Gå till innehåll

Rooney . Lock and move pls mod!


Rooney

Recommended Posts

jag backa 6 inköp rakt ut på ca 30 minuter på NL100 idag, de ni:roll:.

 

Bara att grinda på jeppan.

 

Småsjukt.

 

Ångrar lagom att jag slog mig ner på UB idag. Helt jävla sinnes. Aldrig droppat 5 3 inköp på 10 händer typ förut. Sjukt tung motrigg och jag fattar fan inte alltså. Hur jävla omöjligt kan det vara att vinna på en sida egentligen?

 

Betsson gick iallafall stabilt och bra så + 1360 där. Totalt back 820 idag. Har spelat riktigt bra utöver typ QT handen ni ser en bit upp. Men det var ju ren och skär tilt på den där snubben. Jobbig tanke att de andra händerna förmodligen aldrig inträffat om jag inte tiltat iväg chipsen i den handen bara.

 

Förväntar mig väl att vända det här ikväll, och jag vägrar fan ge upp UB. Jag ska vinna där. Det bara är så.

 

Vann för övrigt ingen pott på över 500$ på hela sessionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 740
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Cashar ut 3k$ från betsson som jag ju ändå faktiskt fortfarande rushar på, så nu blir det väl cashoutrigg antar jag :P Pallar inte att ha pokerkonton med 10k$ på bara. Sjukt med pengar. Dessutom känns det onödigt att över huvud taget ha 21k$ på nätet när jag lirar NL400 och är på väg mot NL600. Innan jag e regular på NL600 lär jag ha vunnit bra många K $ till så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I have observed the bankroll discussions on this forum and have a few comments on the subject. If you asked me a couple months ago whether I could have a 10 buyin downswing playing my normal game without any real tilt in there, I really doubt I could foresee it happening. Now 10 buyin downswings are not only a possibility, but they are expected/inevitable, as are long breakeven stretches. Poker is very good at painting an illusion because of how deceptive and subtle variance in poker can be, and how many small things go into running bad and running good that you do not pay attention to. Swings are inevitable over the long run. This is obvious and everyone thinks they realize this, but people don't fully grasp it. Swings become exponentially more violent as you move up and your winrate drops.

 

Some people are perfectly fine with giving themselves a small cushion, and have no problem hopping up and down in limits at a crazy pace on the whim of their latest upswing or downswing. Others give themselves a small cushion without knowing what can possibly happen. A 2p2 regular who is a consistent winner at 5/10NL moves up to 10/20 with 30-40 buyins, and gets crunched for 10 buyins. That can seriously be devastating to that person. To give a point of reference, the biggest winner in one particular game was apparently recorded as to having TWO 25 buyin downswings last month alone. More than one very good player has been known to run at almost breakeven for 100k hands.

 

Some posters have said that your "move up" shouldn't be a big event. You should gradually move up, and be willing to play multiple levels as your bankroll allows whenever you spot a good game. You can't really argue with that, but most people do have a "regular" limit for them where they put in the bulk of their hands. When they make the next level their "regular" game, some people do not give themselves enough cushion because they do not realize that a big downswing near the beginning of their move up is very well within the realm of possibility. The players who were moving up from 100NL to 200NL and from 200NL to 400NL very quickly as soon as they attained 25 buyins for the next level probably have never experienced a decent sized downswing, and they think that if they drop 5 buyins at 5/10NL it will prove to them that they are not ready for that level. As I have been pointing out, they can lose far more than that and still have evidence of absolutely nothing if they do not analyze their situation properly.

 

What it comes down to is realizing what goes into variance and what it is capable of, and adjusting according to what you are willing to accept. If you like the rollercoaster thats up to you and its your choice. But if your goal is a nice steady ride up the money hill with a few bumps that aren't going to wreck your ride in more ways than one, then you may want to consider giving yourself a bigger cushion.

 

 

Saxat från ett sjukt bra inlägg om några olika grejer på 2p2. Inte för att det går dåligt för mig nu, men det är alltid lika viktigt att komma ihåg turfaktorn i poker, och sluta vara så äckligt resultatorienterad.

 

För övrigt börjat plugga mkt poker sen jag blev medlem på cardrunners och det är sinnes vilken mkt bättre pokerspelare jag är än innan. Kommer lägga mkt mer tid på plugg framöver också. Tror det är viktigt att balansera, så vardagen inte bara blir en enda lång grind. Tror det är lätt att tappa greppet och bara grinda i oändligheten då, och falla tillbaka i skitspelet för att man helt enkelt inte orkar hålla koncentrationen uppe.

