Sylwester Postad 6 Maj , 2007 Rapport Postad 6 Maj , 2007 Villain är samma som i andra hh:n jag postade, Nevrborn om någon nu grindar FT. Sjukt aggro pre, floatar en hel del och är väl i stort ganska decent men lite för aggro. Full Tilt Poker No Limit Holdem Ring game Blinds: $2/$4 2 players Converter Stack sizes: SB: $612 Hero: $671 Pre-flop: (2 players) Hero is BB with 8 A SB raises to $12, Hero calls. Flop: 6 4 5 ($24, 2 players) Hero checks, SB bets $18, Hero raises to $58, SB calls. Turn: 7 ($140, 2 players) Hero bets $111, SB calls. River: 9 ($362, 2 players) Hero ? Citera
kfluffie Postad 7 Maj , 2007 Rapport Postad 7 Maj , 2007 Check-Syn. Plocka upp lite bluffvärde samt vad ska han syna med ifall du bettar som du slår? Citera
kfluffie Postad 7 Maj , 2007 Rapport Postad 7 Maj , 2007 Check-Syn. Plocka upp lite bluffvärde samt vad ska han syna med ifall du bettar som du slår? Citera
Sylwester Postad 7 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 7 Maj , 2007 Check-Syn. Plocka upp lite bluffvärde samt vad ska han syna med ifall du bettar som du slår? Vilken hand ska han bluffa menar du? En naken sjua? Alla andra drag satt ju och jag har svårt att se hur han skulle göra om någon direkt betydande del av sina made hands på river till bluffar. Om jag betar tror ajg å andra sidan att han kan tänka sig att syna med tvåpar. Citera
Sylwester Postad 7 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 7 Maj , 2007 Check-Syn. Plocka upp lite bluffvärde samt vad ska han syna med ifall du bettar som du slår? Vilken hand ska han bluffa menar du? En naken sjua? Alla andra drag satt ju och jag har svårt att se hur han skulle göra om någon direkt betydande del av sina made hands på river till bluffar. Om jag betar tror ajg å andra sidan att han kan tänka sig att syna med tvåpar. Citera
galenponny2 Postad 7 Maj , 2007 Rapport Postad 7 Maj , 2007 Vilken hand ska han bluffa menar du? En naken sjua? Alla andra drag satt ju och jag har svårt att se hur han skulle göra om någon direkt betydande del av sina made hands på river till bluffar. Om jag betar tror ajg å andra sidan att han kan tänka sig att syna med tvåpar. men värdebetta 200 då...går ju att folda om han pushar men det är ju så readberoende. Citera
galenponny2 Postad 7 Maj , 2007 Rapport Postad 7 Maj , 2007 Vilken hand ska han bluffa menar du? En naken sjua? Alla andra drag satt ju och jag har svårt att se hur han skulle göra om någon direkt betydande del av sina made hands på river till bluffar. Om jag betar tror ajg å andra sidan att han kan tänka sig att syna med tvåpar. men värdebetta 200 då...går ju att folda om han pushar men det är ju så readberoende. Citera
kfluffie Postad 7 Maj , 2007 Rapport Postad 7 Maj , 2007 Vilken hand ska han bluffa menar du? En naken sjua? Alla andra drag satt ju och jag har svårt att se hur han skulle göra om någon direkt betydande del av sina made hands på river till bluffar. Om jag betar tror ajg å andra sidan att han kan tänka sig att syna med tvåpar. Detta vet jag om Fi: "Sjukt aggro pre, floatar en hel del och är väl i stort ganska decent men lite för aggro." Med den information känns Check-syn bra för mig. Citera
Sylwester Postad 7 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 7 Maj , 2007 Detta vet jag om Fi:"Sjukt aggro pre, floatar en hel del och är väl i stort ganska decent men lite för aggro." Med den information känns Check-syn bra för mig. Förklara gärna hur den infon gör checksyn till ett bra spel här. Citera
kfluffie Postad 7 Maj , 2007 Rapport Postad 7 Maj , 2007 Förklara gärna hur den infon gör checksyn till ett bra spel här. Du skriver inget om dig ej heller så mycket om honom så mot en Aggressiv Random-spelar check-synar jag av den anledningen att han är just aggro. Alltså kan jag inte se någon hand som han kommer syna med som inte innehåller en 8:a eller bättre, iom att jag ej vet att han är synig eller ej. Då försöker jag hellre plocka upp bluffvärde på en sådan bräda där du har visat dig stark genom att CR, som kanske är ett vanligt vapen i din arsenal OOP, och kan vara en ren bluff eller en färdig stege ur Fi's synvinkel. Du måste berätta mer om Fi - Vad sätter du han på etc. etc. Sätter du han på en Floating-hand: Check-syn. Om du bettar och han re-poppar - vad gör du då? Slänger in samma pengar som vid en check-syn. Visst Bet-fold går också. Ponera att vi inte vet vad Fi har för hand - Är då Check-Syn det bästa eller Bet-fold? Check-Syn för bluffvärde? Bet-Fold för att han inte ska checka bakom med 2-par? Sammanfattat: Mot Aggro-Random-Fi så checksynar jag här. Tidigare spel spelar all roll i världen. Citera
