Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jaså du lira fullring. Såg det nu. Då kanske vi inte möts.

Plussa ca $50 på min första cg session idag iaf. 58 min. Rör sig framåt.:-)

Du får äga sönder FR så tar jag hand om SH.:-P

• Svars 274
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Joo det blev så, känner mig säkrast där, och det är enklast att verkligen grinda på dom borden. Haha det låter fint hurru! Sen 50$ är ju grymt bra på 58 minuter, vilken nivå?

Själv lirar man 7500$ Guarentee och ligger på en stadig 40:e plats med 89 kvarvarande lirare. Får hoppas på att man klonkar in två all-in senare och sitter vid finalbordet ;)

Postad
Joo det blev så, känner mig säkrast där, och det är enklast att verkligen grinda på dom borden. Haha det låter fint hurru! Sen 50$ är ju grymt bra på 58 minuter, vilken nivå?

Själv lirar man 7500$ Guarentee och ligger på en stadig 40:e plats med 89 kvarvarande lirare. Får hoppas på att man klonkar in två all-in senare och sitter vid finalbordet ;)

Lirar bara NL20 för tillfället med 5-6 bord uppe. +$82,90 idag än så länge på lite mindre än tre timmar så det får man väl vara nökd med.

Ser att du är kvar i turneringen. Fin 1010 där mot femmorna.:-)

Klonka nu finalbordet.

Postad

Hoppas klonken sitter ikväll ;)

Själv spelar man Sunday Million (1milj$ guarentee) nu på söndag. Önska mig lycka till :)

Postad

80 dollar på en dag ska man vara nöjd med, riktigt bra, ska ta och lira någon hand mot dig senare när jag går ner och röjjer lite på SH. ;).

Hehe ja den där pocket 10 satt fint, vad skulle man göra? Så svårt när man får 99,1010,JJ. Syna så stor blind och lägga floppen känns så ovärt. Bättre att höjja och vid motstånd trycka, enligt mig iallfall.

Slutade med en 18e plats, avgörandet kom när jag fick AK och floppen visar J,10,X. Kände på mig att BB hade just ett J eller ett pocket, eftersom han följde med min höjning och sedan betade halvpot på flopp. Därefter blev det mest folda och i slutet bestämde jag mig för att sattsa på 75$ platsen, vilken jag foldade hem! Har man lirat 5 timmar kan man lira 10 minuter till och få 30$ mer.

Jasså det säger du Rushiboy! 1 mille sitter ju inte helt fel alltså ;)

Totala BR: 1310$

Purple Lounge: 457$

Moneybookers: 853$

Dagens +/-: 74$

VIP Juni: 147

Postad

Idag har det inte vart en bra dag, kommer verkligen låta som whine och påhittat men de äckliga är att dagen är real. Det kan bli långt men riktigt intressant!

Först jobbet i 7 timmar sen hem i ösregn "yey" och sova på dirr, dock råkar brorsan få damp i vardagsrummet just då så de gick inge vidare och man bet nästan sönder tänderna. När det blir käk så är det självklart någon knasigt rå kyckling. Ashungrig och sur ringer man kebabgubben som säger "Välkommen om 1 timme" Alltså hade han inte skrattat 4 sek efter o sagt "jao skojja grabben" hade jag verkligen givit honom tinitus.

Sätter sig vid poker och det går upp och ner + 1 dollar - 1 dollar. Slutar tillsist på pluss 17$ och sätter mig för o lira turre framför tvn. Det går ju åt helvete, läser sen lite om SH och börjar lira på NL10 nivån. De gick ju verkligen inte, "Åfan fick jag ett par i 3or? Men wtf brolija11 går all-in jag synar!... OH!! Jag träffade runner runner färg wiiie". Helt insane...

Testade NL50 SH och tänkte, de kanske har hjärnor här, men inte fan hade dom det. Får AK och orangutangen synar min höjning, floppen visar typ K85. Vi rejsar oss all-in och han visar upp en 54, DOCK har en fyra hittat dit på turn, haha va trodde ni? Att jag vann en hand?! :D

Börjar då lira en annan turre, åker där på QQ mot A-10 där han klonkar in turn. Efter det tiltade jag in 3st SnG, två 10$ och en 5$. Första SnG 10$ åker jag på mitt AA såklart, ni vet riggmaskens hand. Andra 10$ åker jag i samma giv som 3:an, han vinner med Q kicker mot min 10 kicker, jag blir 4a och utan några dollars. I den sista 5$ lyckas jag hitta andra platsen iallfall. WOHO!

