Gå till innehåll

Dödarn


Monsterpreben

Recommended Posts

  • Svars 290
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

gularn:

"dodarn 4 president!

 

du är en sann förebild och en av få killar jag drömmer om på nätterna (jag har flickvän). tycker din dagbok i pm är nöten!

 

ps. notera antalet inlägg jag har skrivit så inser du att jag håller dom hårdare än pocketess, men jag var bara tvungen att ge dig lite cred "

 

Jag tar det som en komplimang. Har du berättat för flickvännen? :-)

 

 

Ludas:

"Tja Dodarn, lirar själv på Prima 50$ och 100$ men brukar ofta raila dig på de höga borden när du är inne. Bli alltid glad av att se dig med 6k på 2k borden

Vilken merca har du? Är mkt bilintresserad så jag bara undrar. Du behöver inte säga nåt om färg eller så.

Har du nånsin suttit i cashgamet o lirat mot de riktigt stora spelara på Prima som Myst, Tunaeatr, luckyexpress och pucylcy? Märks det att du inte är riktigt i samma liga som dessa? Är ju ändå inte såååå enorm stor skilldnad i nivå. Vem är den vassaste spelaren på Prima enligt dig?"

 

Jag har en marinblåmetallic CLS350.

 

Har tagit skott ibland på 50-100 och några enstaka gånger på 100-200 och har spelat mot Tunaeatr (Tore Lagerborg om jag inte är ute och cyklar) och Pucylucy. Men eftersom jag i många av fallen har gått in som short har jag inte kunnat bilda mig en rättvis uppfattning om deras spelstilar. Men visst fasen är de duktiga allihop, annars hade de inte varit stabila vinnare på high stakes-borden. Grejen är dock att en stor del av deras övertag kommer av att de är bekväma med insatserna och behöver därför inte vara rädda när de spelar. De kan utan problem slaska iväg några inköp utan att bry sig särskilt mycket. Detta är ett jätteövertag. Sen hur mycket bättre de är rent spelskickligt är svårt att avgöra.

 

Några av de vassaste spelare som jag själv mött är Telefonen och Pertos för att nämna två spontana. Askel är också mycket svårspelad tillika ChrisBg som inte ger bort en dollar i onödan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyssna inte på de som förespråkar att du ska ta betalt av PM för din dagbok. Sann kulturell frihet uppnås när man slår sig loss från kapitalet låter konsten själv vara inspiration. Har dom väl satt sina klor i dig kommer kraven att stiga, du kommer begravas under tyngden av mammon. Den sanna författaren dör utblottad, ensam och alkoholiserad. I misären ligger det vackra, ur askan spirar nytt liv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyssna inte på de som förespråkar att du ska ta betalt av PM för din dagbok. Sann kulturell frihet uppnås när man slår sig loss från kapitalet låter konsten själv vara inspiration. Har dom väl satt sina klor i dig kommer kraven att stiga, du kommer begravas under tyngden av mammon. Den sanna författaren dör utblottad, ensam och alkoholiserad. I misären ligger det vackra, ur askan spirar nytt liv.

 

PM redaktör? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret dodarn, bra val det där med cls även om det skulle ge aningen för mycket vuxen poäng för min stil att köra omkring i en så stor bil. Otroligt läcker att titta på är den hur som helst . Hade faktiskt tippat dig som en M3 ägare eller om det nu ska vara en merca kanske en SL. Såg dig precis på Prima, lycka till :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret dodarn, bra val det där med cls även om det skulle ge aningen för mycket vuxen poäng för min stil att köra omkring i en så stor bil. Otroligt läcker att titta på är den hur som helst . Hade faktiskt tippat dig som en M3 ägare eller om det nu ska vara en merca kanske en SL. Såg dig precis på Prima, lycka till :)

 

Detta är väl tråden där man har störst anledning att inte särskriva??

Om du inte är en sann PF:are och detta var ironi i dess vassaste form (tvivlar) :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DÖDARN!

 

Jag tycker du ska borsta tänderna 2ggr om dan å motionera regelbundet. Och håll dej borta från alkohol å fruntimmer, det är djävulen!

 

En till bra fråga: Om du vaknade upp en morgon och upptäckte att du är en het blondin, vad skulle du göra då?

 

Rätt svar får du efter pausen, så stay tuned.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DÖDARN!

 

Jag tycker du ska borsta tänderna 2ggr om dan å motionera regelbundet. Och håll dej borta från alkohol å fruntimmer, det är djävulen!

