Gå till innehåll

PRG: Allt om Poker Office!


lundis

Recommended Posts

Att utvecklarna bakom ett program sitter och diskuterar med slutanvändarna är mycket viktigt anser jag och Fredrik gör ett alldeles utmärkt jobb med detta. En av anledningarna till att jag köpte programmet faktiskt.

 

Kan bara hålla med. Nu har jag inte köpt PO än, men att man aktivt besvarar frågor i ett forum är ett mycket stort plus. Det bevisar att man bryr sig om användarna och för att man ska kunna fortsätta att sälja licenser, så måste man ju ha fler personer som köper PO.

 

Att man svarar här ger säkert väldigt mycket gratisreklam. Förmodligen väl investerade pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 996
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Att utvecklarna bakom ett program sitter och diskuterar med slutanvändarna är mycket viktigt anser jag och Fredrik gör ett alldeles utmärkt jobb med detta.

Precis som du säger så ser vi detta som ytterligare en möjlighet att få diskutera programmet med våra slutanvändare, vilket är av yttersta vikt. PF.nu är dessutom ett utmärkt forum med hög kompetens och ett bra tillfälle att kunna erbjuda support på svenska mot en del av våra kunder.

 

Dunderklump, jag uppskattar omtanken men det är verkligen inga problem. För mig spelar det ingen roll om någon ställer en supportfråga här eller i vårt eget forum.

 

Kommer Staffpoker att stödjas inom en snar framtid?

Staff Poker, det är 24h-nätet va? Svårt att säga, vad gäller support av framtida sajter så har vi som policy att inte lova något. Men 24h-nätet växer snabbt och är ett intressant alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle det vara möjligt att lägga till en siffra som visar ett snitt av hur många spelare som suttit vid bordet som den aktuelle spelaren spelat?

I nuläget så går det väl inte att se om det varit HU, 6-manna eller fullbord som spelats.

Menar du live statistiken (overlayen och live fönstret)? Denna kan filtreras på antalet spelare, detta görs från menyn "Customize Data" i live fönstret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fredrik:

 

jag har redan konto på empire. men jag vill gärna kommer över pokeroffice på något smart sätt, $69+moms känns lite i överkant. vore väldigt uppskattat om ni kunde göra någon special-deal med t ex empire att man anger en bonuskod vid en reload på t ex $500 och efter t ex 500 eller 1000rejkade händer får man en licens till pokeroffice. mtp att de ändå normalt brukar ha reload med 5-7x så borde de väl bli nöjda?

 

Yossi Sagir på empire brukar gå att förhandla med rätt bra. email: ysagir at tradal.net

 

finns det någon tidsram när ett eventuellt pokerforum-medlems-erbjudande skulle kunna tänkas komma?

 

sist men inte minst vill jag tjata lite till på att arra så man kan ha flera nick på partynätverket. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Fredrik!

 

Nu har jag laddat hem PO och försöker regga mig med nycklarna du mailade mig.Det står att reg. gick bra och att jag ska starta om PO,men när jag gör det så är det inte bekräftat via "help" fliken utan där finns fortarande "länken" till registreringen samt att det står vid wizard popupen i början att det är en evaluation version.

Vad gör jag för fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Om du skrivit in nycklarna och fått godkänt så är ditt program registrerat, wizarden och "Enter registration keys" finns kvar ändå. Du märker att PokerOffice är registrerat genom att det inte kommer upp någon "Nag Screen" när du stänger av (där det står att detta är en oregistrerad version, etc). Du kan också exempelvis skapa nya databaser, byta till MySQL (rekommenderat), o.s.v från databasmenyn som inte går att göra med den oregistrerade versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör just nu mest FL och undrar vilken statistik ni använder på "Table Overlay". Jag specar mina nedan men är inte riktigt nöjd själv och undrar om ni har några bättre förslag.

 

Nr of Hands ( Bara för att se ifall statistiken gäller någorlunda)

Saw Flop (Tight eller loose)

Flop-Turn (Vilka som "måste" se turnen för att det är "billigt")

Preflop Raise (Aggro)

Folded river to a bet %(Denna gillar jag, mycket användbar)

Aggr Factor Flop (Vilka som bettar ut oavsett hand)

Att to steal blinds % (Kommentar onödig)

BB/100 Hands (Varför har jag denna egentligen på Overlayn??)

 

Kommentera gärna och motivera varför att jag måste ha just den och den statistiken.

Skriv också om det bör vara skillnad mellan FL och NL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får meddelandet "Non fatal error could not open the specified database reverting to default database" när jag öppnar programmet.

Vad är fel?

