Gå till innehåll

4000 $ frusna!!


Recommended Posts

Tja!

 

Jag har ett riktigt otrevligt problem!

 

Förra lördagen när jag kom hem från krogen satte jag mig och spelade ett 1-2 dollar bord. Efter en halvtimmes spel kommer en riktig fisk in på bordet, ett riktigt fyllo, runt 03.oo ungefär. Han sitter och spelar till 06.oo och på den tiden har jag spelat av honom ca 3500$. Det här var ett 5-mannabord så jag var inte den enda som vann av honom. För mig är det här riktigt stora pengar så på söndagen cashade jag ut dom. När jag skulle se om utbetalningen var gjort på måndagen upptäckte jag att mitt konto var spärrat och ingen utbetalning påbörjats.

 

Den enda förklaringen jag fått är att spelaren jag vann mot använt ett "falskt" kontokort och att jag skulle vara inblandad i nån form utav chip-dumping, vilket är helt felaktigt.

 

Jag hade drygt 4000 $ på kontot en del utav det inte ens vunnet mot den här spelaren, hur kan mitt konto då bli spärrat?

 

Finns det nån lag som tillåter dom att göra så här? Det kan det ju knappast finnas, jag blir ju behandlad som en terrorist som får sina tillgångar frusna!

 

Vad ska jag göra? Kan jag begära ersättning från min sajt för förlorat speltid o.s.v.?

 

Nån som varit med om något liknande?

 

Jag väljer att inte gå ut med in pokersajts namn än, men det ligger på Ipoker-nätverket kan jag säga.

 

/Finlirarn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 77
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Troligast är:

 

Du kommer inte få kontakt med de.

De kommer sluta svara på mejl.

 

Försök att få kontakt med nån inne på sajten, om det är nån välrenommerad sida och så. Är det typ "Balubapoker på katjing nätverket" är det svårare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

 

Jag har ett riktigt otrevligt problem!

 

Förra lördagen när jag kom hem från krogen satte jag mig och spelade ett 1-2 dollar bord. Efter en halvtimmes spel kommer en riktig fisk in på bordet, ett riktigt fyllo, runt 03.oo ungefär. Han sitter och spelar till 06.oo och på den tiden har jag spelat av honom ca 3500$. Det här var ett 5-mannabord så jag var inte den enda som vann av honom. För mig är det här riktigt stora pengar så på söndagen cashade jag ut dom. När jag skulle se om utbetalningen var gjort på måndagen upptäckte jag att mitt konto var spärrat och ingen utbetalning påbörjats.

 

Den enda förklaringen jag fått är att spelaren jag vann mot använt ett "falskt" kontokort och att jag skulle vara inblandad i nån form utav chip-dumping, vilket är helt felaktigt.

 

Jag hade drygt 4000 $ på kontot en del utav det inte ens vunnet mot den här spelaren, hur kan mitt konto då bli spärrat?

 

Finns det nån lag som tillåter dom att göra så här? Det kan det ju knappast finnas, jag blir ju behandlad som en terrorist som får sina tillgångar frusna!

 

Vad ska jag göra? Kan jag begära ersättning från min sajt för förlorat speltid o.s.v.?

 

Nån som varit med om något liknande?

 

Jag väljer att inte gå ut med in pokersajts namn än, men det ligger på Ipoker-nätverket kan jag säga.

 

/Finlirarn

 

Så du har typ $500 på kontot, sätter dig på en NL200 bord, vinner $3500 av en kille som satt in pengar med ett falskt kreditkort, vill ta ut pengarna efter nån dag och du tycker det är konstigt att de låser ditt konto?

 

Du kan säkert vara oskylig men du måste ju förstå att det ser konstigt ut! Tror att dina chanser att stämma sajten är ganska små och att du borde vara glad om du får tillbaka dina pengar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I denna situation får du helt och hållet skylla dig själv, du verkar inte vara speciellt insatt i pokerindustrin, eftersom du själv inte inser att det ser sjukt misstänksamt ut att öka rullen 8ggr på en natt session, och sedan göra ett uttag.