 

En till bra fråga: Om du vaknade upp en morgon och upptäckte att du är en het blondin, vad skulle du göra då?

 

Rätt svar får du efter pausen, så stay tuned.

 

Nu har det varit paus! Jag vill veta!!!! :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mqps:

"har du någon nemesis?

 

vad tycker du om danneville?

 

vad har du för bankrullekrav?

 

hur mycket tar du ut till privatekonomin och hur mycket investerar du i rullen av dina vinster?"

 

1) Känner inte till begreppet "nemesis". Har uppenbarligen en bildningslucka att fylla, så varsågod.

 

2) Danneville är en bra spelare i grund och botten. Tyvärr känns det som om han nötgrindar på 10-20 numera och spelar långt under sin förmåga.

 

3) Bankrullen är viktig, mycket viktig samt extrem viktig. Utan rullen är man naken som pokerspelare. Är väldigt noga med money management.

 

4) Har inte några regler att jag tar ut x antal kronor i månaden. Plockar ut pengar när bankkontot börjar gapa tomt.

 

 

tobbelobbe:

"Jag tycker du ska borsta tänderna 2ggr om dan å motionera regelbundet. Och håll dej borta från alkohol å fruntimmer, det är djävulen!

 

En till bra fråga: Om du vaknade upp en morgon och upptäckte att du är en het blondin, vad skulle du göra då?"

 

Vad med berusade fruntimmer då? De borde vara djävulen i kvadrat då. Känns som så åtminstone, för visst fan finns det få saker så jobbiga som drinkluder.

 

Skulle jag vakna upp som het blondin skulle jag spela live med djup u-ringning. Där har ni value och EV!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har det varit paus! Jag vill veta!!!! :cry:

 

Mina pauser e alltid en film + en eftermiddags-nap långa :-P

 

Nemesis är väl typ ärkefiende, som Lex Luthor å Stålmannen. Men jag är inte 100 å e för lat för å kolla upp de, finns säkert på wikipedia.

 

Ang. blondinfrågan så var jag mest nyfiken på hur du skulle tolka den. Du är blond va? Har för mej att du var med i nån TV-dokumentär som jag slökolla på nån gång...

 

Inget illa menat, men f*n va trist svar. Men men, det e ju ändå ett poker-forum, så vi får väl ha överseende, för den här gången. Hade jag vaknat upp som en ung Pamela Anderson kopia så hade jag bara legat å tafsat på mej själv hela dan, för att sedan på kvällen gå ut å dra hem nån riktigt snygg kille/tjej. Vem vill inte veta hur 6 känns för tjejer liksom?

 

En seriös pokerfråga då: Vad gör du för att motivera dej själv för att grinda vidare? Hur förbereder du dej inför en session? Sätter du på musik, tar fram cola/godis, eller höjer du bara elementet och sjunker ner i soffan med en filt och din laptop?

 

En ännu bättre fråga; varför hänger du här å svarar på mina korkade frågor för? Inte nu för att jag inte uppskattar det, men det måste finnas bättre saker att göra med sin tid. Stört att jag e här och ställer frågorna ens. Men men, alla ursäkter är bra nog, bara man kommer undan från plugget en stund.

 

Nattis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får säga att det är respekt att du tar dig tid och ger bra och utförliga svar på allting. Speciellt inlägget om vägen upp mellan nivåerna var intressant. Så jag tänkte passa på att fråga lite mer i samma stil.

 

Om du hade gulat alltihop och behövt starta om med ett par hundra dollars hade du lirat SNG's ? SNG's heads up cashgame, eller vart tror du, du hade haft bäst chans att komma tillbaks så snabbt som möjligt mot sämre motståndare som de på de lägre nivåerna.

 

Har du någon uppfattning om hur tv-proffsen står sig på internet? Jag menar senast igår var det full rulle på full tilt med såna som Gus Hansen osv, men det måste vara fundamentalt annorlunda gentemot att spela live, så är dom sämre på highstakes-borden på nätet gentemot de allra bästa som uteslutande spelar på internet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tobbelobbe:

"Ang. blondinfrågan så var jag mest nyfiken på hur du skulle tolka den. Du är blond va? Har för mej att du var med i nån TV-dokumentär som jag slökolla på nån gång...

 

Inget illa menat, men f*n va trist svar. Men men, det e ju ändå ett poker-forum, så vi får väl ha överseende, för den här gången. Hade jag vaknat upp som en ung Pamela Anderson kopia så hade jag bara legat å tafsat på mej själv hela dan, för att sedan på kvällen gå ut å dra hem nån riktigt snygg kille/tjej. Vem vill inte veta hur 6 känns för tjejer liksom?

