Gå till innehåll

Jackrabbit Slim hatar Ongame obeskrivligt mycket

Jackrabbit Slim

Recommended Posts

Jag vet inte hur länge jag kommer klara av denna tortyr. Spelade för lite idag igen, men det gör jag ju varje dag och lär fortsätta med om inte riggen vänder. Spelade stabilt under hela kvällen och plussade sakta men säkert. Sedan precis innan jag tänker mig att sluta börjar ett jätteras och jag tappar hela dagsvinsten på 40 minuter. Bestämmer mig korkat nog för att fortsätta spela lite till då det är skaplig action trots att klockan är över 01. Fortsätter med att tappa ytterligare 10 inköp direkt. Kan detta elände sluta någon jävla gång liksom? En miniupphämtning på slutet och dagen slutar på +$6. Detta betyder att jag de senaste 3 dagarna på drygt 200 turneringar lyckats plussa $16. Sjukt bra.

Pushade in i AA endast 9 ggr under kvällen och förlorade bara med AA mot Ax tre gånger. Gjorde några dåliga spel mot mitt nya hatobjekt som givetvis belönades direkt med en bubbla. Onödigt och korkat, men det kanske lönar sig i metagame, man kan ju alltid hoppas. Vet inte om jag törs skriva hans nick då det brukar leda till en rad utskällningar och stötta egon. Jag tror bara att strategin att pusha 75% av händerna oavsett stack och position efter level 4 är en bra grej, men jag är ju å andra sidan sämst så jag kanske borde byta strategi.

Exakt tre veckor kvar på månaden och jag ligger ordentligt efter planeringen. Får se om jag måste kliva ner en nivå igen, för jag tror mitt spel blir lidande av den konstanta misshandeln.

Imorgon ska jag käka kräftor så spelet får återupptas på söndag. Dra åt helvete Ongame!

Mål augusti

Spelade: 370/2100

Bonusar: $500/$3000

Vinst: $720/$3000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 187
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

En dags paus och jag kommer tillbaka utvilad med en positiv inställning. Nån gång ska det väl lossna. FEEEEEEEEEEEEEEEEL!

Rövknullandet fortsätter konstant och det är ingen hejd på eländet. Jag spelar givetvis sämre och vekare och så fort jag pushar blir jag synad och utslagen. Mina överpar mot underpar är 50/50 idag, Ax mot sämre Ax max 50/50 osv osv. De enda gångerna jag lyckas ta mig till pengarna är med groteska utdragningar med 2-outare på river i fyrvägspotter osv. Så jävla tråkigt värdelöst och sämst och jag vet inte hur mycket jag pallar. Känns ju skönt att jag måste spela extra mycket denna vecka också.

Länk till kommentar

Ja detta är helt sjukt. Lyckades skaka av mig session ett och satte mig igen och det började bra i ca 3 turneringar. Sedan slog riggen något groteskt. Jag förlorade precis allting, alla AK mot A9, QQ mot 22 på T78 flop all in efter flop, alla överpar mot underpar. Resten av gångerna hade BB AQ+ eller JJ+ varje gång jag pushade. Först stadigt back och sen 12 raka OOTM. Back totalt $800 på 100 turneringar är ganska imponerande även för en sopa som jag.

Rushade på slutet vilket bara känns töntigt efter kvällen. 400 turneringars breakevenstreak just nu efter att ha backat totalt $112 idag. Jag måste verkligen bli bättre, annars kommer jag ta livet av mig innan månadens slut. Fortsätter detta röveri hela nästa vecka måste jag nog kliva ner eller sluta spela SnG helt och hållet för jag pallar inte detta.

Någon som har något vettigt sätt att analysera händer i SnGPT/SngWiz? Hand histories är ju sämst på Ongame och jag vågar inte ha statistics påslaget då klientlag redan kostat mig flera hundra dollar. Misstänker att jag missar massor av pushar, men det går ju inte att sitta och kopiera varenda hand till en textfil liksom.

Mål augusti

Spelade: 436/2100

Vinst: $608/$3000

Länk till kommentar

Det tar aldrig slut. Jag bara maler sönder min rulle och jag har ingen aning om vad jag ska göra. Den senaste veckan har varit sjukt motig och precis allting går helt åt helvete fel. 90 turneringar avklarade idag och back igen, -$160 landade dagens pungsparkande på. Nu måste jag väl inse att jag inte slår denna nivå. Tycker det är fullständigt sjukt dock. 1500 turneringar med 20% ROI på nivån under och nu total misshandel bara en nivå högre. Så mycket bättre kan motståndet INTE vara. Det sitter ju minst 2-3 fullkomligt hjärndöda idioter vid varje bord.

