Gå till innehåll

Shorthanded it is!


brolija

Recommended Posts

NL10 är mitt hem känns det som. Blir kanske inte så mycket men man känner sig verkligen som en gigant på borden. Sen kan man lyfta från jorden ibland men brukar snabbt komma ner efer att ha åkt på dom vanliga överpar mot träffat set. Dagens CG gick fint men turnerings spelet gick sådär, kom på en 77:e plats av ca 500 i NL1$ turren som bäst och slösade nog 6-7 dollar på turrar idag. Träffade toppari och chipleadern hade synar preflopp med en skrothand och träffat två par. Inget man kunde göra..

 

Purple Lounge: 59$

Moneybookers: 353$

Dagens +/-: 16$

VIP: 110

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 274
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nu har riggen hittat mig igen. Man får helt enkelt inte vinna för mycket. Lagom är bra max 2 inköp sen hittar riggmasken dig på prima.

 

Har spelat väldigt bra idag och var uppe på 90$. La ner innan maten och har nu lirat i ca 30 minuter. Börjar med att jag får KK, vi re-raisar varann till en all-in preflopp. Han visar upp AK och klonkar dit esset på floppen, ett inköp borta. Fem minuter senare träffar jag högsta set på floppen i 10,or. Slutar med all-in där och det visar sig att runnerrunner gav honom en minifjun stege! Två inköp borta. Och sedan 10 minuter efter det får man in en "osynlig" stege på turn och möter hårt motstånd, slutar all-in och river ger honom kåken. Såå det känns väldigt värt att lira in 30 dollar på 4 timmar för att sedan förlora 30 dollar på typ en halvtimme. Sjukt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att vänja sig med pokerns vågor. Gick återigen riktigt fint nu på kvällen. Fick två AA och förlorade ingen, undra hur länge sen det inträffade. Fick dessutom en del träffade set, skönt att gör det när det finns allt för många synare inne, det verkar som att det kommit många nya spelare på microlimit. Många danskar vad jag lagt märket till iallfall, vilket bara är bra för dom kan då inte spela någon vidare poker, lätta att lura in i färgfällan.

 

Purple Lounge: 96$

Moneybookers: 353$

Dagens +/-: 37$

VIP: 117

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

> Dealing Hole Cards(6h 10h )

> BOBYOR called for $0.10

> brolija11 called for $0.05

> capttoon checked

> Dealing the Flop(3h 6c 6s )

> brolija11 checked

> capttoon bet for $0.40

> BOBYOR called for $0.40

> brolija11 called for $0.40

> Dealing the turn(5c )

> brolija11 checked

> capttoon checked

> BOBYOR bet for $2.04

> brolija11 went all-in for $9

> capttoon folded

> BOBYOR called for $6.96

> Dealing the river(Js )

> brolija11 shows Three of a Kind, Sixes

> BOBYOR shows a Full House, Sixes full of Jacks

> BOBYOR wins $19.20

 

Rolig hand och så vidare...

Vad ska man göra? Första känslan är "Syna du är SB och kommer floppa färg" När floppen sedan skriker "WOW trekant inatt!" kändes det väldigt skönt. Men när den tredje liraren pushar hårt på turn, känner jag "Fan han har en äcklig kåk" Men man måste väll slå tillbaka här? Jag menar han kan sitta på på klädda kort eller ett överpar, man vet ju aldrig vad man hittar i fiskdammen.. Känslan sa nej, men tänkte med det lilla huvudet och föll för pimpen..

>

> Dealing Hole Cards(10c 9c )

> wimble called for $0.10

> DaveBlade called for $0.10

> brolija11 called for $0.10

> morris38 checked

> Dealing the Flop(4h 8d 3c )

> morris38 checked

> wimble checked

> DaveBlade checked

> brolija11 checked

> Dealing the turn(9s )

> morris38 checked

> wimble checked

> DaveBlade bet for $0.50

> brolija11 raised for $1

> morris38 folded

> wimble folded

> DaveBlade called for $0.50

> Dealing the river(9h )

> DaveBlade bet for $2

> brolija11 called for $2

> DaveBlade shows a Full House, Nines full of Eights

> brolija11 mucked

> DaveBlade wins $6.15

Som jag sa för någon dag sedan, vinn inte för mycket, var uppe i 32 färskingar när riggmasken hittade mig, och givetvis ska de vara en saftig, fet och brutalt vidrg daggmask som lurade mig direkt ett den sylvassa kroken! Hur ska man undivka detta?

