Gå till innehåll

Recommended Posts

10 minuter in i sessionen kommer denna hand!

 

Fi har spelat hyffsat tight men reraisat mina höjningar 3 ggr preflop innan.

 

Plats 2: Fi ($262,90 i marker) (på knappen)

Plats 3: Tebboc ($414,40 i marker)

Plats 4: MyttomaneN ($616,45 i marker)

Plats 5: HERO ($383,40 i marker)

Plats 6: mauro1977 ($368,45 i marker)

*** Blind bet-omgång *** :

Tebboc : Lägger mörk ($2)

MyttomaneN : Lägger mörk ($4)

Gav till HERO: 7h

Gav till HERO: 7r

*** Pre-flopp *** :

HERO : Satsar ($14)

mauro1977 : Ligger

Fi : Höjer ($24)

Tebboc : Ligger

MyttomaneN : Ligger

HERO : Synar ($10)

*** Flopp *** : 7k Es Kr

HERO : Passar

Fi : Satsar ($11)

HERO: Höjer ($22)

Fi : Synar ($11)

*** Turn *** : [ 7k Es Kr ] 4s

HERO : Satsar ($70)

Fi : Höjer ($215)

 

vad skulle ni ha gjort här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter in i sessionen kommer denna hand!

 

Fi har spelat hyffsat tight men reraisat mina höjningar 3 ggr preflop innan.

 

 

 

Har han reraisat dig 3 gånger på tio minuter har han antingen haft rejält flyt med bra kort eller, desto mer sannolikt, inte.

 

När vill man få in degen med set om inte mot en shortstack som spelat ganska överaggressivt? Att han sitter på AAA eller KKK känns inte så troligt eftersom de flesta inte spelar en sådan hand så aggressivt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju inget att välja på utan att lägga in, men ni som är så säkra på AK - kan han inte lika gärna spela KK o AA så här?

 

Vad spelar det för roll? Det är väl skitsamma om han har ett set den här gången för de flesta gångerna har han INTE ett set med den här agressiva spelstilen. End of diskussion.

 

Varför svara så kaxigt när du inte ens verkar läst min fråga ordentligt - eller så fattade du bara inte...

 

Självklart spelar det ingen roll om han har ett set denna gång - jag skriver ju att det inte är något att välja på utan att lägga in! Min fråga var ju till de som så säkert satte honom på AK, hur de kunde göra det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gick det i Bodogs 100k igår? Lagom av när du drog ut min QQ med AJ, all in pre, efter 2h. :)

 

Usch var det du? Många ursäkter. Åkte nånstans mellan 50-60, precis ITM. Hade snittstack. Limp, limp på 800-1600, jag 7000 med KK knappen, fold syn. Flop 972r, check, jag ställer för pott, instasyn, han har 99.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför svara så kaxigt när du inte ens verkar läst min fråga ordentligt - eller så fattade du bara inte...

Jag svarade på din fråga med att fråga vad det spelade för roll hururvida han satt på AA eller KK och om jag lät kaxig så ber jag om ursäkt. Jag menade alltså att det inte är menningsfullt att fundera på om han sitter på AA, KK i detta läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...