 

Nu blir det film med polarna och sen en nattgrind.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja. Lirat betsson i ca 800 händer och hittat plusset på 850. Då tappade jag ändå 400 från toppnoteringen, men jag är ruskigt nöjd med mitt spel och jag spelade oerhört stabilt, bortsett från en hand.

 

Lite flyt i den här handen kanske. Latchat runt lite med FI som är fisk och verkar vara tiltad på mig. Han kan ju dock lika gärna ha AQ som AT här liksom, men jag satte honom på TT+ med en ruter. Därav pushen flopp. Äckligt kort river o jag blev lagom snopen när chipsen rullade över till mig, men jag klagar inte!

Seat 1: Hero [ Jack of Hearts,Ace of Clubs ] ($432.00 in chips)

Seat 5: dolO_Olob ($853.50 in chips)

Seat 8: HeydrichR ($400.60 in chips)

Seat 10: nate 686 ($183.50 in chips)

ANTES/BLINDS

dolO_Olob posts blind ($2), HeydrichR posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

nate 686 folds, Hero bets $16, dolO_Olob folds, HeydrichR bets $40, Hero calls $28.

 

FLOP [board cards 5 of Diamonds,Ace of Diamonds,3 of Diamonds ]

HeydrichR bets $100, Hero bets $350, HeydrichR calls $250.

 

TURN [board cards 5 of Diamonds,Ace of Diamonds,3 of Diamonds,3 of Hearts ]

HeydrichR bets $6.60 and is all-in, Hero calls $6.60.

 

RIVER [board cards 5 of Diamonds,Ace of Diamonds,3 of Diamonds,3 of Hearts,8 of Diamonds ]

 

SHOWDOWN

HeydrichR shows [ 10 of Clubs,Ace of Spades ]

Hero shows [ Jack of Hearts,Ace of Clubs ]

Hero wins $801.20.

 

Sen har vi ju en jävligt äcklig hand. Skjut mig för att jag inte bettar floppen. Fattar inte vad jag håller på med när det finns dom dragen ute. Ville att en fisk skulle betta så jag kunde reraisa. Nu kommer turn. Ska vi lägga här eller? 200$ pott o han blixtställer 150. FI är fish

Seat 3: Proteus 99 ($327.20 in chips)

Seat 6: taikteo ($215.20 in chips)

Seat 7: Hero [ King of Hearts,Ace of Spades ] ($416.40 in chips)

Seat 9: cYrixmorten ($45.40 in chips)

Seat 10: nando59 ($161.65 in chips)

ANTES/BLINDS

taikteo posts blind ($2), Hero posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

cYrixmorten folds, nando59 bets $14, Proteus 99 calls $14, taikteo calls $12, Hero bets $58, nando59 calls $48, Proteus 99 folds, taikteo calls $48.

 

FLOP [board cards Jack of Diamonds,Ace of Hearts,2 of Hearts ]

taikteo checks, Hero checks, nando59 checks.

 

TURN [board cards Jack of Diamonds,Ace of Hearts,2 of Hearts,Jack of Spades ]

taikteo bets $153.20 and is all-in, Hero ??

 

 

Funderar på en session till på UB eller Ipoker. Ska se hur borden ser ut. Ongameborden blev riktigt tråkiga mot slutet. Fisken gick o la sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI verkar va regular samt tricky. Luktar AJ. Han blixtställer i princip. Fold?

 

Seat 1: JRN13 ($399.58 in chips)

Seat 3: ITrickU ($383.80 in chips)

Seat 5: conor t ($262.80 in chips)

Seat 6: ritat ($49.20 in chips)

Seat 8: MrBerg ($91.80 in chips) DEALER

Seat 10: Hero ($555.20 in chips)

Hero: Post SB $2.00

JRN13: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero 7 of Hearts7 of Spades

ITrickU: Raise $16.00

conor t: Fold

ritat: Fold

MrBerg: Fold

Hero: Call $14.00

JRN13: Fold

*** FLOP *** 7 of Clubs9 of HeartsAce of Spades

Hero: Bet $28.00

ITrickU: Call $28.00

*** TURN *** 10 of Diamonds

Hero: Bet $78.00

ITrickU: Call $78.00

*** RIVER *** 8 of Hearts

Hero: Bet $55.00

ITrickU: Raise $261.80

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI verkar va regular samt tricky. Luktar AJ. Han blixtställer i princip. Fold?