>

> Dealing Hole Cards(Kh As )

> brolija11 raised for $0.45

> owies80 called for $0.35

> Dealing the Flop(9s Kc Ac )

> owies80 bet for $0.20

> brolija11 raised for $0.40

> owies80 called for $0.20

> Dealing the turn(8c )

> owies80 bet for $0.50

> brolija11 raised for $1

> owies80 called for $0.50

> Dealing the river(8s )

> owies80 went all-in for $2.90

> brolija11 called for $2.90

> owies80 shows a Full House, Eights full of Aces

> brolija11 shows Two Pair, Aces over Kings

> owies80 wins $9.45

Såå efter 3 timmars slit har jag endast lyckats dubbla upp en gång medan jag har åkt på sånna här bitchslaps efter bitchslaps..

>

> Dealing Hole Cards(Kc Ks )

> brolija11 raised for $0.45

> vastasio called for $0.45

> Dealing the Flop(5d 2c 10d )

> brolija11 bet for $0.52

> vastasio called for $0.52

> Dealing the turn(Ac )

> brolija11 bet for $0.69

> vastasio raised for $2.76

> brolija11 folded

> vastasio mucked

> vastasio wins $5.34

Man hittar äntligen en hand man längtat efter! Första pocket över 10 på ca en timme och då lirar jag 4 bord, sjukt bara de. Men sen att Esset trillar in gör ju det hela sååå mycket bättre, underbar turn.

 

Lägger nu ner 3 CG bord och kör en 2$ turre, får se hur den går. Har idag plussat ca 3/4 dollar, känns väldigt värt och så vidare..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför stängde jag inte ner the one and only table som inte fuckat mig upp och ner ännu?

 

> Dealing Hole Cards(As Kc )

> foldginger folded

> nielstrom called for $0.10

> Slowball called for $0.10

> armros4 raised for $0.60

> Dookie folded

> brolija11 called for $0.60

> Federer14 folded

> allboutdbens called for $0.55

> PHS___ folded

> nielstrom folded

> Slowball called for $0.50

> Dealing the Flop(8d 3c Ks )

> allboutdbens checked

> Slowball checked

> armros4 bet for $2.60

> brolija11 raised for $5.20

> allboutdbens folded

> Slowball folded

> armros4 went all-in for $9.75

> brolija11 called for $7.15

> Dealing the turn(4s )

> Dealing the river(5h )

> armros4 shows One Pair, Aces

(Ad Ah Ks 8d 5h )

> brolija11 mucked

> armros4 wins $27 with One Pair, Ace

 

I mina reads står det "Bluffar väldigt ofta" på killen som ställer mig all-in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turren avslutad efter 15 minuter, hur kan man Re-raisea med 9,8 preflopp? Hade jag inte vetat bättre så är det en illusion jag lever i där gud sålt mig till djävulen som just nu sitter och gråter av skratt!

 

> Dealing Hole Cards(Ks Qs )

> cashblower folded

> bestvinger called for 30

> xonurb77 folded

> mario6612001 folded

> Rup3rT folded

> cliffman2 called for 30

> splodge100 folded

> brolija11 raised for 120

> biolar folded

> MrDonP, you have 10 seconds to respond

> MrDonP folded

> bestvinger raised for 180

> cliffman2 folded

> brolija11 called for 90

> Dealing the Flop(6s 4c 7d )

> bestvinger checked

> brolija11 bet for 200

> bestvinger called for 200

> Dealing the turn(5h )

> bestvinger checked

> brolija11 checked

> Dealing the river(Kc )

> bestvinger bet for 895

> brolija11 went all-in for 1,470

> bestvinger called for 575

> bestvinger shows a Straight, Nine high

(9h 8h 7d 6s 5h )

> bestvinger wins 3,835 with a Straight, Nine high

> brolija11 has left the tournament in 193rd place

 

Spelade en 1$ turre efter denna, det gick som vanligt.. kom på en 15:e plats. Efter det kun dejag inte sova, åkte på AK mot 88, 50% 50%, satte mig vid de lägsta borden och hoppades på att dubbla upp lite. Och om jag inte tar fel så måste det då vart en blind fransman som satt bredvid mig. Tackar honom indirekt här på PF, inte för att han läser men ändå! Tack för de 10$ du gav mig!

