Gå till innehåll

Manlig/kvinnlig poker (bortlyft från tråden om Michaela Johansson)


Eblinho

Recommended Posts

Samtidigt förringar det deras insatser och skickar signaler om att de inte har vid männens pokerturneringar att göra... jag tycker inte heller om ladies only-event.
"skicka signaler" är trams. Det är inte någons jobb att skicka signaler hit eller dit.

 

Särskilt när pretty much alla event är toköppna för alla som vill bränna pengar, oavsett, kön, ras, religion eller mental lämplighet. Det är Vegas och de diskriminerar inte mot pengar i första taget. I princip sker det bara när de är juridiskt tvingade till det, och till och med då kan det gå att göra undantag.

 

Orsaken att det finns en Ladies Only beror på att det är jäkligt mycket trevligare för de flesta kvinnor att umgås i en kvinnodominerad grupp än med en massa socialt inkompetenta, pokerfixerade män och väldigt få kvinnor. Kanske vore det ännu, eller lika trevligt, med jämnfördelat sällskap. Även om jag tvivlar på det, då det kan vara rätt skönt med en enkönad oas som omväxling ibland. Men det händer väl i princip bara om de kör något mixed-doubles liknande event. Vilket poker inte är särskilt väl anpassat för. Särskilt inte om man vill se till att ha plats för NL-event 123 för att visa vem som är bäst på att spela 7-stolars NL med $1500 i inköp istället för $3000.

 

Det är en anakronism, och något som är trevligt för deltagarna. Tvivlar på att någon av dem skulle bli glad över att det öppnades.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 73
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om tjejerna är sämre spelare än männen så beror det inte på att de är motoriskt/muskelmassa underlägsna som i andra sporter.

 

Mer att de inte orkar nöta som många av pokernördarna. Jag kan även tänka mig en marginell skillnad då männen är överrepresenterade i det övre IQ skiktet. Möjligen även marginella effekter av andra psykometriska funktioner där männen är bättre på logik, spatialt tänkande, osv.

 

Jag tycker poker är en ypperlig sport för de båda könen och är också emot ladies wsop vilket är diskriminerande. Varför inte köra ett afro-hispanic-asian event också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rasism/Sexism

Upprepade nonsensinlägg

Personangrepp

 

Satsar du på hela kitet?

 

Jag väljer att bara dela ut en varning eftersom jag känner Michaela och därmed är partisk.

 

---

 

Eblinho: Om nu tjejer är så dåliga på poker är det väl jättebra att Mikka kommit tvåa, så att det kan locka fler ofantligt värdelösa kvinnor till borden? Massor med pengar för dig att plocka! Kanske tom på dina nivåer så du slipper skotta 25-50.

 

Personangrepp?

Att säga vad man tycker om någon/något får man visst inte göra?

Sexism? Man måste väl få säga emot allt gulligullgull om tjejerna?

 

Banna mig när jag säger detta då! KILLAR ÄR BÄTTRE ÄN TJEJER PÅ POKER!!!!

mkt möjligt att du bannar mig, men hade jag skrivit TJEJER ÄR BÄTTRE ÄN KILLAR! då hade jag fått en egen hyllningstråd från alla fjäskiga gulligullkillar som raggar brudar på pf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte köra ett afro-hispanic-asian event också?
Det har förekommit asians-only event. Inte på WSOP, men något i Sverige och vill minnas att det inte är helt ovanligt i LA.

 

Skulle inte direkt förvåna mig om det förekommer turrar som i praktiken enbart innehåller svarta/vita/etc. Orsaken att det inte görs det inom arrangemang som WSOP är väl mest för att behovet inte är så stort. Skillnaderna mellan män och kvinnor är mycket större än mellan "raser", och det är betydligt bekvämare att som [svart|vit|whatever] man sitta vid bord med bara [annan ras] män än att som kvinna sitta vid bord med nästan bara män.

 

Delvis kan det bero på att dina motståndare i första fallet främst tänker på dig som en motståndare, medan de i andra fallet lägger relativt stor tid på att fundera på om de på något sätt kan få sex. Något som normalt gör kvinnor lite obekväma.

 

Det här är privata arrangemang som bara är skapade för att kränga biljetter, vilket görs genom att göra dem bekväma för deltagarna. Vilket för en hel del kvinnor innebär att slippa spela i totalt mansdominerade grupper. Folk verkar ha förväxlat WSOP med Olympiska Spelen eller nåt.