Jo bara så där btw.. nyligen hände detta: flopp 4,4,J jag har A,J och har höjt 1$ preflopp. Vet ni va den blinde har synat med? 10,4.. Idioti på hög jävla fucking nivå just nu! Det värsta är att jag inte dubblat en ända gång idag, sjukt!

Avslutar med att köpa in mig i 3000$ guarentee för 15$. Första handen QJ, höjjer två följer med. Träffar damen på floppen 4,Q,6. Tror ni inte att riggmasken fixat Q,4 åt den andra jävlen? Så förbannat trött på den lilla vidriga slingersvansen! Det är fan våldtäckt att ge sig på en och samma lirare 24/7 !!

När jag får tag på riggmasken ska jag inte döda den, neej jag ska stoppa ner den i en glasburk, binda ett snöre och hissa ner den i svartån. Dagen efter när han sätt döden en sådär 500 gånger ska jag ta ut den, dingla med den över ån och sedan släppa taget, därefter ska jag leva lyckligt i alla mina dar.

Totala BR: 1213$

Purple Lounge: 360$

Dagens +/-: 97$

VIP Juni: 167

Postad

Lirat i ca 45 minuter nu.

Inleder med att gå upp emot QQ med min JJ, för att sedan hitta QQ och gå upp emot KK. Två minuter efter det hittar man ace higt flushen, men blir bitchslappad av ett fyrtal i 7or. Kort därefter settar man 9orna, får med mig två spelare all-in då ett ess låg på floppen. Dock hade ju braxjäveln ställt på färgdraget, och vet ni vad? Han fiskar in det på rivern. Sååå vad säger ni? SKa man lägga ner CG någon månad och bara köra turrar? Jag menar att gå upp emot den stora feta masken verkar ju vara omöjligt.

Ska göra som jag gjort med de andra rullarna jag blåst, gå upp på NL50 och lira 5 bord. Tredje rullen gilt? Nu jävlar maskfan, hårt mot hårt!!

Postad
Lirat i ca 45 minuter nu.

Inleder med att gå upp emot QQ med min JJ, för att sedan hitta QQ och gå upp emot KK. Två minuter efter det hittar man ace higt flushen, men blir bitchslappad av ett fyrtal i 7or. Kort därefter settar man 9orna, får med mig två spelare all-in då ett ess låg på floppen. Dock hade ju braxjäveln ställt på färgdraget, och vet ni vad? Han fiskar in det på rivern. Sååå vad säger ni? SKa man lägga ner CG någon månad och bara köra turrar? Jag menar att gå upp emot den stora feta masken verkar ju vara omöjligt.

Ska göra som jag gjort med de andra rullarna jag blåst, gå upp på NL50 och lira 5 bord. Tredje rullen gilt? Nu jävlar maskfan, hårt mot hårt!!

Prima är riggat till max idag asså. Ska dock inte klaga för mycket för jag har otroligt nog plussat lite på mina sng´s, men jag ljuger inte när jag säger att det kunde varit +$200 istället asså. Färghunters träffa sin färg VARJE gång på rivern, överpar mot typ mellan eller bottenparet och dem träffar tvåparet på river. QQ mot JJ, J på flopp och ett antal AK som losat mot Ax. Helt sinnes!:evil:

Fortsätt ligga på som vanligt så ska det nog släppa snart. Gå upp i nivå hoppas jag du undviker.

Postad

Så det är inte bara jag som märkt att riggmasken lagt in en högre växel? På ett sätt skönt att höra. Kul att du har plussat på SnG det är verkligen svårt blindsen äter ju upp en totalt.

Jo jag gick upp en level till NL50 FL och 5 bord. Plussade sammanlagt 40$ dessutom blev det sjukt mycket rake. Många av dom som sitter där är hyperthigta och har dessutom en hjärna. Kännde mig på nått sätt hemma på den nivån, dock vet jag att jag inte har rulle för den just nu.

Postad
Så det är inte bara jag som märkt att riggmasken lagt in en högre växel? På ett sätt skönt att höra. Kul att du har plussat på SnG det är verkligen svårt blindsen äter ju upp en totalt.