 

Seat 1: JRN13 ($399.58 in chips)

Seat 3: ITrickU ($383.80 in chips)

Seat 5: conor t ($262.80 in chips)

Seat 6: ritat ($49.20 in chips)

Seat 8: MrBerg ($91.80 in chips) DEALER

Seat 10: Hero ($555.20 in chips)

23PwnThatNooB144: Post SB $2.00

JRN13: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero 7 of Hearts7 of Spades

ITrickU: Raise $16.00

conor t: Fold

ritat: Fold

MrBerg: Fold

Hero: Call $14.00

JRN13: Fold

*** FLOP *** 7 of Clubs9 of HeartsAce of Spades

Hero: Bet $28.00

ITrickU: Call $28.00

*** TURN *** 10 of Diamonds

Hero: Bet $78.00

ITrickU: Call $78.00

*** RIVER *** 8 of Hearts

Hero: Bet $55.00

ITrickU: Raise $261.80

 

 

 

Riktigt tveksamt om jag gillar blockbet här. Känns som att din hand står i pannan så vida du inte blandar upp det väl med värdebetar på 1/4 pott?

Du beskriver honom även som en "tricky regular" vilket gör att jag ännu mindre gillar tillfället för blockbet då en sådan FI ganska enkelt snappar upp syftet med din bet.

 

Gillar i så fall bättre att inducera en bluff eller få en gratis showdown mot ett ess som han ändå inte kommer syna din bet med och därför kan du inte få något värde från ett ess.

 

Som spelat och särskilt som du beskriver att han blixtställer skulle jag nog kastat. Inte för att timingtells e tungt precis men om han tagit en längre tid på sig och fått chansen att tänka igenom din betstorlek och vad du vill med den hade jag varit mer benägen att syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt tveksamt om jag gillar blockbet här. Känns som att din hand står i pannan så vida du inte blandar upp det väl med värdebetar på 1/4 pott?

Du beskriver honom även som en "tricky regular" vilket gör att jag ännu mindre gillar tillfället för blockbet då en sådan FI ganska enkelt snappar upp syftet med din bet.

 

Gillar i så fall bättre att inducera en bluff eller få en gratis showdown mot ett ess som han ändå inte kommer syna din bet med och därför kan du inte få något värde från ett ess.

 

Som spelat och särskilt som du beskriver att han blixtställer skulle jag nog kastat. Inte för att timingtells e tungt precis men om han tagit en längre tid på sig och fått chansen att tänka igenom din betstorlek och vad du vill med den hade jag varit mer benägen att syna.

 

Är inte mitt lilla blockbet snarare en bluffinducering? Det dfinns ju rätt mkt marker kvar att trycka in,.

 

Spelar på UB nu. Har försökt bluffa en 54/28/2 snubbe 2 ggr. Så sjukt onödigt. Hade 1.3k stack vid bordet men har nu 800. Vad trött jag blir på mig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan i helvete vilken skit. Jag satt kvar 1 timme längre än jag borde. Hade en jättefisk jag inte ville lämna. Som mest hade jag 1.3k stack vid det bordet mot hans 1.2k stack. När jag nu drar har jag 700 efter att ha missat något dussin floppar och bara blivit callad hela jävla tiden. Avslutade när jag reraisade AK pre o QQ7 tittade fram på floppen o han instacallade. Ne fyfan nu medan jag skriver det här har jag fortfarande bordet uppe. Fiskar fram AA och självklart ska det foldas runt! Inte fan ser man av hans 60VP$IP där inte. Suck.

 

Bluffade bort alldeles för mkt mot slutet som sagt. Inga jättedåliga bluffar, utan mer mot jättefel FIs. Sen att de bluffar jag gjorde mot rätt FI inte funkade utan bölev nercallade av mellanpar gjorde inte det hela bättre.

 

Jaja, är hyffsat nöjd med spelet. Det går alltid sämre när jag sitter länge, och det har jag ju minst sagt gjort nu. Borde nog limitera tiden jag sitter men sen när man stöter in i fiskar som nu vill man ju gärna fortsätta liksom.

