Gå till innehåll

Jackrabbit Slim hatar Ongame obeskrivligt mycket


Jackrabbit Slim

Recommended Posts

Då var det dags för en till SnG-dagbok, kul va? Får väl börja med en liten presentation eftersom jag inte varit särskilt aktiv på forumet på ganska länge. Jag har spelat poker i ungefär 3 år och den mesta tiden har ägnats åt SnGs. Gissar att jag plöjt igenom cirka 3000 turneringar totalt och de allra flesta har varit på $11 och $22 nivån, mestadels på gamla hederliga Party. Hade i höstas planer på att börja spela lite seriöst och styde upp ett nytt fint konto med rakeback på Party. En vecka senare klubbades den eländiga lagen igenom i USA och ångan gick liksom ur mig. Sedan dess har rullen ätits upp av livets allehanda utgifter så nu är det hög tid att jag försöker bygga upp den igen.

 

För att komma igång tänkte jag att lite bonushorande kunde vara bra och jag tog för några veckor sedan en reloadbonus på Hollywood Poker. Den råkade bli lite större än jag hade tänkt och jag har spelat alldeles för lite så nu är det bråttom om jag ska hinna klart, så det får bli dagbokens första mål. Förhoppningsvis kommer jag ifrån Ongame snart då klienten, åtminstone på Hollywood, är riktigt vedervärdig. Dock vägs detta upp av den galet låga spelarkvalitén. För att klara bonusen som ska vara klar den 12 maj måste jag spela ungefär 50-60 $11-turneringar per dag vilket inte ska vara omöjligt.

 

Målsättning

Turneringar: 540

ROI: 10%

 

För att bli lite varm i kläderna började jag med att köra 60-70 $5.5-turbos och motståndet var lika uruselt som sist jag var på Ongame på besök. Jag hoppas att 10% ROI på $11-nivån är i lägsta laget, men jag har inte spelat på ett tag och det kan ju svänga ganska friskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 187
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag började med att spela en lite blandad session på eftermiddagen med både $5.5 och $11-turbos och det gick tämligen uselt. Jag började dock inte föra ordentlig statistik innan nattens sittning så jag försöker helt enkelt förtränga den förlusten :-)

 

För att få ihop någorlunda volym kör jag kontinuerligt 6-7 bord i taget. För att den värdelösa klienten inte ska packa ihop har jag fyra bord framme på skärmen och övriga (de på lägst blindnivå) minimerade. De poppar upp lite då och då och stör, men jag har inte hittat något bättre sätt och överlapp stör mig fortfarande lite för mycket.

 

Kvällens session började precis som jag hade hoppats, 9 raka OTM och mitt självförtroende började dala betänkligt. "Som tur var" blev jag drabbad av käftsmäll på käftsmäll i form av KK mot AA, QQ mot KK, set mot högre set osv osv, så det var bara att bita ihop och hoppas på en vändning innan gulningen var ett faktum. Sex turneringar med resultatet: 2,1,1,2,1,1 senare bestämde jag mig för att sluta för dagen. Får försöka lära mig att leva med svängningarna, men ibland blir det nästan komiskt.

 

Började som sagt föra statistik först på kvällen, men jag har fyllt dagens kvot även om bara 15 turneringar finns med i resultatet.

 

 

Turneringar: 15/540

ROI: 73,3%/10%

 

Hemskt meningsfullt att skriva ROI efter 15 turneringar, jag vet, men nu får det bli så. Gröna siffror är vackert :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir förmodligen inte så många händer till diskussion eftersom det är så sjukt drygt att ta fram hand histories med skräpklienten (kanske nämnt tidigare att den suger?). Tar en hand ur huvudet som jag stötte på idag. Säkert jättelätt, men jag spelar ju SnG för att jag inte kan spela riktig poker och stackarna var för djupa här :-)

 

Blinds: 10/20

Spelare kvar: 10

Alla stackar låg mellan 1000-2000. Vi hade spelat 3-4 händer.

 

Jag sitter i BB med KQo. 4 spelare + SB limpar och jag checkar.

Flop: K53r (120 i potten)

 

Jag valde att beta ut 80 och spelaren i första position, som täcker mig, höjer till 200. Alla foldar till mig. Vad göra?

