Gå till innehåll

NLT $200 Topptriss mot all-in


Recommended Posts

Tredje given på bordet så inga reads överhuvudtaget.

 

 

Seat 3 is the button.

Seat 1: roysie8 ($67.25 in chips)

Seat 2: GreenCap ($212.50 in chips)

Seat 3: Pelarn ($227.50 in chips)

Seat 4: BimBam ($232 in chips)

Seat 5: linda123 ($356.50 in chips)

Seat 6: REDEYEZ ($131.36 in chips)

 

BimBam: posts small blind $1

linda123: posts big blind $2

 

----- HOLE CARDS -----

dealt to GreenCap6 of Spades 6 of Clubs

 

REDEYEZ: folds

roysie8: calls $2

GreenCap: calls $2

Pelarn: folds

BimBam: calls $1

linda123: checks

 

----- FLOP ----- 3 of Spades6 of Diamonds5 of Diamonds

 

BimBam: checks

linda123: bets $8

roysie8: folds

GreenCap: raises to $20

BimBam: folds

linda123: raises to $354.50 and is all-in

 

 

Är detta en lätt syn eller en lätt fold? Borde jag höjt mer? Till vad isf? Lite kort fråga, men det händer ju trots allt inte så mycket. Observera även att Fi satt på stora blinden.

 

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tredje given på bordet så inga reads överhuvudtaget.

 

 

Seat 3 is the button.

Seat 1: roysie8 ($67.25 in chips)

Seat 2: GreenCap ($212.50 in chips)

Seat 3: Pelarn ($227.50 in chips)

Seat 4: BimBam ($232 in chips)

Seat 5: linda123 ($356.50 in chips)

Seat 6: REDEYEZ ($131.36 in chips)

 

BimBam: posts small blind $1

linda123: posts big blind $2

 

----- HOLE CARDS -----

dealt to GreenCap6 of Spades 6 of Clubs

 

REDEYEZ: folds

roysie8: calls $2

GreenCap: calls $2

Pelarn: folds

BimBam: calls $1

linda123: checks

 

----- FLOP ----- 3 of Spades6 of Diamonds5 of Diamonds

 

BimBam: checks

linda123: bets $8

roysie8: folds

GreenCap: raises to $20

BimBam: folds

linda123: raises to $354.50 and is all-in

 

 

Är detta en lätt syn eller en lätt fold? Borde jag höjt mer? Till vad isf? Lite kort fråga, men det händer ju trots allt inte så mycket. Observera även att Fi satt på stora blinden.

 

Tacksam för svar.

 

 

jag synar med topset utan att blinka. visst 24 och 47 kan hon ju ha men då har du ändå 35%.

man kan ju alltid fråga sig varför skulle hon höja så mycket med nöten men det kan man ju med 2par också, då får hon ju bara syn när hon är slagen.

 

finns ju en en del möjliga kombodrag också som kanske är de troliagste händerna?

 

höj pre och höj mer på floppen, din limp+miniraise skriker ju set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, folda! Fi sitter ju i Big Blind, så 4,7 t. ex. är högst tänkbar Fi-hand. Inte värt ställa i sådant läge.

Snälla, du skriver fold i VARENDA handanalys du kommenterar, även när det är självklara syner.

 

Detta är inget undantag, Det är uruselt att kasta här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag synar med topset utan att blinka. visst 24 och 47 kan hon ju ha men då har du ändå 35%.

man kan ju alltid fråga sig varför skulle hon höja så mycket med nöten men det kan man ju med 2par också, då får hon ju bara syn när hon är slagen.

 

finns ju en en del möjliga kombodrag också som kanske är de troliagste händerna?

 

höj pre och höj mer på floppen, din limp+miniraise skriker ju set.

