Gå till innehåll

PRG: Allt om Poker Office!


lundis

Recommended Posts

Kan jag kopiera handhistorys från en annan person och importera in dem i mitt PO?

På detta sätt skulle jag ju på ett snabbare sätt få bättre statistik av olika motspelare.. eller?

 

Då skulle man ju kanske kunna göra en gemensam stor handhistoryfil som alla kunde ta del av..

vad tror ni?

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 996
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kan inte någon på PF ta på sig att skriva ett vba-script som går igenom HH för T ex Empire och Multi och ändrar till ett och samma nick. Därefter är det ju bara och importera och få all data ihopslagen.

Bra idé!!

 

Jag slängde därför ihop ihop ett litet java program.

http://www.holdemprogs.com/AliasSubstituter.jar

 

Jag har bara testat det på hand historier från Empire, men jag förmodar att det inte är någon skillnad gentemot Party.

 

Eftersom det är ett java program behöver du Java Runtime Environment för att köra det. JRE hittar du här

 

[edit]

Kan tillägga att programmet inte skriver över din gamla fil utan skapar en ny med tillägget .mod

[/edit]

 

Kan någon förklara lite närmare hur man kör denna fil.. laddade ner java och installerade det men förstår inte riktigt hur man kör AliasSubstituter.jar. För mig blir det bara som en zip fil med massa konstiga filer i :? .

 

Det är säkert jätte lätt men jag har aldrig hållt på med java..

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon förklara lite närmare hur man kör denna fil.. laddade ner java och installerade det men förstår inte riktigt hur man kör AliasSubstituter.jar. För mig blir det bara som en zip fil med massa konstiga filer i :? .

 

Det är säkert jätte lätt men jag har aldrig hållt på med java..

 

mvh

 

Du kan inte bara dubbelklicka på den utan får skriva "java -jar AliasSubstituter.jar" i en kommandopromt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon förklara lite närmare hur man kör denna fil.. laddade ner java och installerade det men förstår inte riktigt hur man kör AliasSubstituter.jar. För mig blir det bara som en zip fil med massa konstiga filer i :? .

 

Det är säkert jätte lätt men jag har aldrig hållt på med java..

 

mvh

 

Du kan inte bara dubbelklicka på den utan får skriva "java -jar AliasSubstituter.jar" i en kommandopromt.

 

 

aha.. då är jag med.. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte bara dubbelklicka på den utan får skriva "java -jar AliasSubstituter.jar" i en kommandopromt.

För mig räcker det med att dubbelklicka!!

 

Ja, fast det är nog där problemet ligger.. Installationen avbryts när det nästan är färdig.. Har provat flera gånger och det avbryts hela tiden..

Att java är installerat är ju en förutsättning :D

 

Gick det bra när du körde från kommandoprompten?

 

Vi kan göra en liten felsökning (på windows xp).

 

1) Kontrollera om JRE installerdes på datorn. Förmodligen ligger den i defaultsökvägen C:\Program\Java\jre<versionsnummer>.

 

2) I ovan nämnda katalog ska det finnas en underkatalog som heter bin och i den ska där ligga en massa .exe filer. Filen vi är ute efter heter javaw.exe

 

-- Om du inte hittar javaw.exe så får du abryta och installera om, annars fortsätt läsningen

 

3) Öppna upp "Den här datorn". I menyn väljer du verktyg->mappalternativ. I fönstret som öppnas väljer du fliken filtyper. Skrolla ner och se om du hittar JAR.

 

-- Om du inte hittar JAR fortsätt med punkt 4 annars hoppa ner till punkt 8.

