Gå till innehåll

Online-SM 2007


Recommended Posts

Vad kostade SM förra året?

Kanske bättre att sänka inköpet och få fler deltagare och även då förhoppningsvis större prissumma.

 

Att ha 1000$ i inköp är att skjuta sig själv i foten.

Speciellt för NB som hellre ser att det är fler deltagare.

Enda sättet för pokern att växa är om fler spelar och det blir det aldrig med ett högre inköp.

Se på t.ex WSOP, hade dom höjt inköpet i mainevent till t.ex 20 000$ så hade det minst blivit halva spelarantalet.

 

Sedan att "toppspelarna" vill ha ett högre inköp för att få minimera turmomentet är en annan sak.

 

Nä, fler spel (hold em limit, omaha, omaha h/l, H.O.R.S.E, Stud osv), lägre inköp, fler spelare och mer drag.

 

:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 363
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vad kostade SM förra året?

Kanske bättre att sänka inköpet och få fler deltagare och även då förhoppningsvis större prissumma.

 

Att ha 1000$ i inköp är att skjuta sig själv i foten.

Speciellt för NB som hellre ser att det är fler deltagare.

Enda sättet för pokern att växa är om fler spelar och det blir det aldrig med ett högre inköp.

Se på t.ex WSOP, hade dom höjt inköpet i mainevent till t.ex 20 000$ så hade det minst blivit halva spelarantalet.

 

Sedan att "toppspelarna" vill ha ett högre inköp för att få minimera turmomentet är en annan sak.

 

Nä, fler spel (hold em limit, omaha, omaha h/l, H.O.R.S.E, Stud osv), lägre inköp, fler spelare och mer drag.

 

:mrgreen:

Håller med. $200+rake i Main Event (NLHE) sen $100+rake i dom andra spelen vore nice. Och givetvis massa satelliter som går regelbundet så att man kan kvala in till alla event billigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga lite en passant:

 

Förra årets SM måste har varit en av de turneringar i onlinepokerhistorien med störst garanti. Minnet är kort, men det var väl 2,5 miljoner dollar i garanti? Har det någon gång varit en större garantisumma i någon onlineturnering? Den enda jag möjligtvis kan tänka mig ha större garanti är main event i WCOOP. Det finns säkert någon tabellbitare där ute som kan ge ett svar.

 

Skrevs det någonting om online-SM (bl.a. med tanke på garantisumman) i internationell pokermedia?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga lite en passant:

 

Förra årets SM måste har varit en av de turneringar i onlinepokerhistorien med störst garanti. Minnet är kort, men det var väl 2,5 miljoner dollar i garanti? Har det någon gång varit en större garantisumma i någon onlineturnering? Den enda jag möjligtvis kan tänka mig ha större garanti är main event i WCOOP. Det finns säkert någon tabellbitare där ute som kan ge ett svar.

 

Skrevs det någonting om online-SM (bl.a. med tanke på garantisumman) i internationell pokermedia?

 

Det tangerade Laddens garanti.

 

Jag tror att jag var den enda som skrev om det, i CardPlayer Europe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tangerade Laddens garanti.

 

Jag tror att jag var den enda som skrev om det, i CardPlayer Europe.

 

Var det också SM på Ladden eller var det en annan turnering?

 

Lite märkligt att online-SM inte uppmärksammades internationellt med tanke på prissumman och att svenska spelare av många anses världsledande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det också SM på Ladden eller var det en annan turnering?

 

Lite märkligt att online-SM inte uppmärksammades internationellt med tanke på prissumman och att svenska spelare av många anses världsledande.

 

Det gällde inte SM på ladden.

 

Kan bara hålla med gällande mediabiten, men det väckte intresse från ett flertal större spelbolag, och var länge en "snackis".

 

Om ngn undrar varför det kan ta tid att svara den närmsta tiden, så är jag på semester i 2 veckor.

 

Trevlig sommar på er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med anledning av policyn i Tallinn-SM, undrar jag om det krävs svenskt medborgarskap/pass för deltagande i Online-SM. Det är ju många som valt att behålla sitt ursprungliga medborgarskap, trots att man bott i Sverige i stort sett hela sitt liv.

 

Vidare har jag en fråga om anonymiteten när det gäller nät-SM.

Måste man ställa upp med namn, bild osv. vid en framskjuten placering/vinst?

Många av nätspelarna vill ju av olika anledningar inte röja sin identitet, vilket man brukar slippa i vanliga turneringar på nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra val med NB, men jag hoppas att man har en timebank i år vilket inte fanns i förra SM. Hur högt är inköpet? Jag tycker att det borde ligga på $1000 och jag tycker att man borde kunna göra deals på finalbordet.

