Gå till innehåll

$60 sng - KK möter 2 all in på bubblan :S


Recommended Posts

Är ganska säker ITM om jag foldar, men mitt första mål är inte att komma ITM. Mitt mål är att vinna så mycket pengar som möjligt. Säg att jag tjänar $0.5 mer på att syna, då gör jag gärna det.

 

 

Ditt mål är väl att tjäna så mycket pengar som möjligt i längden. Detta kan du uppnå genom många 3e-platser eller få 1a-platser. Alltså står mitt argument som en linje för att maximera sin vinst...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag foldar det mesta på bubblan också. Men jag pushar satan så mycket mer!

 

Jag har spelat en hel del sngs där jag är shortstacked ITM och slutar som segrare. Och jag har varit Biggie en hel del ITM men slutat som trea.

 

Vad vill jag ha sagt? Jo om du spelar en mängs sngs så är det viktiga att alltid tjäna pengar. Kvantitet framför kvalité. Jag kommer hellre trea i varje sng. Det e ju bara att spela ännu fler isf om man vill ha mer pengar!

 

1:a mål skall vara ITM

sedan ger man allt för plats 1

 

word... E du ITM så e du ofta en uppdubbling från att vara CL. Bubblar du är du helt utan stålar...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ganska säker ITM om jag foldar, men mitt första mål är inte att komma ITM. Mitt mål är att vinna så mycket pengar som möjligt. Säg att jag tjänar $0.5 mer på att syna, då gör jag gärna det.

 

 

Ditt mål är väl att tjäna så mycket pengar som möjligt i längden. Detta kan du uppnå genom många 3e-platser eller få 1a-platser. Alltså står mitt argument som en linje för att maximera sin vinst...

 

/SK

 

Visst kan man tjäna massa pengar genom att komma på 3 plats, men en tredje plats tar jag endast när jag måste, det är inget jag tänker på innan. Hade jag haft AK så hade jag foldat utan att tveka, men KK kändes som en alldeles för starkt hand för det.

 

Att tjäna mest pengar i längden gör jag genom att ta +Ev beslut.

 

Men de flesta här verkar tycka att fold är det bästa beslutet (förutom några få som endast skriver "synnnnnnnnnnnnn"), så då behöver vi inte räkna och hålla på, jag får ge mig.

 

Förresten så synade jag, vann handen i frågan och vann hela sng till slut. Denna gången vann jag $247.50, men det kunde blivit minus på $60.

 

De hade TT och AQs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst kan man tjäna massa pengar genom att komma på 3 plats, men en tredje plats tar jag endast när jag måste, det är inget jag tänker på innan. Hade jag haft AK så hade jag foldat utan att tveka, men KK kändes som en alldeles för starkt hand för det.

 

Att tjäna mest pengar i längden gör jag genom att ta +Ev beslut.

 

Men de flesta här verkar tycka att fold är det bästa beslutet (förutom några få som endast skriver "synnnnnnnnnnnnn"), så då behöver vi inte räkna och hålla på, jag får ge mig.

 

Förresten så synade jag, vann handen i frågan och vann hela sng till slut. Denna gången vann jag $247.50, men det kunde blivit minus på $60.

 

De hade TT och AQs.

 

Jag var så nära!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst kan man tjäna massa pengar genom att komma på 3 plats, men en tredje plats tar jag endast när jag måste, det är inget jag tänker på innan. Hade jag haft AK så hade jag foldat utan att tveka, men KK kändes som en alldeles för starkt hand för det.

 

Att tjäna mest pengar i längden gör jag genom att ta +Ev beslut.

 

Men de flesta här verkar tycka att fold är det bästa beslutet (förutom några få som endast skriver "synnnnnnnnnnnnn"), så då behöver vi inte räkna och hålla på, jag får ge mig.

 

Förresten så synade jag, vann handen i frågan och vann hela sng till slut. Denna gången vann jag $247.50, men det kunde blivit minus på $60.

 

De hade TT och AQs.

 

Jag menar givetvis inte att vi får räkna med en tredjeplats om vi foldar här, utan att vi e så gott som garanterade en tredjeplats minst. Du har ju spelbar stack sen ITM och kan mycket väl vinna!

 

Kul att du vann iaf.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst kan man tjäna massa pengar genom att komma på 3 plats, men en tredje plats tar jag endast när jag måste, det är inget jag tänker på innan. Hade jag haft AK så hade jag foldat utan att tveka, men KK kändes som en alldeles för starkt hand för det.

