Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Turbobord mot "vanliga" bord, vilket tror ni ger mest $/h att lira? Tjänar du mer som duktig SnG spelare på att lira turbobord gentemot vanliga bord?

Vi kan ta som exempel 8 min vs 3 min blindstruktur!

Postad

Det här ämnet har diskuterats ett otal gånger...

Rent generellt kan man nog säga att ROI(turbo)<ROI(vanlig) medan

$/h(turbo)>$/h(vanlig). Jag började med vanliga SnG:er men har sedan årsskiftet gått över till turbo. Nu skulle jag aldrig kunna tänka mig att köra en vanlig, det går så sjukt mycket segare... Dock har det också lett till att variansen blir värre, men det kan ju bero på att jag utökat antalet bord också.

EDIT: Vad gör den här lilla krabaten i avdelningen för handanalyser...

Postad

Jag kan inte säga hur det är för dig eller någon annan om valet mellan turbo/regular... men jag spelar hellre regulars. Den främsta orsaken är att det är mer fisk på regulars. Alla "proffs" och "grinders" spelar turbos. Ta en titt i dagboksdelen och se vilka som spelar turbo och vilka som spelar regulars. En regular tar längre tid = mer möjligheter för en dålig spelare att göra misstag.

Som Nojjby säger - variansen är troligen mindre i regulars också.

Postad
  Cyntax säger:
Jag kan inte säga hur det är för dig eller någon annan om valet mellan turbo/regular... men jag spelar hellre regulars. Den främsta orsaken är att det är mer fisk på regulars. Alla "proffs" och "grinders" spelar turbos. Ta en titt i dagboksdelen och se vilka som spelar turbo och vilka som spelar regulars. En regular tar längre tid = mer möjligheter för en dålig spelare att göra misstag.

Som Nojjby säger - variansen är troligen mindre i regulars också.

Exakt, längre perioder=mer tid för misstag av fiskarna. Därav större edge som duktig/bättre spelare.

Jag spelar bara regulars!

Postad
  hansolo säger:
Exakt, längre perioder=mer tid för misstag av fiskarna. Därav större edge som duktig/bättre spelare.

Jag spelar bara regulars!

Även mycket större grad av poker vs. lotto än vad turbo-turrar ger. Det ger även mera utrymme till att hämta in en tappad stack så att bli runner-runner utdragen på en regular behöver inte betyda att turren är slut.

Turbo-turrar tenderar att ge flera all-in situationer och framför allt mycket oftare/tidigare.

De få gånger jag spelar blir det regular 9 ggr av 10, och det är för att jag försöker maximera pokerspel/$ istället för $/h.:-P

... Jocke

Ps. En missklick på VC Poker gjorde att jag hamnade på en 'ultraspeed' (eller vad :evil: den nu hette) turre. Jag hamnade i BB första handen och nästa gång det blev min tur att posta BB hade vi gått igenom två hela blindsperioder! Snacka om lotteri. Varje all-in fick i snitt 2-3 syn. DÅ är det svårt att spela poker. Bara att ta tag i två kort, trycka all-in och blunda.

Postad
  Nojjby säger:
Det här ämnet har diskuterats ett otal gånger...

EDIT: Vad gör den här lilla krabaten i avdelningen för handanalyser...

Kollade igenom de gamla posten men hittade inga liknande poster.. Av förklarliga anledningar eftersom denna lilla krabaten inte alls hör hemma här :rolleyes: hrm... Nån snäll moderator får gärna flytta den nånstans om de vill.

Samtidigt så känns det som att man har ändå en ganska stor edge just runt bubble om man är en duktig SnG spelare, att man vet när man bör trycka, vilka händer man bör trycka med etc. Plus att man kan spela tre st turbos på den tiden det tar för att spela en regular, kan inte detta väga upp nackdelarna med lotteriet lite?

Lite OT skryt: Har spelat sammanlagt två st 1 chip startstack "all-in or die" satelliter på Ladbrokes och vunnit båda två.. Vem talar om tur? Det är ju skicklighet som gäller! ;-)

Postad
  Ratchet säger:

Lite OT skryt: Har spelat sammanlagt två st 1 chip startstack "all-in or die" satelliter på Ladbrokes och vunnit båda två.. Vem talar om tur? Det är ju skicklighet som gäller! ;-)

Har du klonkar skill så ä turbo o föredra.

Postad
  Ratchet säger:
Turbobord mot "vanliga" bord, vilket tror ni ger mest $/h att lira? Tjänar du mer som duktig SnG spelare på att lira turbobord gentemot vanliga bord?

Vi kan ta som exempel 8 min vs 3 min blindstruktur!

Det låter som att du spelar på SvS elle någon annan BOSS klient eftersom du jmfr 8 min vs 3 min. Regular på BOSS, dvs 8 min och är ungefär som en turbo på Stars. Stars turbo har iofs 5 min nivåer men större startstack, 1500.

Själv spelar jag bara regulars på SvS, dvs 8 min, men på Stars spelade jag turbo.

EDIT: Jag pratar bara fullring

Postad
  Blattanfejan säger:
Det låter som att du spelar på SvS elle någon annan BOSS klient eftersom du jmfr 8 min vs 3 min.

Lirar just nu på BestPoker (because I love it.), vet inte om det tillhör Boss, men ändå! Snackar fullringspel också.

Har lirat ganska många turbos nu, och det känns som att spelet runt bubblan är mycket starkare och svårare att slå om man jämför med regulars.. Vet inte om detta beror på bättre spelare eller en annan mentalitet, men det känns iaf som om man kan pusha runt de andra runt bubblan mkt mer i regulars!

Problemet är bara att det är mördande tråkigt runt bubblan i 8 min blindsturrar när fyra pers är kvar och blindsen är låga.. :-( Speciellt om alla är ungefär lika skickliga..

Postad
  Ratchet säger:
Lirar just nu på BestPoker (because I love it.), vet inte om det tillhör Boss, men ändå! Snackar fullringspel också.

Har lirat ganska många turbos nu, och det känns som att spelet runt bubblan är mycket starkare och svårare att slå om man jämför med regulars.. Vet inte om detta beror på bättre spelare eller en annan mentalitet, men det känns iaf som om man kan pusha runt de andra runt bubblan mkt mer i regulars!

Problemet är bara att det är mördande tråkigt runt bubblan i 8 min blindsturrar när fyra pers är kvar och blindsen är låga.. :-( Speciellt om alla är ungefär lika skickliga..

Det är ju på semibubblan och bubblan skillsen kommer fram;-)

Lika skickliga = lika tighta? I så fall, öppna upp din HD och dra nytta av deras tighthet.

Postad
  Blattanfejan säger:
Det är ju på semibubblan och bubblan skillsen kommer fram;-)

Lika skickliga = lika tighta? I så fall, öppna upp din HD och dra nytta av deras tighthet.

Haha, japp, brukar normalt sett utnyttja de tajta vid bubblan genom att trycka ofta.. Problemet är att om nån trycker före dig kan inte du trycka :-)

Jag menar inte skickliga=tighta utan snarare vice versa! Det känns som om generellt fler är sugna på att dega in chipsen på turbosarna.. (Kanske inte helt överraskande dock..) :roll: