Gå till innehåll

LÅS!!!!


DaPine87

Recommended Posts

  • Svars 578
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

RIktig kuk session, backade typ 200$ men hade sikk oflyt. Nötstege på turn mot rivrad nötfärg där han får så sjukt kassa odds så det finns inte, sen en två par mot rr stege, KK mot QQ med Q på flop är bara några av guldkornen idag :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev ungefär 450$ upp för sessionen så 350$ upp idag på 1900 händer och 4 timmars lirande. Även om jag skulle vilja pausa för dagen nu och ta ett litet plus så ska jag spela vidare, detta är en stor lucka jag har, vill lägga ner för dagen när jag ligger nåra inköp upp, lixom jag är ju vinnande i längden så bara jag känner jag spelar bra är det ju bara att grajnda på för varje hand ger ju $$$ i längden. Så även om jag skulle torska allt detta nästa session på 3 st stora badbeats så kan man ändå inte whina sålänge jag spelade bra för det jämnar ju ut sig i längden och då gav den sessionen pengar i längden även om jag backade just då, hoppas ni förstår hur jag menar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite mer grind idag på kvällen, kändes hyfsat slaskigt. Spelade mest nl400 och nl300, stannade till slut på +$989 :) Mycket nöjd, blir att försöka komma i säng "tidigt" ikväll, imorgon bir det några öl med en gammal vän som jag inte träffat på 5 månader då han backpackat i asian. Mycket trevligt, god natt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar och slänger in en hand från kvällens session, instacall?

Känner mig rätt comittad efter floppen, vilken linje hade ni valt?

 

- Mabbe sitting in seat 1 with $333.11 [Dealer]

- cptgilbert sitting in seat 2 with $443.70

- stagione sitting in seat 4 with $615.98

- GIFMEPOT sitting in seat 5 with $645.00

- MrMikael sitting in seat 6 with $377.60

 

cptgilbert posted the small blind - $2.00

stagione posted the big blind - $4.00

** Dealing card to GIFMEPOT: King of Spades, King of Clubs

GIFMEPOT raised - $16.00

MrMikael folded

Mabbe called - $16.00

cptgilbert called - $16.00

stagione folded

 

** Dealing the flop: 6 of Spades, 8 of Spades, 2 of Clubs

cptgilbert checked

GIFMEPOT bet - $41.00

Mabbe raised - $166.00

cptgilbert folded

GIFMEPOT called - $166.00

 

** Dealing the turn: Jack of Hearts

GIFMEPOT checked

Mabbe went all-in - $151.11

???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev ungefär 450$ upp för sessionen så 350$ upp idag på 1900 händer och 4 timmars lirande. Även om jag skulle vilja pausa för dagen nu och ta ett litet plus så ska jag spela vidare, detta är en stor lucka jag har, vill lägga ner för dagen när jag ligger nåra inköp upp, lixom jag är ju vinnande i längden så bara jag känner jag spelar bra är det ju bara att grajnda på för varje hand ger ju $$$ i längden. Så även om jag skulle torska allt detta nästa session på 3 st stora badbeats så kan man ändå inte whina sålänge jag spelade bra för det jämnar ju ut sig i längden och då gav den sessionen pengar i längden även om jag backade just då, hoppas ni förstår hur jag menar :)

 

Rätt tänk, långsiktigt:-) Handlar det ju om att spela sitt A-game så ofta som man kan, brukar va svårt att hålla uppe konc dock när man lirar för långa sessioner... Men å andra sidan bruakr det kunna flyta på rätt bra om om byggt upp ett par stora stackar:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar och slänger in en hand från kvällens session, instacall?

Känner mig rätt comittad efter floppen, vilken linje hade ni valt?

 

- Mabbe sitting in seat 1 with $333.11 [Dealer]

- cptgilbert sitting in seat 2 with $443.70

- stagione sitting in seat 4 with $615.98

- GIFMEPOT sitting in seat 5 with $645.00

- MrMikael sitting in seat 6 with $377.60

 

cptgilbert posted the small blind - $2.00

stagione posted the big blind - $4.00

** Dealing card to GIFMEPOT: King of Spades, King of Clubs

GIFMEPOT raised - $16.00

MrMikael folded

Mabbe called - $16.00

cptgilbert called - $16.00

stagione folded

 

** Dealing the flop: 6 of Spades, 8 of Spades, 2 of Clubs

cptgilbert checked

GIFMEPOT bet - $41.00

Mabbe raised - $166.00

cptgilbert folded

GIFMEPOT called - $166.00

 

** Dealing the turn: Jack of Hearts

GIFMEPOT checked

Mabbe went all-in - $151.11

???

 

När fi överbetar sådär är det lika bra att skyffla in på flop, nästan mer styrke besked att bara ta synen som du gör. En o annan fisk kanske lägger sig på turn eller river... även om det itne är särskilt sannolikt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När fi överbetar sådär är det lika bra att skyffla in på flop, nästan mer styrke besked att bara ta synen som du gör. En o annan fisk kanske lägger sig på turn eller river... även om det itne är särskilt sannolikt

 

Ah, jag missade stacksizen där när jag spelade, troligtvis är nog det bäst att dega in på flopp. Men som sagt, känns som att jag ofta kan vara slagen om jag får syn vid 3bet, men kanske är bästa linjen i detta fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en rolig liten anekdot att förtälja, gällandes det här flaskpissandet som tidigare diskuterats.

Jag satt idag och 8 tablade på evp då jag blev galet pissnödig.

Efter allt prat kändes det som fritt fram att pissa i närmsta behållare.

Såg nån gammal plastskål som jag inte behövde, tänkte jag kastar den i sopnedkastet när jag är klar med grinden.

Efter ytterligare 20 minuter blev jag även välldigt törstig, så jag reser mig upp och börjar springa mot köket.

På vägen Snubblar jag på internet sladden, vilken snott sig runt den besudlade bunken som flyger en halvmeter upp i luften.:shock:

 

Bara stänga ner borden och slita fram skurhinken.

 

 

 

Det var jag som gjorde dte här råkade posta i en polares namn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var jag som gjorde dte här råkade posta i en polares namn.
Du har ju ingen rutin ;-)

 

btw fy fan va pinsamt om man vart påkommen när man drog en piss i flaskan :D, om typ morsan, flickvännen eller nån polare kutar in :shock:. Skulle inte kunna gå en dag utan att flaskan skulle nämnas.:-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

700 händer och plus 150$, trodde ett tag det höll på att vända ordentligt då jag floppade stege mot överpar och fick fullt betalt och sen AA mot fägdrag och hålpipa som stod :) MEN, sen torskade jag en 100$ pott AI på turn mot 2 outarn och sen hade jag 33, höjer får en syn, flopp 4610 typ, check check, turn 3, hamnar AI, FI har 66, full stackar, lite segt, kan man säga man blev 2 outad där? :mrgreen: Sen gav jag bort 50$ i en pott lite onödigt med triss mot tydlig rivrad färg, kasst, spelade bra annars allafall :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...