 

Jag kan swinga minsann:

 

14cf7.th.jpg

 

Den här grafen stämmer dock inte riktigt eftersom jag hade vunnit 1.3k när 2.1k fallet kom. Det är tidszonerna som strular till det i och med att UB kör amerikansk tid. Men det ser ju coolare ut att ha hämtat igen 2k backet 8-)

 

Trots detta som sagt lite besviken över dagsresultatet. Känns som jag kunde gjort flera saker bättre den sista timmen. Allra bäst hade varit att sluta eftersom jag kände mig allmänt såsig. Istället läckte jag iväg 700$.

 

804$ upp för dagen iaf. Blir uppehåll ett par dagar välförtjänt. Det finns ju studenter och sånt att fira så blir nog lite dricka.

 

 

*edit*

Kollade statsen för mig mot firren jag satt kvar för. Tog 500 av honom o han 950 av mig. Känns vidrigt illa. Kollade igenom några av bluffhänderna och insåg att 400 skulle jag lätt kunnat spara på att bara spela solid poker mot honom när jag VET att han callar och bluffar mkt själv. Att man inte kan fatta :(

 

Jaja, det är bara att bita ihop och skärpa sig till nästa gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger bara WOW vilken start på dagen. Bestämmer mig för att grinda lite innan jag ska dra iväg, och det är ju inget jag ångrar direkt. Betsson är fortfarande tokriggat och UB vann jag också på. Klonkade på riktigt bra. Helt sick, och fina fiskar vid borden. Hade i princip en förlusthand och det var QQ vs KK i en 300pott. Förlorar man knappt en hand är det läskigt vad vinsterna lägger sig på hög o bildar en stor summa alltså.

 

300 händer och 1550$ +. T8o och T7o lyckades båda floppa triss i blindsbattle o bli betalade med 200$. Det e najs. En kunde jag dock blivit stackad, men misstänker att överkort på turn/river förstörde :( Gjorde några riktigt fina 2barrels också. Sjukt nöjd med dem, o den här gången var de mot regulars jag visste kunde värdera situationen och folda. Typisk sån sits där en fisk inatt hade callat ner med mellanparet.

 

Ser nu att jag inte vann en enda pott över 500$. Känns småskumt :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte mitt lilla blockbet snarare en bluffinducering? Det dfinns ju rätt mkt marker kvar att trycka in,.

 

Saken är väl den att du måste bestämma dig på river om du ska stopbeta och syna/folda eller checka och syna/folda. Du är ju nästan tvingad att syna när du väl stopbetar när du har den readen på honom. Därför är ju de lilla betet på river ett bra om du vet att fi pushar med många händer där.

Det är mina tankar iaf. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte mitt lilla blockbet snarare en bluffinducering? Det dfinns ju rätt mkt marker kvar att trycka in,.

 

.

 

 

Isåf får du ju som du vill när han trycker? Men sedan är du ändå inne på att vika. Blir det inte grummligt när du först gör ett blockbet för att inducera en bluff, men när du sedan får mothugget som du då väntat dig? så sätter du honom ändå på en kneckt och är inne på att vika? Det verkar som att du först bestämmer dig för att han inte har en kneckt men sedan helt plötsligt ändrar dig?

 

Jag kanske missar något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Isåf får du ju som du vill när han trycker? Men sedan är du ändå inne på att vika. Blir det inte grummligt när du först gör ett blockbet för att inducera en bluff, men när du sedan får mothugget som du då väntat dig? så sätter du honom ändå på en kneckt och är inne på att vika? Det verkar som att du först bestämmer dig för att han inte har en kneckt men sedan helt plötsligt ändrar dig?

 

Jag kanske missar något?

 

Nä du yhar helt rätt- Druckit lite nu men vet vad du menar. Jag bettade för jag visste att han skulle pusha med många händer. När jag skriver "ska man folda" så är det något jag bara skriver för att jag vet att jag förlorar handen sedan.

 

Inducerar bluffen och han genomför den. Tyvärr satt han på JT :shock: :shock: Tror fortf det e ett bra spel.

