Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Jo, men tror inte han floatar när du visar såhär mycket styrka på floppen. Men du kan nog få han o folda AQ/KQ iaf. =)

Är det bara jag som tror att han har KQ/AQ typ aldrig här?

Postad
ajg och jrico skrev ju ungfär samma sak och ajg står fast vid det.

folk tycker dte är bedrövligt eftersom du bluffar med topparet och alltså skulle ha showdownvärde men det är ju rätt uppenbart att du ej har det så wp tycker jag.

Ehm.. ska han checksyna tre gator 300bb djupt med TPWK i en 4vägspott mot en väldigt aggressiv spelare eller vad menar du? Ibland är det okej att göra händer till bluff när man kan få folk att lägga både bättre och sämre händer.

Jag gillar spelet även om jag tror att Chris definitivt kan ha en 6:a här uppenbarligen. Om ni har mycket historia som du säger, så kan han säkert vilja syna åtminstone en gång med överpar här. Har svårt att tro att han överhuvudtaget höjer floppen med överpar mot två spelare på en sån här torr flopp dock. Tror hans range är kraftift viktad mot en 6:a eller luft.

Postad
Ehm.. ska han checksyna tre gator 300bb djupt med TPWK i en 4vägspott mot en väldigt aggressiv spelare eller vad menar du? Ibland är det okej att göra händer till bluff när man kan få folk att lägga både bättre och sämre händer.

Jag gillar spelet även om jag tror att Chris definitivt kan ha en 6:a här uppenbarligen. Om ni har mycket historia som du säger, så kan han säkert vilja syna åtminstone en gång med överpar här. Har svårt att tro att han överhuvudtaget höjer floppen med överpar mot två spelare på en sån här torr flopp dock. Tror hans range är kraftift viktad mot en 6:a eller luft.

är du dum eller? det var ju det jag sa här är dte ok att göra handen till en bluff efterosm showdownvärdet försvann när preraiser slår om.

om han foldar och hero och den som ledde ut går till turn sjävla så är det ju en rätt klar fold om han leder ut igen.

Postad

problemet är ju som någon sa att han kan ha A6, 67s och liknande.

med AA -AQ syna han akns bara flopp? KQ tror jag aldrig attfi har, rätt muppigt speligt isåfall.

Postad
Har svårt att tro att han överhuvudtaget höjer floppen med överpar mot två spelare på en sån här torr flopp dock. Tror hans range är kraftift viktad mot en 6:a eller luft.

Jag har tänkt en del på detta. Nu såhär i efterhand känns det ganska ologiskt för honom att göra en sådan höjning med en hand som är antingen way ahead/way behind (AQ-AA), speciellt i position. Det skulle i så fall vara att han

1) Vill stacka den första snubben

2) Definiera sin hand direkt

Postad
En till faktor att tänka på som jag missade först: Du har en dam, därför är QQ betydligt mindre trolig (en combo) och han kommer med största sannolikhet folda resten av sin HD förutom 66 (en combo) om du ställer turn (eller så lägger han floppen). Han har alltså två möjliga handkombinationer som han kan syna med och ofantligt många fler han måste kasta. WP säger jag nu, fast det tog ett tag att smälta handen.

Precis, min dam är ganska viktig och var en av de anledningar till att jag valde att fullfölja min bluff :-P Dessutom ger den mig en liten chans att dra ut ifall fi synar ner mig med en 6a,KK+.

Postad
är du dum eller? det var ju det jag sa här är dte ok att göra handen till en bluff efterosm showdownvärdet försvann när preraiser slår om.

om han foldar och hero och den som ledde ut går till turn sjävla så är det ju en rätt klar fold om han leder ut igen.

hehe nu har man blivit idiotförklarad på pf för första gången.. klarade mig undan ett bra tag iaf..

läste uppenbarligen fel.. däremot var det typ 5 st andra som skrev vad jag trodde att du skrev så det får ses som riktat till dem istället...

Postad
hehe nu har man blivit idiotförklarad på pf för första gången.. klarade mig undan ett bra tag iaf..

läste uppenbarligen fel.. däremot var det typ 5 st andra som skrev vad jag trodde att du skrev så det får ses som riktat till dem istället...

hehe sorry tog i lite för hårt.

Postad

Första intrycket var att det var lite r-tard spel, men efter att ha tänkt igenom det lite fattar jag vad OP är ute efter. Är inte riktigt säker på om det är en bra linje eller ej, men verkar inte uppenbart galet iaf.

Om det är problem så tror jag det ligger i rangen på första synen. Dvs, när OP blir klämnd mellan betare och PFR. Det är en rätt äcklig situation jag tror är rätt svår att få koll på ordentligt.

Postad

Jävligt vackert faktiskt. Tror inte jag är kompetent nog att bedöma huruvida det är plus EV dock. Som alltid med raise-bluffar (till skillnads från bets) så investerar man ju mycket för att vinna mindre, vilket ju kräver att detta måste gå hem de allra flesta gångerna.