Gå till innehåll

NL200SH - AA ur pos, dålig turn


Recommended Posts

Hej, det här är en hand från prima. Har inga stats på fi, då han bara spelat 2 händer. Borde jag spelat annorlunda/aggressivare post flop? Väljer att check(-syna) flop då jag inte vill bygga stor pott med denna hand, när turn card ofta är skrämmande. Vad göra på turn?

 

 

** Game ID 1374470488 starting - 2007-05-09 21:09:45

** Foolish Love [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- jakkaval sitting in seat 1 with $156.85 [Dealer]

- Hero sitting in seat 2 with $300.31

- Laglos sitting in seat 3 with $155.53

- alfa156 sitting in seat 4 with $198.00

- RegretNot sitting in seat 5 with $253.35

- shaane sitting in seat 6 with $61.05

 

Hero posted the small blind - $1.00

Laglos posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Hero: Ace of Hearts, Ace of Spades

alfa156 raised - $8.00

RegretNot folded

shaane folded

jakkaval folded

Hero - $28.00

Laglos folded

alfa156 called - $28.00

 

** Dealing the flop: King of Diamonds, 9 of Hearts, Jack of Hearts

Hero checked

alfa156 bet - $16.00

Hero called - $16.00

 

** Dealing the turn: Queen of Spades

Hero checked

alfa156 bet - $45.00

Hero - ???

 

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte vill bygga en stor pott så bör du väl ändå bara syna pre-flop?

 

Och instämmer med slowboy, du måste panga på post-flop om du raisar pre. Får du bara syn då så kan jag hålla med om att turn var jävligt jobbig! Du slår väl bara AK och den känns inte så jättetrolig när du har två A...:-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha jag blir fan radd for era javla superweak tighta fasoner..vafan lans skriver,, Vill inte bygga pot preflop med AA???????? Ar du nan sorts bog eller??????

 

ska bli kul att borja grinda igen och mobba alla weaktighta sopor so dom borjar tilta sen stacka dom, och sen mobba annu mer!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha jag blir fan radd for era javla superweak tighta fasoner..vafan lans skriver,, Vill inte bygga pot preflop med AA???????? Ar du nan sorts bog eller??????

 

ska bli kul att borja grinda igen och mobba alla weaktighta sopor so dom borjar tilta sen stacka dom, och sen mobba annu mer!!

 

Hoppas du gular.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oops såg att det var han som bettade 16 och du synat. Men det var inte bra heller iofs.

 

Tänk såhär varför slår du inte om på floppen? Jo för du e rädd för scarecards säger du. Om nu scarecards kommer på turn, släng då da, jag hade aldrig spelat likadant. Jag hade slagit om pre om jag inte vill mörka min hand... om du nu inte vill göra det så hade jag slagit om post definitivt.

 

Men du verkar vara weak så c/c flopp och c/f turn då :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade slagit om pre om jag inte vill mörka min hand... om du nu inte vill göra det så hade jag slagit om post definitivt.

 

Han slår om pre.

 

Jag hade b/f flopp, alternativt c/r ibland men inte ofta. Att säga hur jag spelat på turn i detta fall är svårt eftersom jag aldrig skulle spelat på detta sätt på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag ser det måste du nog vika här.

 

Eftersom du inte slog om på floppen känns det svårt att veta vad han har. Känns som om många spelare kan göra allt det han gjort med en hemsk massa olika händer. Du besparar dig en del svett och pengar om du släpper här tror jag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

betfolda flop.

 

 

det är just det jag inte vill göra, jag blir nästan tvungen att slänga om han ställer om, vilket han kan göra med drag, drag + par, eller en starkare hand som set. vill också tillägga att jag leder ut på floppen minst 9/10 ggr men tar det lugnare här. för er som missupffattat så försöker jag hålla nere potten EFTER floppen, inte före!

 

det känns väldigt konstigt av fi att beta $16 på, flop, för att göra en tre ggr så stor satsning på turn. med en stark hand som ex KJ eller set hade han förmodligen betat ut hårdare på flop? frågan är också vad han tror om mig, jag visar ju uppenbarligen svaghet genom detta spel jag gör..

 

Men efter en tomtig(?) syn..

 

** Dealing the turn: Queen of Spades

Hero checked

alfa156 bet - $45.00

Hero called - $45.00

 

** Dealing the river: Ace of Clubs

Hero checked

alfa156 went all-in - $109.00

Hero - ???

 

detta förändrar situationen lite.. det är "bara" en stege som tar mig, men eftersom jag visat svaghet så kanske han försöker få bort mig? vet inte vilka händer han raisar utg men man kan väl räkna bort AT, KT och QT när han synat min höjning?

 

har tänkt mycket på detta på sistone och skulle gärna vilja höra era åsikter.. hur ofta har fi en tia i detta läge?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror ända tian han kan/bör ha är TT med vilket han knappast skulle beta på floppen med.

 

Du säger att du underreppar din hand på floppen och jag undrar inte om Fi betade ut såpass svagt eftersom han visste att du skulle checkraisat/eller ledit turn med en hand som KK på en åpass dragig bräda. Självklar syn på rivern dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja riversynen är given... men asså flop spelet är katastrof.

 

Om du inte bettar ut måste du CR i min mening. särskilt om han bettar 15 i 60 potten är det ett bra läge att höja upp till typ 50 nånstanns och se vad han gör.

 

 

Jag hade lett ut 70% på floppen och vid syn satsat på CR allin på turn (om inte damen hade kommit, med damen hade jag fått omvärdera. CR på turn är ju också beroende på om det är en trixy Fi eller om det är välrldens rock du lirar mot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du borde bet syna all in på floppen, synar han får du väl check folda turn.

 

Jätte jätte enkel syn på rivern som handen har spelats, visst han kommer väl vända upp en tia nång gång men om du slår ihop alla sämre händer han ställer för värde pluss bluffar så finns inte lägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja, men om jag betar turn och får syn (vilket känns som att man får rätt ofta på den brädan) på floppen måste jag check-folda turn om det kommer K, Q, T och kanske för ett hjärter. Det känns då som att man får släppa turn väldigt ofta? Hade jag haft AK istället för AA hade jag definitivt lett ut på floppen.

 

jag tyckte också att synen på river var mer given vid detta läge och fi visar:

 

** Dealing the river: Ace of Clubs

Hero checked

alfa156 went all-in - $109.00

Hero called - $109.00

alfa156 shows: 8 of Diamonds, 7 of Clubs

Hero shows: Ace of Hearts, Ace of Spades

Hero wins $395.00 from the main pot

 

Hade som sagt inga stats på fi. Bör man verkligen beta/check-raise floppen 100% i detta läge?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...