 

Som Föregående skribent skrev, så för din får du hoppas att du inte har någon koppling till personen ifråga. Om du är oskyldig kommer du att kunna få tillbaka de ca $500 du hade på kontot, och få kontot upplåst. Men de $3500 som du vann, de lär du aldrig få tillbaka tyvärr. det är ju stulna pengar från ett kontokorts bedrägeri, så de pengarna bör ju tillfalla kortinnehavaren. Om pokersiten inte skulle beslagta de pengarna och inte betala dem tillbaka till kontokortets bank är det bedrägeri från deras sida, så de har inte något val. Finns dock ett argument att få behålla dem, och det är att du "vunnit dem fair and square..." men det är det ända.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I denna situation får du helt och hållet skylla dig själv, du verkar inte vara speciellt insatt i pokerindustrin, eftersom du själv inte inser att det ser sjukt misstänksamt ut att öka rullen 8ggr på en natt session, och sedan göra ett uttag.

 

Som Föregående skribent skrev, så för din får du hoppas att du inte har någon koppling till personen ifråga. Om du är oskyldig kommer du att kunna få tillbaka de ca $500 du hade på kontot, och få kontot upplåst. Men de $3500 som du vann, de lär du aldrig få tillbaka tyvärr. det är ju stulna pengar från ett kontokorts bedrägeri, så de pengarna bör ju tillfalla kortinnehavaren. Om pokersiten inte skulle beslagta de pengarna och inte betala dem tillbaka till kontokortets bank är det bedrägeri från deras sida, så de har inte något val. Finns dock ett argument att få behålla dem, och det är att du "vunnit dem fair and square..." men det är det ända.

 

Men uttala dig inte om du har noll koll. Rättsligt sätt är det beroende på var sajten är belägen. Är det inom EU så har du ungefär samma konsumenträttigheter som här i Sverige.

 

Och rättsligt sätt kan de generellt inte beslagta pengar hur som helst.

 

Även om det är en gravad hund här så är det generellt så att han lär få behålla stålarna om han står på sig och de inte kan bevisa något mer konkret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om det är en gravad hund här så är det generellt så att han lär få behålla stålarna om han står på sig och de inte kan bevisa något mer konkret.

 

 

Skulle inte tro det om de hänvisar till chipdumpning. Däri finns en del i de "finstilta" som gör det nästa omöjligt att få ut pengarna vid sådana situationer. Och framförallt om kreditkortet va stulet.

 

Men som tidigare sagts så stinker detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren!

 

Jag kan förstå att det här låter osökt. Jag spelade mitt i natten och jag antog att det var ett fyllo som kom och satte sig vid bordet. Han både vann och förlorade men i längden förlorade han, till mig. Han pratade t.o.m i chatten och skröt om sina pengar.

 

Det finns ingen som helst koppling mellan mig och den andra spelaren. Jag har fått veta att han inte spelar på samma nätverk som jag. Jag har pratat med högsta hönsen på min sajt, berättat om vissa händer jag vunnit mycket utav honom (bl.a när jag floppar 4-tal och han kåk då jag vann det mesta av honom)

 

Jag har ju kommit i kläm här och har pratat med flera juridik-studerande som säger att jag blivit tredje man i det här fallet. En person har kapat ett kort i syfte att vinna till sig själv, en annan person har fått sitt konto plundrat av honom, och jag råkade sitta på bordet som han försökte vinna pengar vid.

 

Personen som fått kontot plundrat ska få ersättning från bank/försäkringsbolag. Personen som plundrat kommer man antagligen inte få tag på antar jag. Jag bör få behålla min vinst eftersom jag spelat med ärliga intentioner på ett nätverk som garanterar ärligt spel. Om jag inte skulle få mina pengar så bör jag kunna kräva min sajt på mina pengar eftersom de i sina säkerhetsföreskrifter garanterar säkerheten på sin sajt.

 

 

Det här är vad jag anser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren!

 

Jag kan förstå att det här låter osökt. Jag spelade mitt i natten och jag antog att det var ett fyllo som kom och satte sig vid bordet. Han både vann och förlorade men i längden förlorade han, till mig. Han pratade t.o.m i chatten och skröt om sina pengar.

 

Det finns ingen som helst koppling mellan mig och den andra spelaren. Jag har fått veta att han inte spelar på samma nätverk som jag. Jag har pratat med högsta hönsen på min sajt, berättat om vissa händer jag vunnit mycket utav honom (bl.a när jag floppar 4-tal och han kåk då jag vann det mesta av honom)

 

Jag har ju kommit i kläm här och har pratat med flera juridik-studerande som säger att jag blivit tredje man i det här fallet. En person har kapat ett kort i syfte att vinna till sig själv, en annan person har fått sitt konto plundrat av honom, och jag råkade sitta på bordet som han försökte vinna pengar vid.