 

Purple Lounge: 102$

Moneybookers: 353$

Dagens +/-: 6$

VIP: 117

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har det vart en otroligt rolig och jobbig dag för Mr.Sill. Som ni ser på inlägget ovan blev det ingen vidare sömn, och efter att ha nödat på toan och gjort magen mätt o belåten ringde den där fruktansvärda signalen från morsans rum. Insåg fort att det kommer bli en skolturnering i fotboll utan sömn. Så nu sitter jag här med 31 timmar utan sömn, blåslagen på benen och inväntar 4-5 härliga sendrag innan jag får knoppa.

 

Pokern då? Jadu den blir lidande ikväll, kommer inte lyckas lira speciellt mycket händer. Och jag som ville öka på månadens vinst samt pusha på rakebacken nu de sista dagarna. Har hunnit med 1 timmes spel nu, tror det är bäst om jag inte loggar in där igen, vann dock 8$ på bluffar :)

 

Purple Lounge: 110$

Moneybookers: 353$

Dagens +/-: 8$

VIP Maj: 134

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad sägs om den här historian då, allt detta hände under loppet av cirka 10 minuter!? Älskar 7or, detta va min andra gång den här veckan med just mina sjuor. Den här gå¨ngen kändes det skönt då "Luca Modric" är en smart thigt grinder som man inte vinner pengar av i normalt fall.

 

> Dealing Hole Cards(7s 7h)

> brolija11 called for $0.10

> ben766 folded

> __Sundance folded

> Kempainen called for $0.10

> abzupfer folded

> naqqoxxh folded

> kukurrutako checked

> owies80 folded

> nielstrom called for $0.05

> Luka_Modric checked

> Dealing the Flop (10h 7c 2c )

> nielstrom checked

> Luka_Modric bet for $0.20

> brolija11 raised for $0.40

> Kempainen called for $0.40

> kukurrutako folded

> nielstrom folded

> Luka_Modric called for $0.20

> Dealing the turn(7d )

> Luka_Modric checked

> brolija11 checked

> Kempainen checked

> Dealing the river(10c )

> Luka_Modric bet for $0.60

> brolija11 went all-in for $20.10

> Kempainen folded

> Luka_Modric went all-in for $7.40

> Extra chips returned to brolija11, $12.10

> Luka_Modric shows a Full House, Tens full of Sevens (10h 10c 10s 7c 7d )

> brolija11 shows Four of a Kind, Sevens (7c 7d 7s 7h 10h )

> brolija11 wins $17.40 with Four of a Kind, Sevens

 

Sen har vi den här idiotiska handen bara minuten efter i den nystartade 1$ turneringen. Klockren klonkning, dessutom är det freezout så 2700 är nice!

 

> Dealing Hole Cards(10d 10h )

> millhouse200 called for 20

> zfinxen folded

> ngrpojken folded

> KongavUllern called for 20

> brolija11 went all-in for 898.98

> Peaches4me folded

> WeSt-SiDe folded

> alines8 folded

> Whisco went all-in for 990 (9,9)

> millhouse200 went all-in for 1,180.07 (Q,Q)

> KongavUllern folded

> Extra chips returned to millhouse200, 190.07

> Dealing the Flop(5c 9h 10s )

> Dealing the turn(2s )

> Dealing the river(5h )

> brolija11 wins 2,726.94 with a Full House, Tens full of Fives

> Whisco wins 222.04 with a Full House, Nines full of Fives

 

Han bara skriva klart det här och sen händer det ännu en klockren grej på turneringsbordet och nu ligger jag riktigt bra till med 4K efter ca 20 händer. Frågan är nu om jag ska spela på många floppar och hoppas på att dra ut folk, eller hålla i mina marker? Kommer krävas ca 25-30K för att vara en medel på finalbordet.