Jo jag gick upp en level till NL50 FL och 5 bord. Plussade sammanlagt 40$ dessutom blev det sjukt mycket rake. Många av dom som sitter där är hyperthigta och har dessutom en hjärna. Kännde mig på nått sätt hemma på den nivån, dock vet jag att jag inte har rulle för den just nu.

Ibland känns som det är lättare att spela högre för att folket är smartare. Ganska sjukt faktiskt. Jo blindsen blir lite väl höga snabbt, men har väl ett bra anpassat spel för just primas sng´s just nu iaf. Blir fin rejk tillbaka också som gillas när man får det i klumpsumma i efterhand.

Postad

Det är sjukt, håller med klumpsumma ftw ;D

Tidigare idag gick det åt hell på pokern va nere på runt 315$, åkte och fiska (på riktigt) med gura och lite bärs. soft men tråkigt.. fick aldrig fisk, BUT! så får polarn en firre på typ en decimeter. Den avlivar vi väldigt "medlidande" osv. Efter ett tag får jag en snilleblixt och krokar på firren istället. Står o jiggar lite med den och smack där kom typ 3 kilos gäddan och högg sig fast. Tråkigt nog är jag kass på fiske och visste fan inte hur jag skulle få upp grejjen. Den sliter sig såklart.. ahhh!!

Kommer hem och kör bort syrran för o lira lite NL50 5 bords poker. Det är ju bara nicenice, fan vad hemma jag känner mig där! Tror dessutom att jag matade fiskarna med riggmasken! Den va äcklig, slemmig och måste ha vart oskuld, jag ni fattar nog.. Så med lite hjälp av det som skrevs i min andra tråd har jag lyckats fånga in över 100$ inatt! Lägg där till massvis med rake som kommer om någon dag bara. härligt, härligt!

Totala BR: 1282$

Purple Lounge: 429$

Dagens +/-: 69$

VIP Juni: 193

Postad

Sverige är nice, jag ska nog bo här hela mitt liv. Slösa halva årslönen på paraply och gummikläder... Nejmen helt seriöst, det känns så fruktansvärt ovärt att vakna nuförtiden. Räcker med att konstatera att ingen sol lyser för att man ska vända på sig och somna om. Idag gick jag upp 16.40.. Någon som sa sommarlov? Vi får ta o döpa om det snart, jag vägrar kalla det sommarlov!

Spelade lite fifa mot den alltid lika dampiga brorsan som aldrig vinner haha! Efter det lirades lite poker, gick +/- 0 på cirka en timme. Och så hände det otroliga! Det började lysa utomhus! Helt fantastiskt! Var ju bara till att ta bollen och gå ut på fotbollsplan!

Spelade sedan en session på två timmar där det gick riktigt bra, fan vad jag älskar NL50. Det är en knasig blandning av idioter och hjärnor. Och den knasiga blandningen passar mig utmärkt! Skönaste handen var nog när Fi semibluffar en flush, jag synar honom med mitt träffade set i ankor. På turn träffar han sin flush, medan samma kort ger mig en full house! All-in!

Funderar allvarligt på att dra utomlands ännu en gång efter Ayia Napa, om inkomsterna fortsätter och vädret fortsätter. Jag menar varför göra något average varje dag i mulna Sverige, när man kan lira poker och festa satan 1 vecka när skolan börjat? ;) Btw.. Skåneblondinen är borta från tvn :( Vart är du!?

Totala BR: 1451$

Purple Lounge: 598$

Dagens +/-: 169$

Postad

Var släktkalas för kusinen så det blev inte så mycket poker. Kanske en timmes spel innan jag åkte dit. Och det gick stadigt uppåt, låg cirka 80$ plus inför sista handen som blev en AK där jag var tvungen att spela. Det var två med i potten, en ställde all-in preflopp på ca 10$. Floppen kommer K,7,3 regn. Eftersom 30$ ligger i potten och den andre checkar så ställer jag resterande. Får blixtsyn och vet att han träffat set, vilket han hade gjort.

Nu på kvällen blev det poker hos grejjer, pokerhålan ;) Gick sådär, så sjukt höga blinds tillslut. men kom på en tredje placering av 9.st

Totala BR: 1489$

Purple Lounge: 636$

Dagens +/-: 38$

Postad

Funderar på att skaffa ett pokerprogram, enkelt och basic. Pris spelar ingen roll. Har testat på PockerOffice och det tar runt 14 timmar för mig att lägga in 6000 händer, vilket är tråkigt. Så det programmet utesluter jag HELT.

