Gå till innehåll

Eurovision


Recommended Posts

  • Svars 183
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det håller inte med en sungkig slagerdänga längre...face the fact. Hero är ytlig och kass från topp tiill tå.

 

Bara löjligt att klaga på sydösteuropa mfl. Dom övre låtarna har i vart fall lite karaktär.

 

Ryssland var helt ok och Evgeni Plushenko e ju grym :-).

 

Även om jag tyckte Charlotte och Hero var bra, så har du rätt. Låten hade varit en revolution för 10-15 år sedan. I dag håller inte detta ute i Europa.

 

 

Förmodligen hade Sanna Nielsen hamnat något högre med tanke på att hon vann folkets röst i Melodifestivalen. Svenska folket borde ligga lite bättre i fas med vad som är gångbart i dag än juryn. Den valde Charlotte för hon sågs som ett säkert kort som kunde upprepa succén från 1999, men ack så fel de fick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att Charlottes låt gör sig bra på radio då man bara kan lyssna på musiken och slipper se henne. Problemet jag känner med henne är att hon inte känns äkta på scen, nästan snudd på lite äcklig.

 

Det är lite transavarning på henne:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag verkar vara ensam om att tycka att Charlottes framförande var riktigt uselt igår. Hon rör sig ryckigt och muskelöst på ett väldigt avtändande sätt, sjunger som en kratta gör hon också. Och det här kommer från en person som gillar plastiga porrbrudar.

 

Förstår inte heller hur Ukraina kunde hamna före Grekland och Armenien.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att vinna Eurovision nästa år föreslår jag att vi splittrar landet i olika stater efter våra nuvarande landskap där varje stat/landskap får rösta varsin gång, då kanske vi har en chans mot baltländerna och sovjetligan.. Men bara kanske.

 

Rent skräp imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att vinna Eurovision nästa år föreslår jag att vi splittrar landet i olika stater efter våra nuvarande landskap där varje stat/landskap får rösta varsin gång, då kanske vi har en chans mot baltländerna och sovjetligan.. Men bara kanske.

 

Rent skräp imo.

 

Du tycker att Charlotte var värd en vinst? Då är du ju dummare än stenen du gömt dig under.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det mest tiltande är att media och annat löst folk kallar detta jippo för "Eurovision-schlager festival" när det inte överhuvudtaget heter något med schlager nånstans.

"Eurovision Song contest" är enligt mig det korrekta för den stora finalen, "Melodifestivalen" för den helsvenska varianten.

Vart får dom schlager ifrån?

Tror inte det är många saker som får mig mer på tilt än när dom säger schlager!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte hur media kan hålla på att säga att Sverige var favoriter att vinna innan hela tiden när dom i semifinalen kom 10 och var nära att inte komma med i finalen över huvud taget.

 

England måste vara hatade av alla länder för dom kommer alltid sist men i år var det ju en hyfsat bra låt tycker jag.

 

Ryssland var värda att vinna.Han blev bestulen på segern förra året tror jag då han var med och den värdelösa Serbiska låten vann.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte hur media kan hålla på att säga att Sverige var favoriter att vinna innan hela tiden när dom i semifinalen kom 10 och var nära att inte komma med i finalen över huvud taget.

 

England måste vara hatade av alla länder för dom kommer alltid sist men i år var det ju en hyfsat bra låt tycker jag.

 

Ryssland var värda att vinna.Han blev bestulen på segern förra året tror jag då han var med och den värdelösa Serbiska låten vann.

 

 

Fel. Sverige kom 12a i semifinalen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fel. Sverige kom 12a i semifinalen.

 

Det hela är ganska sjukt - människor BETALAR för att rösta. De betalar för att rösta fram Sveriges bidrag, men ett annat bidrag väljs i stället av en jury. De betalar för att rösta i semifinal men ett annat bidrag väljs i stället av en jury. Denna utröstade sång, framförd av ett slags monster, framställs sedan som garanterad vinnare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...