar vi handuppräckning på 10/20-grinders som vill spela i HSP.

Spelet är högre än något annat på nätet, räcker inte det för dina kåta ögon så gå och be om Andy Beals autograf.

Postad
Då hoppas jag att ingen någonsin behöver sitta vid ditt bord.

Klart han får ta sin tid i en pott som potentiellt ligger på flera hundra tusen dollar.

Vaddå summan har väl ingen betydelse hur lång tid han behöver ta på sig för sitt beslut, vet man inte vad man skall göra efter 3 minuter (4 efter tillägg) så kanske man inte skall spela poker utan i stället beställa tid till en doktor och rensa sirapen som flyter genom ens hjärna.

Postad
Vaddå summan har väl ingen betydelse hur lång tid han behöver ta på sig för sitt beslut, vet man inte vad man skall göra efter 3 minuter (4 efter tillägg) så kanske man inte skall spela poker utan i stället beställa tid till en doktor och rensa sirapen som flyter genom ens hjärna.

Jaa, smart att klanka ner på en av världens bästa live-spelare! Troligtvis flyter det långsamt i hans hjärna! Eller så tänker han igenom saker som du aldrig vet att man kan analysera i en live-pokerhand? Självklart spelar summan roll, för han vill nog inte analysera en riktigt stor pot lite halvslarvigt.

Postad

Heh, man tycker ju lite synd om Brandon Adams och Jman som försöker spela lite smallball som de skulle göra online i bra position så kommer Sammy och Eli och lastar in 25,000 var i potten och alla tankar på att inte spela för stacks preflop åker ut genom fönstret.

Postad

Det Phil säger i ep7 (tror jag), att han skulle se ut som en idiot om han hade fel när han ställer med 99 mot sammys AK på bordet 2356 är sant.. han fick mycket skit efter hans medverkan i första säsongen. starkt å våga ställa i min mening :) Han spelar bra.