Min dator är ca 5 månader gammal, så det är inte den det är fel på. Någon ide?

Postad
Funderar på att skaffa ett pokerprogram, enkelt och basic. Pris spelar ingen roll. Har testat på PockerOffice och det tar runt 14 timmar för mig att lägga in 6000 händer, vilket är tråkigt. Så det programmet utesluter jag HELT.

Min dator är ca 5 månader gammal, så det är inte den det är fel på. Någon ide?

Du körde väl MySQL som databas hoppas jag? Om inte, så ska du nog tänka om. Det är inte svårt att byta till det heller. Läs manualen bara.

Postad

MySQL? eyy alltså... fattar inte.. :D

Idag gick det fint innan gymmet gick väll en 60$ pluss.

Sen efter jobbet, alltså nu på kvällen har det gått sämre, har dock inte spelat dåligt. Bara haft oturen att ha AA när den andra har KK och träffar set. Oturen att han får in sin riverkåk när jag träffat färg på turn. Dessutom settade man 9or och den andra settar Jacks.. Spelade dock upp mig en aning ,annars hade det slutat mycket minus..

Ida kom rakebacken vilket är kul, de e sjukt vad vip points man får på NL50.

Totala BR: 1550$

Purple Lounge: 697$

Dagens +/-: 61$

VIP Juli: 252

Postad
MySQL? eyy alltså... fattar inte.. :D

Det var det jag misstänkte ;-) Läs i PO manualen, i "Database" delen. Jag kör med MySQL som databas istället för den vanliga. Tar några sekunder bara, och min dator är 2 år gammal så...

Postad

Fattas en manual om du vet vad jag menar ;) Men tack ändå ska testa lösa det.

Alltså jag ska bli pokerproffs eller uppfinnare. Idag jobbade jag 8 timmar, aldrig att jag kommer göra det i 40 år.. jag menar äta jobba sova dö? Aldrig.. Nu tycker ni säkert att jag är en "jävla tonåring" men det får ni glatt göra.

Poker fungerade finfint, älskar verkligen NL50. Ikväll hade man den där glada o snackig tjejnattugglan uppe, som gjorde att man orkade spela mera! Tråkigt i längden annars. Och jaa vart ska jag börja, det inleder med att råttan gnager in en stege på flopp med sin KQ. Jag hade KK och det vart omvända roller, han lurade in mig i sin jäävla råttfälla, back 50$. Men sen vände det, efter ett missat öppet stright flush drag rullade det på och man träffade några set, köpte några potter, fick upp självförtroendet och synade ner några bluffare. Hittar sedan ett skönt fyrtal ;) Snart Ayia Napa!!

Totala BR: 1699$

Purple Lounge: 846$

Dagens +/-: 149$

VIP Juli: 39

Postad

Hann inte med så värst mycket poker idag. Dock hann jag med att få känna på payback mot en lirare jag dubblade upp mot 2 gånger igår. Idag var det hans tur att äckligt dra ut mina dollars. Första är då jag floppar färg. Och idioten lottar in en kåk på turn. Den andra är när jag settar 8or på flopp, medan han settar Q. Sen blev det en tilt all-in mot någon random + massa bad play. Så var väll back 200$ ett tag. Hämtade sedan hem hälften ruskigt fort då jag gick upp på 8 bord NL50. Sen bar det av mot gymmet 7 km bort..

Resterande tid hamnade man hos Toast där kvällen bjöd på brasse fotboll, en galen bilrunda och sjklart en kebab!

Totala BR: 1571$

Purple Lounge: 717$

Dagens +/-: 128$

VIP Juli: 67

Postad

Dagens lir har vart värdelöst.. Samma kille som våldtog mig igår har gått lös igen och tryckt upp mig med ett fyrtal i ankor samt en äcklig stegdrags syn där han hittar skiten på river. Lägg där till att jag settar fyrorna när den andre settar 10orna. Jo glömde ju KQ mot AK båda träffar K och förlorar halva stacken.. Dessutom förlorar jag alla all-in preflopp mot skottarna. Hur ska man kunna plussa?!?!?!?!? Jag menar det går ju inte att undvika set mot set.. fyrtal mot kåk och att das idoitas synar stegdrag? Eller?

När gick det minus två dagar irad senast?

