Gå till innehåll

Manlig/kvinnlig poker (bortlyft från tråden om Michaela Johansson)


Eblinho

Recommended Posts

Hon e kass

 

varför? = för att hon är tjej!

 

Vadådå? = Tjejer kan inte spela poker

 

Hon lottade sig till pengarna , hon borde få skatta för fan.

 

 

 

o btw. Va fattar Cecilia Nordenstam?

 

edit: Gå ner i Nivå Mikka, innan det är försent. NL5 ska visst vara bra så här års

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 73
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hon e kass

 

varför? = för att hon är tjej!

 

Vadådå? = Tjejer kan inte spela poker

 

Hon lottade sig till pengarna , hon borde få skatta för fan.

 

 

 

o btw. Va fattar Cecilia Nordenstam?

 

edit: Gå ner i Nivå Mikka, innan det är försent. NL5 ska visst vara bra så här års

 

Eftersom Mikka kom 2:a i SM och du förmodligen inte är vinnaren, undrar jag bara varför du yttrar dig?

Om ditt inlägg bara är "skämt", så väx till dig! Är inlägget allvarligt menat, då har du problem....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom Mikka kom 2:a i SM och du förmodligen inte är vinnaren, undrar jag bara varför du yttrar dig?

Om ditt inlägg bara är "skämt", så väx till dig! Är inlägget allvarligt menat, då har du problem....

 

 

 

Jag har nog problem i sådana fall. Jag anser att man borde tillämpa samma system som i de flesta idrotter , där man skiljer på tex fotboll och damfotboll.

 

Varför inte ha PokerSM och Dampoker SM?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nog problem i sådana fall. Jag anser att man borde tillämpa samma system som i de flesta idrotter , där man skiljer på tex fotboll och damfotboll.

 

Varför inte ha PokerSM och Dampoker SM?

 

I sporter som "bara" kräver brains behöver man ju inte dela upp det könsmässigt, men det är väl bara karlar som är rädda för att få pisk av damer som tycker annorlunda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nog problem i sådana fall. Jag anser att man borde tillämpa samma system som i de flesta idrotter , där man skiljer på tex fotboll och damfotboll.

 

Varför inte ha PokerSM och Dampoker SM?

 

En mycket positiv sak med poker är just att den inte är "könsdelad" så både kvinnor och män kan tävla mot varandra på samma villkor. Förstör inte det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var inget skämt, och det var inte meningen att det skulle vara speciellt roligt!

 

Snacka om att vilja skapa uppmärksamhet, bra sätt när man inte är tillräckligt bra på poker för att få den på det sättet.

Flytta till Uzbekistan eller något för fan, vi vill inte ha dig här!

 

Grattis till Mikka, jag och min polare satt i Tallinn och höll tummarna för dig enda från 20 kvar ungefär. Kul med kvinnliga framgångar i svensk poker!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej en liten fråga till alla feminister.

 

Vilket WSOP tror ni det kommer spelas sämst poker??

 

Svar: Ladies Event.

______________________________

 

En annan fråga är ju varför det överhuvudtaget finns ett ladies event. Hade det funnits ett Event bara för killar så hade det blivit ett jävla hallå.

 

 

LÖJLIGT!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som är så kul med de?

 

Det är väl lika skojj med manlig framgång.

 

Att det går bra för de få tjejer som spelar ger en bra visning till resten av alla tjejer att det bara är att sätta igång att spela de med. Det ger fler spelare då, och då blir pokern ännu bättre. Därav är det bra med kvinnliga framgångar.

 

Att sätta sitt ego före sitt spel ger en klart minusedge!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att det går bra för de få tjejer som spelar ger en bra visning till resten av alla tjejer att det bara är att sätta igång att spela de med. Det ger fler spelare då, och då blir pokern ännu bättre. Därav är det bra med kvinnliga framgångar.

 

Att sätta sitt ego före sitt spel ger en klart minusedge!

 

Bättre poker har jag svårt att tänka mig att det kommer bli.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej en liten fråga till alla feminister.

 

Vilket WSOP tror ni det kommer spelas sämst poker??

 

Svar: Ladies Event.

 

Varför skulle det spelas sämst poker där? Skulle snarare tippa på att det finns större andel donks i övriga NL texas events.

 

Men visst är Ladies eventet en tråkig kvarleva från tidigare år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rasism/Sexism

Upprepade nonsensinlägg

Personangrepp

 

Satsar du på hela kitet?

 

Jag väljer att bara dela ut en varning eftersom jag känner Michaela och därmed är partisk.

 

---

 

Eblinho: Om nu tjejer är så dåliga på poker är det väl jättebra att Mikka kommit tvåa, så att det kan locka fler ofantligt värdelösa kvinnor till borden? Massor med pengar för dig att plocka! Kanske tom på dina nivåer så du slipper skotta 25-50.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svar: Ladies Event.
Inte för att jag anser mig vara feminist, men nog är det bättre värde på ME.

 

En annan fråga är ju varför det överhuvudtaget finns ett ladies event.
För att det är en kommersiell verksamhet för att sälja lotteribiljetter som använder alla vinklar de tror funkar och inte någon jävla klubbverksamhet.

 

Poker är inte idrott. Och pokerturneringar har inget att göra med att lyfta fram poker eller på något sätt göra annat än att fylla arrangörens fickor.

 

Och du är väl inte direkt hjärndöd, men det är betydligt mer up for debate än frågan om pokers idrottsstatus.

 

Varför skulle det spelas sämst poker där? Skulle snarare tippa på att det finns större andel donks i övriga NL texas events.
Det är rätt otroligt.

 

Eventet är mest till för fruar och flickvänner som hänger med sina pokertokiga män till vegas och som vill ha kul utan att sitta bredvid något cigarrtugande fläskarsle från texas eller kortnörd med svårartad kroppsodör. Så traditionellt har det varit ett rätt tacksamt avbrott för de kvinnliga hajarna då de fått en privat fisktank. Möjligt att störtvågen av onlinedeltagare ändrat det, men jag är tveksam eftersom poker är så oerhört mycket mindre populärt bland kvinnor än män.

 

Jag ser för övrigt inte varför det skulle vara ett problem med vissa könssegregerade aktiviteter ur ett feministiskt perspektiv. Mig veterligen är inget kärnkrav att alla är totalt lika och att alla aktiviteter ska utföras med exakt proportionell könslig, etnisk och klassmässig representation. Jag är rätt säker på att de kan tänka sig att göra undantag för cirka 1% av mänskliga aktiviteter om man fyller i rätt blanketter och sedan bekänner sitt frånfall och säger 10 "Ave Tiina".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har du faktiskt en bra poäng. Eventet borde, ur ett jämnlikhetsperspektiv, tas bort.

 

Poker är inte jämlikt, manliga deltagare är generellt alltid i stor majoritet och då blir det statistiskt sett de manliga spelarna som vinner och får mest uppmärksamhet. Vid ett kvinnligt event får istället givetvis kvinnorna uppmärksamheten (de förtjänar?).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...