Gå till innehåll

Appel och Gdaily kartlägger läsk, och annat onödigt.


Appel

Recommended Posts

  • Svars 127
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Innan jag blir bannad kanske jag borde klargöra att jag inte menade allvar...

 

:)

Om du menat allvar så hade nog svaret mitt (om det då inte var så att jag är så snäll såklart) mera varit ngt i stil med att: your mama knows Im not.

Men så är ju inte jag såklart!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

calpico soda - yoghurt flavoured softdrink

 

nån som testat? Gillar den, intressant gräddig smak som inte stämmer överens med konsistensen. Druckit den i thailand vet inte vart den annars finns att få tag i. Finns tre smaker dock bara testat en (inte sett de andra).

 

http://http://www.bikudo.com/product_search/details/2090/calpico_yoghurt_flavor_softdrink_carbonated.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ingen som dricker Jolt Cola? Den är ju väldigt populär inom LAN-kretsar. Det borde väl finnas pokerspelare som dricker det med tycker man då den är god och man blir pigg som fan av att dricka det. :D

 

WH6Bvz.jpg

 

Det bryggs av Åbro i Sverige, men det ska tydlilgen finnas fler smaker i Tyskland. Nån som har provat dem?

 

Finns även i 50cl flaska. Men jag föredrar burk!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Urklippt från http://pokerforum.nu/forum/newreply.php?do=newreply&p=646656

""Shahin och Othello kör dagbok""

 

Jag är en stor Redbull-konsument (tja, en burk per arbetsdag i alla fall, och jag dricker inte kaffe så det är inte så dramatiskt), och hittade ju för ett par veckor sedan i Solna Centrum Redbull från Thailand. Igår var jag återigen i Solna på lunchen och kom då över något som heter Lipovitan-D. Jag köpte en flaska men nu vågar jag knappt dricka den efter att ha läst på wikipedia om drycken. Så det får bli en vanlig redbull idag medan lipovitan står i hörnet och blänger på mig.

 

Så här ser flaskan ut, och till höger har vi Thai RedBull.

lipovitan_d.jpgredbull-glass.jpg

 

Jag tror vi får starta en tråd om energidrycker, det finns ju redan en coca cola-tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Du är ett hjärta i ett hav av huggtandad rovfisk.

 

•• Har påskmust och julmust samma innehåll?

- Nej, påskmust är definitivt inte detsamma som julmust.

Kan du förklara skillnaden?

- Nehej du, det är en väl förborgad hemlighet. Sedan starten till i dag är det bara jag och min efterträdare som känner till dessa receptens exakta innehåll. Många har försökt kopiera det utan framgång.

•• Men något kan du väl avslöja?

- Så mycket kan jag väl säga att malt och humle ingår, men det kanske du kan räkna ut ändå. Ett trettiotal ingredienser ingår i alla fall som krävs för att få fram den karaktäristiska smaken.

 

Han säger ju inte rakt ut att det är olika ingredienser, lite flyktigt svar på översta frågan. Svarar han bara "nej" så är det ju klart så att det är olika ingredienser, men det där han säger nu kan ju lika gärna vara relaterat till lagringen/förvaringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg en intervju med en snubbe som gjorde must o minns att han sa att det är samma ingredienser.

Om jag inte minns helt fel så görs all must typ samtidigt en gång per år och sen förvarar de skiten för o få prima must. Påskmust förvaras då alltså lite drygt 4 mån längre än julmusten och det kan va skillnaden.

All försäljning av must från bryggeriet sker på julen+påsken så de behöver inte brygga så jäkla mkt trots allt om man jämför med andra drycker som säljs året runt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...