Totala BR: 1493$

Purple Lounge: 638$

Dagens +/-: 79$

VIP Juli: 90

Postad

Det var några dagar sedan jag skrev i boken, det beror på att jag har haft mycket annat för mig, jobb, vänner o fest. Jag lirade någon timme iförrgår men det gick ju åt helvete. Efter ca 45 minuter fick jag ju en triss i kungar. tre spelare är med och det slutar med att alla tre går all-in, jag menar en pot på 150$!! Men det visar ju sig att den ena hade AA, och den andra set i 9or och därmed kåk. Så min triss slog bara AA killen vilket gav mig ca 2 dollar.. Var nog nere på en cirkus 585$ då, väldigt opepp då man var över 800 förra veckan..

Idag lirades det lite, kanske 2 timmar och det gick ju finfint, dubblade aldrig upp någongång, men trotts det lyckades jag spela in runt 60-65$ Köpte också in mig i en turnering för 11$, en guarentee. Men där åkte man när man träffade set och den andra fisken gick all-in med färgdraget o träffade..

Totala BR: 1503$

Purple Lounge: 648$

Dagens +/-: 53$

VIP Juli: 125

Postad

Det här med att jobbet har många sjuka jämt... såå blev väckt vid 9 idag igen, sa dock nej och somnade om. Så ringer dom vid 14.00 och frågar om jag kan komma om 2 timmar. Jag har nu lärt dom att ungdomar SOVER. Han trodde jag skämta när jag sa att jag låg och sov, tur att han är en skön dude!

Kvällen poker har gott fint, har lagt några AK preflopp samt lagt AA på turn o.s.v så onödigt att gå emot känslan man alltid har när man vet att man är slagen, ska bara lita på den hädan efter. Och det har gått bra! Fick in några sköna bluffar idag samt en hel del set! Dock fick jag aldrig någon riktig utdelning, bara en gång och det var mot en grinder som jag har respekt för, så där vågade jag knappt beta på river hehe.

Totala BR: 1590$

Purple Lounge: 735$

Dagens +/-: 87$

VIP Juli: 141

Postad

Jag hatar kvitter och Västerås ibland, man blir ju galen, fest här fest där nej fan chill bara.. nej vadå fest hos mig? :S Lägg på lite regn och 6 km cykling så kommer man underfund med att de bara är onsdag och att det är mer soft att lira poker. Först drog jag dock en fifa match mot brorsan gissa vem som fick damp ;)

Listan av äckliga turn och rivers är väldigt lång idag. Hade gått sjukt mycket pluss om dom inte vänstrat med dealern! Dom får sluta ta in sånna slampiga dealers på prima tycker jag! Fair play oavsett hur grov man är downstairs ;D

* Jag settar 10orna, han får in en runner runner flush

* Jag settar Jacks, han får in en runner runner stege

* Jag har QQ mot KK, det vanliga skitflopp och båda e aggresiva

* Jag har AA, flopp visar 446, river 6, han visar upp 65off

* Jag har KK, flopp 10,10,8..turn 8..han visar upp 98

* Jag settar 6or, han drar in en runner runner kåk med sin K9off

Det slutade positivt tillslut vilket är kul! Jobbigt dock att hämta ett underläge på nästan 200$, sen måste jag medje att jag fiskade med ett inköp. Men jag hade öppet stright flush draw! Färg och steg drag, liksom potten var 177$!! Runt 5-6 hundra raked hands idag :o

Totala BR: 1630$

Purple Lounge: 775$

Dagens +/-: 40$

VIP Juli: 165

Postad

Det här med sömnens alla stadier.. Jag tror inte på att en pokerkärriär är speciellt hälsosam, jag menar man somnar 1 timme, blir väckt av någon klocka 30 meter bort. Somnar om, blir väckt av brorsans tv spel, somnar om och blir väckt av sms. Jag tror jag har förstått det här med att sova på natten och inte dagen.

Med två timmar kvar till jobbet och ett smattrande regn sound utanför satte jag mig såklart vid Purple Lounge för att se vad tallriken gav för sorts fisk idag. Lyckades hitta en fiskpinne och efter 1 timme låg jag 40$ pluss. Hemkommen efter jobbet med en stor Esterella "Sommar ringar" påse samt en burk kvarg, satt jag mig återigen för att se om det fanns lite pengar att sammla in :) Och givetvis fanns det! Lyckades undvika KK mot AA osv så blev ett fint + idag.

Totala BR: 1757$

Purple Lounge: 902$

Dagens +/-: 127$

VIP Juli: 165