 

Var det korrekt att beta ut på floppen mot så många motståndare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir förmodligen inte så många händer till diskussion eftersom det är så sjukt drygt att ta fram hand histories med skräpklienten (kanske nämnt tidigare att den suger?). Tar en hand ur huvudet som jag stötte på idag. Säkert jättelätt, men jag spelar ju SnG för att jag inte kan spela riktig poker och stackarna var för djupa här :-)

 

Blinds: 10/20

Spelare kvar: 10

Alla stackar låg mellan 1000-2000. Vi hade spelat 3-4 händer.

 

Jag sitter i BB med KQo. 4 spelare + SB limpar och jag checkar.

Flop: K53r (120 i potten)

 

Jag valde att beta ut 80 och spelaren i första position, som täcker mig, höjer till 200. Alla foldar till mig. Vad göra?

 

Var det korrekt att beta ut på floppen mot så många motståndare?

 

Jag hade checkat floppen, just för att det är så många spelare. Så tidigt i turneringen, med så många FI är allt undet tvåpar check/fold IMHO.

 

BTW, lycka till med spelet.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH vad jag hatar Hollywood-klienten! Hur kan man skapa nått så funktionsodugligt och vedervärdigt? Dagens första session blev kortare än planerat för att undvika total klient-tilt. Spelet flöt dock på ganska fint så man får vara nöjd över det lilla. Tror jag fegar för mycket när stacken börjar bli 5-6BB kort, men folk synar så löst att jag inte kan pusha vad skräp som helst heller. Jaja.

 

Turneringar: 33/540

ROI: 43,5%/10%

 

Ny session följer, får bli en lång natt. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, glädje är sällan ett långvarigt tillstånd. Börjar session två med 10 raka utanför pengarna och lyckas pricka in 35% bubblor. Kanske måste tänka över min strategi lite mer där. Brukar försöka köra lite småtajt när det finns ett par kortare stackar men det leder allt som oftast till att småstackarna dubblar upp arton gånger och sen är jag minst och bubblar. Känns lite trist att trycka oftare bara när folk blixtsynar för hela stacken med Q2o till höger och vänster.

 

Det ser ut som att jag får nöja mig med 6 bord samtidigt då klienten kommer i trotsåldern om jag försöker öppna fler. Detta innebär att jag måste grinda mer varje dag men jag behöver ju ändå träning. Ger mig för dagen nu eftersom det börjar ta för lång tid att få igång nya turneringar så här dags. Får spela fler sessioner under dagtid i fortsättningen.

 

Turneringar: 57/540

ROI: 18%/10%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar falla in i samma gamla destruktiva mönster som förut. Bara en massa fjärdeplatser och inga vinster. Är nog ganska mycket sämre på SnG än jag hade hoppats. Har inte direkt nån aning om vad jag ska ändra på heller, får väl hoppas att jag inte gular helt enkelt.

 

Turneringar: 77/540

ROI: 3.9%/10%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har också provat ongame nu med towerpokers bonus..

Fan helt omöjligt och sno blindesen där och med 2 mins blindperioder e ju det ett måste.....

Visst e det kul men fan va jobbigt10-20 inköp upp e ner e enkelt där ju...

har du skrivit vad du nickar?... iaf e jag mancunia där om vi möts...

ha dte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade tänkt att detta inte skulle bli en whine och badbeatdagbok, men va fan! Saldot bara rasar och ingenting fungerar. Vill verkligen inte tro att jag är så här dålig men det är kanske dags att se över självinsikten lite. Varje bubbla går precis maximalt fel. Finns det en kortstack så vinner han alla sina all-ins medan jag blindar bort mig och är jag storstack så förlorar jag samtliga pushar och blir själv shortie och åker ut. Pushar jag innan bubblan så sitter BB på AJo eller bättre VARJE gång. Poker är härligt.

 

Turneringar: 93/540

ROI: -5.2%/10%

Fjärdeplatser: 21.5%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vi har mötts

 

Ja, tyckte jag kände igen ditt nick också. Hoppas jag inte sagt elaka saker i chatten då :-) Skulle du sett nån av mina gigantiska läckor får du gärna tipsa, men det är väl inte jättelätt att hitta sånt på några få turneringar.