 

Nu skla jhag sova. Nattinatt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär nu har jag supit 3 dagar i rad så nu är jag redo för lite grind igen innan jag åker bort den 21:e. Drack inte så supermkt idag dock. Var lite sliten så tog det lungt, och jobbade istället lite extra med utveckla dans-movesen lite på dansgolvet :lol: Lilltilt att jag verkat ha kommit ihåg fel namn på de två snyggaste brudarna på hela stället bara. Frida och Sanna var det i mitt huvud, men inte fan hittar jag något på de namnen bland studentklasserna inte :roll: Förmodligen förväxlat namnen ett par gånger på vägen hem ;) Jaja, det kommer fler chanser :D

 

Det var en trevlig kväll. Ska fixa lite käk o gå o lägga mig o njuta av lite Entourage i sängen nu, o vakna upp till en grind-dag imorgon ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var första sessionen avklarad. Mer bakfull än någonsin, men jag tycker jag höll upp både koncentrationen och spelet någorlunda okej.

 

Började med att rusha på rätt bra som vanligt. Dock bara genom att ta en massa småpotter. En pott på 400 och resten på typ 250 o neråt. Hade riktigt fina händer men FI ville inte betala fullt ut tyvärr. Fick en pott på 600$ tillslut iaf och den är dagens största. Börjar stänga ner när jag ligger 1100+ och varit hyffsat kall ett tag. Då kommer den här handen:

 

FI verkar väl va nötgrinder typ med 16.3/8/4 i stats över 140 händer. Ska man ifrågasätta min raise pre mot en sån här tight FI? Lagom förvånad när en sån nit viker upp 77 :shock: Floppen måste jag väl bara calla även ifall hans range här typ e QQ+? Har han KK lever 3 st A, och annars har jag färgouts + 3 st J. Någon som vill räkna lite?

 

Seat 1: Hero [ Ace of SpadesKing of Spades ] ($390 in chips)

Seat 3: DaYellow ($571.30 in chips)

Seat 4: lio2000 ($211.40 in chips)

Seat 6: dompixxxx ($333 in chips)

Seat 10: Discoverer77 ($777.85 in chips)

ANTES/BLINDS

Discoverer77 posts blind ($2), Hero posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

DaYellow bets $15, lio2000 folds, dompixxxx folds, Discoverer77 calls $13, Hero bets $50, DaYellow calls $39, Discoverer77 folds.

 

FLOP [board cards 7 of Spades,10 of Diamonds,Queen of Spades ]

Hero bets $88, DaYellow bets $517.30 and is all-in, Hero calls $248 and is all-in.

 

TURN [board cards 7 of Spades,10 of Diamonds,Queen of Spades,9 of Hearts ]

 

 

RIVER [board cards 7 of Spades,10 of Diamonds,Queen of Spades,9 of Hearts,4 of Diamonds ]

 

 

SHOWDOWN

DaYellow shows [ 7 of Clubs,7 of Diamonds ]

DaYellow wins $181.30, DaYellow wins $792.`¨

 

 

1100 händer och 790+. Går äckligt stabilt nu ändå :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo du måste syna där. du måste ha 31 % för att ta synen och även om han har set så har du 32-33 % att sätta din hand

 

 

tycker du kan höja lite mer preflop när två är med och du sitter ur position

 

Mm satte mig själv och räknade lite och insåg att jag inte ens kan räkna pottodds :lol: Det är alltså så att trots att jag synar 250 i potten som från början är 550, så säger man att jag synar 250 för att vinna 800$ som potten blir när man räknar in mina 250? (250+550).

 

/Jeppan, Pokerspelare på NL400+, spelare sen 2 år tillbaka :lol: :lol:

 

Visar vad sjukt jävla lite man behöver kunna för att vinna på poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm satte mig själv och räknade lite och insåg att jag inte ens kan räkna pottodds :lol: Det är alltså så att trots att jag synar 250 i potten som från början är 550, så säger man att jag synar 250 för att vinna 800$ som potten blir när man räknar in mina 250? (250+550).

 

/Jeppan, Pokerspelare på NL400+, spelare sen 2 år tillbaka :lol: :lol:

 

japp precis.

eller så kan du ta 550/250= 2.2. då får du fram oddset som är 2.2-1

för att göra om odds till procent tar du 1/3.2 = 0.3125

 

blir samma resultat men i USA snackar de ofta odds istället för %

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var första sessionen avklarad. Mer bakfull än någonsin, men jag tycker jag höll upp både koncentrationen och spelet någorlunda okej.