För att spe på det hela så började en av de äckliga multitablarna (PELE_PK) köra med collusion för att slå ut mig på en bubbla. Att Ongame inte kommer göra ett skit åt det hela är givetvis självklart.

Har nu spelat över 1000 22or totalt med den imponerande ROI:n 4.7%. Mina placeringar ITM är härliga 10.0% - 12.6% - 13.7%. De senaste fem helvetesdagarna har jag lyckats med fina 26-37-59 (1-2-3). Det här med att spela aggressivt med tre kvar för att sikta på en förstaplats funkar ju jättefint för mig. Vore bara kul att inte förlora samtliga jävla pushar, favorit eller inte.

Det är troligare att jag bustar hela rullen än att jag når mitt mål för månaden. Kanske borde kliva upp till $54 och hoppas att jag nån jävla gång i helvete kan få lite medrigg.

Mål augusti

Spelade: 526/2100

Vinst: $448/$3000

Länk till kommentar

Detta är så absurt orimligt jävla sjukt att jag inte finner ord. Spelet fortsätter spikrakt ner i avgrunden och att hornätverket Ongame är riggat finns inga tvivel om längre. 40 turneringar spelade nu på eftermiddagen och back exakt $300. Gång på gång på gång på gång på gång har BB haft AK, AQ, KK och AA vid mina måstepushar. Experterna limpsynar 1400 pushar från mig i tidig position med A7o mot mina AKs och vinner varje gång. Synar jag någon regulars push i bb med ett bättre ess så drar dom ut. Kommer jag mot förmodan ITM så förlorar jag med AA mot K3o direkt.

27.5% ITM idag och placeringarna 2-1-8. Så här dålig är jag allvarligt talat inte. Spelar ingen roll dock, nu måste jag nog ge upp för att inte busta.

Länk till kommentar

Var med om exakt samma scenario för några år sedan på expek, gick fan inte att vinna oavsett vad jag gjorde. Jag gulade rakt ut tillslut då jag började spela dåligt ovanpå oturen. Så ett tips kan vara att ta en paus, kör en pokerfri vecka eller något i den stilen.

Ja, du har nog rätt. Nånting måste ändras på för det kukriggade Ongame-nätet kan jag inte slå. Tog en löprunda för att rensa skallen och satte mig sen med en liten MTT och samtidigt 4-tablade jag för att se om det gjorde någon skillnad i spelet. Visst blev det skillnad, rövutdragningarna kom en smula mer långsamt. Plussade visserligen hela $36 på denna korta session men som vanligt hade alla AK hela tiden och mina AK stog mot A6 ungefär 0 gånger.

Jag är nu back $700 på de senaste 250 turneringarna och det finns inget ljus i denna tunnel. 1.4% ROI på 22orna i augusti. Vet inte om jag ska lägga ner SnG-spelandet helt och hållet eller gå ner i nivå igen. Man blir ju mer och mer sugen på att sticka från rigghelvetet på Ongame för varje dag dock.

Mål augusti

Spelade: 578/2100

Vinst: $184/$3000

Länk till kommentar

Tråkigt att läsa att det inte rullar på som tidigare. Känner igen symptomen från när jag spelade FL. Trots noggranna analyser så begrep jag inte vad som gjorde att jag gick från att vinna som satan till att gula rullen på nolltid.

Det intressanta med pokern är att det inte är så stora marginaler som avgör vinnande och förlorande spel. Du kommer att hitta tillbaka till det vinnande spelet igen.

Det är nog som Sklansky säger att poker kan vara farligt för inlärninsprocessen i och med att det är ett hassardspel. Dvs du kan bli belönad för felaktigt spel och du ser andra bli belönade för felaktigt spel. Omedvetet börjar du spela felaktigt i tron att du ska bli belönad.

Mitt förslag är att du tar fram teori litteraturen och grindar teori en eller två dagar. Jag är övertygad om att du kommer tillbaka till borden med nya fräscha ideér. Sedan grindar du igenom 100 11or för att stärka själfförtroendet.

Vi hörs!

Länk till kommentar

Gjorde som staris föreslog och tog ett speluppehåll idag. Blir alldeles för vekfeg efter såna här jätteförluster och då spelar jag förmodligen ännu sämre. Har pulat en del med SnGPT och förmodligen hittat ganska många läckor jag har. I princip är jag alldeles för tajt med 4-6bb när blindsen är 150/300 och högre. Dessutom pushar jag för sällan mot mindre stackar med dåliga händer för att bevara min större stack de gånger jag lyckats få ihop en sån.

