Gå till innehåll

Njursparven - Turneringar


Njursparven

Recommended Posts

  • Svars 208
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Rolig dagbok njursparv.

 

Har du några bra tips på hur man håller fokus genom en hel turnering? Jag har fruktansvärda problem med det oavsett hur hög buy-in det är. efter x antal timmar så har jag fått nog och går all-in varje hand eller helt enkelt bara sitter ut resten av turneringen. Jag ska försöka komma igång med lite högre turneringsspel snart igen hade jag tänkt men jag måste komma på ett bra knep för att inte tappa motivationen efter halva turneringen.

 

 

Mina råd:

Kanske att MTTs med många deltagare helt enkelt inte är något för dig?:roll:

Att hålla fokus är ett måste som MTT spelare.

Ställ in dig direkt på att du ska vara kvar i turneringen till slutet! Oftast vet man efter några turneringar hur lång tid den brukar ta, kanske 5 timmar!?. Då ska du inte eventuellt gå på bio med en polare om 4 timmar. Utan då är du uppbokad i 5 timmar!

Kan anledningen till koncentrationssvårigheterna vara att du från början startade med 3-4 turneringar och efter 2-3 timmar har du bara 1 kvar? Kan vara läge att sätta igång några sng för att inte börja slaska.

Ha alltid nått att dricka brevid.

Njursparven kommer lägga till sina koffeintabletter, så lika bra att jag har med det på min lista:-P.

Lite musik för att koppla av är ju aldrig fel!

Sätt upp långsiktiga mål! Spela in till en bil/resa, eller nått annat som får dig motiverad att sitta där i så många timmar. Motivation slår oftast klass;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara hålla med gibbsson och sorken.

 

Turneringar är ett maratonlopp som håller på i många timmar(förhoppningsvis). Ett enda misstag kan kosta dig hela turneringen.

 

Precis som gibbsson säger så måste du räkna med att vinna turneringen och planera in ordentligt med tid. Gör gärna något annat under om du inte spelar för många bord så du inte blir utråkad. Jag brukar spela nåt larvigt onlinespel eller kolla lite på tv. Sen är det viktigt att du alltid är pigg och allert, ha alltid nåt att dricka och nåt litet att äta. Om det blir sent på natten så brukar jag köra med mina precious koffeinpiller. Håll dig pigg helt enkelt och tänk på att alltid göra så bra beslut som möjligt.

 

Annars brukar förstapriset ge tillräckligt med motivation.. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Film/serier på en TV/annan skärm är ju ett måste som MTT-grinder =D

 

Det där med tvn på är jag lite tveksam till, även om jag ibland sitter och spelar med den på. Va inne i en downswing och tog då det otroligt tuffa beslutet att stänga av tvn:shock:, så jag bytte rum till ett utan tv och fick full fokus på pokern och inte Barca mot levante på 4+. Visst kan det vara slumpen men resultaten har blivit betydligt bättre utan tvn på. Dock lite tristare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen gibbson och njursparven

 

Jag tog åt mig av dem och beslutade mig igår för att spela en 11+R turnering och orka spela den på ett seriöst sett hela vägen. Spelade mitt livs bästa poker och det räckte nästan in i mål. Kom 14/2089 vilket får betraktas som godkänt. Det var även nyttigt att ta tillvara på rasterna bättre än vad jag gjort innan. Ikväll blir det nog ett par nya turneringar och jag ska minsann vara lika målinriktad då!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen gibbson och njursparven

 

Jag tog åt mig av dem och beslutade mig igår för att spela en 11+R turnering och orka spela den på ett seriöst sett hela vägen. Spelade mitt livs bästa poker och det räckte nästan in i mål. Kom 14/2089 vilket får betraktas som godkänt. Det var även nyttigt att ta tillvara på rasterna bättre än vad jag gjort innan. Ikväll blir det nog ett par nya turneringar och jag ska minsann vara lika målinriktad då!

 

Grattis och gl i fortsättningen!

 

Sjävl har jag inte lirat såmkt på senaste, har haft mycket i skolan och annat trams.

 

Nu blir det öl och sånt. gg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det blev ingen storklonk alltså, eller har du åkt till hawaii redan?

 

Hehe, har glömt att uppdatera på ett tag. Söndagen var värsta misären på länge och sen dess har jag inte spelat nånting i stort sett.

 

Ikväll blir det gnufs wsop-turre kl 20.00.

 

Fick även ett mejl om att jag var anmäld till 24h's "månadsfinal" med ett litet wsop-paket i potten och lite annat smått och gott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

mkt intressant dagbok. har nött igenom den... kul att det går så bra och att du ger dig på 1k-turneringarna. får man fråga en så personlig fråga som vad rullen ligger på, eller vad du kör för BR-krav? kanske inte behövs någar br-krav dock om rullen är så pass god nog för att med lätthet köpa in i 200-turrarna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mkt intressant dagbok. har nött igenom den... kul att det går så bra och att du ger dig på 1k-turneringarna. får man fråga en så personlig fråga som vad rullen ligger på, eller vad du kör för BR-krav? kanske inte behövs någar br-krav dock om rullen är så pass god nog för att med lätthet köpa in i 200-turrarna...

 

Tackar tackar!

 

Rullen vet jag knappt själv vad den ligger på, väldigt utspridd på olika sajter, bankkonton m.m. men jag har tillräckligt så jag kan känna mig bekväm på de nivåerna jag spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Serri? Fan vad najs, slaska lite cashgame på dom tidiga eftermiddagarna innan man fått fart på fyllan. Då ska man bara hitta till ditt tält. Inte för höga stakes nu va? ;)

 

Arå, om nån ser en snaggad, väldigt full kille, vid ett oranget tält så är det bara att slänga fram kortleken och några kronor så är det game! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...