Gå till innehåll

4000 $ frusna!!


Recommended Posts

  • Svars 77
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tack för de seriösa svaren jag ändå fått, jag ska uppdatera om jag får några nyheter. För er andra som inte tror jag är seriös vet jag inte vad jag ska säga.

 

Angående ersättningen, om jag nu skulle ha livnärt mig på pokern och mitt konto skulle blivit låst, bör man då inte kräva det man i genomsnitt tjänar. Precis som man gör när man blir oförmögen att jobba vid t.ex en arbetsplatsolycka. Liknelsen med Telia förstår jag inte alls, du måste ha missuppfattat mig du som skrev den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för de seriösa svaren jag ändå fått, jag ska uppdatera om jag får några nyheter. För er andra som inte tror jag är seriös vet jag inte vad jag ska säga.

 

Angående ersättningen, om jag nu skulle ha livnärt mig på pokern och mitt konto skulle blivit låst, bör man då inte kräva det man i genomsnitt tjänar. Precis som man gör när man blir oförmögen att jobba vid t.ex en arbetsplatsolycka. Liknelsen med Telia förstår jag inte alls, du måste ha missuppfattat mig du som skrev den.

 

Liknelsen med Telia stämmer bra, och inte för att vara dryg eller så, men du och psykologen kan ju söka inkomstbortfall i La La Land...:-D

 

Vill du ha ett jobb med sociala skyddsnät m.m, jobba då inte med poker!!(trodde det var uppenbart) varför inte kräva pension oxå när du ändå håller på, du kan ju t.ex hävda att det är pokersiten skyldighet att betala in arbetsgivaravgifter!! LOL

 

Men enligt svensk lag är poker ett lotteri och inte ett yrke, så du har inte mycket att hämta där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ju verkligen gjort det vi andra drömmer om varje gång vi sätter oss vid ett bord nyktra, mellan kl 02 och 06 en helgdag. Vi sitter ju varje jävla gång och hoppas på just den där fyllisen eller fisken som spelar bort hela sin rulle...Skall man som spelare inte våga spela mot STORfiskar som loosar stort en natt eftersom kortet han spelar med kan vara stulet? Nej då får fan sajterna hellre höja den säkerhet de så hårt skryter av och sedan ta smällen själva om någon smiter emellan!! Så klart skall inte heller mannen som tappat kortet förlora pengar på detta!!

 

Dock är det ju bra att sajterna reagerar så fort, eftersom det visar att de har viss koll iaf.... men trist för den som sitter med fruset konto

 

 

Lycka till.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för de seriösa svaren jag ändå fått, jag ska uppdatera om jag får några nyheter. För er andra som inte tror jag är seriös vet jag inte vad jag ska säga.

 

Angående ersättningen, om jag nu skulle ha livnärt mig på pokern och mitt konto skulle blivit låst, bör man då inte kräva det man i genomsnitt tjänar. Precis som man gör när man blir oförmögen att jobba vid t.ex en arbetsplatsolycka. Liknelsen med Telia förstår jag inte alls, du måste ha missuppfattat mig du som skrev den.

 

Hej du.

 

Så här är det:

Du har fallit under en kategori av personer som vinner ovanligt mycket i förhållande till hur mycket du satsar, och då kollar man upp ditt spel. När man sen ser mönster i hur ni spelar bedömer man det som chipdumping (nej, random person med för många öl innanför västen som förlorar till höger och vänster är inte problemet, problemet är att DU vunnit alla pengar från denna personen). Chipdumpning är big no-no eftersom det ofta är förknippat med stulna kort, vilket inte är nåt som bankerna ersätter kortinnehavaren tvärtemot vad du tror, utan det är i det här fallet den som har processat betalningen (dvs det företag som gör att du kan föra in pengar på Ipoker's skin) som åker på att betala, vilket de naturligtvis skickar vidare till det aktuella "skinnet". Därför låser man först och frågar sen. Du har väldigt små (i princip obefintliga) möjligheter att få de pengar som hamnade hos dig under dump-sessionen och 0 möjligheter att kräva nån typ av ersättning för förlorad inkomst och liknande som du pratar om. Jag önskar dig (på fullt allvar) lycka till, men nu vet du hur det ligger till och vad dina chanser är.

 

mvh

/Ant

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Ett av hans tidigare inlägg är för härligt iaf.

 

 

Tja.

 

Tänkte starta en dagbok här för att få bättre koll på mitt spelande och förhoppningsvis få tips och idéer av er andra spelare.

 

Jag studerar och har därför ganska mycket tid att spela men spelandet går i vågor. Jag har spelat nätpoker i ett par år men aldrig varit en av dom vinnande i längden, DET vill jag ändra på nu.

Jag har som mest haft en BR på 500$ vilket var i julas, men av den återstår inget. Den bankrullen byggdes på 25$ som jag satsade i en 25$ Freezeout och placerade mig 3a vilket gav 240$ som jag spelade upp till 500 ungefär.

Nu har jag ett liknande scenario, jag har vunnit en specialtunering och med den 250$ som jag nu vill förvalta. Jag satsar inte på att kunna leva på pokern utan vill bara kunna spela ett jämt och stabilt vinnande spel.

Jag har inte riktigt bestämt mig vilket spelsätt jag ska spela.

Tycker mycket om att spela SnG 5-6 personer i 5/10$ nivån. Har testat på att spela ända upp till 20$ nivå men inte klarat av den nivån.