 

WSOP är inte annorlunda än Kolleboda Pokerklubbs veckoturnering annat än genom mängden pengar de lägger på reklam och service. Tja, och så är väl Kolleboda ideella medan WSOP enbart drivs för vinst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har förekommit asians-only event. Inte på WSOP, men något i Sverige och vill minnas att det inte är helt ovanligt i LA.

 

Skulle inte direkt förvåna mig om det förekommer turrar som i praktiken enbart innehåller svarta/vita/etc. Orsaken att det inte görs det inom arrangemang som WSOP är väl mest för att behovet inte är så stort. Skillnaderna mellan män och kvinnor är mycket större än mellan "raser", och det är betydligt bekvämare att som [svart|vit|whatever] man sitta vid bord med bara [annan ras] män än att som kvinna sitta vid bord med nästan bara män.

 

Delvis kan det bero på att dina motståndare i första fallet främst tänker på dig som en motståndare, medan de i andra fallet lägger relativt stor tid på att fundera på om de på något sätt kan få sex. Något som normalt gör kvinnor lite obekväma.

 

Det här är privata arrangemang som bara är skapade för att kränga biljetter, vilket görs genom att göra dem bekväma för deltagarna. Vilket för en hel del kvinnor innebär att slippa spela i totalt mansdominerade grupper. Folk verkar ha förväxlat WSOP med Olympiska Spelen eller nåt.

 

WSOP är inte annorlunda än Kolleboda Pokerklubbs veckoturnering annat än genom mängden pengar de lägger på reklam och service. Tja, och så är väl Kolleboda ideella medan WSOP enbart drivs för vinst.

 

Vill väl egentligen inte ge mig in i någon ras/genus debatt då den inte är politiskt korrekt och en del får frispel och då menar att den är rasistisk. Men det finns amerikansk forskning som visar på enorma skillnader i IQ mellan afro och asian. Jag har funderat på om det är därför man ser fler asians på finalborden än afro.Lägger till en liten hänvisning då dom sagt inte vissa klarat av dessa uttalanden (Jencks et al, 1998) & (Hunt,1995).

 

Allt det andra är för mig irrelevant. Jag struntar i vilka som organiserar utan anser att vid stora event så skall inte någon uppdelning ske. Speciellt inte när arrangörerna framställer sig själva som något officiellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill väl egentligen inte ge mig in i någon ras/genus debatt då den inte är politiskt korrekt och en del får frispel och då menar att den är rasistisk. Men det finns amerikansk forskning som visar på enorma skillnader i IQ mellan afro och asian. Jag har funderat på om det är därför man ser fler asians på finalborden än afro.
Det borde ju gå jämnt ut eftersom svarta har större kulor än asiater? Och vita är ju herrefolket så det är ju därför de vinner mest. Dessutom tror jag att judarnas krokiga näsor gör att de ser korten sämre, fast det kompenseras kanske av att de har god hand med pengar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att det är trist att den här tråden ens ska finnas, men ok...

 

Sorgligt att 8(?) kvinnors närvaro vid ett SM kan vara så provocerande. Eller ja... kvinnors närvaro överhuvudtaget.

 

 

Vet inte exakt hur många deltagare det va, runt 200? ....4 % kvinnor kanske speglar antalet aktiva kvinliga pokerspelare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde ju gå jämnt ut eftersom svarta har större kulor än asiater? Och vita är ju herrefolket så det är ju därför de vinner mest. Dessutom tror jag att judarnas krokiga näsor gör att de ser korten sämre, fast det kompenseras kanske av att de har god hand med pengar.

 

Frispel som sagt.

 

Ganska fascinerande att trots att man gör en prediktion att personerna kommer att uttala sig så gör de det ändå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eblinho finns du på riktigt ? asså helt seriöst dumma människor visste jag det fanns men uppenbarligen finns det värre än så. (Sorry admins för personangrepp men jag tar min varning om så är fallet för han förtjänar den)

 

 

Jag gillar seriöst denna typen av inlägg.

Allt ska vara så förbannat politiskt korrekt att folk inte kan tycka öppet längre...

Man behöver inte gilla åsikterna men ärligheten och att folk kan tänka till och uppröras !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frispel som sagt...
Du är ingen vidare psykolog va? :roll:

 

Jag vecklade in mig lite i dubbel-trippelironin där men du borde väl ändå ha fattat att jag inte blev upprörd av ditt inlägg. Du börjar med att be om ursäkt för att du skriver det...:lol:

 

Jag tycker själv inte att det är värt att lägga tid/resurser på att utröna om asiater är smartare än svarta men det innebär inte att jag får någon sorts PK-panik över att vetenskapliga studier utförs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller att du är mer prepubertal...

