Gå till innehåll

Appel och Gdaily kartlägger läsk, och annat onödigt.


Appel

Recommended Posts

Appel, jag bannlyser dig härmed till att ta kurser i näringslära i ett år eftersom ditt jiddrande skulle få näringsfysiologer att agera som en 025/050 grinder som tagit ett skott på 50/100 efter de belånat huset och blivit enoutade.

 

:-)

Jag sade att man skulle funka, inte må på top iof :lol:

 

Jag tar och lägger till banningen på in banning jag redan har från allt vad sådanna kurser heter!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 127
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nördigare än så här blir det nog inte, men kul för er, antar jag.

 

Du är inne på ett pokerforum. Klart det blir nördigt ibland :mrgreen:

Tänk dig om även det lades upp i en tråd för BGspelare. Då skulle tråden växa hur mkt som helst :D

 

Och för att ha min rygg fri ska ju tilläggas att jag även spelar BG såklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, läskedrycken förr i tiden må ha varit livsfarlig och djupt omoralisk. Men det känns ändå som de var rätt mycket roligare.

 

Lite coke för att vakna upp, 7-up för stabilisera paranoia och humörsvängningar orsakat av tidigare dryckesintag, lite laudanum för att komma ned på kvällen samt slutligen lite Hitlercola* för söta drömmar. Sen är det bara att dra ur lösgarnityret och släcka lyset.

 

* It's naziriffic!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan du säg så, pepsi-max smakar bajs!

 

Suck, så fel man kan ha. Ni kan sluta käbblas nu. Här kommer listan:

 

1. Pepsi Max

2. Tab

3. Pepsi Light

4. Ica Cola-light

5. Coca-Cola Light (går knappt att dricka sedan de bytte sötningsmedel)

 

Bland bottenskrapet som inte ens platsar på listan har vi sånt som Lidl-cola och Premier Light. Jag har inte hunnit prova Coke Zero än.

 

Men Pepsi Max är överlägset godast!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raidat den lokala jourbutiken på cola nu.

 

Införskaffade följande: 1 burk pepsi med en bild på christina aguilera, 1 burk pepsi max, 1 burk pepsi twist (något citrontjosan), 1 korthalsad 25cl glasflaska pepsi, 1 25cl plastflaska pepsi, 1 25 cl plastflaska coke, 1 burk coke, 1 burk diet coke.

 

Förhandsmässigt så är glasflaskan monsterfavorit då den är både originell och sexig. Burkpepsin ligger också bra till pga bilden på Christina.

 

Finns även lite glasflaskevarianter de inte hade i butiken här. Så ska eventuellt scouta rätt på dem också.

 

Återkommer med rapport i morgon då samtliga drycker kylts till samma temperatur och det är bra fotoljus igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raidat den lokala jourbutiken på cola nu.

 

Införskaffade följande: 1 burk pepsi med en bild på christina aguilera, 1 burk pepsi max, 1 burk pepsi twist (något citrontjosan), 1 korthalsad 25cl glasflaska pepsi, 1 25cl plastflaska pepsi, 1 25 cl plastflaska coke, 1 burk coke, 1 burk diet coke.

 

Förhandsmässigt så är glasflaskan monsterfavorit då den är både originell och sexig. Burkpepsin ligger också bra till pga bilden på Christina.

 

Finns även lite glasflaskevarianter de inte hade i butiken här. Så ska eventuellt scouta rätt på dem också.

 

Återkommer med rapport i morgon då samtliga drycker kylts till samma temperatur och det är bra fotoljus igen.

 

Meningen är att du ska dricka drycken, inte runka till burken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vanilla coke var ju något helt extrem god när man väl fått grepp om smaken. Första två gångerna smakade den väl inte direkt kärlek, men efter tredje burken (fråga inte varför jag köpte den flra gånger när jag inte tyckte den var något vidare de första gångerna) så började man i drömma om den om man varit utan den för länge. Synd som sagt att den försvann.

Fanns det inte någon körsbärs variant oxå? Har för mig att ungefär samma princip gällde med den. Godare varje gång man drack den.

Fö så är coca cola - orginalet - ljusår före alla andra varianter, men pepsi vinner faktiskt vid en förutsättning; att drycken är hyfsat varm. Varm cola smakar skit (jämförelsevis), medan att pepsi är fullt funktionellt vid samma temperatur.

Varför har inte smakskillnaden länder emellan diskuterats? Att det beror på vattnet och andelen socker är väl allmänt känt, men var är colan godast? Kommer ihåg att den jag fick i mig i gambia var underbar, medan att den från slovakien som finns i diverse kiosker smakar kattpiss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni (mot förmodan) inte har testat "Pepsi MAX Chill" så råder jag er att inte heller göra det. Pepsi max med äppelsmak helt enkelt, vidrigt!

 

snc10038fq0.jpg

 

:roll: Surprise!:roll:

 

Detta påminner om sensorisk forskning som gått snett, prova kombon kaffe med basilika, borde vara i klass med detta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sabbat för mig själv after lång tid i asien med ohemult mycket lime i colan. det smakar inte bra här hemma längre, det är nog mig det är fel på.

 

Men listan på drycker just nu:

1. Julmust

2. Påskmust(får duga i väntan på julmusten)

3. vad som helst från apotekaren

4. Trocadero

5. Dansk citronlemonade

6. Loranga

 

Man är kanske lite patriotisk för tillfället, går nog över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...