Gå till innehåll

NL1k. Riverraisebluff.


Recommended Posts

FI är ganska TAG (16/14) men har en relativt hög Att. to steal (27%). Har fått för mig att han är rätt så glad på att 2 barrla, men har spelat för lite med honom för att vara säker på något.

Hero är LAGfisk (32/25/2,5).

 

Var lite småtiltad och sätter honom på turn på något i stil med A:heart:/K:heart: x eller set. River känns som att han värebetar AQ/KQ/QJ/(set/möjligtvis färg) varpå jag gör om min hand till en bluff och försöker representera en (iofs dåligt) spelad färg. Ca 600 för honom att syna, dvs strax under ett pottbet.

 

Vad tycker ni om linjen? Lyckas den varannan gång, vilket krävs för att få ev+?

 

Hero ($1416.88)

BB ($1023)

UTG ($3486.42)

Button ($995)

 

Preflop: Hero is SB with A:spade:, J:club:.

1 fold, Button raises to $30, Hero calls $25, 1 fold.

 

Flop: ($70) 2:spade:, 7:heart:, J:heart: (2 players)

Hero checks, Button bets $67, Hero calls $67.

 

Turn: ($204) 3:heart: (2 players)

Hero checks, Button bets $141, Hero calls $141.

 

River: ($486) Q:diamond: (2 players)

Hero checks, Button bets $200, Hero calls $1178.88 (All-In).

 

Final Pot: $1864.88

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aj aj aj ser inte så värst bra ut.

Antar att du brukar höja pre? Tycker att du ska ta över rollen som aggressor du kan göra det på floppen genom en raise också. Nu utelämnar du dig till hans inövade frekvenser antagligen.

Och sist så behöver riverspelet lyckas närmare 2/3 än 1/2. Så syna rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slår normalt om eller foldar pre. Fold finns inte mot någon så loose på knappen. Nu valde jag för ovanlighetens skull att syna.

När jag väl synat och jag tror att han är glad på att 2 barrla är det väll dumt att slå om flopp?

 

Hade du tänkt att bluffa redan från start menar du? Du missar ju oftast floppen. Om du spelar på att han 2-barrellar så måste du syna rivern när det inte kommer en h. Han måste vara ohyggligt obalanserad om du ska kunna folda den anser jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

edit, ähh...

 

jag hade spelat handen som du men c/c:at river. känns som att en q möjligtvis synar din push där.

 

Det där låter väldigt snålt att man inte 3-bettar den pre. Fi måste väl vara väldigt tight i så fall och då känns det bättre att folda den än att syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där låter väldigt snålt att man inte 3-bettar den pre. Fi måste väl vara väldigt tight i så fall och då känns det bättre att folda den än att syna.

 

lol haka inte upp dig så mkt på preflopspelet. + det är DÅLIGT att alltid 3betta AJo+ ur blindsen för då får man en för bred 3bettingrange vilket bra motspelare naturligtvis kommer dra nytta av. (folda pre är inte ett alternativ här)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade du tänkt att bluffa redan från start menar du? Du missar ju oftast floppen. Om du spelar på att han 2-barrellar så måste du syna rivern när det inte kommer en h. Han måste vara ohyggligt obalanserad om du ska kunna folda den anser jag.

 

Vad jag gör om det kommer en annorlunda flop är ju en annan disskusion.

Jag tror att jag är slagen på river, timingen osv fick mig att tro att det inte var en galen 3 barrel. För mig är det en fold/push situation då jag itne tror jag har någon SDvalue.

Frågan är om det kan vara bra att bluffa med en c/r på river efter man c/c två gator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol haka inte upp dig så mkt på preflopspelet. + det är DÅLIGT att alltid 3betta AJo+ ur blindsen för då får man en för bred 3bettingrange vilket bra motspelare naturligtvis kommer dra nytta av. (folda pre är inte ett alternativ här)

Vilka händer 3-bettar du med då?

Fi brukar vara tämligen bred får vi väl ändå tro i från knappen så jag kan inte se annat än att 3-betten är bra, antingen blir han tvungen att syna med sämre händer än vi eller så får han folda en för stor del av sin HD jmf med pottoddsen. Detta + att man har initiativet gör det till ett stort EV+ att 3-betta tycker jag.

När du synar är det för få värde av sämre träffar? Du behöver kunna generera ganska mycket värde de gånger du träffar (i genomsnitt) för att det ska bli bättre. Du kommer ju att vara tvungen att lägga bäst hand ofta i stället för att få fi att lägga bäst hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din linje är minst ett par aningar suspekt. Dock så tror jag nästan att jag gillar den :).

 

Det måste ju vara rätt uppenbart för Fi att du inte är helt tom. Dessutom kan han vara sådär lagomt säker på att du inte har någon lust att försöka beta bort honom från potten, då din HD till väldigt stor del (~80%?) består av sådant semijunk som du faktiskt håller. Men hur normalt är det egentligen att en unknown gör den typen av omvärdering som du gjort iom bluffen?