 

En seriös pokerfråga då: Vad gör du för att motivera dej själv för att grinda vidare? Hur förbereder du dej inför en session? Sätter du på musik, tar fram cola/godis, eller höjer du bara elementet och sjunker ner i soffan med en filt och din laptop?

 

En ännu bättre fråga; varför hänger du här å svarar på mina korkade frågor för? Inte nu för att jag inte uppskattar det, men det måste finnas bättre saker att göra med sin tid. Stört att jag e här och ställer frågorna ens. Men men, alla ursäkter är bra nog, bara man kommer undan från plugget en stund."

 

Trist svar måhända. Klart som fan man inte hade pelat sig i naveln om man vaknat upp som vrålhet blondin. Hade väl spelat in fem timmar snusk, inte vet jag. Bättre? 8-)

 

Vad självmotivering beträffar så gör jag inget särskilt. Slår mig ner i soffan och slösurfar lite samtidigt som jag slår upp några bord. Har inga ritualer eller ticks om det är det du är ute efter... :roll: Brukar glo TV eller surfa samtidigt som borden är igång. Blir lätt trött på spelandet annars. Bara när intressanta potter kommer upp brukar jag koppla bort omvärlden för att istället gnugga geni-/idiotknölarna.

 

Och svaret på din sista fråga är att jag är pokerspelare. Vi är inte kända för att göra många vettiga knop. Jag är lat som få och föredrar minsta motståndets lag.

 

 

zizacon:

"Får säga att det är respekt att du tar dig tid och ger bra och utförliga svar på allting. Speciellt inlägget om vägen upp mellan nivåerna var intressant. Så jag tänkte passa på att fråga lite mer i samma stil.

 

Om du hade gulat alltihop och behövt starta om med ett par hundra dollars hade du lirat SNG's ? SNG's heads up cashgame, eller vart tror du, du hade haft bäst chans att komma tillbaks så snabbt som möjligt mot sämre motståndare som de på de lägre nivåerna.

 

Har du någon uppfattning om hur tv-proffsen står sig på internet? Jag menar senast igår var det full rulle på full tilt med såna som Gus Hansen osv, men det måste vara fundamentalt annorlunda gentemot att spela live, så är dom sämre på highstakes-borden på nätet gentemot de allra bästa som uteslutande spelar på internet."

 

Hade nog fortsatt med cash games. Det är trotsallt det är jag är bra på. Hade väl tagit mig i kragen och försökt spela seriöst i någon turnering med. Tycker personligen att turneringar är brutalt uttråkande. Man kan simma i sex-sju timmar bara för att finna sig bubblande som en guldfisk utan vinst. Hellre förlorar jag då pengar på cash games och känner att mina pengar har fått jobba lite.

 

Många livespelare har svårt att vinna bra live. Phil Ivey vinner inga större summor online i förhållande till de blinds han spelar. Tillika har många onlinespelare svårt att anpassa sig till livespel (mig själv inkluderat). Sen finns det givetvis underbarn som jonglerar med motspelarna såväl vid riktiga pokerbord som vid virtuella.

 

 

Pold:

"Hej, jag har inte följt dig (DOEDARN) lika fanatiskt som övriga i denna tråd, men hur ser du på tureringsspel?, vilken är din största merit?, vad har du för mål inom turneringsspel?"

 

Som ovan nämnt tilltalar inte turneringar mig för varken fem eller sex öre. Lyckades förvisso klonka vinst i Expekts Nordiska Onlinemästerskap 2004. Men i övrigt håller jag mig låååångt borta från turrar. En annan viktig anledning till detta är att blindsen oftast stiger för fort i onlineturneringar. Vips så är average femton big blinds. Då är det fan inte poker. Då är det lotteri. I cash games har man sina 100 big blinds och då finns det gott om utrymme för trix och flux utan att någon är pottbunden av sin preflopsyn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+

Pokerproffs är verkligen gräddan i samhället...

När det för en gångs skull är en bra känd spelare som skriver här, och dessutom gör det på ett trevligt och ödmjukt sätt, då är det klart att ett av pf's drygaste troll ska komma och vara uppkäftig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Dödarn...

 

Kan väl börja med att tacka dig för en underbar dagbok i PM...

 

Jag har några frågor till dig.

 

Angående Full Tilt. Vad tycker du om all extremaction som utspelar sig där? Tror du att ditt spel skulle räcka till mot de som lirar där på tex 300/600?

 

Kollar du på HSP?