 

Tar en paus nu, sen hoppar jag nog ner i nivå en liten stund och ser om jag kan få fason på spelet. Kör eventuellt några icke-turbos också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avslutar nattens spel med ytterligare en förlustsession, denna gång på $5.5-nivån. Känns ju jävligt stabilt detta. Rullen mer än halverad idag och det ser väldigt mörkt ut när det gäller bonusen.

 

Kan någon förklara hur BB kan ha A8 eller bättre mer än 50% av gångerna jag pushar, det är helt sjukt. Men jag nådde upp till Hollywoods Platinum-nivå idag iaf, inte för att det ger ett enda någe. Suck och god natt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan inte utveckla tyvärr...

Hr ju bara backat själv hittills så lyssna inte på mig....om 400 poäng(om jag klarar det på mina sista100$) återgår jag helt till stars igen

 

Har dock försökt tajta till mig lite även om jag bara har 2-3 bb kvar.... känns som i stort sett alla synar med allt i alla situatoner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Puh, en plussession äntligen, det var på tiden. Försöker vara lite mer orädd och jag antar att känslan för snittspelaren börjar bli bättre. Om nu folk kunde sluta dra ut när jag t.om. spelar ut dem HU med lite postflop spel så vore allt frid och fröjd. Slänger ut en hand också som jag är lite osäker på. Som vanligt lite höftad och tagen ur huvudet, men det som är relevant borde finnas med.

 

Blinds: 200/400

Spelare kvar: 4

 

CO (5500)

Knapp (2400)

SB (4500) <- Jag

BB (2600)

 

CO minraisar, knappen foldar och jag ska agera med AQs. Har som vanligt inte järnkoll på CO eftersom jag har 6 bord igång, men en rimlig gissning är att han är en idiot. Visst kan det vara nån slags fälla med ett monster, men mest troligt är att det är en vanlig höjning med nått skapligt. Frågan är hur pass mycket FE jag har här? Känns en aning vekt att vika och att syna verkar rätt kallt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahh, nu börjar det likna nått. Höll mig på $5.5-nivån hela natten för att hålla rullen intakt och det gick fantastiskt bra. Förde ingen ordentlig statistik men jag plussade ungefär 25 inköp vilket får vara godkänt på en dag :-) Jag fastslår härmed att jag visst kan slå dessa och att det bara var elak varians som drabbade mig igår. Resultatorienterat tänkande FTW!

 

Natti natt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte in 100 igår på ongame bara för att testa lite. Körde 3st 30+3 turbos. vann alla tre faktiskt.

 

Tycker inte dem var helt lösa där. Men väldigt passiva vid 4 kvar. Tryckte mer eller mindre ATC från SB hela tiden och från knappen tryckte jag på bra också förutsatt att sb och BB var mindre.

 

Spelade dock inte en enda flop. Jag pushade eller tryckte. Spelade inga händer alls förutom en AK push i tidigt skede mot en som raisat halva sin stack innan. Kändes så mycket AT/AJ/AQ över det så jag pusha och .. han hade a9 off.)

 

Dock suger klienten fruktansvärt, och ja.. Spelarna på 5-10 är komplett idioter. Men skulle du spela regs där så tror jag du skulle tjäna ganska bra om du är bra.

 

Har funderat kring 1 och 2K bonusarna faktiskt. Funderar på att stejka tjejen på en sådan i sommar.

 

Men då måste jag ha en ny skärm för mjukvaran suger stenhårt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat för lite och nu är det ruggigt bråttom om jag ska hinna klart, får spela dygnet runt i princip. Ska göra ett ordentligt försök dock. Självförtroendet är tillbaka och jag är helt övertygad om att jag slår dessa turneringar, men svängningarna försvinner ju inte för det. Har spelat lite allt möjligt så målen får jag ändra lite på.

 

Turneringar: 118/479

ROI: -4.5%/10%

 

Vore fint om storplusset kunde infinna sig så jag kunde smyga upp på $22-nivån lite. Håller mina tummar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...