 

4) Tryck på nytt och i rutan som öppnas skriver du JAR och trycker på ok

 

5) Markera JAR i listen och tryck på avancerat

 

6) I fönstret som öppnas skriver du Executable Jar File i textrutan brevid ikonen

 

7) Tryck på ny och i rutan som öppnas skriver du open i översta fältet och i det nedre skriver du

"<Sökväg till javaw.exe>" -jar "%1" %*

Exempelvis: "C:\Program\Java\jre1.5.0\bin\javaw.exe" -jar "%1" %*

 

Tryck därefter Ok -> Ok -> Stäng

 

Leta upp AliasRenamer.jar och dubbelklicka på den. Förhoppningsvis fungerar det nu. Annars vet jag inte hur jag ska hjälpa dig. Övriga punkter kan du skippa

 

8) Markera JAR i listen och tryck på avancerat

 

9) I rutan som öppnas ska det stå Executable Jar File i översta fältet och open i åtgärdsfältet. Om open saknas gå till punkt 7 och fortsätt därifrån

 

10) Markera open och tryck redigera. I det nedre fältet ska det stå

"<Sökväg till javaw.exe>" -jar "%1" %*

Exempelvis "C:\Program\Java\jre1.5.0\bin\javaw.exe" -jar "%1" %*

 

Gör det det så vet jag inte vad som är felet och jag kan inte hjälpa dig tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte bara dubbelklicka på den utan får skriva "java -jar AliasSubstituter.jar" i en kommandopromt.

För mig räcker det med att dubbelklicka!!

 

Ja, fast det är nog där problemet ligger.. Installationen avbryts när det nästan är färdig.. Har provat flera gånger och det avbryts hela tiden..

Att java är installerat är ju en förutsättning :D

 

Gick det bra när du körde från kommandoprompten?

 

Vi kan göra en liten felsökning (på windows xp).

 

1) Kontrollera om JRE installerdes på datorn. Förmodligen ligger den i defaultsökvägen C:\Program\Java\jre<versionsnummer>.

 

2) I ovan nämnda katalog ska det finnas en underkatalog som heter bin och i den ska där ligga en massa .exe filer. Filen vi är ute efter heter javaw.exe

 

-- Om du inte hittar javaw.exe så får du abryta och installera om, annars fortsätt läsningen

 

3) Öppna upp "Den här datorn". I menyn väljer du verktyg->mappalternativ. I fönstret som öppnas väljer du fliken filtyper. Skrolla ner och se om du hittar JAR.

 

-- Om du inte hittar JAR fortsätt med punkt 4 annars hoppa ner till punkt 8.

 

4) Tryck på nytt och i rutan som öppnas skriver du JAR och trycker på ok

 

5) Markera JAR i listen och tryck på avancerat

 

6) I fönstret som öppnas skriver du Executable Jar File i textrutan brevid ikonen

 

7) Tryck på ny och i rutan som öppnas skriver du open i översta fältet och i det nedre skriver du

"<Sökväg till javaw.exe>" -jar "%1" %*

Exempelvis: "C:\Program\Java\jre1.5.0\bin\javaw.exe" -jar "%1" %*

 

Tryck därefter Ok -> Ok -> Stäng

 

Leta upp AliasRenamer.jar och dubbelklicka på den. Förhoppningsvis fungerar det nu. Annars vet jag inte hur jag ska hjälpa dig. Övriga punkter kan du skippa

 

8) Markera JAR i listen och tryck på avancerat

 

9) I rutan som öppnas ska det stå Executable Jar File i översta fältet och open i åtgärdsfältet. Om open saknas gå till punkt 7 och fortsätt därifrån

 

10) Markera open och tryck redigera. I det nedre fältet ska det stå

"<Sökväg till javaw.exe>" -jar "%1" %*

Exempelvis "C:\Program\Java\jre1.5.0\bin\javaw.exe" -jar "%1" %*

 

Gör det det så vet jag inte vad som är felet och jag kan inte hjälpa dig tyvärr.

 

Shakespear, det där var en förklaring i min smak!! ;)

Tackar för det.. fungerar utmärkt!

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trots att jag har haft PO i min ägo sedan Juli månad så är det först nu som jag lagt märke till det. PO registrerar vilka två kort man får INNAN dom har delats ut helt och hållet, så fort dealern börjar dela ut korten så kan man se vilka kort man får i Live trackern. Känns bara lite skumt hur PO kan läsa av vilka kort man får INNAN dom dyker upp på bordet. Känns inte riktigt "rätt"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PO registrerar vilka två kort man får INNAN dom har delats ut helt och hållet, så fort dealern börjar dela ut korten så kan man se vilka kort man får i Live trackern. Känns bara lite skumt hur PO kan läsa av vilka kort man får INNAN dom dyker upp på bordet. Känns inte riktigt "rätt"...

