Gå till innehåll

Rubbe spelar sten, sax, påse


Rubicon

Recommended Posts

Bra film!

 

Spelar själv end del RPSpå liknande nivåer (endast live). Nu har jag ingen koll på spelet på nätet men i mina games är den klassiska fisköppningen sax. Nybörjaren har svårt att bestämma sig och väljer slutligen saxen eftersom den kommer naturligt genom armrörelsen man gör. Dynamiken förändras självklart på nätet och jag kan tänka mig att många känner till det här fenomenet, vilket ändrar vilka starthänder man vill spela.

 

Vilka nivåer har de på UB? Får man rakeback på RPS?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 64
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Äntligen! Visste inte att det här fanns. Synd att det är så sjukt snabb struktur. Jag brukar alltid dra igång ssp matcher på fyllan, men jag föredrar att köra bäst av 11 set varje set går till 3.

Blir ett helt annat utrymme för snygga moves då.

Det är verkligen sjukt hur man kan dominera en nybörjare. Jag skulle lätt kunna ge 3 gånger pengarna mot en fisk, Om det gäller fl¤ matcher.

 

 

¤Full length

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller saxen i kast 2, så var det ett safe-kast.. jag kände mig ganska säker på att inte möta en sten, men var osäker på om fi skulle välja påse eller sax även om det var störst sannolikhet för att han skulle välja sax. Men genom att själv välja sax så säkrade jag upp minst en push.

 

Helt rätt spel mot en sämre motståndare. Har man edge på motståndaren, är det dumt att ta coinflips. Mot spelare som är bättre än du hade kunnat ta chansningen, men så var ju inte fallet här.

 

Tycker att du generellt sett spelar bra. Enda minuset är väl att du har en tendens till fancy play syndrome. Har man ingen read och spelar mot low-stakes fiskar, är det bäst att utgå från basic strategy och anpassa sitt spel därifrån. Solid, procentuellt SSP är bästa vapnet mot dåliga spelare. Men i övrig: nh, wp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lägg upp en till!

 

Jag är inte riktigt mentalt förberedd idag. För att kunna spela sten, sax, påse på hög nivå krävs en total fokusering. Det är inte alls som i poker där man kan spela 4 bord och surfa samtidigt. I sten, sax, påse är det max 1 bord åt gången som gäller tyvärr.

 

Kanske kommer det en ny video när jag känner mig i tillräcklig harmoni för en sådan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så där! Nu har jag hittat till SSP borden, spelat några matcher mestadels på 2$ borden och det går riktigt bra! 16$+ än så länge. Något som går hem väldigt bra är att köra 4 av samma på raken. Eftersom det är "oväntat" så blir det ofta vinst fast möter man samma gubbe flera ggr så får man ju naturligtvis byta strategi. Mycket intressant film Rubbe, synd bara att det är så dålig trafik på SSP borden, jag sitter där nu så det är bara att hoppa in och spela lite low-limit SSP mot mig :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...