 

Spelar du aldrig OMAHA?

 

Jag har spelat några potter mot dig för skojs skull på alldles för höga nivåer. Då drog du ut mig i en "stor" pott. Tack för den... ;-)

 

Lycka till i framtiden och hoppas du når de högsta borden. Det är du säkert värd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Dödarn...

 

Kan väl börja med att tacka dig för en underbar dagbok i PM...

 

Jag har några frågor till dig.

 

Angående Full Tilt. Vad tycker du om all extremaction som utspelar sig där? Tror du att ditt spel skulle räcka till mot de som lirar där på tex 300/600?

 

Kollar du på HSP?

 

Spelar du aldrig OMAHA?

 

Jag har spelat några potter mot dig för skojs skull på alldles för höga nivåer. Då drog du ut mig i en "stor" pott. Tack för den... ;-)

 

Lycka till i framtiden och hoppas du når de högsta borden. Det är du säkert värd.

 

Tror inte att jag skulle stå pall mot 300-600-spelarna. Det finns en anledning till att de nått så långt som de gjort. Glöm inte bort att det endast är en handfull i världen av alla miljontals människor som spelar som är stadiga vinnare på så höra bord. Personligen har jag inga högre ambitioner än att på sikt bli regelbunden på 25-50 eller 50-100. Det räcker gott och väl, plus att man kanske kan sova bättre om nätterna med, eftersom swingsen på 100-200 och högre är sjuka.

 

Ja, kollar HSP då och då. Följer det inte slaviskt, men när jag kommer över ett avsnitt kollar jag gärna (förutsatt att där är intressanta spelare). Min personliga favorit är Daniel Alaei. Han lever verkligen upp till myten som yrkesspelare. Inte en min gör han när han sugs ut av en dassig tvåoutare.

 

Omaha spelar jag när jag vunnit mycket på kort tid och känner för att fira med att nöjesspela lite. Jag är fisk i Omaha. Tycker att alla starthänder ser skitbra ut. Så ser ni mig på ett Omahabord är det bara att fiska.

 

Ber om ursäkt för den sura utdragningen. Personligen älskar jag att gamla med shortstacks. Gör det generellt mycket i syfte att reta upp dem och få dem på tilt. Därför kan ni ofta se mig syna ner 10-20 big blinds med 9-5 off-suit. Min favorit att dra ut är Greekfish1. Han är ett tacksamt offer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte att jag skulle stå pall mot 300-600-spelarna. Det finns en anledning till att de nått så långt som de gjort. Glöm inte bort att det endast är en handfull i världen av alla miljontals människor som spelar som är stadiga vinnare på så höra bord. Personligen har jag inga högre ambitioner än att på sikt bli regelbunden på 25-50 eller 50-100. Det räcker gott och väl, plus att man kanske kan sova bättre om nätterna med, eftersom swingsen på 100-200 och högre är sjuka.

 

Ja, kollar HSP då och då. Följer det inte slaviskt, men när jag kommer över ett avsnitt kollar jag gärna (förutsatt att där är intressanta spelare). Min personliga favorit är Daniel Alaei. Han lever verkligen upp till myten som yrkesspelare. Inte en min gör han när han sugs ut av en dassig tvåoutare.

 

Omaha spelar jag när jag vunnit mycket på kort tid och känner för att fira med att nöjesspela lite. Jag är fisk i Omaha. Tycker att alla starthänder ser skitbra ut. Så ser ni mig på ett Omahabord är det bara att fiska.

 

Ber om ursäkt för den sura utdragningen. Personligen älskar jag att gamla med shortstacks. Gör det generellt mycket i syfte att reta upp dem och få dem på tilt. Därför kan ni ofta se mig syna ner 10-20 big blinds med 9-5 off-suit. Min favorit att dra ut är Greekfish1. Han är ett tacksamt offer.

 

Tack för svaret...

 

9-5 off is the nuts..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldrig funderat på att testa annan sida för att ev hitta mer fisk? Tänker då i första hand på Fulltilt eftersom det är mest action där på de höga borden. Kan iof sig förstå att det inte är något du har bråttom med eftersom du vinner så mkt som du gör på Prima men chansen finns ju ändå att du kanske hade tjänat mer på en annan sida...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad hände med din sponsoravtal på Staffpoker?

Du skrev för ett tag sen om det men sen kom inga nya rapporter eller har jag missat något.

Tack för en bra dagbok.Pokerspelare brukar ha en tendens att bara skildra det goda livet med sina vinster men du skriver om båda delarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...