 

 

 

Hur mycket tycker du att jag skulle höjt till (på floppen)? Jag vet att många argumenterar för att höja med låga par innan floppen men nu fanns det en limpare innan mig så jag var inte först in och pelaren har jag spelat mot tidigare och han verkar duktig och aggressiv så jag skulle lätt kunna bli höjd där. Detta gjorde att jag inte ville höja denna gång. Men på floppen, vad vore rimligt att höja till där? Tänkte lite att jag ville få det se ut som en minihöjning för att kunna checka turn med ett färgdrag. Detta för att få FI att beta igen om en blank faller på turn. Är det tokigt tänkt? FI kanske inte "samarbetar" tillräckligt för att det ska vara värt det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla, du skriver fold i VARENDA handanalys du kommenterar, även när det är självklara syner.

 

Detta är inget undantag, Det är uruselt att kasta här.

 

Inte i VARENDA handanalys, men flera. Men jag har också haft rätt flera gånger, och vid åtminstone ett par tillfällen varit nästan ensam om att ha gjort en riktig bedömning, visade det sig när handen var klar. OK, jag kan ha fel här..återstår att se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känns ändå rätt så troligt att han skulle ha träffat en lägre triss eller kanske tillochmed 2 par och vill försöka ta potten direkt och inte bli utdragen..

men jag vet inte.. han borde ju få respekt när det kommer re-raise på hans bet.

men isf drar du ju bara ut..

tror mest på 33, 55 eller 24

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte i VARENDA handanalys, men flera. Men jag har också haft rätt flera gånger, och vid åtminstone ett par tillfällen varit nästan ensam om att ha gjort en riktig bedömning, visade det sig när handen var klar. OK, jag kan ha fel här..återstår att se.

 

Men lol. Jag mår ju dåligt när jag läser.

Jag kanske har fel, men jag är väl Lowlimit grinder (NL 100, 8bord, typ)

Jag spelar väl relativt tajt. Men jag skulle synat snabbare än du hinner säga "syn" så. Spelar ingen roll vad FI har i detta fallet, det är väl mot hands tänkta HD som du synar eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men lol. Jag mår ju dåligt när jag läser.

Jag kanske har fel, men jag är väl Lowlimit grinder (NL 100, 8bord, typ)

Jag spelar väl relativt tajt. Men jag skulle synat snabbare än du hinner säga "syn" så. Spelar ingen roll vad FI har i detta fallet, det är väl mot hands tänkta HD som du synar eller?

 

Kan inte annat än hålla med, orkade bara inte lägga min tid på att skriva det så bra som du. Decoy, du är väl också förresten en låglimitspelare så varför analysera såhär "höglimit" händer och säga emot bra spelare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK! Tack för funderingarna. Innan det blir för hätsk stämning här kan jag väl säga då att jag synade, han visade 24 för bottenstegen och jag drog ut. Kom på att jag ville posta handen och se vad andra tycker när jag cirka tio giv senare hamnar i nästan exakt samma sits med den skillnaden att pengarna åkte in på turn istället med en likadan idiotpush på flera hundra. Den gången hade FI färgdraget och drog ut mig.

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte i VARENDA handanalys, men flera. Men jag har också haft rätt flera gånger, och vid åtminstone ett par tillfällen varit nästan ensam om att ha gjort en riktig bedömning, visade det sig när handen var klar. OK, jag kan ha fel här..återstår att se.

Handlar om o slå en HD, inte EN enstaka hand. Vi bedömmer alltså att du oftast vinner handen. Han kan mkt väl ha ett underset o dra dött. Superduperdrag som vi ändå ä favorit mot. Tp med öppet stegdrag eller Bp med färgdrag. 2par.

Pappa hade ställt med alla dessa händer utan o blinka i CG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kan FI ha i det här läget? Antagligen en färdig hand, eller ett premiumdrag, men ibland också ett lägre set.

 

24o, 24s, 47o, 47s, 34s (ruter), 78s (ruter), 33, 55

 

(46o känns inte motiverad riktigt, om du inte är uppe mot en uberfisk som ställer här med stegdraget på färgdragsbräda, men om fallet var att du var uppe mot en maniac skulle ju synen vara enkel iaf)

 

Board: 6d 5d 3s

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 44.576% 43.72% 00.86% 17312 340.00 { 6c6s }

Hand 1: 55.424% 54.57% 00.86% 21608 340.00 { 55, 33, 8d7d, 74s, 4d3d, 42s, 74o, 42o }

 

Som du ser är du inte favorit mot den rangen även om det är tight.. En syn är ofta motiverad, men det blir ju lite annorlunda om du anser att FI är en nöt.