 

> Dealing Hole Cards(Qh Qs)

> dnutsalin, you have 10 seconds to respond

> dnutsalin went all-in for 1,315 (A,K)

> zfinxen folded

> ngrpojken folded

> KongavUllern folded

> brolija11 went all-in for 2,681.94

> Peaches4me folded

> WeSt-SiDe folded

> alines8 folded

> cassper folded

> Extra chips returned to brolija11, 1,366.94

> Dealing the Flop(2h 9d 5h )

> Dealing the turn(3c )

> Dealing the river(6c )

> brolija11 wins 2,675 with One Pair, Queens

 

Här sitter man på AA och funderar på om man ska få med sig en spelare men inte två. några foldar och vipps all-in? WTF! Jag trodde inte att de va sant, men förstod dock att de var en prima grej, antagligen AA eller KK.

 

> Dealing Hole Cards(Ac Ah )

> Lothron folded

> mango123 called for $0.10

> Luka_Modric folded

> brolija11 raised for $0.45

> smoothcut folded

> __Sundance folded

> Kempainen folded

> t-bone70 folded

> mango123 went all-in for $9.80

> brolija11 called for $9.45

> Dealing the Flop(3s Jh 6d )

> Dealing the turn(Qs )

> Dealing the river(2s )

> mango123 shows One Pair, Kings (Kh Kd Qs Jh 6d )

> brolija11 shows One Pair, Aces (Ac Ah Qs Jh 6d )

> brolija11 wins $19.65 with One Pair, Aces

 

Lyckan höll inte hela vägen. Hann dock inte kopiera HH så skriver här. Fick KJ off, höjde preflopp. Floppen visar J,5,4 tre spelare kvar -> Jag potbetar. En går all-in som täcker mig, jag tar tid att tänka, 55 eller 44, njaa då hade han velat ha ut mer av resten av spelarna osm inte agerat. A,J skulle vara en möjlighet dock ännu en raise för att slå bort fler spelare preflopp. Men i en turnering måste man sattsa för att vinna och när jag nu hade chansen att ta ledningen i turneringen så såg jag synen given då jag satte honom på QJ.

Han visar upp J,10 fan så nära jag var! Och var väldigt glad :D Men sen kommer då 10an på turn och spelet var slut för min del..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The day is over!

Satans va skönt de va o sova ut idag, vaknade dock 7 av mig själv.. Började skolan vid 11 så de blev någon timmes poker. Skillnaden på att spela morgon o kväll är just som natt och dag, dribblade jag bort er? Aja de är iallfall helt olika speltilar, bara australiensare canadensare och massa annat jordenrunt folk inne på morgonen, och dom gamblar so in hell mycket! Och jag förlorade en del bluffar..

 

Nu på eftermiddan gick det som vanligt bra, fint vatten under den här tiden :) Händerna ovan var riktigt sköna! Och jag inser nu hur viktigt det är med BR. Det svänger ganska rejält. Var efter morgonens nitar nere på 92$ och nu efter denna session... vipps 134 sköna! Blir krogen ikväll så nada pokeri.

 

Purple Lounge: 134$

Moneybookers: 353$

Dagens +/-: 24$

VIP: 0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken dag varm, hård, svettig och tung, sommaren är här de märker man! Kom hem fem inatt efter en promenad genom stan chalalalala lala. Fick sova knappt 4 timmar innan de va dags att bli diktator för brorsans fotbolls lag. Visst har jag dömt i värre tillstånd, tex dan efter skolavslutningen utan sömn i gassande sol och fortfarande full under första matchen i "Mini Cupen" som det hette, men idag vara en mildare deja-vu känsla som räckte så att säga.

 

Till pokern då, jo denna kväll har tillbringats på balkongen med bärbara. Pallade inte att röra mig utanför huset. Och orkade heller inte stå ut med FL. Testade på SH efter att ha gjort några idiotcalls på FL i ren frustration. Vilken skillnad! Det är här jag hör hemma, 50% fisk 40% thighta-as resterande idioter som jag, betar på allt, höjjer på allt. Gick från 128$ till 170$ på mindre än 1 timme vilket jag tycker toooo good :D Men sen down 10$ på en felread.