 

Personen som fått kontot plundrat ska få ersättning från bank/försäkringsbolag. Personen som plundrat kommer man antagligen inte få tag på antar jag. Jag bör få behålla min vinst eftersom jag spelat med ärliga intentioner på ett nätverk som garanterar ärligt spel. Om jag inte skulle få mina pengar så bör jag kunna kräva min sajt på mina pengar eftersom de i sina säkerhetsföreskrifter garanterar säkerheten på sin sajt.

 

 

Det här är vad jag anser.

 

 

det anser jag med, annars borde du ju fått tillbaka pengar om du förlorat iaf och det tror jag inte?

 

rake osv ska du ju ha tillbaka iaf isåfall.

 

men klart du ska få behålla dina pengar. håller med dig i ditt resonemang, absurt om du ej får behålla dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle inte tro det om de hänvisar till chipdumpning. Däri finns en del i de "finstilta" som gör det nästa omöjligt att få ut pengarna vid sådana situationer. Och framförallt om kreditkortet va stulet.

 

Men som tidigare sagts så stinker detta.

 

 

 

Det finstilta är ointressant. Det är lagarna som reglerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Personen som fått kontot plundrat ska få ersättning från bank/försäkringsbolag. Personen som plundrat kommer man antagligen inte få tag på antar jag. Jag bör få behålla min vinst eftersom jag spelat med ärliga intentioner på ett nätverk som garanterar ärligt spel. Om jag inte skulle få mina pengar så bör jag kunna kräva min sajt på mina pengar eftersom de i sina säkerhetsföreskrifter garanterar säkerheten på sin sajt.

 

 

Exakt så lär det bli. Det är banken som får betala om kreditkort har använts.

 

Men du får räkna med några månader utredningstid. Sajten kommer gå igenom HH och göra en bedömning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rättsligt sätt är det beroende på var sajten är belägen. Är det inom EU så har du ungefär samma konsumenträttigheter som här i Sverige.

 

Och rättsligt sätt kan de generellt inte beslagta pengar hur som helst.

 

Tillåt mig skratta högt och länge åt din naiva syn på verkligheten!!

Visst enligt "lag och ordning" så stämmer det du säger, MEN funkar inte så i verkligheten, du kan ju t.ex fråga hur många av dem som fått spärrat konto med sådana här klara vinster som kommer från stulna medel som fått tillbaka sina pengar!! Massa siter har t.o.m vägrat ge ut HH till klienter som försökt rättsligt försvara sig. Så bestämmer siten att de inte vill sammarbeta så är det extremt kört. Ta bara dem exempel där siten totalt fryser ut den ev. oskyldiga personen som fått kontot låst!!

 

Tack för svaren!

 

Jag kan förstå att det här låter osökt. Jag spelade mitt i natten och jag antog att det var ett fyllo som kom och satte sig vid bordet. Han både vann och förlorade men i längden förlorade han, till mig. Han pratade t.o.m i chatten och skröt om sina pengar.

 

Det finns ingen som helst koppling mellan mig och den andra spelaren. Jag har fått veta att han inte spelar på samma nätverk som jag. Jag har pratat med högsta hönsen på min sajt, berättat om vissa händer jag vunnit mycket utav honom (bl.a när jag floppar 4-tal och han kåk då jag vann det mesta av honom)

 

Jag har ju kommit i kläm här och har pratat med flera juridik-studerande som säger att jag blivit tredje man i det här fallet. En person har kapat ett kort i syfte att vinna till sig själv, en annan person har fått sitt konto plundrat av honom, och jag råkade sitta på bordet som han försökte vinna pengar vid.

 

Personen som fått kontot plundrat ska få ersättning från bank/försäkringsbolag. Personen som plundrat kommer man antagligen inte få tag på antar jag. Jag bör få behålla min vinst eftersom jag spelat med ärliga intentioner på ett nätverk som garanterar ärligt spel. Om jag inte skulle få mina pengar så bör jag kunna kräva min sajt på mina pengar eftersom de i sina säkerhetsföreskrifter garanterar säkerheten på sin sajt.

 

 

Det här är vad jag anser.

 

Låter rimligt, hoppas du får tillbaka allt, MEN det tror jag inte!

 

Sedan tycker jag det är mycket intressant att banken går in och tänker ersätta kontokortsinnehavaren, när de vet vart pengarna finns, nämligen hos dig finliran. Det anser jag är bedrägeri av pokersiten. Men om det förefaller sig så att DU förklaras oskyldig av pokersiten, och kontokortsinnehavaren redan fått sin ersättning av banken, då finns det ju ingen anledning till att du inte bör få tillbaka hela beloppet, d.v.s de $4000.

