Gå till innehåll

$60 sng - KK möter 2 all in på bubblan :S


Recommended Posts

Tjena =)

 

Har inte varit aktiv på forumet på sistonde pga. att det tar 1 timme för att ladda 1 sida :twisted:

 

Har varit lite roliga diskutioner på sistonde ang. bubblespel, här kommer en hand som utspelade sig nyss på $55+5 på PS.

 

CO har spelat tight fram till 100/200 (+antes), han dubblade upp med AK mot Ax och har spelat ganska agressivt sen dess.

 

Button har inte utmärkt sig och spelar ganska ABC.

 

 

 

PokerStars Tournament, Big Blind is t400 with t25 antes (4 handed)

 

CO (t3765)

Button (t2800)

Hero (t2740)

BB (t4195)

 

Preflop: Hero is in SB with K(h) K(s)

CO raises to t3765 (All-in), Button calls t2800, Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tufft beslut... hade nog synat denna. Står nog mot AA/ A?...

 

 

Äcklig situation! Tror jag att någon har AA så lägger jag naturligtvis.

 

Skulle du syna och KK står sig har du mer eller mindre vunnit turneringen.

 

Skulle du folda och CO vinna så har du iaf ITM.

 

Foldar du och Knapp vinner har du knapp och 2700 i chips. CO skulle vara shortstacked BB.

 

Tror jag hade foldat. Och sedan tryckt mot CO som är BB om han förlorat. Gillar inte trevägspotter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja hade nog gamblat. Har du tur så är du uppe mot 2 Ax händer som tar ut varandra, eller mot 2 pocket. Problemet är att vi kan troligtvis fega och klara oss till ITM, men man siktar ju på 1a platsen. Men om knappen skulle vinna handen (vi foldar) så har han ändå ca 2-2,5BB kvar, och även om han e väldigt short, så är vi också det.

 

Riktigt jobbigt läge, men om man siktar långt så måste man nog ställa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja hade nog gamblat. Har du tur så är du uppe mot 2 Ax händer som tar ut varandra, eller mot 2 pocket. Problemet är att vi kan troligtvis fega och klara oss till ITM, men man siktar ju på 1a platsen. Men om knappen skulle vinna handen (vi foldar) så har han ändå ca 2-2,5BB kvar, och även om han e väldigt short, så är vi också det.

 

Riktigt jobbigt läge, men om man siktar långt så måste man nog ställa.

 

Men du siktar på 1:a platsen först du tjänat pengar.

 

Då måste enligt mig inte alls ställa.

 

Kommer du bara itm kan du ju ta 1:a platsen iaf. Så det e onödigt att riskera. Men inte sagt att du kan ta en syn. Men att gå upp i en trevägspot här är inte alltid det bästa tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja hade nog gamblat. Har du tur så är du uppe mot 2 Ax händer som tar ut varandra, eller mot 2 pocket. Problemet är att vi kan troligtvis fega och klara oss till ITM, men man siktar ju på 1a platsen.

 

Nej, man siktar på att tjäna pengar. Prestige har inget med saken att göra. kan man tjäna pengar genom att vara "feg" så ska man naturligtvis vara det.

 

Med det sagt var det ett svårt beslut, överlåter åt någon med SNGPT. Men Button bör ju ha en väldigt stark HD här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojoj, riktigt knivigt läge! Frågan är om jag skulle hitta folden, men frågan är om det kanske inte är rätt beslut. Du vet ju att du är så gott som garanterat ITM om du foldar, vilket är första målet i SNG.

 

Knivigt helt klart...

/SK

 

Är ganska säker ITM om jag foldar, men mitt första mål är inte att komma ITM. Mitt mål är att vinna så mycket pengar som möjligt. Säg att jag tjänar $0.5 mer på att syna, då gör jag gärna det.

 

 

Men du siktar på 1:a platsen först du tjänat pengar.

 

Då måste enligt mig inte alls ställa.

 

Kommer du bara itm kan du ju ta 1:a platsen iaf. Så det e onödigt att riskera. Men inte sagt att du kan ta en syn. Men att gå upp i en trevägspot här är inte alltid det bästa tror jag.