Om FI är en totaltnöt som du utgår bara skulle kunna ställa med lägre set här 10% ungefär, så är det lite annorlunda.

 

Då är du bara 41% favorit från floppen, och därav skulle folden vara bättre.

 

Min analys är att om du är uppe mot en tight spelare, som inte gör mycket moves, så är det oftast billigare att folda det här läget.

 

Hade du haft 55 i den här handen hade folden varit ganska solklar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket tycker du att jag skulle höjt till (på floppen)? Jag vet att många argumenterar för att höja med låga par innan floppen men nu fanns det en limpare innan mig så jag var inte först in och pelaren har jag spelat mot tidigare och han verkar duktig och aggressiv så jag skulle lätt kunna bli höjd där. Detta gjorde att jag inte ville höja denna gång. Men på floppen, vad vore rimligt att höja till där? Tänkte lite att jag ville få det se ut som en minihöjning för att kunna checka turn med ett färgdrag. Detta för att få FI att beta igen om en blank faller på turn. Är det tokigt tänkt? FI kanske inte "samarbetar" tillräckligt för att det ska vara värt det?

 

Jag tycker inte att det är dåligt med 2,5 ggr Fis pot bet höjningen, det är typ vad jag brukar använda själv på denna nivå. Visst man ger Fi bra ods till drag och för mer avancerade spelare kan bettet se ganska så genomskinligt ut?

Anyway på NL200 tycker jag att det är en vettig raise du gör.

 

Höja lowpp preflop är ju skönt, särskilt över en limper tycker ja :) då har man mer att vinna. Dessutom bygger man image :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte i VARENDA handanalys, men flera. Men jag har också haft rätt flera gånger, och vid åtminstone ett par tillfällen varit nästan ensam om att ha gjort en riktig bedömning, visade det sig när handen var klar. OK, jag kan ha fel här..återstår att se.

 

Haha, roligaste inlägget på länge!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kan FI ha i det här läget? Antagligen en färdig hand, eller ett premiumdrag, men ibland också ett lägre set.

 

24o, 24s, 47o, 47s, 34s (ruter), 78s (ruter), 33, 55

 

(46o känns inte motiverad riktigt, om du inte är uppe mot en uberfisk som ställer här med stegdraget på färgdragsbräda, men om fallet var att du var uppe mot en maniac skulle ju synen vara enkel iaf)

 

Board: 6d 5d 3s

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 44.576% 43.72% 00.86% 17312 340.00 { 6c6s }

Hand 1: 55.424% 54.57% 00.86% 21608 340.00 { 55, 33, 8d7d, 74s, 4d3d, 42s, 74o, 42o }

 

Som du ser är du inte favorit mot den rangen även om det är tight.. En syn är ofta motiverad, men det blir ju lite annorlunda om du anser att FI är en nöt.

Om FI är en totaltnöt som du utgår bara skulle kunna ställa med lägre set här 10% ungefär, så är det lite annorlunda.

 

Då är du bara 41% favorit från floppen, och därav skulle folden vara bättre.

 

Min analys är att om du är uppe mot en tight spelare, som inte gör mycket moves, så är det oftast billigare att folda det här läget.

 

Hade du haft 55 i den här handen hade folden varit ganska solklar.

 

 

Ingen som kommenterar detta? Han är knappast favorit o har inte investerat mkt pengar i potten.

 

Detta är readbetonat, inte ngt "instant call" som många vill få det till.

Sen oxå, tror man att man har edge över random spelare på NL200 så anser jag det vara fel läge att satsa alla pengar på..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som kommenterar detta? Han är knappast favorit o har inte investerat mkt pengar i potten.

 

 

Hand 1 är något snäv för att det ska vara vettigt. Man kan liksom inte stryka fägdrag AKs tex, stegdrag som K7 tex, överpar och ren bluff.

 

edit: kan en spelare som är så dålig att han gårr all in här med nötterna verkligen inte göra en idiotisk bluff?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...