Gå till innehåll

Posta din PokerEV-statistik!


FiSherman63

Recommended Posts

  • Svars 79
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fråga heltok. ;)

 

jag tror faktiskt jag är running bad i sklanskybucks. blir utdragen hela jävla tiden. i gbucks ligger jag nog upp dock. alltså har haft flyt med vilka händer jag hamnar allin mot, men haft oflyt mot dem. kao jai dai mai?

 

hade gärna kört progammet. men underlättar ju om man spelar på en site där förloraren av handen visar sin hand vid showdown som party/fulltilt/stars. annars får man ju inte så många vinsthänder där båda visade korten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jhliroos.jpg

 

Man verkar kunna urskilja spelstil ganska väl ur dessa grafer också. Ni andra antar jag spelar ganska tag, då det mesta (ibland mer än totalen) av era vinster kommer från showdowns. Samtidigt som jag spelar hyffsat LAG och därför knappt har några vinster från showdowns alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

zkktxlnw.jpg

 

 

Detta stämmer otroligt dåligt. Jag har plussat ca 15k i denna databasen, men den visar pheta förluster. Vågar man iom detta felet lita på att man har haft helt sinnessjuk otur? Jag har visserligen kännt mig förföljd av klonkade fiskar den senaste tiden ;-)

 

som sagt. visar dina motståndare upp sig muckade händer eller syns bara händerna där du förlorade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte alls att jackbalsam har missförstått nånting. Spelar du som förespråkas i SS så stoppar du ofta in pengarna som underdog eller marginell favorit. Om programmet bara för statistik över det värde du har i potter som synas till showdown så är det klart att den kommer visa ett lägre värde för en sådan spelare än en spelare som bara stoppar in pengarna när han är grov favorit. Programmet missar allt värde i form av FE etc som "SS-spelaren" bygger sitt spel på.

 

Över lag verkar detta vara ett tämligen ointressant program. Det enda jag kan se att man får ut av det är "nähä, så siten var visst inte riggad ändå"... Iaf ointressant i ett analytiskt perspektiv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte alls att jackbalsam har missförstått nånting. Spelar du som förespråkas i SS så stoppar du ofta in pengarna som underdog eller marginell favorit. Om programmet bara för statistik över det värde du har i potter som synas till showdown så är det klart att den kommer visa ett lägre värde för en sådan spelare än en spelare som bara stoppar in pengarna när han är grov favorit. Programmet missar allt värde i form av FE etc som "SS-spelaren" bygger sitt spel på.

 

Över lag verkar detta vara ett tämligen ointressant program. Det enda jag kan se att man får ut av det är "nähä, så siten var visst inte riggad ändå"... Iaf ointressant i ett analytiskt perspektiv.

 

tror också du har missförstått progammet. spelar ingen roll hur lite equity man hade. den kollar bara om man får sin beskärda del oavsett hur man spelar innan pengarna åkte in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du som förespråkas i SS så stoppar du ofta in pengarna som underdog eller marginell favorit. Om programmet bara för statistik över det värde du har i potter som synas till showdown så är det klart att den kommer visa ett lägre värde [...]

Jag tror du missar poängen. Det du skriver ovan är förvisso korrekt, men det här värdet (sklansky-värdet) är ju helt ointressant om det inte ställs i relation till något annat.

 

Det är det förväntade värdet (tex sklansky-kurvan för expected showdown winnings) jämfört med det faktiska resultatet (showdown winnings) som är intressant i sammanhanget. Och det finns absolut ingenting som säger att skillnaden mellan dessa två kurvor påverkas av spelstil.

 

Över lag verkar detta vara ett tämligen ointressant program. Det enda jag kan se att man får ut av det är "nähä, så siten var visst inte riggad ändå"... Iaf ointressant i ett analytiskt perspektiv.

 

Visst kan man tycka att just denna del av programmet är ointressant, speciellt ur ett analytiskt perspektiv. Men det finns ju fler funktioner i programmet än att bara rita upp grafer på huruvida man sprungit bra eller inte. Du kan utan tvekan hitta läckor mha det här programmet som du inte kan hitta via PT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är det förväntade värdet (tex sklansky-kurvan för expected showdown winnings) jämfört med det faktiska resultatet (showdown winnings) som är intressant i sammanhanget.
Det är ju exakt det som är ointressant. Om man nu inte sitter och letar rigg eller något sånt. Möjligen kan det ju vara intressant för att försöka minimera varians när man utvärderar sitt spel. Men det är fortfarande så många felkällor kvar att det inte är så jätteintressant.

 

Kan se en poäng med att titta väntevärdet av all-in situationer, men själva utfallet känns rätt navelpilligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har löjligt grym read på detta forum. Jag "visste" att någon skulle hugga på ordet intressant. :)

 

Det var bl.a. därför jag skrev det sista stycket i mitt inlägg...

 

Hur som helst så var min poäng att sklanskyvärdet inte säger någonting för sig själv, utan måste sättas i relation till något. Och om man sätter ESW i relation till SW så stämmer det inte att "resultatet" missgynnar SS-spelaren. Hur intressant man tycker att resultatet är, eller vad man har för nytta av det, är en annan (subjektiv) femma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...