 

Som sagt, jag siktar på att vinna mest pengar. Hade man siktat på att komma ITM först och sen första platsen så hade man ju i princip foldat allt på bubblan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ganska säker ITM om jag foldar, men mitt första mål är inte att komma ITM. Mitt mål är att vinna så mycket pengar som möjligt. Säg att jag tjänar $0.5 mer på att syna, då gör jag gärna det.

 

 

 

 

Som sagt, jag siktar på att vinna mest pengar. Hade man siktat på att komma ITM först och sen första platsen så hade man ju i princip foldat allt på bubblan.

 

 

Jag foldar det mesta på bubblan också. Men jag pushar satan så mycket mer!

 

Jag har spelat en hel del sngs där jag är shortstacked ITM och slutar som segrare. Och jag har varit Biggie en hel del ITM men slutat som trea.

 

Vad vill jag ha sagt? Jo om du spelar en mängs sngs så är det viktiga att alltid tjäna pengar. Kvantitet framför kvalité. Jag kommer hellre trea i varje sng. Det e ju bara att spela ännu fler isf om man vill ha mer pengar!

 

1:a mål skall vara ITM

sedan ger man allt för plats 1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag foldar det mesta på bubblan också. Men jag pushar satan så mycket mer!

 

Jag har spelat en hel del sngs där jag är shortstacked ITM och slutar som segrare. Och jag har varit Biggie en hel del ITM men slutat som trea.

 

Vad vill jag ha sagt? Jo om du spelar en mängs sngs så är det viktiga att alltid tjäna pengar. Kvantitet framför kvalité. Jag kommer hellre trea i varje sng. Det e ju bara att spela ännu fler isf om man vill ha mer pengar!

 

1:a mål skall vara ITM

sedan ger man allt för plats 1

 

Är det inte viktigare för dig att maximera ditt Ev? Om man spelar 3-4 sng per dag så kan jag hålla med om att man vill folda här för att vara säker pengar, men om man spelar massa sng, då måste man sikta på att maximera +Ev. Om jag hamnar i samma situation 100 gånger, och jag vinner 0,5$ mer genom att syna, så gör jag gärna det.

 

($0,5 är lite jämfört med inköpet, använder det som exempel just därför, har inte gjort några beräkningar).

 

Ni som är för fold, foldar ni AA här också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte viktigare för dig att maximera ditt Ev? Om man spelar 3-4 sng per dag så kan jag hålla med om att man vill folda här för att vara säker pengar, men om man spelar massa sng, då måste man sikta på att maximera +Ev. Om jag hamnar i samma situation 100 gånger, och jag vinner 0,5$ mer genom att syna, så gör jag gärna det.

 

($0,5 är lite jämfört med inköpet, använder det som exempel just därför, har inte gjort några beräkningar).

 

Ni som är för fold, foldar ni AA här också?

 

AA foldar jag aldrig någonsin. Oavsett om det är 10 pers . PF dvs.

 

Som jag tänker så maximerar jag mina vinster genom att vara i pengarna så många ggr som helst. Det är inget som säger att du inte kan vinna en sng shortstacked. Och det är inget som garanterar dig att du vinner den här sngn genom att vinna den här handen. Du kan lika gärna komma tvåa sedan och ha riskerat allt för att bara få några procent mer än trean.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AA foldar jag aldrig någonsin. Oavsett om det är 10 pers . PF dvs.

 

Som jag tänker så maximerar jag mina vinster genom att vara i pengarna så många ggr som helst. Det är inget som säger att du inte kan vinna en sng shortstacked. Och det är inget som garanterar dig att du vinner den här sngn genom att vinna den här handen. Du kan lika gärna komma tvåa sedan och ha riskerat allt för att bara få några procent mer än trean.

 

Det behöver inte vara så. Jag kan ha lägre ITM% än dig men högre ROI.

 

Men det kan vara +Ev att folda här, känns lite så, men ingen har kommit med bra argument än =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då förlorar du givetvis brutalt mycket i EV när du synar efter att 9 pers tryckt all-in före dig.

 

 

Mm Vi kanske inte ska ta allt ordagrant. Beror kanske på sit. Men att folda AA PF i en sng.. Skall VÄLDIGT mycket till för att jag skulle göra det. Och jag vet inte ens om det är rätt att göra det ens om det e rätt.

 

Har dessutom läst en del på sidor där andra håller med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...