 

Purple Lounge: 160$

Moneybookers: 353$

Dagens +/-: 26$

VIP: 12

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väcktes av en desperat stiff som skulle sola! Efter det blev det 3 timmar med skön brasseboll i strålande sol, barfota och bara latchomål. Dock stukade man självklart tån.. På kvällen var det dags för livepoker, spelade riktigt bra och gick snabbt upp i ledningen med 30k (började på 20k) utan att ha sätt ett turnkort. Åkte dock på stegen när den thighta sätter flushen..

 

Väl hemma fanns inga spelare inne på NL10 så gick in på NL20, har ju trotts allt spelat där förr. Och ja de e verkligen inte min dag idag, efter 5 min träffar man färgen på turn, den andra ställer, jag synar och han visar upp AA samt klonkar in det fjärde rutret och får därmed högre flush, 50$ pot heeelt wajsted.

 

Kort därefter hittar man KK och möter offcourse AA igen.. Vad är det för fel? Är det förbjudet att gå upp en nivå? Är det programmerat så att man GARANTERAT förlorar oavsätt kort om man går upp en nivå utan att ha rulle att backa den? Tycker att det är sjukt att det händer med varje rulle..

 

15000$ Guarantee var det ett fint övervärde på så jag gick med, allt gick fint tills jag sumpade en pot och blev tvungen att ställa på 66 får syn av AQ.. Som slutade med att djävulen leker med mig och väntar tills rivern innan han soppar ut mig på gatan med damen, hatar poker så fruktansvärt mycket just nu.

 

Purple Lounge: 128$

Moneybookers: 353$

Dagens +/-: 32$

VIP: 17

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte för sommaren vi lever? Varför inte gå i ide under vintern leva dubbelt så länge och njuta av dubbelt så många sommrar? Jag har ett nytt långsiktigt mål som jag kom på idag, när det va schtek på löga o fotboll på kvällen. Nämligen att flytta till ett place där kylan aldrig hittar mig!

 

Efter gårdagens väldiga otur var det dags för lite flyt trotts allt. Har som sagt upptäckt SH och det tar ju FL med hästlängder, idag plussade jag rejält och hoppas på att det ska hålla i sig. Spelet på SH är så aggresivt att man dubblar upp mycket oftare än på FL, dock sinar stackerna fort..

 

Dagens hand måste ändå vara när jag i första given på ett table får 99, det är raise och re-raise till sammalagt 1.20$ Jag synar och hittar ett set på floppen 9,7,2, en av de andra tre hade hittat två par i 9 samt 7. Han ställer jag ställer och på river kommer 7:an och han vart väll överlycklig fram till han insåg vilken bad beat han åkt på hehe. Och opps! Nu drar ju WSOP igång på 5an alldeles strax, måste firra käk!

 

Purple Lounge: 180$

Moneybookers: 353$

Dagens +/-: 52$

VIP: 19

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

> Dealing Hole Cards(Kd Kc )

> hessu100 folded

> MeanMint called for $0.10

> wxygaddj folded

> pokerww called for $0.10

> 1kino1 raised for $0.60

> brolija11 called for $0.55

> MeanMint called for $0.55

> pokerww folded

> Dealing the Flop(4d 8s 2d )

> 1kino1 bet for $1.60

> brolija11 called for $1.60

> MeanMint folded

> Dealing the turn(Jh )

> 1kino1 bet for $3.50

> brolija11 went all-in for $7.02

> 1kino1 called for $3.52

> Dealing the river(Jc )

> brolija11 shows Two Pair, Kings over Jacks

(Kd Kc Jh Jc 8s )

> 1kino1 shows Three of a Kind, Jacks, with kicker card Ace

(Jh Jc Jd As 8s )

> 1kino1 wins $18.99 with Three of a Kind, Jacks and kicker card Ace

 

Dagen har börjat med motrigg och fortsätter med motrigg, har nog förlorat på alla möjliga sjuka sätt idag. Kåk mot fyrtal, färg på river mot usel kåk.. AA mot en settad KK... KK mot AA preflopp.. träffat set mot högre set.. Sen denna hand ovan när han drar in en äcklig runner runner.. Vet inte om jag pallar lira mer idag, bara så sjukt äcklad av Prima just nu.

