Gå till innehåll

PRG: Allt om Poker Office!


lundis

Recommended Posts

Jag kör just nu mest FL och undrar vilken statistik ni använder på "Table Overlay". Jag specar mina nedan men är inte riktigt nöjd själv och undrar om ni har några bättre förslag.

 

Nr of Hands ( Bara för att se ifall statistiken gäller någorlunda)

Saw Flop (Tight eller loose)

Flop-Turn (Vilka som "måste" se turnen för att det är "billigt")

Preflop Raise (Aggro)

Folded river to a bet %(Denna gillar jag, mycket användbar)

Aggr Factor Flop (Vilka som bettar ut oavsett hand)

Att to steal blinds % (Kommentar onödig)

BB/100 Hands (Varför har jag denna egentligen på Overlayn??)

 

Kommentera gärna och motivera varför att jag måste ha just den och den statistiken.

Skriv också om det bör vara skillnad mellan FL och NL.

 

 

Var det verkligen ingen som orkade kommentera eller ha synpunkter på detta, kom igen nu Pokeroffice users, berätta vilka overlay ni använder och övertyga mig varför jag ska köra just dem....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 996
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej, jag har lite problem med att använda livetrackern i PO. Please select a player first står det när jag ska kolla in nån av flikarna. Hur väljer man spelare, känner inte programmet av vem på bordet man är?

mvh

 

Klicka på den spelare du vill ha info om.

 

Jag antar att det ska komma upp nån lista på spelarna vid bordet, men det gör det inte. Det är alltså helt tomt på spelarnamn i livetrackern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått ett frågetecken där det ska vara en liten skojig ikon.

Det verkar som det bara är när jag spelar S&G på Party.

 

Nån som vet varför?

 

Jag får den också,verkar ha kommit sen jag uppdaterde till mySQL?

 

Programmet visar även inte mina totalt spelade händer under pågående tracking,verkar somden inte läser i databasen korrekt.

 

(Jag spelar på Poker Stars)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni får ett frågetecken som ikon och "-" i statsen för er egen spelare så är det inget fel med PO. Detta är för att ni har nått upp till en ställbar gräns (500 som default) på antalet händer för din egen spelare. Gränsen avgör om live trackern ska beräkna och visa statsen för er egen spelare. Ni kan enkelt ställa upp denna gräns till något högre via Settings - Advanced.

 

Jag tror att det här är en av de vanligaste frågorna på deras formu/support ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, jag har inte konfirmerat detta själv, men på ett annat forum läste jag att Poker NOW lagt till denna paragraf i sina regler:

 

"7. Anti-Cheating Software.

We are committed to detecting and preventing software programs which are designed to enable any artificial intelligence ("AI Software") to play on our site such as, but not limited to, odds-calculators, hand-strength calculators, opponent-profiling or anything else that enables you to have an unfair advantage using such software. You acknowledge that the Company will take measures to detect and prevent the use of such programs and AI Software using methods including but not limited to screen scraping or reading the list of currently running programs on a player’s computer and you agree not to use any AI Software and/or any such programs."

 

Detta skulle innefatta program så som Pokeroffice och Pokertracker. :( Fredrik, känner du till något om detta, och om det är något som kan tänkas spridas till de andra partyskinsen också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredrik, känner du till något om detta, och om det är något som kan tänkas spridas till de andra partyskinsen också?

Ingen av de andra skinsen har något liknande i deras T&C. Party har vid upprepade tillfällen godkänt PO och dessutom kontaktat oss med förfrågan om vi kan marknadsföra dem. Empire har vi redan ett nära samarbete med. Har mycket svårt att tro att de skulle införa något liknande, mjukvara av detta slag gynnar spelsajterna ur flera aspekter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu släppt PO v1.83. Detta är vad som är nytt:

 

* Support för att tracka 8 bord samtidigt på Party + Skins.

 

* Pot Odds skrivs nu även ut för all-in situationer.

 

+ Buggfixar.

 

Notera att det krävs en ganska stark dator för att tracka 8 bord samtidigt, vi rekommenderar varmt att byta databasmotor till MySQL och att utesluta sina egna total stats (från performance-menyn i livefönstret).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

* Ta Empiresnacket med Fredrik direkt - QoS *

 

Jag har haft programet i datorn tidigare, sen när jag gick igenom registret såg jag en del nycklar som tillhörde det avinstallerade programmet.. varpå jag tog bort dom..

Några versioner senare tänkte jag testa programmet igen, lyckas installera, men när programmet ska köras så stänger det bara ner... Har det med mitt pillande i registret att göra, eller är det någon annan inställning?

 

 

Och så det obligatoriska tjatandet: Hur går det med Prima utvecklingen..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...