 

Jag tycker det känns helt rätt :)

Det visar ju på att PO vet vad det gör till skillnad från alla andra odds program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen är det nog inte så konstigt. Ingenting tyder på att de skulle läsa grafiken, hålkorten kommer ju även om man minimerar bordet. Troligtvis tar dom informationen direkt på nätverkslagret och då skulle det såklart teoretiskt gå att rita korten innan de ritas i pokerklienten. Men det är rätt coolt får man säga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trots att jag har haft PO i min ägo sedan Juli månad så är det först nu som jag lagt märke till det. PO registrerar vilka två kort man får INNAN dom har delats ut helt och hållet, så fort dealern börjar dela ut korten så kan man se vilka kort man får i Live trackern. Känns bara lite skumt hur PO kan läsa av vilka kort man får INNAN dom dyker upp på bordet. Känns inte riktigt "rätt"...

 

Om du spelar på prima, eller iaf expekt, så står det ovanför floppen vad du håller. Om man kollar där precis innan korten så ser man vilka kort man kommer få, precis på samma sätt som man gör i PO. Du har redan fått dina kort bara det att klienten inte har ritat ut dem än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon mer som har reagerat på att PO verkar räkna fel profit när man använder livetracker? Antingen har jag och PO olika definitioner på "profit" eller så gör den fel.

 

Exempel: Jag går in på ett bord med $50. Efter 1 h ligger jag på $58,25. Profit borde enligt mig vara $8,25, medan PO kan visa t.ex. $7,75 eller något annat näraliggande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en lite fråga angående Player Summary i Overview.

 

På $Won står det att jag har vunnit 29.75 på den senaste sessione, men i själva verket har jag vunnit 58.75.

Hur kommer detta sig?

 

Jag har importerat handhistorien själv och jag spelade på fler bord samtidigt, kan detta påverka?

En session = Ett bord. M.a.o, om du spelar 4 bord så har du spelat 4 sessioner

 

Är det någon som vet hur PO registrerar +/- samt antal govar med en viss hand. Är det bara händer som går till showdown som räknas eller? Ex jag har KK och vinner potten på turn för att jag bettar ut och inte får syn, räknas den in då? Det verkar fanimej inte så!

Jag har svårt att tänka mig att den bara räknar händer som går till showdown

 

Är det någon mer som har reagerat på att PO verkar räkna fel profit när man använder livetracker? Antingen har jag och PO olika definitioner på "profit" eller så gör den fel.

 

Exempel: Jag går in på ett bord med $50. Efter 1 h ligger jag på $58,25. Profit borde enligt mig vara $8,25, medan PO kan visa t.ex. $7,75 eller något annat näraliggande.

Oftast beror det felet på att du någon gång under sessionen blivit disconnectad (kanske även så kort stund så aqtt du inte själv märkt det)

 

 

Ovanstående frågor är bra exempel på frågor som borde ställas direkt på Poker Office Forum eftersom svaren du får här oftast är spekulativa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Pokervänner!

 

Mitt namn är Fredrik Ericsson och jag är en av initiativtagarna till PokerOffice. Roligt att se att så många på Pokerforum.nu visat intresse för vår produkt. Jag kommer att titta till den här tråden så ofta jag kan så om ni har några frågor, funderingar kring förbättringar, buggrapporter, etc så svarar jag gärna på dessa. Vi tar tacksamt emot alla förslag och funderingar.

 

Vi har i dagarna släppt beta release v.2 av support för PokerStars i PO. Denna version skall vara stabil och hittills är inga buggar rapporterade. I övrigt så jobbar vi för fullt med nästa patch som vi tror mycket på. Denna kommer att innehålla en HUD som integrerar PO statistiken direkt i pokerklienten, således kommer man exempelvis kunna fyrborda på 1600*1200 och ändå se all statistik.

 

Tack och på återseende!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...