Sylwester Postad 7 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 7 Maj , 2007 Floata betyder att syna för att bluffa en senare gata (?), samt överaggro och du ser inte hur denna infon gör c/c till ett bra spel? Du fintade bort mig helt där... Jag trodde det var ganska underförstått att han inte floatar en checkraise plus tunna på turn givet en bräda som denna. Du fintade nog bort dig själv... Citera
Djens Postad 7 Maj , 2007 Rapport Postad 7 Maj , 2007 Bet-fold eller checksyn. Känns osm du kan få honom att betala av med set/2par om du bettar, men surt om han slår om. Citera
Sylwester Postad 7 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 7 Maj , 2007 Du skriver inget om dig ej heller så mycket om honom så mot en Aggressiv Random-spelar check-synar jag av den anledningen att han är just aggro. Alltså kan jag inte se någon hand som han kommer syna med som inte innehåller en 8:a eller bättre, iom att jag ej vet att han är synig eller ej. Då försöker jag hellre plocka upp bluffvärde på en sådan bräda där du har visat dig stark genom att CR, som kanske är ett vanligt vapen i din arsenal OOP, och kan vara en ren bluff eller en färdig stege ur Fi's synvinkel. Du måste berätta mer om Fi - Vad sätter du han på etc. etc. Sätter du han på en Floating-hand: Check-syn. Om du bettar och han re-poppar - vad gör du då? Slänger in samma pengar som vid en check-syn. Visst Bet-fold går också. Ponera att vi inte vet vad Fi har för hand - Är då Check-Syn det bästa eller Bet-fold? Check-Syn för bluffvärde? Bet-Fold för att han inte ska checka bakom med 2-par? Sammanfattat: Mot Aggro-Random-Fi så checksynar jag här. Tidigare spel spelar all roll i världen. Jag förstår att min beskrivning av fi kanske inte är sådär jättetillfredställande. Känns som att det blev lite fel när jag beskrev honom som en typ som floatar etc, det var mer för att ge någon slags överblick hur snubben spelar, aldrig att han är på ren float i den här handen liksom. Citera
Sylwester Postad 7 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 7 Maj , 2007 Bet-fold eller checksyn. Känns osm du kan få honom att betala av med set/2par om du bettar, men surt om han slår om. Mjo, precis. Stackarna är ju sådana att det blir så äckligt toktungt att lägga. Fudnerade på push, men b/f måste väl vara ett bättre spel? Citera
Djens Postad 7 Maj , 2007 Rapport Postad 7 Maj , 2007 Grejen är att när jag tänker: "Okej, nu bettar jag o foldar vid omslag" så brukar jag oftast syna ändå Så säkrast för mig brukar vara C/C. Därmed inte sagt det är bäst spel, i längden tror jag inte det gör nån jäteskillnad, men hans spel känns starkt som Set/färg. B/F får ju betalt av setet men förlorar de gånger han färgat. C/C får INTE betalt av set men du förlorar antagligen samma summa de gånger han färgat. Så har du disciplinen så känns B/F på runt 2/3 pott som det bättre spelet om vi tänker som ovan? Push kan nog aldrig vara bra, då foldar han troligen set och synar med färg. Ett alternativ är ju jättemesbet-syn. Citera
kfluffie Postad 7 Maj , 2007 Rapport Postad 7 Maj , 2007 Bet-fold eller checksyn. Känns osm du kan få honom att betala av med set/2par om du bettar, men surt om han slår om. Typ, exakt det jag sa ... =) Föredrar själv C/C än B/F. Känns mer tillfredsställande på något sätt ... Citera
Staahla Postad 7 Maj , 2007 Rapport Postad 7 Maj , 2007 C/C är riktigt kallt spel oavsett fi-typ imo. Citera
kfluffie Postad 7 Maj , 2007 Rapport Postad 7 Maj , 2007 C/C är riktigt kallt spel oavsett fi-typ imo. Ahh, intressant .. How come sir? Citera
Sylwester Postad 7 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 7 Maj , 2007 Grejen är att när jag tänker:"Okej, nu bettar jag o foldar vid omslag" så brukar jag oftast syna ändå Me 2. "Men, jag får ju så sjuuuka odds!(/!)%&(/)()=¤%" Citera
psatiw Postad 7 Maj , 2007 Rapport Postad 7 Maj , 2007 Att inte leda river här är likvärdigt med att avböja att penetrera Penelope Cruz för att hon har mörkt könshår. Eller förresten, som att avböja för att hon rakat av det, och man inte kan kolla OM hon hade mörkt könshår, något man finner oerhört viktigt. Eller stavas det tjönshår? Citera
Sansrom Postad 7 Maj , 2007 Rapport Postad 7 Maj , 2007 Så om man är heterosexuell kvinna eller homosexuell man, så checkar man river alltså? Citera
psatiw Postad 7 Maj , 2007 Rapport Postad 7 Maj , 2007 Så om man är heterosexuell kvinna eller homosexuell man, så checkar man river alltså? Det är väl bäst att du frågar dig själv? För att få ett empiriskt svar. Eller är du inte heterosexuell? (Ho. Ho. Ho.) Citera
kfluffie Postad 7 Maj , 2007 Rapport Postad 7 Maj , 2007 Nu förstår jag iaf varför ni var Avancerade Skribenter! =) Citera
psatiw Postad 8 Maj , 2007 Rapport Postad 8 Maj , 2007 Nu förstår jag iaf varför ni var Avancerade Skribenter! =) Sansrom är i själva verket för Avancerad för sitt eget bästa. Citera
Recommended Posts