 

Vilka händer betar Fi mindre än halvpott med här? Känns väldigt mycket som ett tunnt värdebet (AJ-AA) eller en billig bluff (inte lika trolig).

 

Slutsatsen är att han vet att du har något som kan tas till SD. Troligast är att du har något som gärna tar en billig SD. När man har den inställningen och då blir checkpottad AI så funderar man rätt kraftigt på om du nu kanske kanske kanske har mölmspelat något monster eller rivrat tvåpar eller dylikt. Det är iaf riktigt jobbigt att syna.

 

Jag tror att jag viker ~KK här som Fi, och jag tror inte att han har så mycket bättre heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag gör om det kommer en annorlunda flop är ju en annan disskusion.

Jag tror att jag är slagen på river, timingen osv fick mig att tro att det inte var en galen 3 barrel. För mig är det en fold/push situation då jag itne tror jag har någon SDvalue.

Frågan är om det kan vara bra att bluffa med en c/r på river efter man c/c två gator?

Helst ska man ju ha olika scenarion klara för sig innan så att man kan välja rätt start med rätt hand osv. (Inte så lätt såklart) Du borde alltså ha en uppfattning om hur mycket det genererar om du träffar J/A i genomsnitt. Och att du viker på rivern gör ju att han nästan alltid måste checka på river om din metod ska vara korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka händer 3-bettar du med då?

Fi brukar vara tämligen bred får vi väl ändå tro i från knappen så jag kan inte se annat än att 3-betten är bra, antingen blir han tvungen att syna med sämre händer än vi eller så får han folda en för stor del av sin HD jmf med pottoddsen. Detta + att man har initiativet gör det till ett stort EV+ att 3-betta tycker jag.

När du synar är det för få värde av sämre träffar? Du behöver kunna generera ganska mycket värde de gånger du träffar (i genomsnitt) för att det ska bli bättre. Du kommer ju att vara tvungen att lägga bäst hand ofta i stället för att få fi att lägga bäst hand.

 

Trebettar du ALLTID AJo+ och säg 99+ ur blindsen så kommer en solid och bra spelare att ha en ganska stark postflop edge iom position och att du lagt massor med slantar med ofta halvdana händer. Det är ganska jobbigt när folk börjar jävlas med ens CB'ar bara för att de vet att man sällan är så stark som man reppar.

 

Det är däremot möjligt att det alltid är bättre att trebetta pre om man ser pre-spelet i ett vakuum. Men tyvärr så spelas NLT med sju kort och inte två.

 

Jag själv trebettar dock väldigt ofta AJ här, men det funkar bra främst eftersom att jag till mycket stor del spelar mot åsnor. Tror jag iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trebettar du ALLTID AJo+ och säg 99+ ur blindsen så kommer en solid och bra spelare att ha en ganska stark postflop edge iom position och att du lagt massor med slantar med ofta halvdana händer. Det är ganska jobbigt när folk börjar jävlas med ens CB'ar bara för att de vet att man sällan är så stark som man reppar.

 

Det är däremot möjligt att det alltid är bättre att trebetta pre om man ser pre-spelet i ett vakuum. Men tyvärr så spelas NLT med sju kort och inte två.

 

Jag själv trebettar dock väldigt ofta AJ här, men det funkar bra främst eftersom att jag till mycket stor del spelar mot åsnor. Tror jag iaf.

Bra inlägg.

Men håller inte helt med om allt. Har man AJ som nedre range så är man ju ändå ganska ofta så-pass stark att fi tycker det är läskigt att jävlas. Ex här kommer man ju i alla fall ha AJ+ kanske ca 50% av gångerna om man CB ca 90% då blir det ju inte så jätteroligt för fi att höja med skräp eftersom han får syn/raise + att man ex raisar med alla vettiga drag.

Edit: Även det här med vakumet kan vara riktigt tror jag. Det vi uppnår i alla fall är att fi lägger sig ofta och att oftast när vi får syn har fi sämre. Och det enda uppenbara jag ser som nackdel är att vi är ur pos. Men vi tänker ju "bluffa" på floppen så det bör ju neutralisera endel tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att vara dissig, men jag gillar det inte särskilt mycket alls.

 

Visst, några av gångerna värdebettar han light här, mot händer som har dig marginellt slagna (KQ, etc), men jag tror hans HD lutar mycket mer åt bluff eller stark hand (tvåpar+). Dessutom är linjen jävligt svår att balansera, som du själv skriver.

 

I fi's läge kollar jag upp dig med QJ och bättre, och kanske även KK/AA.

 

Jag tror att antingen syn eller fold är betydligt bättre här, dock lite osäker på vilket vi bör använda. Spontant känns det nog faktiskt som syn iom att du kommer ha en del händer med samma linje som är svagare och han nog inte riktigt vet hur stark du faktiskt är relativt till din linje.

 

Med det här spelet har du ju knappt nån synrange alls på river och att låta honom veta att han alltid får fold eller shove känns ju lite onödigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...