 

Kan bara säga att om det var dåligt med deltagare förra året med ett inköp på $300, så lär det bara bli mindre än hälften i år med ett inköp på $1000. Hur tänker du? Ska det bara vara ett Sm för rika, eller ska det vara ett Sm för oss som spelar poker regelbundet! Även om man satsar $1000 så betyder det inte att man kan spelet! Det finns mängder av duktiga spelare som inte har bankrulle men som kan vara grymma ändå! Jag säger bara att $215 är ett vettigt inköp! Lycka till alla som älskar the game!

 

Champ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med anledning av policyn i Tallinn-SM, undrar jag om det krävs svenskt medborgarskap/pass för deltagande i Online-SM. Det är ju många som valt att behålla sitt ursprungliga medborgarskap, trots att man bott i Sverige i stort sett hela sitt liv.

 

Vidare har jag en fråga om anonymiteten när det gäller nät-SM.

Måste man ställa upp med namn, bild osv. vid en framskjuten placering/vinst?

Många av nätspelarna vill ju av olika anledningar inte röja sin identitet, vilket man brukar slippa i vanliga turneringar på nätet.

 

Det kommer räcka med att vara folkbokförd i Sverige, eller svensk medborgare.

 

Ja, man måste ställa upp med namn och bild vid framskjuten placering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Den 21 juni meddelade Pokerförbundet att Nordicbet tilldelats online-SM 2007. Det är snart en månad sedan vi fick beskedet. Jag surfade in på Nordicbets hemsida alldeles nyss och fortfarande inte ett enda ord om att de ska anordna online-SM. Det är mycket anmärkningsvärt, tycker jag. Är de inte stolta över att ha fått arrangemanget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 21 juni meddelade Pokerförbundet att Nordicbet tilldelats online-SM 2007. Det är snart en månad sedan vi fick beskedet. Jag surfade in på Nordicbets hemsida alldeles nyss och fortfarande inte ett enda ord om att de ska anordna online-SM. Det är mycket anmärkningsvärt, tycker jag. Är de inte stolta över att ha fått arrangemanget?

 

 

kan hålla med dig där, det är lite dåligt faktiskt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det är så att dom har 2 alternativ på upplägg som dom ska diskutera...

 

Ja, just det, men är det så svårt att på hemsidan säga:

 

"Vi har fått äran att få arrangera online-SM för andra året i följd. Mer information om struktur, buyin, etc, kommer under augusti månad. Vi håller just nu på med att arbeta fram upplägget så att det blir bästa möjliga för er spelare. Väl mött vid spelborden!"

 

Eller något liknande...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I alla andra SM så ÄR det de bättre spelarna i Sverige som deltar, inte "alla som tycker att det e skoj med badminton", typ. Jag tycker att det borde vara likadant i poker. Även om de som spelar högt inte nödvändigtvis e bäst, så tycker jag att inköpet borde vara högre än alla vanliga söndagsturneringar som går för 215. Mellan 600 och 1000 e lagom imo...

 

Om nån bryr sig :D

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt borde ni börja dela ut nått slags pris till vinnarna av era SM förutom pengar, skulle säkert öka statusen en smula. Tänker på något i stil med WSOP:s armband, kanske en cardprotector i guld eller liknande.

 

En väldigt, väldigt stilig glasskulptur/vas delades ut förra året, diskussioner om något extra fortgår även i år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 21 juni meddelade Pokerförbundet att Nordicbet tilldelats online-SM 2007. Det är snart en månad sedan vi fick beskedet. Jag surfade in på Nordicbets hemsida alldeles nyss och fortfarande inte ett enda ord om att de ska anordna online-SM. Det är mycket anmärkningsvärt, tycker jag. Är de inte stolta över att ha fått arrangemanget?

 

Det kan jag till viss del hålla med om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I alla andra SM så ÄR det de bättre spelarna i Sverige som deltar, inte "alla som tycker att det e skoj med badminton", typ. Jag tycker att det borde vara likadant i poker. Även om de som spelar högt inte nödvändigtvis e bäst, så tycker jag att inköpet borde vara högre än alla vanliga söndagsturneringar som går för 215. Mellan 600 och 1000 e lagom imo...

 

Om nån bryr sig :D

 

/SK

 

Till viss del kan jag hålla med. Alla ska inte kunna spela ett SM. Var man sedan drar gränsen är en annan sak. Men tänk på att det är en försvinnande liten del av alla pokerspelare som regelbundet spelar turneringar i $200-klassen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...