 

Purple Lounge: 130$

Moneybookers: 353$

Dagens +/-: 50$

VIP: 26

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade bort ca 100 dollar idag.. det var helt enkelt inte min dag, dubblade inte upp en ändaste gång och det på kanske 4 timmar spelande, sjukt? Lägg där till att jag förlorade minst 40 dollar på pocket Q,K,A mot träffat set, det var verkligen varannan gång de träffade set, och vissa gick ju inte att upptäcka.. Att sedan förlora två potter på ca 20 dollar samtidigt, där motståndarna får in äckliga hålstegedraget på river samt den andra runner runner stege, är ju bara sjukt. Tråkigaste förlusten av de alla måste ändå vart när man floppar kåk.. 2,6,2, jag hade pockets 6:or och den andra nappade, på river kommer så J, han sitter givetvis på JJ och får större kåk. Måste också tillägga att de va en duktig grinder... alltså förlorade jag en pot på runt 60 dollar då vi båda lirat upp oss till 30 dollar var på NL20.

 

Som grädde på moset gick allt finfint i 2$ turren, ligger på en stabil 20:e plats när man får KJ träffar K på flopp och i slutet visar det sig att han träffat set. Så va den turren över..

 

Purple Lounge: 17$

Moneybookers: 353$

Dagens +/-: 113$

VIP: 30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag gick det inte häller bättre till en början, sen verkade det som att riggmasken släppte mig, liggandes i diket utan ben och med en arm och 4 dollar i handen precis som förr. Jag lyckades resa mig upp ännu en gång och lirade mig fram till en 5:e plats i 2$ freezout, priset blev 29 frecha dollar. Åkte på KQ mot AQ så är nöjd. Dock tråkigt att de andra två shoortistacksen åkte de tre händerna efter mig.. Bara att börja bygga igen då!

 

Purple Lounge: 31$

Moneybookers: 353$

Dagens +/-: 14$

VIP: 39

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens lir har gått fint, märks att det är sommarlov. Borden är många och fulla, vilket också ger mer fisk. Idag gick det bra på CG men hade en förbannad otur på turneringarna. Den första 6000$ låg jag mellan 10:e och 30:e plats hela vägen tills jag blev utsoppad av en träffad triss på river mot mina AA. Som sagt AA är en hand man inte ska spela i turneringar, om mna inte kan folda den. Dock i det här läget hade jag han slagen på floppen. Åkte ut 20 placeringar före payout. I de andra två åkte jag ut nära ITM också.. den sista tror jag att jag var 4 placeringar ifrån.

 

Gick hur som helst väldigt bra med plussningar idag, foldade några stegar o.s.v. och det lönade sig i slutändan nu när jag sitter nöjd och trött hehe.

 

Purple Lounge: 83$

Moneybookers: 353$

Dagens +/-: 52$

VIP: 61

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inte så mycket att säga.. QQ mot AA, högre set mot mitt set.. träffad färg på river o.s.v... Hur mycket man än vinner så täcker det aldrig alla fu**ing bad beats. Blir galen! Gonatt

 

Btw, hur många händer brukar "omöjligt att vinna dalar" vara?

Snart 1 månad sedan man började stampa i träsket... Lägger snart ner

 

Purple Lounge: 28$

Moneybookers: 353$

Dagens +/-: 55$

VIP: 69

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar likadant idag, får AA tidigt, höjer till 1 dollar, ja då ska man inte syna med annat än AK KK QQ o.s.v men de va ju nån jävel som satt på 77 och hittade set på floppen. I turneringen var det samma senario, så jag blev haltande i den, tog mig upp igen till halva average stacken och fick toppair, ställde och den andra synade med mellanpar. På turn kommer mitt tvåpar, dock ett hjärter. På river kommer ett fjärde hjärter och jag har då 10h på handen medan han har Ah på handen. Orkar fan inte åka berg och dal bana längre.. har rest mig två gånger från 4 dollar! Nu är jag nere igen, känns som att djävulen leker med mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Än är det inte över för er som trodde er slippa min urtråkiga dagbok!