Låter som att PO av någon anledning inte kan öppna den databas du har som default-databas vid uppstart. Har du skapat några nya databaser? Vilken motor använder du? (MySQL eller den som finns initialt i PO?) Om du när du väl har startat programmet försöker öppna den databas som PO inte kunde öppna vid uppstart (Genom "Open Database" på databas-menyn), vad händer då? Samma problem?

 

Edit: Min gissning är att något blivit fel vid byte till MySQL, har du nyligen konverterat din data till MySQL?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som att PO av någon anledning inte kan öppna den databas du har som default-databas vid uppstart. Har du skapat några nya databaser? Vilken motor använder du? (MySQL eller den som finns initialt i PO?) Om du när du väl har startat programmet försöker öppna den databas som PO inte kunde öppna vid uppstart (Genom "Open Database" på databas-menyn), vad händer då? Samma problem?

 

Edit: Min gissning är att något blivit fel vid byte till MySQL, har du nyligen konverterat din data till MySQL?

 

Jag har nyligen konverterat till MySQL men vet inte riktigt om det blev rätt.Efter jag konverterat så stod det fortfarande på "ramen" längst upp Using database:default ,vet inte riktigt vad detta betyder och provade därför att skapa en ny databas som jag döpte till test men sedan raderade.

Fattade det som att default innbär bara att jag ej döpt min databas och har inget med MySQL att göra,korrekt?

Min databas startar upp direkt utan att jag behöver "klicka" på open database,alltså alla siffror dyker upp genast vid uppstart.

Rutan för using MySQL är iaf ibockad.

Directory : c:/Program/mysql/mysql server 4.1 (är "snestrecken" åt rätt håll?)

 

Datorer är inte min starka sida :oops:

 

/cab 19

 

Edit: Programmet startar upp efter jag tryckt ok på felmeddelandet och verkar fungera iaf, dock fundersam över meddelandet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattade det som att default innbär bara att jag ej döpt min databas och har inget med MySQL att göra,korrekt?

Ja, korrekt. Av den information som du givit så låter det som att konverteringen till MySQL har gått bra, men att något blivit snett med databasen "Test" som du skapade och sedan tog bort. PO försöker antagligen nu starta upp denna datatabas, som inte längre finns. Pröva följande när du är i programmet: Välj "open database" från databasmenyn, välj "default" och klicka i "use this database on startup" (eller vad det nu står, är på internetcafé så har ingen PO igång). Starta sedan om PO, försvann felmeddelandet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så nu är även jag lycklig ägare till PO.

 

mina synpunkter:

-max 4 live trackers är ju löjligt

-partynätverkets max9-bord och overlay funkar inget vidare... overlay hamnar fel.

Nästa version (1.83) kommer att innehålla support för 8 live trackers (på Party+skins) och 4 live trackers på pokerstars, totalt 12 samtidiga. Ja, vi missade de nya max9-borden när vi fixade till det nya formatet på 6-max. Kommer att vara fixat i 1.83, släpps om några dagar.

 

Edit: Ett tips till dig som ny PO-användare, om du vill kunna köra 8 simultana bord med v.1.83 så är MySQL i stort sett ett måste. Instruktioner för hur du installerar och byter till MySQL finns i FAQ:n på vårt forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

välj "default" och klicka i "use this database on startup"

 

Skönt med människor som kan sin produkt.

Funkar utmärkt igen,Tackar !! :)

 

Måste bara säga att detta är rena porren för mig som är ett gammalt statistik freak inom fotboll & trav :lol:

 

Keep up the good work!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så nu är även jag lycklig ägare till PO.

 

mina synpunkter:

-max 4 live trackers är ju löjligt

-partynätverkets max9-bord och overlay funkar inget vidare... overlay hamnar fel.

Nästa version (1.83) kommer att innehålla support för 8 live trackers (på Party+skins) och 4 live trackers på pokerstars, totalt 12 samtidiga. Ja, vi missade de nya max9-borden när vi fixade till det nya formatet på 6-max. Kommer att vara fixat i 1.83, släpps om några dagar.

 

Edit: Ett tips till dig som ny PO-användare, om du vill kunna köra 8 simultana bord med v.1.83 så är MySQL i stort sett ett måste. Instruktioner för hur du installerar och byter till MySQL finns i FAQ:n på vårt forum.

 

gött

 

hur stora skillnader i prestanda blir det med mysql? hur syns processtiden för PO förresten? blir något inbakat i poker-fönstren eller ligger all cpu i PO? för PO kommer sällan över 5% på min dator med mina 8bord hamnar runt 20-40%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PO använder inte så mycket CPU, snarare minne. MySQL är en enorm prestandahöjare, minst dubbelt så snabb vid stora databaser. Om du skall tracka 8+ bord i realtid så blir inlägg i databas av betydelse och även här får du en prestandahöjning med MySQL. Ladda ner och byta till MySQL går på ett kick så det är absolut värt besväret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...