Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Precis satt mig så inget read förutom att pupon instasynade min höjning på floppen vilket gjorde mig misstänksam.

Stackstorlekar:

jackbalsam: $200

pupon_: $200+

DaddyKane101: ~$150

Dealing Hole Cards :Kd::Qc:

dan2424 folded

jackbalsam raised for $8

pupon_ called for $8

Andyt folded

WhiteSharkAA folded

DaddyKane101 called for $6

Dealing the Flop :8c::2d::4s:

DaddyKane101 bet for $2

jackbalsam raised for $21

Mesig bet så jag slår om.

pupon_ called for $21

Blixtsyn som sagt.

DaddyKane101 called for $19

Och en till syn.

Dealing the turn :Qd:

Hittar toppar med bra kicker.

DaddyKane101 checked

jackbalsam checked

pupon_ bet for $56

DaddyKane101 called for $56

Så vad göra?

Postad

hmm den var svår. DaddyKane sitter väl antagligen med en taskigt spelad 87 eller 89. Mindre sannolikt nåt stegdrag eller ett set.

Svårare att sätta pupon på en hand. Det ända han kan ha som du slår är i min mening 99 TT JJ, kanske A8.

Med tanke på potodsen som erbjuds så tycker jag det är svårt att kasta handen i det läget utan reads, hade nog tagit synen och omvärderat river... Om motståndarna är standard vågar dem nog inte dra en till bullet på river utan att ha dig slagen, så om pupon bettar river med kan du nog folda med gott samvete.

Postad

Daddy har kastat in över 50% på turn med dig kvar att agera. Det är en riktig kallsyn alternativt en framtida bästis du har att göra med.

Hmm, är de trehandat? Det har jag iof inte så bra koll på hur folk stoppar in pengarna :-)

Postad

Instasyn är ofta svaghet enligt min erfarenhet. Tycker väldigt sällan att de har ett drag när de gör så. Om han synade inom bråkdelen av en sekund är det mycket möjligt att han skulle klicka i syn-knappen för att syna $2. Ifall han gjorde det och nu missklickade en stor höjning är det ganska troligt att han inte vill ha slängt bort pengar och därför försöker sno potten nu när ni visar svaghet. Vet inte om man kan ta med i det här i beräkningarna (isf måste han verkligen ha synat väldigt snabbt).

Jag tror inte att han spelar ett set såhär. Varför skulle han satsa så mycket på turn när ett överkort kommer och ni visar svaghet?

Jobbigt att du sitter ur position på aggrarn, men jag hade nog tagit en motvillig syn och se vad som händer på rivern. Det kanske är bättre att försvara isf. Hmm, riktigt svårt.

Jag röstar osäkert för syn.