 

I poker är det lite tur och mycket otur, hur man än vrider och vänder på det så räcker det inte med att vara en vinnande pokerspelare. Inkomsterna ska räcka till huset vilket är fruktansvärt mycket i längden. En simpel NL10/NL20 spelare som jag rejkar bort cirkus 200 dollar i månaden. Det ska sedan räcka till alla förbannade set som finns där 2 av 5 gånger man äntligen får AA eller KK. Varför säger jag äntligen? Det är som att träffa en moore brud på krogen, ser otroligt bra ut men omöjlig att vinna, möjligtvis får du en kyss inget mer.

 

Nu när rakebaken kom så ligger mr.sill på 46$ vilka har nya regler:

* Bara spela NL10 tills rullen på Purple når 200$,

- Då märks inte ett förlorat inköp så mycket att man blir sur.

* Det ska sattsas 2$ preflopp varje gång jag får AA eller KK.

- Så att bara AQ,AK,AJ o.s.v synar. inga fucking minipockets.

* Syna alla pockets på högst 1$

- Man dubblar ju upp om man träffar, ser jag hela tiden, underbara kort!

 

Purple Lounge: 46$

Moneybookers: 353$

Dagens +/-: 6$

VIP: 77

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha roligt att höra Partyjack! Nu blir man bara ännu mer taggad på att skriva av sig här på forumet ;)

 

Btw, idag ska resan betalas och japps man har ju 300 kr tillgodo, alltid nice o ha liksom. Så nu är det fickpengarna som ska kirras på Prima när man kommer hem från stan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha det ska nog fixa sig ;)

 

Men whine ska det bli och det kommer aldrig att ta slut. Nyss hände det en sjuk grejj, som jag vet har hänt förr, men den gången blev det splitt pot. Jag blev alltså utan att ens hunnit se mina kort satt all-in. Jag spelar på många bord och när jag blickar upp mot detta bort tänker jag "HAHA vilken jäävla idiot som trycker all-in med J,8 off". Väl när jag ska spela nästa giv så ser jag då att jag har typ 1 dollar kvar på bordet! Tittar på HH och ser att det var jag.

 

> Dealing Hole Cards(Jd 8s )

> OJP2005, you have 10 seconds to respond

> OJP2005, you have 5 seconds to respond

> OJP2005 went all-in for $8.85

> brolija11 called for $8.85

> Ticco12 folded

> Low-Flow folded

> Watbaros folded

> Belgen folded

> Dealing the Flop(2h 6h As )

> Dealing the turn(Ac )

> Dealing the river(5d )

> OJP2005 shows Two Pair, Aces over Sevens

(As Ac 7d 7h 6h )

> brolija11 mucked

> OJP2005 wins $17.55 with Two Pair, Aces over Sevens

 

Har mailat supporten och förhoppningsvis vet dom att buggen finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gått upp och ner idag, har nog dubblat upp ett flertal gånger men det verka som att jag ändå står och stampar, vettefan vart det läcker men det ska jag ta reda på.

 

Nöjd med att jag cheakde ut min QQ mot ben766 set. Jag menar jga visste det när han synde preflopp, så jag gav upp handen. Alla gånger jag gått upp mot botten har han haft set och jag AA,KK,QQ. Nu är det slut!

 

Btw, blev nyss tagen bak och fram av en Kd4d i turren. Låg riktigt bra till och topp 20 sen starten. Hade AQ höjjer och floppen visar Ad,7d,4s han betar mini jag raisar tredubbelt, han synar. Turn en 7:a jag cheackar han betar mini, jag synar. River 10d, over and out. Han flushade ut mig ur turren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då ska vi se, dagen blev lyckad! Fan va skönt med att få skriva ner gröna siffror, lägg märket till siffror och inte siffra ;) Spelade bara shoorthanded ikväll och jadu det visade sig vara lyckat. Många floppar och många set. Det blir många dollar. På ett NL10 bord visades 38$ när jag stängde. :D

 

Bara hoppas på det bästa imorrn, och att det blir en lika fin dag! Oh btw än är det inte slut, nu blir det en NL2$ turre, länge sen man drog hem ett silver guld eller bronze! (Jag jag är fotbollslirare)

 

Purple Lounge: 91$

Moneybookers: 353$

Dagens +/-: 45$

VIP Juni: 82

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...