Om jag spelar cashgame blir det 0.10/0.20 upp till 0.50/1$. Har kanske för dåligt tålamod att spela CG, spelar jag SnG 10$ gör man 15$ på 10 satsade vid vinst på ganska kort tid.

 

Jag behöver hjälp och tips på vad jag ska tänka på, hur jag kan analysera mitt spel, uppföljning av spel, allt sådant.

 

BankRulle just nu 260 $, och ska precis kasta mig in i en session av cashgame före hemmapizzan går i ugnen inför TV-kvällen.

 

Kvällens TV: melodifestivalen, men i första hand El Clasico, ett riktigt intressant möte med två lag som inget utav dom har imponerat på sistone.

Kanske blir ett livebet under matchen, för svårt att tippa nu.

 

Tja!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad gjorde killen med hela rullen på nl200 anyway:mrgreen:

 

Förstår inte vad som är så konstigt med det, alla spelar inte efter strikta regler, jag känner många som sätter in X antal hundra och sen sätter sig med allt på ett bord och förlorar dom allt så sätter dom helt enkelt in mer pengar.

 

EDIT: Läste din dagbok nu, så, så konstigt kan du väl inte tycka att det är ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om nu inte detta är ett skämt och om siten finns inom EU kan du väcka åtal hos din lokala tingsrätt. Det lär snabba på dem....

 

Hahaha. Skönt med folk som kan sin juridik och vet vilket forum som är det rätta här.

 

I övrigt är alla som inte fattar att han skämtar nötter, och ni som tror er kunna något om bedrägeri, godtrosförvärv av pengar m.m. - SNÄLLA LÄS PÅ innan ni uttalar er.

 

"oj vad orättvist det vore om man inte får tillbaka sina pengar". Tror ni man får tillbaka sina pengar av den "rätta" ägaren om man köper en cykel t.ex. som visar sig vara snodd? Nej man får snällt acceptera att man köpt en stulen cykel oavsett hur god tro man varit i. Killen som sålde cykeln är knappast anträffbar så där kan man glömma ersättning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite OT men jag har varit med ett par gånger om liknande situationer (har inte alla det?).

 

Senast var det en tomte på NL400 som raisade varannan hand, när jag reraisade honom gick han in med hela inköpet utom 4$. Jag satte honom all in och då lade hans sig (!?!).

När detta hände mig 2 gånger på kort tid samt en annan vid bordet så såg jag ett mönster och lyckades bränna av det ytterligare 3-4 gånger (samt att någon av de andra vid bordet gjorde det 1-2 gånger) innan killen försvann.

Jag gick ifrån bordet med runt 2800$

 

Jag vart nervös att jag inte skulle få ut några pengar men det var inget problem (tog ifs inte ut pengarna på direkten men det spelar väl ingen roll om man gör som trådskaparen eller tar ut dom lite senare).

 

Vad jag vill säga är att det som hänt trådskaparen har hänt mig flera gånger (denna gång var den värsta).

Dock lär det självklart vara vanligare att det INTE är oskyldigt utan ren chipdumping men det är inte alltid som det handlar om fusk.

 

*edit*

En anledning att jag klarat mig vid liknande situationer kan vara för att siten har loggar på att snubben ifråga är en tomte och har "skänkt" pengar åt massor av folk, inte bara mig.

I trådskaparens fall så kan det varit så att han är den enda som "fått" pengar av snubben i fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå!

 

Kan idag berätta hur det har gått, och för alla er som verkar tro att det var någon form utav skämt jag kan verifiera att det inte är det. Förstår inte varför ni tyckte att det skulle vara så otroligt att något sånt här händer.

 

Jag har kommit överens med min pokersajt att de ersätter mig med de pengar som blev frusna på mitt konto. Jag har startat upp ett nytt konto där de sätter in pengarna och när mitt gamla konto bli upplåst, när utredningen är klar så får min pokersajt rättigheterna till det kontot.

 

Jag får mina 4000 dollar och kan fortsätta spela, pokersajten väntar på att Boss ska låsa upp kontot så de får sina pengar.

 

Det hela har tagit ett tag, har lirat lite live så länge vilket gått bra. Men nu så har allt faktiskt löst sig. Så summa sumarum är jag nöjd. Kommer få någon form utav kompensation för det hela också.

 

Vad jag kommer göra nu med pengarna vet jag inte, är som sagt ingen storspelare.

 

För alla er som undrar vad jag gjorde på ett NL 200 bord, kan jag kommentera mitt spelande så här: att jag gärna sitter ned med 200 $ och spelar lugnt och försiktigt tills jag plussar runt 50 dollar och då lämnar bordet, 50 $ är rätt schysst när man inte spelar för att vinna storpengar utan mer för att kunna käka lunch ute och så. Att plussa 50 $ på ett NL200 bord har jag inga problem med tycker jag, så pass mkt behärskar jag spelet. Att jag däremot har noll koll på pengateori som ni riktiga pokertorskar har kan jag medge, och att det egentligen är en dum idé att sitta på NL200 bord med en rulle på 500$.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Jag väljer att inte gå ut med in pokersajts namn än, men det ligger på Ipoker-nätverket kan jag säga."

 

 

"Jag får mina 4000 dollar och kan fortsätta spela, pokersajten väntar på att Boss ska låsa upp kontot så de får sina pengar."

 

ook? :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...