 

Började med att rusha på rätt bra som vanligt. Dock bara genom att ta en massa småpotter. En pott på 400 och resten på typ 250 o neråt. Hade riktigt fina händer men FI ville inte betala fullt ut tyvärr. Fick en pott på 600$ tillslut iaf och den är dagens största. Börjar stänga ner när jag ligger 1100+ och varit hyffsat kall ett tag. Då kommer den här handen:

 

FI verkar väl va nötgrinder typ med 16.3/8/4 i stats över 140 händer. Ska man ifrågasätta min raise pre mot en sån här tight FI? Lagom förvånad när en sån nit viker upp 77 :shock: Floppen måste jag väl bara calla även ifall hans range här typ e QQ+? Har han KK lever 3 st A, och annars har jag färgouts + 3 st J. Någon som vill räkna lite?

 

Seat 1: Hero ($390 in chips)

Seat 3: DaYellow ($571.30 in chips)

Seat 4: lio2000 ($211.40 in chips)

Seat 6: dompixxxx ($333 in chips)

Seat 10: Discoverer77 ($777.85 in chips)

ANTES/BLINDS

Discoverer77 posts blind ($2), Hero posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

DaYellow bets $15, lio2000 folds, dompixxxx folds, Discoverer77 calls $13, Hero bets $50, DaYellow calls $39, Discoverer77 folds.

 

FLOP [board cards 7 of Spades,10 of Diamonds,Queen of Spades ]

Hero bets $88, DaYellow bets $517.30 and is all-in, Hero calls $248 and is all-in.

 

TURN [board cards 7 of Spades,10 of Diamonds,Queen of Spades,9 of Hearts ]

 

 

RIVER [board cards 7 of Spades,10 of Diamonds,Queen of Spades,9 of Hearts,4 of Diamonds ]

 

 

SHOWDOWN

DaYellow shows [ 7 of Clubs,7 of Diamonds ]

DaYellow wins $181.30, DaYellow wins $792.`¨

 

 

1100 händer och 790+. Går äckligt stabilt nu ändå :)

Varför står det inte vad du har för hand?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför står det inte vad du har för hand?

 

fixat

 

japp precis.

eller så kan du ta 550/250= 2.2. då får du fram oddset som är 2.2-1

för att göra om odds till procent tar du 1/3.2 = 0.3125

 

blir samma resultat men i USA snackar de ofta odds istället för %

 

Nu gjorde du allt fel va? :P Hur blev 2.2 3,2? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ne faktiskt inte :)

för att enkelt göra om odds till procent så kan man räkna så.

t.ex är oddset 4.22-1. så kan du ta 1/5.22 så får du procenten.

odds 2-1 blir 1/3 i procent osv.

 

Ahh nu förstår jag :oops:

 

Aldrig gillat matte ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutade som en ganska bra dag. Var inblandad i två st 800$ potter idag och jag förlorade båda. Men plus är jag ändå som ni ser. Rullade på rätt stabilt även om de stora betalninganra som sagt uteblev.

 

En hand som var så sjukt dåligt spelad där jag kunde sparat 200$:

 

FI är 32/25/4 över en stor mängd händer. Regular och en bra jävla aggro stil.

 

Vet ju redan hur självklart det är att ta callen turn istället för att pusha. Helt sjukt dåligt. Vet inte vad jag gör. Att han har stege känns så sjukt självklart. Okej att ta callen och folda om jag inte träffar kåken, men det där spelet e bara pinsamt. Finns ju inte en hand han gör det här spelet med förutom stegen.

 

 

Hero is at seat 0 with $555.

quasco is at seat 1 with $54.40.

aremmel is at seat 2 with $227.70.

PeppeB is at seat 3 with $371.

bluemeg2950 is at seat 4 with $387.50.

Ekolod1 is at seat 5 with $225.40.

The button is at seat 3.

 

bluemeg2950 posts the small blind of $2.

Ekolod1 posts the big blind of $4.

 

Hero: 3d 3s

 

Pre-flop:

 

Hero raises to $14. quasco folds. aremmel

folds. PeppeB calls. bluemeg2950 folds. Ekolod1

folds.

 

Flop (board: Ts Js Kd):

 

Hero bets $27. PeppeB calls.

 

Turn (board: Ts Js Kd 3h):

Hero bets $79. PeppeB raises to $158.

Hero goes all-in for $514. PeppeB goes all-in

for $330.

 

River (board: Ts Js Kd 3h 9c):

 

Hero shows 3d 3s.

PeppeB shows Ad Qs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...