 

Att tjäna mest pengar i längden gör jag genom att ta +Ev beslut.

 

Men de flesta här verkar tycka att fold är det bästa beslutet (förutom några få som endast skriver "synnnnnnnnnnnnn"), så då behöver vi inte räkna och hålla på, jag får ge mig.

Förresten så synade jag, vann handen i frågan och vann hela sng till slut. Denna gången vann jag $247.50, men det kunde blivit minus på $60.

 

De hade TT och AQs.

 

 

Jag har inga fina uträkningar eller siffror men jag hade nog haft svårt att lägga KK här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök inte spela tuffa o säga att ni skulle folda. Ni vet alla om ni tittar in i er själ att ni skulle syna innan timebanken ens har kommit upp.

 

Spela roll hur vi skulle agera, det viktigaste e väl vilket som är det rätta beslutet.

 

Sen hade det varit en helt annan sak om ena FI hade haft hälften av den andres stack. Då hade jag synat alla dagar i veckan eftersom risken annars finns att de bara byter stackar och kag fortfarande får kämpa för att komma ITM. Men eftersom FI1 och FI2 har typ lika stora stackar så e vi garanterat ITM å kan börja slåss om vinsten istället.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela roll hur vi skulle agera, det viktigaste e väl vilket som är det rätta beslutet.

 

Sen hade det varit en helt annan sak om ena FI hade haft hälften av den andres stack. Då hade jag synat alla dagar i veckan eftersom risken annars finns att de bara byter stackar och kag fortfarande får kämpa för att komma ITM. Men eftersom FI1 och FI2 har typ lika stora stackar så e vi garanterat ITM å kan börja slåss om vinsten istället.

 

/SK

 

Nej det spelar inte roll eftersom denna situationen kommer dyka upp så oerhört sällan att man lika gärna kan ta lite spänning och syna.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag foldar det mesta på bubblan också. Men jag pushar satan så mycket mer!

 

Jag har spelat en hel del sngs där jag är shortstacked ITM och slutar som segrare. Och jag har varit Biggie en hel del ITM men slutat som trea.

 

Vad vill jag ha sagt? Jo om du spelar en mängs sngs så är det viktiga att alltid tjäna pengar. Kvantitet framför kvalité. Jag kommer hellre trea i varje sng. Det e ju bara att spela ännu fler isf om man vill ha mer pengar!

 

1:a mål skall vara ITM

sedan ger man allt för plats 1

Det var mitt argument då jag foldade den berömda TT-handen - handen som gjorde mig till forumets mest hatade medlem. Den som gjorde att folk på forumet skapade hattrådar om mig.

Du gör bäst i att hålla dina åsikter för dig själv, annars tiltar eurythmech och börjar skriva hattrådar om dig. *ssscchhhyyy*

Är det inte viktigare för dig att maximera ditt Ev? Om man spelar 3-4 sng per dag så kan jag hålla med om att man vill folda här för att vara säker pengar, men om man spelar massa sng, då måste man sikta på att maximera +Ev. Om jag hamnar i samma situation 100 gånger, och jag vinner 0,5$ mer genom att syna, så gör jag gärna det.

 

($0,5 är lite jämfört med inköpet, använder det som exempel just därför, har inte gjort några beräkningar).

 

Ni som är för fold, foldar ni AA här också?

Och det var argumentet mot mig. Jag säger inte att du har fel, troligen har du faktiskt rätt också.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej alltså, du skrev väldigt mycket dåligt om SnG-poker innan TT-handen.
Såååååååå jävla kass kan jag inte vara ändå. Jag säger inte att jag är bäst, inte ens att jag är bra. Men att skapa hattrådar ... vem tror du gjorde bort sig mest efter det?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om din read är att CO har spelat aggressivare och lösare efter sin dubbling och BB kan väl lika gärna syna med JJ,QQ som AA här så känns syn helt rätt.

Lägg sedan till chansen att dom sitter på något i stil med AK och AQs så känns syn ännu mer rätt.

Du har den näst bästa starthanden och att vara så pass paranoid känns väl att ta i lite, eller ?

Hade CO och BB haft lika stora stackar så hade jag foldat då jag vet att jag kommer ITM.

Mina 0.2 cents

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såååååååå jävla kass kan jag inte vara ändå. Jag säger inte att jag är bäst, inte ens att jag är bra. Men att skapa hattrådar ... vem tror du gjorde bort sig mest efter det?

 

Alltså om nån person ser mig som mer bortgjord än du så är det ju faktiskt dennes brist, och inget jag mår dåligt av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...