Har ca 1200 poäng kvar på min nuvarande bonus och planen är att köra klart den på $22or. Mjukstarta imorgon och försöka vara lite mer aggressiv på rätt ställen osv. Skulle eländet som väntat fortsätta över dessa turneringar får jag kliva ner för gott och förmodligen lägga ner SnG-liret efter augusti. Om inget mirakel sker kommer jag inte hinna ta 6st bonusar denna månad, men vi får se hur det blir. Skiter det sig på $22 som jag tror det kommer göra får jag hårdgrinda på $11-nivån månaden ut och borde iaf kunna ta 2 bonusar till där.

Spenderade kvällen med lite full ring fixed limit på iPoker istället. Skönt med ett lite annorlunda spel även om det kanske var fel val för att bli mindre tiltad. Fick ihop 670 händer iaf och plussade hela $9. Sjukt långsamt är det dock. Körde 8 bord och var ganska uttråkad hela tiden.

Länk till kommentar

Jaha, 20 avklarade idag och faktiskt en vinnande session. Uppfriskande, men jag drog också ut ganska groteskt flera gånger (QQ mot KK och JJ för 6k pott på 50/100 t.ex.) så det var förmodligen bara tur. Har försökt vara mer aggressiv på rätt ställen och det har funkat ganska ok. Jag skulle tro att jag pushar för brett nu istället, men det kanske är ett mindre fel än att pusha för lite. Måste tänka på vem jag pushar mot dock. $22-nivåns största jätteretard Tom-22 t.ex. kan man försöka tajta till sig lite mot då han inte har någon foldknapp.

Länk till kommentar

Man ska väl vara tacksam att lyckas hitta en plusdag men för mycket medflyt kan man knappast klaga på. ITM-placeringar 3-10-8 idag då jag som vanligt klarar mig i snitt 1 hand när jag väl hamnar i pengarna. Kan mupparna sluta dra ut mig nån jävla gång eller? Om dagar som dessa ska räknas som mina rushande uppsvingar kommer jag vara bankrutt inom en väldigt snar framtid.

Har pushat något mer aggressivt idag och det har väl funkat ok, men på 51 turneringar kan man ju inte säga ett smack.

En bonus till blir iaf klar imorgon.

Mål augusti

Spelade: 629/2100

Vinst: $282/$3000

Länk till kommentar

HUR JÄVLA UPPENBAR HORHELVETESRÖVJÄVLARIGG FÅR MAN HA PÅ ETT SATANS JÄVLA NÄTVERK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu får dom fan slå av min jävla doomswitch innan jag börjar begå allvarliga våldshandlingar. Som jävla vanligt prickade jag in en helt förjävla dålig vinstplacering så trots 40% ITM idag så backade jag. 2-7-8 var dagens helvetes facit. Nu har det sett ut så här i över 300 turneringar och jag vet inte vad jag ska ta mig till.

Hamnar ITM med 4k stack och 200/400 blinds. Jag pushar från knappen med 77-JJ. En synjävlamupp i bb dreglar på sitt tangentbord, synar med A3o och vinner varje gång.

Hamnar ITM med 3k stack och 200/400 blinds. Pushar från knapp/sb med Ax, BB blixtsynar med KTs eller liknande och vinner varje gång.

Hamnar HU med 11k-4k överläge. Får skräp några rundor. Pushar med A6o, bb har AKs som står. Pushar som kortstack med KTs, bb har A5o som står.

Hamnar HU med jämna stackar. Jag får K9s första handen med höga blinds, pushar och bb synar med AQ som står.

Hamnar HU som kortstack men lyckas stjäla mig upp till jämna stackar. Pushar med en bra hand, bb har AK och vinner/sb pushar och jag synar med TT-QQ, sb har Ax och vinner varje gång.

Ovanstående scenarion har nu skett MINST 75% av gångerna jag hamnat ITM i mer än 300 turneringar. KUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUK

Ska jag helt enkelt byta strategi till att pusha 100% när jag hamnar ITM? Känns ju inte som om resultaten kan bli sämre.

Mål augusti

Spelade: 672/2100

Vinst: $276/$3000

Länk till kommentar

Ta det lite take it easy. Jag ska försöka railrigga dig så mycket jag hinner spela så ska du se att vindarna vänder.

Jag vill gärna ha lite rigg tillbaka. Ligger minus ca $500 den här månaden.

hmm, jag undrar om du verkligen kan pusha från knappen (med 10 bb) med lägre pp än TT om det sitter en synare på bb (speciellt om han dreglar).