 

 

p.s Psykologen, trodde vi hade yttrandefrihet i detta land, så din förbannade kommentar om att jag inte borde yttra mig om vad jag tydligen inte vet nått om är ju den mest dryga och förbannat löjliga kommentar. När du dessutom svarar med ett så jävla naivt svar som bara lutar sig på vad som på pappret är rätt o fel, så blir man ju helt galen på hur du tänker?!? så säg vad du vill säga, men be ALDRIG mig att hålla käften igen, okey!! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till Bikern, vad Psykologen säger är när du yttrar dig och har så gravt fel som du har så gör du OPn en björntjänst och därmed orsakar mer skada än nytta och därför borde vara tyst.

 

 

Inom EU har vi starka konsumenträttigheter och de är alla likartade, så om allt står rätt till, så får OPn sina pengar, även om sådana här utredningsärenden kan ta tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte sagt att banken kommer att gå in och ersätta kontokortsinnehavaren, det vara bara en teori. Ungefär som att de personer på Nordea som fått sina konton hackade får tillbaka sina pengar.

 

Det jag hyser skräck för är att det blir som någon ovan postade att Ipoker vägrar att ge ut HH och att min site då inte kan försvara mig. Jag vet att min site fått några händer av Ipoker men inte alla som spelades den natten mellan oss.

 

Angående ersättning vad tror ni om det? Eftersom jag hade hela min rulle på siten så kan jag inte spela någon annanstans heller. Jag har räknat fram ett snitt av vad jag har vunnit per dag sen jag började spela på deras site, kan det vara rimligt att kräva som ersättning?

 

Jag ska hålla er uppdaterade om vad som händer.

 

Och om det här löser sig ska jag berömma min sajt generöst och mycket, däremot om det inte löser sig ska jag kriga för mina pengar så långt det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte sagt att banken kommer att gå in och ersätta kontokortsinnehavaren, det vara bara en teori. Ungefär som att de personer på Nordea som fått sina konton hackade får tillbaka sina pengar.

 

Det jag hyser skräck för är att det blir som någon ovan postade att Ipoker vägrar att ge ut HH och att min site då inte kan försvara mig. Jag vet att min site fått några händer av Ipoker men inte alla som spelades den natten mellan oss.

 

Angående ersättning vad tror ni om det? Eftersom jag hade hela min rulle på siten så kan jag inte spela någon annanstans heller. Jag har räknat fram ett snitt av vad jag har vunnit per dag sen jag började spela på deras site, kan det vara rimligt att kräva som ersättning?

 

Jag ska hålla er uppdaterade om vad som händer.

 

Och om det här löser sig ska jag berömma min sajt generöst och mycket, däremot om det inte löser sig ska jag kriga för mina pengar så långt det går.

Det är nog ganska dödfött... för att utrycka sig milt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte sagt att banken kommer att gå in och ersätta kontokortsinnehavaren, det vara bara en teori. Ungefär som att de personer på Nordea som fått sina konton hackade får tillbaka sina pengar.

Banker är generösa med ersättning, om de nu inte kan bevisas att personen ifråga själv varit oaktsam med kortet eller dröjjt med att spärra kortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående ersättning vad tror ni om det? Eftersom jag hade hela min rulle på siten så kan jag inte spela någon annanstans heller. Jag har räknat fram ett snitt av vad jag har vunnit per dag sen jag började spela på deras site, kan det vara rimligt att kräva som ersättning?

Är du på riktig? ROFLMAO åt ditt krav. BTW. om du har hela din rulle på den sajten vilket bör ha varit $500 och sedan sätter dig och spelar NL200 så verkar det här ännu skummare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Angående ersättning vad tror ni om det? Eftersom jag hade hela min rulle på siten så kan jag inte spela någon annanstans heller. Jag har räknat fram ett snitt av vad jag har vunnit per dag sen jag började spela på deras site, kan det vara rimligt att kräva som ersättning?

 

Nej, det är inte rimligt att kräva som ersättning. Vad tror du om att räkna ut sitt snitt man vunnit och kräva Telia på ersättning när deras nät är nere?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har pratat med högsta hönsen på min sajt, berättat om vissa händer jag vunnit mycket utav honom (bl.a när jag floppar 4-tal och han kåk då jag vann det mesta av honom)

QUOTE]

 

Ok, du vann det mesta med fyrtal mot kåken.

Hur vann du de andra 17 inköpen mot honom då?

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...