Eller så borde du sluta ta dig själv så allvarligt. Klart man inte kan låta bli att trolla in ett super-PK-svar när du lägger upp bollen på straffpunkten.

 

Men ok, jag visste att du skulle reagera som du gjorde och det är gott nog för mig. I am da uberpsychologist ftwETTtretvå!!!!1112227770004441337...

 

 

Ha en trevlig kväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det finns amerikansk forskning som visar på enorma skillnader i IQ mellan afro och asian. Jag har funderat på om det är därför man ser fler asians på finalborden än afro.Lägger till en liten hänvisning då dom sagt inte vissa klarat av dessa uttalanden (Jencks et al, 1998) & (Hunt,1995).

 

Vet inte det här men kan det inte ha något att göra med att de IQ-test som i regel används är skapta av västerläningar med västerländska mått på vad IQ är? Det som är västerländs IQ kanske inte är "samma" IQ som är väsentlig så att säga i tex ett afrikanskt land? Bara spekulationer som sagt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vet inte det här men kan det inte ha något att göra med att de IQ-test som i regel används är skapta av västerläningar med västerländska mått på vad IQ är? Det som är västerländs IQ kanske inte är "samma" IQ som är väsentlig så att säga i tex ett afrikanskt land? Bara spekulationer som sagt...

 

Sånt tänker självklart forskare på när de gör jämförelser. Det är inga nazist forskare som har visat på det här.

 

Det handlar om afro-amerikaner så de har väl i alla fall haft några hundra år på sig att anpassa sig.

 

Det är väldigt anmärkningsvärda och kontroversiella resultat. Resultaten är för stora för att kunna förklaras av endast sociala faktorer vilket sociolologer tycker om att göra.

 

Men detta är ganska OT. Jag påpekade det bara för att hjort hävdade motsatsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om tjejerna är sämre spelare än männen så beror det inte på att de är motoriskt/muskelmassa underlägsna som i andra sporter.

 

Mer att de inte orkar nöta som många av pokernördarna.

Du tror alltså att en kvinna inte kan spela poker lika bra som en man för att hon inte orkar nöta. Ok, det får du ju tro om du vill, men behandla det inte som en sanning.

 

Jag kan även tänka mig en marginell skillnad då männen är överrepresenterade i det övre IQ skiktet. Möjligen även marginella effekter av andra psykometriska funktioner där männen är bättre på logik, spatialt tänkande, osv.

Vilket du påstår är orsaken till att kvinnor skulle vara sämre pokerspelare? Ok, du menar att den lilla lilla gruppen män som har högst IQ är relevant i sammanhanget? Dina hittepå-resonemang är alltid lika fascinerande.

 

Ja du, ”psykologen”, det finns skillnader vad gäller spatial förmåga, och då gäller skillnaden framförallt mental rotation. Sådana resultat kan knappast hävdas påverka framgångar inom pokerspelande eller kvinnors underrepresentation. Vilka är de övriga psykometriska funktioner där det finns könsskillnader som du tänker dig påverkar pokerspel och ger "marginella effekter"?

 

Vill väl egentligen inte ge mig in i någon ras/genus debatt då den inte är politiskt korrekt och en del får frispel och då menar att den är rasistisk. Men det finns amerikansk forskning som visar på enorma skillnader i IQ mellan afro och asian. Jag har funderat på om det är därför man ser fler asians på finalborden än afro. Lägger till en liten hänvisning då dom sagt inte vissa klarat av dessa uttalanden (Jencks et al, 1998) & (Hunt,1995).

 

Det blir väldigt fel när du tar något så väldigt komplext som IQ, presenterar det som en enkel sanning och dessutom slänger in en källa, som i alla fall vid en första anblick verkar problematisera resultaten. Om jag ska använda din egen källa Jencks så:

 

But despite endless speculation, no one has found genetic evidence indicating that blacks have less innate intellectual ability than whites. [min fetstil, sid. 2, 1998]

 

Nu ska jag göra det där som inte kvinnor orkar, sätta mig och nöta lite :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar seriöst denna typen av inlägg.

Allt ska vara så förbannat politiskt korrekt att folk inte kan tycka öppet längre...

Man behöver inte gilla åsikterna men ärligheten och att folk kan tänka till och uppröras !

 

Även om du indirekt har en motsatt åsikt gentemot mig så gillar jag ändå ditt inlägg, tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...