Länk till kommentar

Tog uppehåll från SnG-tortyren idag för att jag inte pallar nonstop pengaeldning. Satt istället och grindade NL cash på ipoker hela natten då jag försöker lära mig lite andra spel nu när jag är förlorande på SnG. Det visar sig emellertid att jag inte bara är sämst i Sverige på SnG. Jag är dessutom ännu sämre på SH NL cash. 3500 händer SH NL20 har jag pressat mig igenom under natten och lyckades att backa 7 inköp. Ganska skickligt måste jag säga med tanke på motståndet.

Har spelat totalt 5k händer och ligger på stabila -5.5 PTBB/100. Tveksamt om det går att spela sämre än så. Betalade av 2-3 set med överpar för fulla stackar vilket var ganska kasst. Sedan fick jag in två stackar med KK mot AA vilket var trevligt. Borde kunnat folda minst en. Ett gäng färger och annat mys betalade jag av också. För att runda av det hela foldade jag bästa handen i stora potter några gånger och bluffade in i en floppad kåk.

Jag är verkligen sämst.

Länk till kommentar

Efter några dagars paus gav jag mig på $22-nivån igen. Tänkte mjukstarta och köra 50 idag, men efter 26 fick jag ge upp. 4 stycken pengaplatser (1-1-2) och finfina 15% ITM och -58% ROI idag och nu måste jag nog ge upp på riktigt (för tionde gången).

Maj-juli:

1500 $11 turbos spelade. 20% ROI

800 $22 turbos spelade, 9% ROI

Augusti:

400 $22 turbos spelade: -11% ROI

40 $11 turbos spelade: -21% ROI

Känns kul detta.

Mål augusti

Spelade: 718/2100

Bonusar: $1000/$3000

Vinst: -$146/$3000

Länk till kommentar

Har gått ner till $11-orna för att försöka få någon form av ordning på mitt spel innan jag gular. Resultat: exakt detsamma som de senaste 450+ turneringarna. Spelade 40 stycken med -21% ROI. ITM-placeringar: 0-7-7. Det är ju uppenbarligen något gigantiskt jättefel med mitt spel men jag vet inte vad. Jag är allvarligt desperat nu.

Vad ska jag göra, kan någon ge något tips? Spela in en till film? Sluta spela poker permanent?

Så här ser min sharkscope ut från augusti:

displaygraphod0.png

Mål augusti

Spelade: 741/2100

Bonusar: $1000/$3000

Vinst: -$173/$3000

Länk till kommentar

Har som sagt spelat väldigt lite de senaste veckorna pga de urdåliga resultaten. Funderat har jag gjort desto mer. Dagens slutsats är att jag måste försöka klura ut vad som ändrats i mitt spel och sedan kliva upp i nivå igen. Det är ju extremt otroligt att jag skulle vara en förlorande spelare med tanke på mina resultat innan denna downswing. Nästan 4000 turneringar på $11-nivån med 15-20% ROI känns lite otroligt för en förlorande spelare liksom.

Målet får bli att gneta på ett tag till på $11-nivån tills jag hittar tillbaks till mitt spel och kanske vinna tillbaks senaste backet innan jag kliver upp igen. Det känns fånigt att ge upp när jag med största sannolikhet kan slå dessa nivåer och tjäna en fin slant på det. Får hoppas på en medrigg-rush snart dock, för att backa konstant försämrar garanterat spelet.

Har för övrigt grindat en del SH NL20 på iPoker och där är jag också back. Detta beror nog till stor del på att jag spelar lite väl fancy mot spelare som inte begriper särskilt mycket. Att backa 4 fulla inköp med KK på en kväll hjälper inte heller precis (2 mot AA pre, 1 mot A3s på blank rags flop och 1 mot 54s allin pre).

Länk till kommentar

Tog paus hela helgen för att få tillbaks, tja vad som helst egentligen. Har nu kört 40 $11or på eftermiddagen och det gick, inte helt otippat, exakt som de föregående 500 turneringarna. Back ytterligare 9 inköp är rätt imponerande måste jag säga själv.

De senaste 80 11orna jag lirat har jag prickat in ITM-placeringen 1-13-13. Det känns ju nästan matematiskt omöjligt att klara av även om jag spelade ITM med ögonen stängda. Har ganska få bubblor den senaste tiden. Kanske spelar jag för passivt med fyra kvar. Någonting är ju allvarligt fel som sagt men nu är det väl bara att gasa och gula eller hitta en rush.

Länk till kommentar

Ja, jag har bara 100 inköp för $22-nivån och i denna takt skulle det inte räcka en vecka. Inget jag behöver oroa mig för dock då jag fortsätter hälla bort pengar på nivån under. Spelade ett set med 10 för att se om det gick bättre. Oerhört oväntat gjorde det inte det. Back $30 till och nu har jag 1 vinst de senaste 90 turneringarna. En 13 OOTM streak idag också. Whee.

Länk till kommentar